DENIP 2014

Demà celebrem el Dia Escolar de la No violència i la Pau (DENIP) una iniciativa que va néixer l’any 1964 per a fomentar l’educació en i per a la concòrdia, la tolerància, la solidaritat, el respecte als drets humans, la no violència i la pau. El seu missatge bàsic diu: “Amor universal, No-violència i Pau. L’Amor universal és millor que l’egoisme, la No-violència és millor que la violència i la Pau és millor que la guerra. És aquest dia perquè es commemora l’aniversari de l’assassinat de Mahatma Gandhi.

Al llarg de la setmana l’escola fa un treball centrat en:

• Sensibilitzar que la pau és molt més que l’absència de guerres i baralles.
  • Conèixer i familiaritzar-se amb els conceptes d’amor universal, de no-violència i de pau positiva, així com amb els procediments de reivindicació no-violenta dels drets humans.
  • Conèixer persones i/o grups que lluiten per la pau i la justícia al món.
  • Saber resoldre els conflictes de manera pacífica i dialogant, és a dir, expressant les opinions de forma tranquil·la, clara i ordenada.
  • Compartir una estona amb tots els alumnes i mestres amb la finalitat de celebrar la diada de la no-violència i la pau.

Cada any s’atorga El premi Nobel de la Pau  a la persona o institució que ha fet el màxim o el millor treball per la fraternitat entre nacions, per l’abolició o la reducció dels exèrcits d’armes i per la promoció dels congressos de pau. L’any 2013 s’ha atorgat a l’Organització per la Prohibició de les Armes Químiques.

Aquest curs, tot i no ser Premi Nobel de la Pau encara que sí nomenada, hem escollit la Malala Yousafzai per la seva defensa de l’educació i en especial la de les nenes. A més, el maig de 2013 fou guardonada amb el Premi Internacional de Catalunya «per la seva determinació i el seu coratge en la defensa dels drets humans».

Al llarg del matí, i com cada any, tots/es els/les nens i nenes nous a l’escola, així com les famílies respectives i membres nous de la comunitat educativa, poden venir a deixar la seva empremta al mural que cada any preparem a la paret del gimnàs de l’escola juntament amb un missage de pau:

“L’educació ens fa lliures”.

Durant el matí els alumnes de l’escola portaran a terme activitats de caire cooperatiu per tal d’aconseguir construir un mural al vestíbul de l’escola entre tots/es.

A la tarda ens trobarem i compartirem el treball portat a terme per cada cicle,

LA FESTA DE LA PAU

Si tingués la màgia d’un mag,
de les bales en faria flors,
dels fusells trombons i fagots
i dels trons poemes d’amor.

Si tingués la màgia d’un mag,
de la gana en faria blat,
dels canons prismàtics gegants,
i dels tancs camions de gelat.

Si tingués la màgia d’un mag,
dels soldats en faria clowns,
dels tinents ocells de paper,
ballarines o castellers.

Si tingués la màgia d’un mag,
de les mines en faria daus,
de les bombes jocs malabars,
i dels corbs, coloms de la pau.