Els alumnes de 5è col·laboren amb Solvay per celebrar L’European Clean UP Day

L’Escola José Echegaray es suma a l’acció europea de neteja de zones naturals, ciutats i platges, amb la neteja de les vores del riu Anoia al seu pas per Martorell, amb els alumnes de 5è.

• L’European Clean Up Day del 10 de maig és un dia en que els ciutadans de 31 regions de més de 20 països estan convidats a recuperar les escombraries i altres residus abandonats en el medi.

Al voltant del 10 de maig se celebra a 31 regions de més de 20 països europeus el Clean up day, un dia en que els ciutadans poden participar, de manera voluntària, en diferents accions programades de neteja dels espais naturals, com boscos, platges, rius o rieres. Amb el lema Let’s Clean Europe!, la Comissió Europea fomenta les accions per sensibilitzar les persones sobre l’abast del problema dels abocaments incontrolats i promoure canvis de comportament. A casa nostra, l’Agència de Residus de Catalunya (ARC) coordina aquestes accions, promogudes per administracions públiques, de la mà d’associacions del tercer sector ambiental i centres excursionistes, escoles i instituts, associacions o ciutadans.

Una acció per conscienciar sobre la prevenció dels residus

L’experiència demostra que la gent se sorprèn de la quantitat de deixalles que es generen i es llencen al seu entorn. Com a particularitat, durant les accions de neteja, a Catalunya es farà pedagogia sobre la prevenció dels residus, i la brossa recollida se separarà de forma selectiva. L’objectiu és demostrar que aquests residus són, en realitat, recursos. El paper, el vidre, els metalls i el plàstic, si es recullen, poden reutilitzar-se o reciclar-se. A més, es redueixen els efectes sobre el medi ambient d’allò que s’aboca, es creen oportunitats econòmiques i llocs de treball, i es contribueix a impulsar Europa cap a una economia més circular.

Recollir 77 tones de deixalles

A Catalunya ja es van promoure accions pilots de neteja durant la Setmana Europea de la Prevenció de Residus, del 16 al 24 novembre de 2013. Aleshores es van celebrar 16 accions, amb una recollida de residus de 13 tones i una participació de 695 persones. Enguany, amb les 94 accions programades, les entitats estimen una participació de més de 4.000 voluntaris. Si se segueix la mitjana de l’edició anterior, es pot arribar a assolir la recollida de 77 tones abocades als nostres paratges.

Lets Europe Clean