Benvinguts al curs 2018-2019!!

L’estiu s’acaba i ens toca tornar a l’escola.

Tornem amb la motxilla carregada de bons propòsits.

Gaudiu d’aquest curs, dels mestres, dels moments viscuts i dels que teniu per viure.

Us desitgem un bon començament i un bon camí mentre arribem a final de curs.

L’equip directiu

 

 

 

Conferència d’en Marc Fuentes als alumnes de 6è

La il·lusió més gran en la meva carrera professional és rebre els ex-alumnes quan ens venen a veure. En Marc, en aquest sentit, ens ha omplert d’alegries i satisfaccions, ja que molt sovint ens ha volgut visitar per compartir amb nosaltres els seus èxits i nous projectes.

Ell volia fer esport i es va decantar per fer futbol. Alguns dels seus mestres li havien dit que busqués una alternativa per si un cas.

Coneixent en Marc, mai vaig dubtar que aconseguiria aquestes fites,  perquè en Marc no es rendeix.

Ara que ja és entrenador, i realitza la seva tasca amb passió, és el més feliç del mon.

El tarannà d’en Marc és un model a seguir perquè és la historia d’algú que persegueix un somni, tot marcant molt bé els objectius i no abandonant davant les dificultats. Moltes vegades ens trobem amb persones que tenen una discapacitat que no es veu a simple vista: la por. Una por que ens podria  paralitzar i fer-nos abandonar en el primer fracàs. Por a equivocar-nos, por a defraudar-nos, por a fer el ridícul… Aquesta sí que és una gran discapacitat!

En Marc ja va néixer amb una gran força interior i envoltat d’adults que van creure en ell. I ell ens en va donar lliçons sempre. Ell sí que ha estat el meu mestre!

Amb una gran intel·ligència social i personal, sempre tenia molts amics i companys de joc, sobretot l’Arnau que estava sempre pendent d’ell. Va ser un més en el grup, tot superant els seus reptes personals com la cosa més normal.

Ara que el veig donant conferències m’adono que no només ha aconseguit les seves fites i en perseguirà més i més, sinó que el que el Marc ens explica és com ser feliç.

Per suposat, darrera d’en Marc ha estat una gran família que ha cregut en ell, que l’ha impulsat sempre i que li ha transmès valors com l’esforç, la perseverança, la paciència, la humilitat…, tots ells valors imprescindibles per a navegar per aquest mon.

Podeu veure part de la conferència clicant aquí.

Estimada Joana!

Gràcies Joana per haver estat amb nosaltres amb tot el teu amor i dedicació.  Els pares, els alumnes i els mestres de l’Escola Mestres Munguet et tindrem present sempre.

Testament

Quan l’hora del repòs hagi vingut per mi
vull tan sols el mantell d’un tros de cel marí;
vull el silenci dolç del vol de la gavina
dibuixant el contorn d’una cala ben fina.
L’olivera d’argent, un xiprer més ardit
i la rosa florint al bell punt de la nit.
La bandera d’oblit d’una vela ben blanca
fent més neta i ardent la blancor de la tanca.
I saber-me que sóc en el redós suau
un bri d’herba només de la divina pau.

Rosa Leveroni: TESTAMENT

LES NOVES TECNOLOGIES A L’ESCOLA

Les tecnologies digitals han arribat per quedar-s’hi. Han canviat radicalment la nostra societat i també el concepte d’infància.

Els nostres nens i nenes han nascut en l’era digital, però això no vol dir que sàpiguen fer un bon ús del fet digital. És responsabilitat de pares, mares i educadors i educadores facilitar que facin una incorporació positiva de la tecnologia i un bon ús de la mateixa. Les potencialitats són infinites, els riscos evitables.

És responsabilitat de tots nosaltres afavorir el creixement saludable i ple dels nens i nenes, ja que ells seran els pares i mares i educadors del futur.  Convé, en aquest sentit, proveir-los d’una bona formació tecnològica emmarcada en una sòlida educació moral que li doni sentit.

Per aquest motiu, aquest any , els nostres alumnes de 6è han tingut uns tallers sobre “Respecte & ciber- respecte” i per suposat també les famílies vareu tenir una xerrada sobre “PANTALLES, riscos i virtuts”. Espero que us hagi estat útil i educatiu.

El professorat de l’escola, per la nostra banda, conscients de la rapidesa d’aquests canvis,  també n’ estem en continua formació col·lectiva.

Les habilitats digitals i tecnològiques són importants per als alumnes perquè estan directament vinculades a tot el que avui dia els envolta. Un moment o altre hauran de desenvolupar tota mena  de destreses. Per aquest motiu és necessari que l’escola hi doni resposta. La tecnologia a les aules no és un objectiu com a tal, és una eina més a l’abast de mestres i alumnes. Aquesta capacitació introdueix flexibilitat a l’aula, permet millorar l’aprenentatge, tot facilitant la relació entre els continguts curriculars i la realitat, i potencia la creativitat i la motivació.

Tanmateix, però, hauran de servir sobretot per treballar allò que en la vida acaba essent essencial: la tolerància, l’empatia, l’autonomia i la resiliència. Els tocarà viure canvis ràpids i han d’estar preparats.

L’educació, com a tal i específicament, és educació en valor, aquella no seria possible sense la integració dels valors en la vida escolar. Ells ajudaran els nostres nens i nenes a moure’s de manera adequada per aquest món trepidant. No podran, però, fer-ho tot sols, necessitaran del nostre modelatge i d’un bon acompanyament basat en l’amor i els límits. Aquesta seria, certament, una bona pauta per fer-los créixer en el seu desenvolupament personal i social.”

Salutació per al curs 2017/2018

Benvolguts pares i mares,

Comença un nou curs escolar amb la il·lusió i el compromís d’acompanyar els nens i les nens en el seu procés de créixer. Novament ens plantegem quines són les nostres fortaleses i quins són els aspectes que volem millorar. Sens dubte, en aquest sentit, la convivència se’ns presenta com un gran repte, alhora que una gran oportunitat, al qual dedicarem un esforç molt especial per donar-hi resposta.

El nostre interès i preocupació és generar un clima relacional positiu i això no es produeix espontàniament. La gestió pacífica dels conflictes quotidians, la integració de totes les persones, la cooperació en l’assoliment d’objectius fora de l’abast de les possibilitats individuals, la construcció de valors de respecte, empatia, comunicació… ens conduirà a la creació  d’un grup fecund on coexisteixen identitats i cultures plurals i on es materialitzen projectes individuals diversos. Voldríem evitar, així, l’exclusió social, sigui pel motiu que sigui, ja que és una forma greu de violència que condemna a l’aïllament.

D’altra banda, a ningú no se li escapa que la influència del context social que envolta el centre és ben present en la vida de l’escola i no sempre empeny en la mateixa direcció. Evidentment cal vèncer les cultures individualistes i desenvolupar estratègies formatives sustentades en l’acció conjunta de l’equip de professionals de l’escola, de manera que l’educació de tots els nens i nenes sigui responsabilitat de tota la comunitat.

Sabem que els adults som models pels nens i les nenes, ells ens observen més que ens escolten.

Aquell repte l’aconseguirem junts: famílies, alumnes, professorat i entorn social. I ho farem de forma activa i cooperativa, elaborant una línia comuna. Només dialogant i escoltant-nos podrem establir una bona relació basada en la confiança i el respecte. Busquem temps, establim ponts, teixim llaços, allarguem les mans i dediquem-nos somriures.

Bon curs 2017-2018!!

2012 533

 

XIX CONFERÈNCIA DE FILOSOFIA 3/18 A GIRONA

Els passats dies 19 i 20  de maig vam assistir a Girona a la XIX conferència de Filosofia 3/18. El divendres vam participar en una taula rodona dels 30 anys del grup-iref,  aportant un vídeo dels nostres alumnes de 6è, ja que és el primer grup que  ha pogut gaudir del projecte de filosofia al llarg de tota la seva etapa de primària a l’escola.

TAULA RODONA FILOSOFIA 318TAULA RODONA FILOSOFIA 318 2  

 

 

 

 

 

 

 

Us adjuntem el VÍDEO  que vam presentar i que tantes bones crítiques se’n va emportar.

Sessió oberta de filosofia

Benvolgudes famílies,

Ens plau convidar-vos a una sessió teòrica i pràctica de filosofia a l’escola. Hi tindreu l’oportunitat d’experimentar com treballem la filosofia a les aules.

Conduirà la sessió la presidenta del grup IREF: la senyora Glòria Arbonés. 

Dijous 30 de març, a les 17 h, a l’edifici de primària.

(Hi haurà servei de guarda a càrrec de l’AMPA)

filosofia_2017-2

FESTA DE L’ARBRE

El diumenge dia 26 de març celebrarem a l’escola, a partir de les 10:00 h., la festa de l’arbre.

Aquesta vegada la festa consistirà en diverses actuacions:

– Es plantaran un ametller i un pi al pati de l’escola de primària.

– Hi haurà un mercat de segona mà a càrrec dels nois i les noies de 6è d’educació primària.

– Es realitzaran tallers de reciclatge i de llavors.

– Tindrà lloc, a les 12:00 h., un taller de perfumeria a càrrec de la Sra. Àngels Peris.

A Vilanova gaudim d’un entorn verd, natural i viu, el qual ens ofereix la seva bellesa alhora que millora el nostre ambient i ens interpel·la en les nostres actituds envers la vida. Constitueix, aquest entorn, una oportunitat immillorable en la formació de les nostres nenes i els nostres nens. Des del gaudi de la seva bellesa, des de l’estètica, prenem el compromís ètic de cuidar-lo i respectar-lo.

Per celebrar aquesta festa comptarem amb la col·laboració de l’ajuntament i el guiatge dels seus serveis tècnics. Ens facilitaran les eines, els arbres i els millors procediments.

Ens il·lusiona pensar que serà una diada molt profitosa; creiem en la responsabilitat col·lectiva, creiem en l’actuació compartida i creiem en la nostra comunitat.

La nostra escola es vol definir des de la pràctica d’aquests valors, i convidem tots els vilanovins i vilanovines que els compartiu a acompanyar-nos en la nostra festa de l’arbre.

festa de l'arbre17