XIX CONFERÈNCIA DE FILOSOFIA 3/18 A GIRONA

Els passats dies 19 i 20  de maig vam assistir a Girona a la XIX conferència de Filosofia 3/18. El divendres vam participar en una taula rodona dels 30 anys del grup-iref,  aportant un vídeo dels nostres alumnes de 6è, ja que és el primer grup que  ha pogut gaudir del projecte de filosofia al llarg de tota la seva etapa de primària a l’escola.

TAULA RODONA FILOSOFIA 318TAULA RODONA FILOSOFIA 318 2  

 

 

 

 

 

 

 

Us adjuntem el VÍDEO  que vam presentar i que tantes bones crítiques se’n va emportar.

Sessió oberta de filosofia

Benvolgudes famílies,

Ens plau convidar-vos a una sessió teòrica i pràctica de filosofia a l’escola. Hi tindreu l’oportunitat d’experimentar com treballem la filosofia a les aules.

Conduirà la sessió la presidenta del grup IREF: la senyora Glòria Arbonés. 

Dijous 30 de març, a les 17 h, a l’edifici de primària.

(Hi haurà servei de guarda a càrrec de l’AMPA)

filosofia_2017-2

FESTA DE L’ARBRE

El diumenge dia 26 de març celebrarem a l’escola, a partir de les 10:00 h., la festa de l’arbre.

Aquesta vegada la festa consistirà en diverses actuacions:

– Es plantaran un ametller i un pi al pati de l’escola de primària.

– Hi haurà un mercat de segona mà a càrrec dels nois i les noies de 6è d’educació primària.

– Es realitzaran tallers de reciclatge i de llavors.

– Tindrà lloc, a les 12:00 h., un taller de perfumeria a càrrec de la Sra. Àngels Peris.

A Vilanova gaudim d’un entorn verd, natural i viu, el qual ens ofereix la seva bellesa alhora que millora el nostre ambient i ens interpel·la en les nostres actituds envers la vida. Constitueix, aquest entorn, una oportunitat immillorable en la formació de les nostres nenes i els nostres nens. Des del gaudi de la seva bellesa, des de l’estètica, prenem el compromís ètic de cuidar-lo i respectar-lo.

Per celebrar aquesta festa comptarem amb la col·laboració de l’ajuntament i el guiatge dels seus serveis tècnics. Ens facilitaran les eines, els arbres i els millors procediments.

Ens il·lusiona pensar que serà una diada molt profitosa; creiem en la responsabilitat col·lectiva, creiem en l’actuació compartida i creiem en la nostra comunitat.

La nostra escola es vol definir des de la pràctica d’aquests valors, i convidem tots els vilanovins i vilanovines que els compartiu a acompanyar-nos en la nostra festa de l’arbre.

festa de l'arbre17

NOUS PROJECTES, NOVES FITES

L’escola Mestres-Munguet és vital i activa davant dels canvis i es manté oberta a  la innovació pedagògica. L’equip de mestres, compromesos en l’educació, participem en la formació col·lectiva per millorar la nostra tasca dins de les aules.

Les darreres formacions que s’hi han realitzat són:

  • L’art contemporani a l’escola
  • La utilització d’eines TIC i TAC. La ràdio escolar
  • El Projecte Filosofia a l’Escola
  • La programació neurolingüística en l’àmbit educatiu

Totes aquestes formacions  han aportat a l’escola una gran riquesa pedagògica perquè ens han permès  reflexionar en grup. Afortunadament el nostre equip pedagògic és força estable i de mica en mica s’han anat fent canvis interessants.

Aquest curs 2016/2017  estem realitzant  una formació en centre que gira al voltant de “l’escola inclusiva ”.

L’educació inclusiva és aquella que ofereix a tots els infants i joves altes expectatives d’èxit educatiu, independentment de les seves característiques, necessitats o discapacitats, i l’oportunitat de créixer conjuntament compartint experiències i situacions d’aprenentatge.

Els mestres dels centres educatius  tenim la tasca i la responsabilitat d’educar tots els nostres alumnes, amb les seves fortaleses i les seves limitacions, amb la col·laboració i el suport dels recursos materials, tècnics i personals necessaris. Es tracta d’incloure, escolaritzar i educar d’acord amb les necessitats de cadascú dels alumnes de manera grupal, sense per això deixar de ser exigent amb tots ells d’acord amb les seves capacitats, dins d’un esperit cooperatiu i no competitiu.

Per això és necessària una  formació que parteixi de la reflexió i proposi canvis metodològics i organitzatius.

La inclusió és un procés Sempre es pot millorar l’atenció a la diversitat de l’alumnat. És un procés de recerca i millora que mai s’acaba. Hem d’aprendre a viure amb la diferència i aprofitar el repte d’aquesta diversitat com una oportunitat per promoure l’aprenentatge entre adults i alumnat.

2n CROS ESCOLAR A VILANOVA DEL VALLÈS

El passat dissabte dia 19 de novembre es va celebrar el 2n Cros Escolar de Vilanova del Vallès. Hi van participar nens i nenes de la nostra escola, uns 70 en total, i també alumnes de l’escola La Falguera, de l’Institut i de diversos clubs d’atletisme de la comarca. En total es van inscriure més de 500 corredors i corredores.

Els dos circuits eren pel bosc dels Capellans, essent la sortida des del camp de futbol de terra. La distància variava en funció de les edats, essent la més curta de 300 m. per als nens i les nens de la categoria mini (P-3, P-4 i P-5) i de 3.200 m. per als de categoria cadet i sènior.

cros-escolarAquesta activitat és conjunta entre els dos centres d’infantil i primària del poble i l’institut, impulsada pels mestres d’educació física. Hi col·laboren també l’Ajuntament i el Consell Esportiu del Vallès Oriental, i la coordinació general ha anat a càrrec del tècnic d’esports.

Estem molt satisfets del resultat assolit, doncs possibilita la pràctica de l’esport de l’atletisme entre els nostres infants i, a més a més, impulsa la coordinació entre els centres educatius del municipi. També cal destacar el gran èxit de públic que tingué l’esdeveniment i el bon ambient que hi va haver durant tot el matí, on no es va produir cap incidència remarcable.

Visca la festa!

L’escola té els seus ritmes amb els seus moments intensos al setembre: mestres nous, nous espais i, a vegades, noves coneixences. A poc a poc el ritme esdevé tranquil i alegre d’aprendre junts.

A finals d’octubre hi ha la primera festa col·lectiva que compartim petits i grans. La comissió de festes, els delegats de classe, les mestres i mestres i també les famílies  es posen en marxa per a la celebració. L’escola comença a transformar-se omplint els vitralls i els suros amb els treballs dels nens i nenes sobre el tema de l’any, enguany “Europa”. A casa amb els pares i mares preparen la disfressa del moniato per col·laborar en l’exposició de tardor.

Ja ha arribat el dia! Tot està disposat i el foc fumeja al pati des de bon matí. Les castanyes, un cop torrades, s’han de posar a les paperines; el migdia es fa curt, però són molts els voluntaris i a les 3h tot està llest.

Quan baixem al pati fem rotllanes per ballar tots alhora donant-nos les mans. Després mengem les castanyes, els grans ajuden els petits que no les saben pelar.

I després ve la xerinola, la música ha canviat, ara sonen ritmes actuals i tots ens posem a ballar i saltar.

Quan acaba la festa, l’escola obre les portes a tota la comunitat. Entren pares i mares, entren avis i germans grans. Què bonic aquests moniatos que han fet els nens i nenes aquests any! I quines  obres d’art que han fet a l’escola, com es nota que es fan grans!

Per veure més fotos fes un clic a l’imatge!

castanyada-2016

Benvinguts al curs 2016-2017!

Salutació

Com a nova directora de la nostra escola, en substitució d’en Pau , tinc la gran satisfacció de saludar-vos en aquest nou curs que comença. En mi trobareu, com és el tarannà de l’escola, l’atenció, dedicació i compromís per crear amb vosaltres un àmbit de comunicació que possibiliti la nostra fita i treball conjunt: l’acompanyament dels vostres fills i filles en el seu creixement personal.

Maria Cinta Texidó Font

Benvinguda                                                                                   

S’han acabat les vacances, que ens han aportat experiències noves i vivències familiars imprescindibles per vincular-nos al nostre entorn més proper i al grup familiar. A les acaballes de l’estiu ja tothom comença a desitjar la rutina, els nens i nens amb els hàbits de l’estiu han gaudit de dies llargs , bicicleta i piscina, platja o muntanya , casal d’estiu o estades amb els avis. Ja fa dies que veuen els pares fer preparatius per la tornada i el que més il·lusió els fa es retrobar-se amb els companys d’escola. Que haurà fet el meu amic?

Els mestres i personal de l’escola hem descansat, hem gaudit de les vacances també aprenent de la vida i hem dedicat el nostre pensament al curs que comença posant-li tota la il·lusió i l’interès de la bona feina. Els protagonistes són els nens i les nenes, que estan gaudint de la seva infantesa en un marc protegit i estimulant per l’aprenentatge. Ja tot està preparat per una nova experiència i per això és l’hora de fer-nos uns bons propòsits i desitjar-nos entre tots: pares, mestres i alumnes, un bon curs on no hi faltin les ganes de progressar i conviure en harmonia.

Som una gran família! I com a tal, diversos en maneres de pensar, de fer i sentir. Se’ns ofereix, així, una oportunitat previlegiada  que ens brinda la possibilitat de millorar la mirada i l’escolta vers els altres. L’interès per l’escolta, el diàleg respectuós,  la paciència, la dedicació i la cura de les persones seran el nostre gran repte personal i col·lectiu

El que ens diem i el que diem no són missatges innocus sinó que tenen molta força i impregnen tot el que acabem fent. Algunes paraules ens paralitzen, ens anul·len o ens donen permís per no actuar; altres milloren el nostre entorn, conviden al diàleg i a la convivència, activen la nostra creativitat i aporten satisfacció i alegria.

Brindem doncs tots junts per aquestes paraules, perquè ens acompanyin aquest curs que s’inicia:

POTENCIAR, RECOLZAR, INNOVAR, ESCOLTAR, AJUDAR, GUIAR, DONAR LLIBERTAT, IMPULSAR, ORIENTAR, ACOMPANYAR, ESTIMULAR, OFERIR, PROPICIAR, DONAR AUTONOMIA, EMOCIONAR, INCENTIVAR, FELICITAR, AFAVORIR, MILLORAR, DEIXAR FER, GAUDIR, DIALOGAR, PLANTEJAR REPTES.

EL MEU AGRAÏMENT A LA COMUNITAT ESCOLAR

Voldria trobar les millors paraules, les més adequades, les més exactes, les més expressives: aquelles que millor comuniquessin els meus sentiments i les meves vivències durant tot aquest temps que he estat formant part d’aquesta escola, però, molt especialment, el que he sentit i viscut en aquests últims dies.

El que he rebut, el que m’heu expressat i els diferents actes que heu organitzat han estat tan meravellosos que les meves paraules d’agraïment difícilment abastarien tota la complexitat i extensió del he sentit i viscut.

Començant per l’obra de teatre dels pares i mares al mes de maig, seguint amb la festa de la dansa, el comiat de sisè amb la festa popular, el final de curs, el dinar amb els companys i les companyes, i, finalment, l’acte públic d’agraïment institucional: tot ha estat extraordinari.

Han estat tots ells uns regals molt valuosos perquè han estat alhora expressions individuals i comunitàries, perquè darrera de cada iniciativa hi ha hagut unes persones que han polaritzat la positivitat de tothom: a totes, el meu més sincer agraïment.

També us vull dir que aquesta gran festa m’ha fet doblement feliç perquè s’hi reflectia una doble valoració: l’adreçada a la meva persona i la que tots sentim envers la nostra escola.

Som una comunitat escolar que confia en ella mateixa i en les persones que la composem, som una comunitat generosa i sabem ser agraïts. Tenim una història que ens fa sentir-nos-en orgullosos, i ens projectem amb aquesta força cap al futur. Un futur que, sens dubte, serà fantàstic perquè comptarà amb el compromís i la implicació de tots nosaltres. Aquest és el nostre repte i el meu desig per a l’escola Mestres Munguet-Cortés.

Moltíssimes gràcies!

Pau

Cloenda d’El País a l’Escola

L’esbart de la nostra escola ha participat un cop més en la festa de cloenda d’El País a l’Escola. Es va celebrar aquest dijous, 12 de maig, al Parc de la Ciutadella. Aquest projecte pretén desenvolupar un programa d’ensenyament sardanista a les escoles de Barcelona i comarques.

Enguany El País a l’Escola arriba a la 40a edició i ha comptat amb la participació de 24 de escoles de Barcelona i comarques, que va aplegar prop de 800 alumnes.

La cloenda consistí en un galop, ball de bastons, 2 sardanes i sardana de germanor, amb la cobla Sant Jordi-Ciutat de Barcelona. La germanor va ser l’obra de Carles Santiago dedicada a aquest projecte anomenada El País a l’Escola.

A més a més, la Sant Jordi-Ciutat de Barcelona va fer una explicació dels instruments que integren una cobla. Així els nens van poder veure i escoltar en directe com són i com estan distribuïts.

La cloenda ha tornat a organitzar-se al Parc de la Ciutadella, com va ser habitual durant molts anys. Aquest esdeveniment s’organitza en col·laboració amb l’Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) i hi dóna suport la Diputació de Barcelona.