El cant coral

Es tracta d’una experiència jove que ha estat possible a partir de  la implantació de la sisena hora. Des de la creació del centre es volia dur a terme aquesta activitat i inicialment només es feia de manera esporàdica en preparar festes del centre.Amb motiu de la festa d’inauguració del nou edifici (maig de 2007), una de les activitats centrals va ser la preparació comuna amb tots els nens i nenes de l’escola i de diferents tallers del centre (plàstica, escena…) d’una cantata de Sant Jordi. També hi van participar alumnes de l’altra escola del nucli urbà. El treball va durar alguns mesos i va integrar moltes activitats i mestres de l’escola i fins i tot de l’AMPA. Es va dur a terme conjuntament amb una orquestra formada per nois i noies d’un conservatori.L’èxit d’aquesta activitat i la motivació dels alumnes ens va animar a tirar endavant el cant coral com a eix vertebrador i aglutinador de la música a l’escola, cosa que hem fet realitat durant aquest curs 2008-2009.L’activitat de Cant Coral l’hem centrat a l’etapa de primària, perquè és quan els nens ja han adquirit els hàbits que en garanteixen un bon treball.Malgrat que seria desitjable poder-ne fer 45 minuts setmanals, hem optat per la mitja hora setmanal per acomodar-ho a l’organització horària del centre.El fet de fer les sessions després de l’esbarjo ens permet dur a terme una activitat que ajuda als nens i nenes a centrar-se de nou en la tasca de l’escola després d’una estona d’activitats lúdiques sense passar de cop del joc a la concentració abstracta. L’activitat artística i sensible col·labora a proporcionar a l’alumne un retrobament que facilita la seva posterior concentració i disposició al treball.Fins ara els grups de Cant Coral són de classe (20/25 cantaires per grup) i en el futur (es preveu que l’escola tingui dues aules per nivell) els grups de Cant Coral podran ser de 40/50 alumnes per grup.El Cant Coral és una activitat que aporta molts elements positius als nens i nenes en edat escolar: activitat de grup, responsabilitat compartida, possibilitat de realitzar una activitat artística en comú, coneixement de repertori musical, disciplina de treball, educació de la veu, educació postural, sensibilitat artística, etc.L’activitat es duu a terme en sessions de 30 minuts i agrupant els nens i nenes per nivells. En el nostre cas, per al cicle superior tenim un sol grup atès que encara hi ha pocs alumnes a cada nivell.També és una activitat especialment integradora en l’àmbit del treball de la diversitat.L‘activitat es programa després de l’esbarjo i constitueix una manera d’afrontar la represa després d’una estona d’activitat lúdica.El repertori d’enguany està format per una cantata (“El follet valent”) que s’interpretarà a final de curs. A més en aquestes sessions també es preparen altres programes per tenir repertori per determinades celebracions de l’escola (Santa Cecília, Nadal, …)El cant coral és una activitat de caràcter transversal ja que és part important en les festes del centre i col·labora amb l’experiència de “la Ràdio a l’escola” ja que algunes cantades són enregistrades i retransmeses per la Ràdio Municipal.