PSICOMOTRICITAT I PAPERS DE DIARI

Avui a la sessió de psicomotricitat ens hem quedat a la classe. Hem presentat el material per jugar que eren papers de diaris. Primer hem vist què eren i hem pensat què podíem fer i hem començat a jugar. Ens han sortit moltes coses, avions, barrets, vestits, piscines, llençols…. al final hem decidit emplenar tot el terra de la classe per a fer la relaxació de la tarda i jugar a ambients d’experimentació.
Ens ho hem passat molt bé, hem fet volar la imaginació i hem fet psicomotricitat.

TREBALL DE GEOMETRIA AMB VELLA QUARESMA

Avui a p5 hem creat una Vella Quaresma només amb unes tisores i paper negre. De bon començament hem pensat que era impossible, poc a poc hem anat veient que la Vella Quaresma es pot fer amb figures geomètriques: el bacallà és un triangle, les cames són rectangles i triangles, la cara un cercle…i així a poc a poc ha anat sortint tota la figura. Mireu que xules ens han quedat!

Un paisatge d’hivern

Durant el mes de gener els alumnes de cicle inicial en el taller de plàstica van crear lliurament un paisatge d’hivern. Els materials utilitzats van ser cartolina negre, diari i paper blanc.
Aprofitant que a matemàtiques hem treballat la geometria plana, tots els elements del paisatge havien de ser figures geomètriques i planes.
Un cop acabat els nostres treballs vam explicar als companys que havíem fet i quines figures havíem utilitzat.
Aquí teniu les seves creacions!

FLOTARAN LES MANDARINES O S’ENFONSARAN?

En aquest experiment es tracta de veure que passa quan posem una mandarina amb pela i una altra sense pela a dins l’aigua.
Abans d’iniciar l’experiment els alumnes van fer les seves hipòtesis.
Al final vam deduir que la mandarina sense pela queda molla, pesa més i s’enfonsa. En canvi la mandarina amb pela com que té aire entre la pela i la polpa no s’enfonsa.

TALLER D’EXPERIMENTS: Aixequem un got amb un globus

Quina sorpresa vam tenir en veure que el globus aixecava el got de vidre!
Sabeu perquè va passar això ? Doncs pel canvi de pressió. L’espelma escalfa el got. Després tapem el vas amb el globus i el fiquem dins l’aigua freda. El fred disminueix la pressió , el globus entra i s’adhereix per la diferència de pressió.