Com cada any per pasqua fem la ja tradicional mona. I aquest any ens ha quedat la mar de divertida. Hem gaudit molt fent la mona i remenant en la xocolata.
Pasqua ja ha arribat!!!!! Els pinotxos hem fet la mona!!
PRISMES I PIRÀMIDES
Els nens i nenes de 4t estem treballant els primes i les piràmides a Matemàtiques. Per acabar d’enllaçar-ho tot i entendre millor les parts d’aquests poliedres els hem fet amb escuradents i plastilina!
Les arestes són els escuradents i les boles de plastilina són els vèrtexs.
Recordeu que els prismes tenen dos bases i les piràmides una
Frankenstein ha arribat a l’escola!
Aquí teniu unes fotos de l’obra de teatre de Frankenstein que vam anar a veure aquest mes de maig al casal. Va ser molt divertida, els actors ho van fer molt bé i vam participar molt!
Visita al taller del ferrer de Creixell
Donem les gràcies al senyor Josep Bairaguet per mostrar-nos el lleó i la creu que corona el campanar de l’esglèsia de Creixell dissenyat per Josep Maria Jujol.
Moltes gràcies!
COLÒNIES P4 i P5 A TAMARIT!!!!
Mamis i papis!!!!
Avui hem arribat de les colònies i, com ja sabeu,
ens ho hem passat d’allò més bé!!!!
Aquí teniu unes quantes fotos….
Esperem que us agradin!!!!
PETONS INFANTILS!!!!
COLÒNIES DE P4 i P5 A TAMARIT!!!!
MAMIS I PAPIS!!!!!
ENS HO ESTEM PASSANT SUPERREQUETEBÉ!!!
HEM CONEGUT A LA XUXETA I EL PIRATA…
HEM VIATJAT PER MOLTS PAÏSOS I ARA ESTEM DESCANSANT!!!
FINS DEMÀ…
PETONETS DE BONA NIT!!!!
D’AQUÍ POC US ENSENYAREM UNES FOTOS MOLT XULES!!!
COLÒNIES 5è a Àger ÚLTIM DIA!!!
Ei, què tal, com esteu tots i totes??????
Si, si, si,….. Avui ha estat l’últim dia!!!!!!!
Bé, ahir us vam deixar quan anàvem cap a la DISCO i vam tenir una grata sorpresa!!!! A Mas Portal estaven fent un curs de monitors i aquests ens van preparar una super-mega-activitat de balls i coreografies!!!! Vam tenir molta sort i, per tant, no vam parar de ballar, cantar i passar-nos-ho bé!!!!
Després vam fer un petit refrigeri i vam continuar ballant i mostrant el que realment sabem fer!!!! Gaudir del moment i riure!!!! Ja s’acostava la mitjanit i estàvem cansats i cansades i vam decidir anar a dormir!!!! Però, és clar, faltava fer la desfilada de pijames i entre riure i riure, tots i totes vam mostrar les millors gales, entre crits de GUAPOS I GUAPES!!!!
Vam entrar a les habitacions i vam trobar romaní al nostre coixí. El Sr. Romaní ens venia a visitar!!!!! AAAAARGHHHHHHH!!!! Crits i més crits pel passadís de la casa, però finalment i gràcies a alguns valents i valentes vam acabant descobrint que l’Àlex ens feia una broma. Al principi no ens va agradar gaire però, al final, ens ho vam prendre la mar de bé!!! Tocades altes hores de la nit, ENS VAM DORMIR!!!!
Avui al matí, a les 8 ens han llevat i entre lleganya i lleganya, ens hem vestit i hem preparat la maleta. Esmorzats i tot recollit hem anat al Port d’Àger i hem conegut moltes coses de la geografia que ens envoltava!!!! Fins i tot, hem trobat fòssils i hem pogut mirar de molt a prop indrets del Montsec!!!
Visita al poble d’Àger i compra de records per la familia i amics!!!! Hem arribat a Mas Portal, hem dinat i l’autobús ens ha vingut a buscar!!!! Parada a Alcover per berenar i a les 6 de la tarda les nostres families ens esperaven !!! Quin retrobament més emotiu!!! En el fons i no tan fons, teníem moltes ganes de torna’ls a veure!!!
I ara sí, les colònies han arribat a la seva fi, sent aquestes inolvidables i amb ganes de tornar a repetir l’experiència l’any vinent!!! Això sí, seran de més dies, i amb sort, podrem tocar la neu!!!!
Aquí us deixem una petita demostració del que hem fet…. En properes edicions, esperem solventar el problema i poder posar més fotografies!!!
MIL PETONASSOS DE SISTEMA SOLAR COMPLERT!!!!!
P.D.: Gràcies a tots i a totes els qui ens heu fet un comentari…. Ens hem sentit molt acompanyats/des…. I esperem que tots i totes, a l’igual que nosaltres, us hàgiu encuriosit amb l’Univers que ens envolta!!! MIL GRÀCIES DE PART DELS ALUMNES I MESTRES DE CREIXELL!!!
COLÒNIES 5è a Àger SEGON DIA!!!
HOLA A TOTHOM!!!!!!
Avui ha estat el segon dia de colònies i ens hem llevat a les 8 del matí. El dia s’ha despertat ennuvolat però, mica en mica, el sol ens ha visitat i s’ha quedat amb nosaltres tot el dia.
Després d’esmorzar ens hem endinsat pel bosc fins arribar a l’ermita de St.Pere Màrtir. Havíem de seguir un plànol i ho hem trobat a la primera. Pujant, pujant la muntanya hem arribat a Mas Portal i hem tingut temps lliure per jugar. Uns jugàvem a jocs de taula, altres fèiem cabanyes,….
Ha arribat l’hora de dinar (canelons i calamars a la romana) i amb la panxa plena hem anat a descansar una estona a les habitacions. Després ens hem tornat a endinsar pel bosc per cercar el camí que ens portava al COU i, al cap de mitja hora, i gràcies al nostre “Sherpa” hi hem arribat.
Els Xaviers (mestres del Camp) ens hi esperaven i ens tenien preparat un telecospi a la cúpula petita per poder veure les protuberàncies del Sol. Ha estat fantàstic!!! Semblava que el Sol el tinguéssim molt aprop nostre. Gràcies al Celostat i a unes ulleres especials hem conegut una mica més l’única estrella més important del Sistema Solar, el Sol. Després hem anat per última vegada al Planetari i ha estat impressionant. Hem après la vida de les estrelles i diferents personatges ens han explicat la història de l’Univers.
Al sortir hem berenat i hem tornat caminant cap a Mas Portal. Hem jugat una mica i cap a les habitacions a posar-nos més macos i maques del que som. La DISCO ens espera!!!!!!
MIL PETONASSOS I ABRAÇADOTES DE NEBULOSES!!!!
P.D.: Moltíssimes gràcies pels comentaris que ens heu fet!! Estem tots i totes assabentats i assabentades!!! Demà, l’últim dia…… Snif, snif,…. El temps passa volant!!!!!!! Fins demà….
P.D.2: Ahir vam tenir problemes amb el Sr.Wifi i avui amb penjar fotografies al bloc!!!! Durant aquest dies ho intentarem solucionar, ho sentim molt!!! De moment, us deixem aquestes….
P.D.3: Com podeu comprovar, ja està solucionat!!! Esperem que us agradin!!!
COLÒNIES 5è a Àger PRIMER DIA!!!!
Ei, pares, mares, tiets, tietes, avis, àvies, mestres,….
Ahir vam tenir problemes amb el Sr.Wifi i no vam poder contactar amb vosaltres!
Doncs bé, us expliquem…. Ahir vam sortir de Creixell i tot xino-xano vam arribar a Balaguer i vam esmorzar en un parc. Al cap d’una estona ja estàvem al COU (Centre d’Observació de l’Univers) i els mestres del Camp ja ens esperaven. Vam fer una activitat sobre les constel·lacions de primavera i vam aprendre moltes coses.
Quan vam arribar a Mas Portal, vam dinar i després de carregar les maletes per la pujada i arribar a les habitacions, vam tornar a anar al COU. L’activitat dels Telescopis ens va agradar molt. Ens van ensenyar com funcionaven els telescopis i vam poder veure el Sol. Després vam entrar al planetari i vam veure un petit documental dels planetes. Va ser fantàstic!
Tot seguit, vam anar a Mas Portal a berenar, a jugar una estona i a dutxar-nos. Vam sopar d’hora ja que tornàvem a anar al COU a fer l’observació nocturna d’estrelles i planetes. Amb un telescopi reflector vam veure la lluna, a la cúpula petita vam veure SATURN i a la cúpula gran vam veure VENUS!!! IMPRESSIONANT!!!!!!!
Finalment, vam entrar al planetari a veure més i més constel·lacions i de sobte, la cúpula es va moure i vam poder contemplar el cel d’Àger, anomenat l’Ull del Montsec!!! Vam tenir sort i vam poder veure constel·lacions i planetes. Feia molt de fred i a les 12 de la nit arribàvem a Mas Portal. Ens vam posar el pijama i al cap d’una estona ens vam dormir!!!!
Avui ens hem llevat a les 8 del matí, ja hem esmorzat i ens disposem a fer una excursió a St. Pere Màrtir…… Esperem poder-vos posar les fotos d’avui i també esperem que les d’ahir us agradin força.
MIL PETONASSOS D’ASTRES I FINS DESPRÉS……..
COLÒNIES 5è a Àger
Pares, mares, tiets, tietes,….
Estem genial!!!!!
Tenim problemes amb el wifi….
És el que té la tecnologia!!!
Demà tindreu més noticies!!!
MIL PETONS D.ESTRELLES!!!!