LES NOVES TECNOLOGIES A L’ESCOLA

Les tecnologies digitals han arribat per quedar-s’hi. Han canviat radicalment la nostra societat i també el concepte d’infància.

Els nostres nens i nenes han nascut en l’era digital, però això no vol dir que sàpiguen fer un bon ús del fet digital. És responsabilitat de pares, mares i educadors i educadores facilitar que facin una incorporació positiva de la tecnologia i un bon ús de la mateixa. Les potencialitats són infinites, els riscos evitables.

És responsabilitat de tots nosaltres afavorir el creixement saludable i ple dels nens i nenes, ja que ells seran els pares i mares i educadors del futur.  Convé, en aquest sentit, proveir-los d’una bona formació tecnològica emmarcada en una sòlida educació moral que li doni sentit.

Per aquest motiu, aquest any , els nostres alumnes de 6è han tingut uns tallers sobre “Respecte & ciber- respecte” i per suposat també les famílies vareu tenir una xerrada sobre “PANTALLES, riscos i virtuts”. Espero que us hagi estat útil i educatiu.

El professorat de l’escola, per la nostra banda, conscients de la rapidesa d’aquests canvis,  també n’ estem en continua formació col·lectiva.

Les habilitats digitals i tecnològiques són importants per als alumnes perquè estan directament vinculades a tot el que avui dia els envolta. Un moment o altre hauran de desenvolupar tota mena  de destreses. Per aquest motiu és necessari que l’escola hi doni resposta. La tecnologia a les aules no és un objectiu com a tal, és una eina més a l’abast de mestres i alumnes. Aquesta capacitació introdueix flexibilitat a l’aula, permet millorar l’aprenentatge, tot facilitant la relació entre els continguts curriculars i la realitat, i potencia la creativitat i la motivació.

Tanmateix, però, hauran de servir sobretot per treballar allò que en la vida acaba essent essencial: la tolerància, l’empatia, l’autonomia i la resiliència. Els tocarà viure canvis ràpids i han d’estar preparats.

L’educació, com a tal i específicament, és educació en valor, aquella no seria possible sense la integració dels valors en la vida escolar. Ells ajudaran els nostres nens i nenes a moure’s de manera adequada per aquest món trepidant. No podran, però, fer-ho tot sols, necessitaran del nostre modelatge i d’un bon acompanyament basat en l’amor i els límits. Aquesta seria, certament, una bona pauta per fer-los créixer en el seu desenvolupament personal i social.”

Salutació per al curs 2017/2018

Benvolguts pares i mares,

Comença un nou curs escolar amb la il·lusió i el compromís d’acompanyar els nens i les nens en el seu procés de créixer. Novament ens plantegem quines són les nostres fortaleses i quins són els aspectes que volem millorar. Sens dubte, en aquest sentit, la convivència se’ns presenta com un gran repte, alhora que una gran oportunitat, al qual dedicarem un esforç molt especial per donar-hi resposta.

El nostre interès i preocupació és generar un clima relacional positiu i això no es produeix espontàniament. La gestió pacífica dels conflictes quotidians, la integració de totes les persones, la cooperació en l’assoliment d’objectius fora de l’abast de les possibilitats individuals, la construcció de valors de respecte, empatia, comunicació… ens conduirà a la creació  d’un grup fecund on coexisteixen identitats i cultures plurals i on es materialitzen projectes individuals diversos. Voldríem evitar, així, l’exclusió social, sigui pel motiu que sigui, ja que és una forma greu de violència que condemna a l’aïllament.

D’altra banda, a ningú no se li escapa que la influència del context social que envolta el centre és ben present en la vida de l’escola i no sempre empeny en la mateixa direcció. Evidentment cal vèncer les cultures individualistes i desenvolupar estratègies formatives sustentades en l’acció conjunta de l’equip de professionals de l’escola, de manera que l’educació de tots els nens i nenes sigui responsabilitat de tota la comunitat.

Sabem que els adults som models pels nens i les nenes, ells ens observen més que ens escolten.

Aquell repte l’aconseguirem junts: famílies, alumnes, professorat i entorn social. I ho farem de forma activa i cooperativa, elaborant una línia comuna. Només dialogant i escoltant-nos podrem establir una bona relació basada en la confiança i el respecte. Busquem temps, establim ponts, teixim llaços, allarguem les mans i dediquem-nos somriures.

Bon curs 2017-2018!!

2012 533

 

XIX CONFERÈNCIA DE FILOSOFIA 3/18 A GIRONA

Els passats dies 19 i 20  de maig vam assistir a Girona a la XIX conferència de Filosofia 3/18. El divendres vam participar en una taula rodona dels 30 anys del grup-iref,  aportant un vídeo dels nostres alumnes de 6è, ja que és el primer grup que  ha pogut gaudir del projecte de filosofia al llarg de tota la seva etapa de primària a l’escola.

TAULA RODONA FILOSOFIA 318TAULA RODONA FILOSOFIA 318 2  

 

 

 

 

 

 

 

Us adjuntem el VÍDEO  que vam presentar i que tantes bones crítiques se’n va emportar.

Sessió oberta de filosofia

Benvolgudes famílies,

Ens plau convidar-vos a una sessió teòrica i pràctica de filosofia a l’escola. Hi tindreu l’oportunitat d’experimentar com treballem la filosofia a les aules.

Conduirà la sessió la presidenta del grup IREF: la senyora Glòria Arbonés. 

Dijous 30 de març, a les 17 h, a l’edifici de primària.

(Hi haurà servei de guarda a càrrec de l’AMPA)

filosofia_2017-2

FESTA DE L’ARBRE

El diumenge dia 26 de març celebrarem a l’escola, a partir de les 10:00 h., la festa de l’arbre.

Aquesta vegada la festa consistirà en diverses actuacions:

– Es plantaran un ametller i un pi al pati de l’escola de primària.

– Hi haurà un mercat de segona mà a càrrec dels nois i les noies de 6è d’educació primària.

– Es realitzaran tallers de reciclatge i de llavors.

– Tindrà lloc, a les 12:00 h., un taller de perfumeria a càrrec de la Sra. Àngels Peris.

A Vilanova gaudim d’un entorn verd, natural i viu, el qual ens ofereix la seva bellesa alhora que millora el nostre ambient i ens interpel·la en les nostres actituds envers la vida. Constitueix, aquest entorn, una oportunitat immillorable en la formació de les nostres nenes i els nostres nens. Des del gaudi de la seva bellesa, des de l’estètica, prenem el compromís ètic de cuidar-lo i respectar-lo.

Per celebrar aquesta festa comptarem amb la col·laboració de l’ajuntament i el guiatge dels seus serveis tècnics. Ens facilitaran les eines, els arbres i els millors procediments.

Ens il·lusiona pensar que serà una diada molt profitosa; creiem en la responsabilitat col·lectiva, creiem en l’actuació compartida i creiem en la nostra comunitat.

La nostra escola es vol definir des de la pràctica d’aquests valors, i convidem tots els vilanovins i vilanovines que els compartiu a acompanyar-nos en la nostra festa de l’arbre.

festa de l'arbre17

NOUS PROJECTES, NOVES FITES

L’escola Mestres-Munguet és vital i activa davant dels canvis i es manté oberta a  la innovació pedagògica. L’equip de mestres, compromesos en l’educació, participem en la formació col·lectiva per millorar la nostra tasca dins de les aules.

Les darreres formacions que s’hi han realitzat són:

  • L’art contemporani a l’escola
  • La utilització d’eines TIC i TAC. La ràdio escolar
  • El Projecte Filosofia a l’Escola
  • La programació neurolingüística en l’àmbit educatiu

Totes aquestes formacions  han aportat a l’escola una gran riquesa pedagògica perquè ens han permès  reflexionar en grup. Afortunadament el nostre equip pedagògic és força estable i de mica en mica s’han anat fent canvis interessants.

Aquest curs 2016/2017  estem realitzant  una formació en centre que gira al voltant de “l’escola inclusiva ”.

L’educació inclusiva és aquella que ofereix a tots els infants i joves altes expectatives d’èxit educatiu, independentment de les seves característiques, necessitats o discapacitats, i l’oportunitat de créixer conjuntament compartint experiències i situacions d’aprenentatge.

Els mestres dels centres educatius  tenim la tasca i la responsabilitat d’educar tots els nostres alumnes, amb les seves fortaleses i les seves limitacions, amb la col·laboració i el suport dels recursos materials, tècnics i personals necessaris. Es tracta d’incloure, escolaritzar i educar d’acord amb les necessitats de cadascú dels alumnes de manera grupal, sense per això deixar de ser exigent amb tots ells d’acord amb les seves capacitats, dins d’un esperit cooperatiu i no competitiu.

Per això és necessària una  formació que parteixi de la reflexió i proposi canvis metodològics i organitzatius.

La inclusió és un procés Sempre es pot millorar l’atenció a la diversitat de l’alumnat. És un procés de recerca i millora que mai s’acaba. Hem d’aprendre a viure amb la diferència i aprofitar el repte d’aquesta diversitat com una oportunitat per promoure l’aprenentatge entre adults i alumnat.

2n CROS ESCOLAR A VILANOVA DEL VALLÈS

El passat dissabte dia 19 de novembre es va celebrar el 2n Cros Escolar de Vilanova del Vallès. Hi van participar nens i nenes de la nostra escola, uns 70 en total, i també alumnes de l’escola La Falguera, de l’Institut i de diversos clubs d’atletisme de la comarca. En total es van inscriure més de 500 corredors i corredores.

Els dos circuits eren pel bosc dels Capellans, essent la sortida des del camp de futbol de terra. La distància variava en funció de les edats, essent la més curta de 300 m. per als nens i les nens de la categoria mini (P-3, P-4 i P-5) i de 3.200 m. per als de categoria cadet i sènior.

cros-escolarAquesta activitat és conjunta entre els dos centres d’infantil i primària del poble i l’institut, impulsada pels mestres d’educació física. Hi col·laboren també l’Ajuntament i el Consell Esportiu del Vallès Oriental, i la coordinació general ha anat a càrrec del tècnic d’esports.

Estem molt satisfets del resultat assolit, doncs possibilita la pràctica de l’esport de l’atletisme entre els nostres infants i, a més a més, impulsa la coordinació entre els centres educatius del municipi. També cal destacar el gran èxit de públic que tingué l’esdeveniment i el bon ambient que hi va haver durant tot el matí, on no es va produir cap incidència remarcable.

Visca la festa!

L’escola té els seus ritmes amb els seus moments intensos al setembre: mestres nous, nous espais i, a vegades, noves coneixences. A poc a poc el ritme esdevé tranquil i alegre d’aprendre junts.

A finals d’octubre hi ha la primera festa col·lectiva que compartim petits i grans. La comissió de festes, els delegats de classe, les mestres i mestres i també les famílies  es posen en marxa per a la celebració. L’escola comença a transformar-se omplint els vitralls i els suros amb els treballs dels nens i nenes sobre el tema de l’any, enguany “Europa”. A casa amb els pares i mares preparen la disfressa del moniato per col·laborar en l’exposició de tardor.

Ja ha arribat el dia! Tot està disposat i el foc fumeja al pati des de bon matí. Les castanyes, un cop torrades, s’han de posar a les paperines; el migdia es fa curt, però són molts els voluntaris i a les 3h tot està llest.

Quan baixem al pati fem rotllanes per ballar tots alhora donant-nos les mans. Després mengem les castanyes, els grans ajuden els petits que no les saben pelar.

I després ve la xerinola, la música ha canviat, ara sonen ritmes actuals i tots ens posem a ballar i saltar.

Quan acaba la festa, l’escola obre les portes a tota la comunitat. Entren pares i mares, entren avis i germans grans. Què bonic aquests moniatos que han fet els nens i nenes aquests any! I quines  obres d’art que han fet a l’escola, com es nota que es fan grans!

Per veure més fotos fes un clic a l’imatge!

castanyada-2016