PROYECTO LOS PIRATAS

A través de una carta que nos envió el pirata Zacarías hemos conocido el mundo de los piratas: quienes son, como visten, tipus de barcos que utilizan, leyendas, adivinanzas, ortografia de la letra Z, hemos escrito pareados, una historia sobre piratas… Para acabar el proyecto hemos realizado por grupos una gincana donde debíamos resolver unas pruebas que nos han ayudado a encontrar el tesoro que había perdido Zacarías.
Como recompensa nos ha regalado unas monedas de oro y un diploma.

CAMPIONS D’ESCACS!

Com cada any els nens i nenes de la nostra escola participen al campionat d’escacs del Casino d’Olot. Els reis de primària, així és com es deia el grup, van aconseguir passar a les semifinals per després arribar a la gran final i, amb molt d’esforç i algun nervi, VAN GUANYAR! Es van proclamar primers!
Moltes i moltes felicitats a tots i a totes!

SORTIDA A PALAMÓS

Els alumnes d’educació infantil el passat 24 de maig vam anar a Palamós. A les 9 del matí vam agafar l’autocar que ens va deixar al port marítim. Allà vam fer grups i vam fer diferents activitats. Vam poder visitar el museu del Port on hi havia tot tipus de peixos, barques, material de pesca… Després vam pujar a una barca antiga on vam poder veure les habitacions dels mariners, la cuina, el motor i les diferents parts de la barca. Finalment vam anar a jugar a la sorra i posar els peus a l’aigua.
Després de dinar i jugar vam tornar cap a casa. Se’ns dubte va ser molt i molt divertit!

Lego WEDO 2.0 a Cicle Mitjà

Els dilluns a la tarda treballem robòtica amb el material de Lego We Do 2.0. Fem grups petits per treballar llenguatge de programació i, al mateix temps, complementem el treball que s’està fent a l’aula: MÀQUINES SIMPLES I COMPOSTES.
Treballem cooperativament, amb equip. Cada membre del grup té un rol a seguir (un nen/a segueix les instruccions del programa, un altre organitza les peces de Lego i un altre crea el robot).
Els resultats son molt interessants! Sabeu què ens agrada? Poder ensenyar-ho a les altres classes!.

TOQUEM TOQUEM I APRENEM

Aquesta setmana a l’ambient d’experimentació els alumnes han estat convidats a tocar diferents materials amb les mans i, a partir d’aquí fer barreges. Amb aquesta activitat d’experimentació el que es buscava era que els alumnes descobrissin i provessin amb la pròpia experiència si les hipòtesis que es creaven eren vàlides o no( si posem aigua i farina, què passarà? i si tiren gelatina a l’espuma d’afeitar? que provessin les seves idees… i això només ho poden fer descobrint, provant, manipulant i experimentant.

LES MESURES

A l’escola estem treballant les mesures: hem après a calcular superfícies i el perímetre o longitud d’una circumferència. Tot això ens serveix per saber quanta pintura necessitaríem si volguéssim pintar la columna del porxo o les parets de ciment de sota les finestres; i també per poder calcular les voltes que fa la roda de la nostra bicicleta des de casa a l’escola. Les mates són útils!