Els alumnes de 5è presentaran el projecte Cultura Emprenedora durant la Fira

Cueme Sol·licitud via píblica

Els representants de les cooperatives Pro-Eco i Mil i una creacions, de 5è d’Ed. Primària han sol·licitat un permís d’ocupació per a la via pública per a la instal·lació d’una parada durant la Fira de la Primavera. Ho han fet a les dependències de l’Ajuntament.

La sol·licitud és un pas més que han hagut de fer dins el projecte Cultura Emprenedora que, aquest curs, s’està implementant a  a la nostra escola impulsat per la Diputació de Barcelona i l’Ajuntament. La parada que s’instal·larà durant la Fira permetrà vendre els productes que han dissenyat cadascuna de les dues cooperatives.

Visita a la sala de sessions

Aprofitant la presentació d’aquesta sol·licitud, la cinquantena d’estudiants de 5è, han presentat alhora el seu projecte a la sala de sessions amb la presència del primer tinent d’alcalde, Xavier Fonollosa i la regidora d’Ensenyament, Mercè Morera. Fonollosa ha destacat que “ara que sou ben joves és molt important que adquiriu certs coneixements com els de crear una cooperativa que us poden fer servei quan sigueu una mica més grans”. Els estudiants han estat acompanyats per les tutores de cinquè de primària del centre.

Un projecte innovador

El projecte Cultura Emprenedora a l’Escola s’està duent a terme amb l’objectiu de fomentar les competències i els valors de l’emprenedoria a través de la creació d’una cooperativa. S’integra dins les hores lectives escolars i el treball curricular s’adapta als continguts de l’empresa. Els alumnes estan cercant una entitat social, fundació o ONG a la que donaran una part dels beneficis que obtindran, cosa que afegeix al projecte la presa de consciència i la responsabilitat social de l’empresa.