Sortida a Sant Llorenç del Munt

Els alumnes de 5è de l’escola Josefina Ibáñez vam anar-hi d’excursió dimecres 7 de març.

Les classes dels Viatgers del Món i els Paparazzi vam anar, en autocar, al Parc Natural de S. Llorenç de Munt i l’Obac.  Aquesta sortida ha estat gratuïta. L’organitza la Diputació de Barcelona amb la col·laboració de l’Ajuntament d’Abrera.

El recorregut es va fer una mica pesat degut als revolts carretera d’Olesa, direcció Viladecavalls i Matadepera.

Vam anar a aquest parc per a conèixer el nostre entorn i l’ecosistema del Parc Natural.  Ens van explicar la diferència entre alguns arbres: alzina, pi blanc i pi roig… També vam olorar el romaní.

Com a curiositat hi havia un sol arbre sense fulles, era un plataner. L’activitat consistia en recollir informació del que ens explicava el monitor.

Aquí teniu un petit recull de fotos.

Activitats per millorar l’expressió escrita a 6è

Aquesta setmana hem fet diferents activitats relacionades amb l’escriptura a 6è. Per parelles, hem escrit contes inventats i originals, tenint en compte tots els aspectes necessaris per fer un bon escrit. També per parelles hem corregit la redacció d’un company per tal de veure el punts forts i els punts a corregir a l’hora d’escriure. Tots aquests exercisis ens ajuden a millorar la nostra escriptura i ser més conscients d’aspectes relacionats amb ella com la coherència, l’adequació, la cohesió, la presentació i la correcció ortogràfica.

Aquí podeu veure algunes fotos mentre treballàvem.

Escoles d’altres mons

Aquests dies, els nens i nenes de 5è i 6è hem anat a veure l’exposició fotogràfica d'”Escoles d’altres mons”, del fotògraf Kim Manresa. Hem pogut veure com són les condicions de vida i d’educació de nens i nenes d’altres zones del planeta que pateixen guerres, fam, malalties, etc. Així i tot, tots aquests infants fan esforços per anar a l’escola i aprendre cada dia, encara que sigui en condicions molt precàries, pensant en poder tenir una vida millor en el futur. Tot això ens ha fet reflexionar sobre com d’afortunats som aquí i ens ha fet valorar moltíssim les nostres condicions de vida i les oportunitats que tenim de poder anar a l’escola i aprendre en un entorn molt favorable.

Podeu veure algunes fotos de la nostra visita aquí.