Èxit participatiu en les Jornades de Portes Obertes

La passada setmana es van realitzar les Jornades de Portes Obertes de la nostra escola on la participació, sobretot en la segona tanda de divendres tarda, va ser un èxit per la massiva participació de les famílies que es van interessar per conèixer la nostra escola.

Les diferents famílies que van assitir en ambdues tandes de visita de les JPO van poder veure els diferents projectes educatius que portem a terme, tots els espais de la nostra escola (orientats per uns esplèndits guies de la pròpia escola) i, també, els innovadors recursos tecnològics amb que compta l’escola actualment.

Per qui no hagi pogut assistir-hi, cal saber que el dia de Sant Jordi també s’obrirà l’escola per a les famílies de l’escola.

JPO 13-14

Imatges de la Rua de Carnaval de l’escola

El passat divendres vam celebrar la Festa de Carnaval amb una Rua pels carres del voltant de l’escola, en què els nostres alumnes van poder lluir les disfresses que van estar confeccionant ells mateixos.

A continuació podeu veure algunes de les fotografies de la Rua.

 

Dilluns, 3 de març, NO HI HA CLASSES!!!

Benvolgudes famílies de l’escola,

recordeu que el proper dilluns, 3 de març, l’escola estarà tancada ja que, tal com teniu al calendari escolar del Llibret d’inici de curs, és dia de lliure disposició.

Ens veiem el dimarts a l’hora de sempre amb les piles ben carregades i recuperats d’aquesta espectacular Festa de Carnestoltes que hem pogut gaudir avui divendres.

Fins aviat!

Rua de Carnaval

Aquest divendres 28 de febrer de 2014 per la tarda celebrem la Festa de Carnaval amb una rua pels carres dels voltants de l’escola on els alumnes podran lluir les disfresses que han estat preparant aquests dies.

  • Els alumnes no hauran de portar motxilla ni bata. Recomanem que portin les coses en una bossa de plàstic. De la mateixa manera, és important que vinguin prou abrigats per si fa fred.
  • A partir de les 14.45 hores les portes de l’escola estaran obertes perquè entrin els alumnes a preparar-se per la rua. Per poder ajudar a vestir i maquillar a tots els alumnes abans de començar la rua, us demanem que porteu als vostres fills i filles a l’escola abans de les 15.00 hores.
  • L’AMPA obsequiarà els alumnes amb coca i xocolata al final de la festa.

Aquest curs el tema escollit ha estat el Còmic. S’ha escollit per ser un gènere narratiu que utilitza el llenguatge escrit i el visual i és molt atractiu pels nens i nenes  A més, aquest any es celebra el 30è aniversari de la mort del creador de Tintín, George Remi (Hergé).

A continuació podeu veure una imatge del recorregut de la rua, amb inici i arribada a l’escola:

Rua 2014

En cas de pluja les activitats es realitzarien dins l’escola i les famílies no podrien accedir dins del recinte escolar per manca d’aforament.

Per endavant, us agraïm la vostra col·laboració tot desitjant que gaudiu de la festa i passeu un bon Carnaval!!

Constitució cooperatives Projecte CUEME

Els alumnes de 5è de primària han presentat les cooperatives Pro-Eco i Mil i una creacions a les instal·lacions de Promoció Econòmica de l’Ajuntament de Martorell. La cinquentena d’estudiants, de 10 i 11 anys, que formen part de les dues cooperatives han fet un pas més en el projecte Cultura Emprenedora que acabarà amb la venta dels productes que han dissenyat durant la Fira de Primavera.

 

El projecte Cultura Emprenedora l’impulsa l’Ajuntament de Martorell amb l’objectiu de fomentar les competències i els valors de l’emprenedoria a través de la creació i la gestió d’una cooperativa a l’escola. Guillem Hidalgo de 5B diu que “avui hem vingut a registrar la cooperativa que s’especialitza en productes fets a mà i els podrem vendre a la Fira”.

 

Un projecte complert, segons les mestres

Tamara Herrero, professora de 5A explica que “és un projecte molt complert perquè els alumnes treballen totes les competències bàsiques. Parlen, conversen, escriuen, fan estadística i desenvolupen altres aspectes com ara el treball en equip i la cohesió de grup. És un projecte que des de l’Echegaray n’hem estat pioners i que recomanem a la resta d’escoles de Martorell s’hi adhereixin en el proper curs”.

 

Els representants legals escollits en votació pels mateixos companys han signat la constitució de les dues cooperatives i el proper pas serà definir els productes que han d’elaborar per posar a la venda. Montse Molina B reconeix que “per als nens suposa una gran motivació i un repte conèixer tots aquests processos. Inicialment era una projecte desconegut, incert i estàvem a l’expectativa, però l’estem disfrutant”.

 

El projecte s’integra dins les hores lectives escolars i el treball curricular s’adapta als continguts de la cooperativa, de forma que les matemàtiques, la llengua o la plàstica serviran per aprendre totes les qüestions relacionades amb l’emprenedoria.

 

Els beneficis es destinaran a una ONG

Els alumnes estan cercant una entitat social, fundació o ONG a la que donaran una part dels beneficis que obtindran, cosa que afegeix al projecte la presa de consciència i la responsabilitat social de l’empresa. La tècnica de Promoció Econòmica de l’Ajuntament, Carme Moles diu que “el projecte ha estat molt ben acollit per a l’escola, per als estudiants i les seves famílies perquè han entès perfectament els valors que vol transmetre”.

 

El projecte Cultura emprenedora a l’Escola està impulsat per la Diputació de Barcelona i a Martorell està gestionat per l’Ajuntament a través de les regidories de Promoció Econòmica i d’Ensenyament.

 

Entrevista final

La visita ha finalitzat amb una entrevista amb els representants de les cooperatives realitzada per un periodista del gabinet de premsa de l’Ajuntament, on els nens i nenes han explicat les seves experiències fins ara. Aquesta entrevista ha sortit per la ràdio.

 

Us deixem els links de les diferents notícies on també hi podreu escolar les declaracions:

 

http://www.martorell.cat/pl217/actualitat/noticies/id2848/l-escola-echegaray-projecte-cultura-emprenedora-a-l-escola.htm

http://www.moliempresa.cat/newsItem/85/Els-alumnes-de-lescola-Jose-Echegaray-solliciten-el-NIF-de-les-seves-cooperatives-al-Moli-Empresa.ca.html

 

http://compromesosambleducacio.diba.cat/latest/all

Preinscripció Curs 2014-2015

Benvolgudes famílies,

Us informem que s’ha publicat el calendari per la preinscripció escolar del segon cicle d’educació infantil i ensenyament obligatori:

  • Publicació de l’oferta: entre el 4 i l’11 de març del 2014.
  • Preinscripció:
    • Presentació de sol·licituds: de l’11 al 21 de març de 2014, ambdós inclosos (a Martorell a la OME (Oficina Municipal d’Escolarització) al c/Josep Tarradellas, 11).
  • Publicació de les llistes de sol·licituds amb la puntuació provisional: 1 d’abril de 2014.
  • Sorteig públic per determinar l’ordenació de sol·licituds: 2 d’abril de 2014 a les 11 hores, als serveis centrals del Departament d’Ensenyament. El resultat es difon a partir de les 12 hores.
  • Termini per presentar reclamacions: 2, 3 i 4 d’abril de 2014.
  • Publicació de les llistes de sol·licituds amb la puntuació definitiva: 10 d’abril de 2014.
  • Publicació de l’oferta final: 6 de maig de 2014.
  • Publicació de les llistes d’alumnes admesos: 15 de maig de 2014
  • Matrícula:
    • Segon cicle d’educació infantil, educació primària i primer curs d’educació secundària obligatòria: del 10 al 13 de juny de 2014, ambdós inclosos.

 

L’Escola José Echegaray és una escola pública que ofereix les següents etapes educatives:

Educació infantil (3-6 anys)

Educació Primària (6-12 anys)

Per tal de conèixer i rebre informació de l’Escola realitzem dues jornades de Portes Obertes que enguany celebrarem:

– Dimecres 5 de març de 2014 a les 9:15 hores.

– Divendres 7 de març de 2014 a les 15 hores.

Si alguna família no es pot adequar a aquestes jornades podeu concertar una visita trucant al 93 775 20 98

 

Pel que fa als alumnes de 6è al llarg de la setmana del 24 al 28 de febrer anirem amb ells a visitar els diferents instituts de Martorell.

El dia 26 de febrer a les 16.45 hores realitzarem una reunió informativa per a totes les famílies de 6è.

 

Si necessiteu més informació només cal fer click en el següent enllaç:

 

 

CS al Teatre Romea

Els alumnes de cicle superior han anat al Teatre Romea de Barcelona, a veure una actuació musical.

A veure què ens expliquen quan arribin!!!!! Aquí us deixem un tastet…4a0fa36199de85aa03afc8d089a1738c

DENIP 2014

Com ja us vàrem explicar al llarg del matí els alumnes de l’escola han portat a terme activitats de caire cooperatiu per tal d’aconseguir composar un mural entre tots/es.

Fes click sobre la imatge del nostre mural per veure totes les fotos:

DENIP 2014

 

DENIP 14 (Pintada mans per la pau)

 

Prenguem els llibres i les plomes perquè són les nostres armes més poderoses. Un llibre i una ploma poden canviar el món. L’educació és l’única solució.

 

 

 

 

 

 

 

 

DENIP 2014

Demà celebrem el Dia Escolar de la No violència i la Pau (DENIP) una iniciativa que va néixer l’any 1964 per a fomentar l’educació en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no violència i la pau. El seu missatge bàsic diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra. És aquest dia perquè es commemora l’aniversari de l’assassinat de Mahatma Gandhi.

Al llarg de la setmana l’escola fa un treball centrat en:

  • Sensibilitzar que la pau és molt més que l’absència de guerres i baralles.
  • Conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d’amor universal, de no-violència i de pau positiva, així com amb els procediments de reivindicació no-violenta dels drets humans.
  • Conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món.
  • Saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, és a dir, expressant les opinions de forma tranquil·la, clara i ordenada.
  • Compartir una estona amb tots els alumnes i mestres amb la finalitat de celebrar la diada de la no-violència i la pau.

Cada any s’atorga El premi Nobel de la Pau  a la persona o institució que ha fet el màxim o el millor treball per la fraternitat entre nacions, per l’abolició o la reducció dels exèrcits d’armes i per la promoció dels congressos de pau. L’any 2013 s’ha atorgat a l’Organització per la Prohibició de les Armes Químiques.

Aquest curs, tot i no ser Premi Nobel de la Pau encara que sí nomenada, hem escollit la Malala Yousafzai per la seva defensa de l’educació i en especial la de les nenes. A més, el maig de 2013 fou guardonada amb el Premi Internacional de Catalunya «per la seva determinació i el seu coratge en la defensa dels drets humans».

Al llarg del matí, i com cada any, tots/es els/les nens i nenes nous a l’escola, així com les famílies respectives i membres nous de la comunitat educativa, poden venir a deixar la seva empremta al mural que cada any preparem a la paret del gimnàs de l’escola juntament amb un missage de pau:

 

“L’educació ens fa lliures”.

 

Durant el matí els alumnes de l’escola portaran a terme activitats de caire cooperatiu per tal d’aconseguir construir un mural al vestíbul de l’escola entre tots/es.

A la tarda ens trobarem i compartirem el treball portat a terme per cada cicle,

 

LA FESTA DE LA PAU

Si tingués la màgia d’un mag,
de les bales en faria flors,
dels fusells trombons i fagots
i dels trons poemes d’amor.

Si tingués la màgia d’un mag,
de la gana en faria blat,
dels canons prismàtics gegants,
i dels tancs camions de gelat.

Si tingués la màgia d’un mag,
dels soldats en faria clowns,
dels tinents ocells de paper,
ballarines o castellers.

Si tingués la màgia d’un mag,
de les mines en faria daus,
de les bombes jocs malabars,
i dels corbs, coloms de la pau.

Els alumnes de 5è aprenen a fer un logo per la seva cooperativa

El projecte “Cultura Emprenedora a l’Escola” està impulsat per la Diputació de Barcelona i a Martorell està gestionat per l’Ajuntament de Martorell, a través de les Regidories de Promoció Econòmica i d’Ensenyament. Es tracta d’un projecte pensat per fomentar les competències i els valors de l’emprenedoria a través de la creació i la gestió d’una cooperativa a l’escola.

Els alumnes de 5è A i B de Primària de l’escola José Echegaray, que participen en el projecte de foment de la Cultura Emprenedora a l’Escola al curs 2013-2014 aprenen a fer un logo per la seva cooperativa.

El projecte preveu la col·laboració de l’Ajuntament en determinants moments del curs, amb l’objectiu de donar suport al professorat i als alumnes en les diferents fases: creació, disseny del logo, comunicació, constitució cooperativa, permisos, venda…

Taller d’imatge corporativa

Aquest matí s’ha realitzat a l’escola un taller d’imatge corporativa impartit per la cap del Departament de Promoció Econòmica Carme Moles i la tècnica de Comunicació de Promoció Econòmica Raquel Moya, amb l’objectiu de conèixer de forma clara i senzilla com s’arriba a crear un logotip d’empresa.

Els alumnes han rebut una petita formació sobre com escollir la forma, la tipografia i els colors del seu logotip, tot fent una reflexió de què és el que es vol transmetre i quines són les característiques de la cooperativa i poder així plasmar-ho en imatges i lletres.

Durant el taller s’ha explicat la importància de la imatge corporativa en l’empresa, els elements que la formen i el significat i característiques dels logotips tenint en compte la comunicació del producte i de l’empresa.

Aquest procés de confecció del logotip treballa també un dels objectius principals del projecte: el treball en equip, la discussió i valoració, aprendre a valorar als companys, fer aportacions per aconseguir una finalitat conjunta pel grup, que és un dels pilars del projecte de cultura emprenedora.

Cooperatives: “MIL I UNA CREACIONS” i “PROECO”

Els alumnes, que tenen entre 10 i 11 anys, constituiran les cooperatives sota els noms “MIL I UNA CREACIONS” i “PROECO”, cadascuna d’elles compta amb tres representants legals (president, secretari i tresorer) escollits en votació pels mateixos companys. La resta d’alumnes de cada aula fan de cooperativistes. La creació de la cooperativa anirà acompanyada també de tallers per als alumnes durant els quals se’ls explicarà, entre d’altres, què significa i per a què serveix tenir un NIF.

 

Actualment els nens treballen per definir els productes que han d’elaborar per posar a la venda: quin tipus de producte, com el faran, i com desenvoluparan la promoció i publicitat.

També estan cercant una entitat social, fundació o ONG a la que donaran una part dels beneficis que obtindran, cosa que afegeix al projecte la presa de consciència i la Responsabilitat Social de l’empresa.

 

Projecte Cultura Emprenedora a l’Escola