1. L’ESCOLA

L’escola Les Corts es troba en una gran illa situada sota la Diagonal entre la plaça Comas, on està l’Ajuntament, el mercat de Les Corts i la Ronda del Mig. Ens trobareu al barri de Les Corts, al costat del Mercat, al carrer Eugeni Dors, núm. 2

Estem en una zona molt ben comunicada:

mapa

Som una escola d’ Educació Infantil i Primària que pertany a la xarxa d’escoles d’ensenyament públic de la Generalitat de Catalunya.

Breu història

fiat2

És un edifici singular fruit de l´adaptació que un equip d´arquitectes va fer d´una part del que era l´antiga comercial “FIAT”. L´equip d´arquitectes fou guardonat, per la bona tasca d´adaptació, pel foment de les Arts Decorativesamb el premi FAD el maig de 1982. L´escola, reivindicació dels veïns de la zona, va començar a funcionar el curs 1979 80 en uns baixos del carrer Taquígraf Martí nº 5, a la vora de l´actual edifici, mentre aquest estava en obres. A mitjans del curs 1981-82, es van passar totes les classes a l´actual ubicació.

fiat1

Anys després i aprofitant els espais no adaptats per a ús escolar l´Ajuntament de Les Corts va donar cabuda a una sèrie de serveis pel barri: un gimnàs, l´escola d´adults, el casal de joves, els serveis socials, un auditori públic i uns multicines privats.

L’edifici

Dins l´edifici de l´Escola Les Corts hi ha dues zones clarament diferenciades:

1. La zona on hi ha l´educació infantil, amb entrada pel carrer Masferrer.

masferrer1

2. La zona on hi ha l´educació Primària amb entrada per Eugeni Dors.

eugenidors

Els patis

L´escola disposa de tres patis grans molt assolellats que permeten separar els alumnes per cicles.

pati-1pati2pati4