Cicle inicial ens recomana SOPA DE PEDRES

Des de Cicle Inicial s’ha proposat treballar el llibre “SOPA DE PEDRES” a nivell d’escola.

Es tracta d’un conte enigmàtic i sorprenent que ha esdevingut molt popular.
El protagonista, un soldat que torna de la guerra mig mort de gana, fa servir l’enginy per aconseguir la col.laboració de tot un poble en l’elaboració d’un plat ben especial, una sopa de pedres, i així fer-se passar la gana, tot compartint la sopa amb el poble sencer.
Mentre s’explica, desperta molta curiositat i sorpresa als nens i nenes. Sense ni adonar-se’n, contínuament van elaborant hipòtesis del que pot passar.

En aquest llibre, com en la resta, es treballen molts valors: generositat, enginy, amabilitat, companyerisme, cooperació, ….. i n’hem parlat llargament un cop explicat.
Però no només l’hem explicat, sinó que s’han preparat uns treballs adaptats a cada curs per aprofundir-lo.
El que els ha sorprès més, és la proximitat de la història. Encara ara, es manté la “Sopa de Verges” o el “Ranxo de Vidreres”, paral.lelismes absoluts amb aquest conte, segurament amb orígens molt similars.

Us convidem doncs, a conèixer-lo, ja sigui a través d’internet, comprant-lo, tornant-lo a explicar a casa…
Gaudiu-lo!

Cicle superior ens recomana WONDER

Aquest primer trimestre, el llibre recomanat pels alumnes d’Educació Primària ha estat “Wonder”.

La proposta és del Cicle Superior. Ens han recomanat una sèrie d’activitats per treballar l’obra i també han decorat el vestíbul, no només el racó del llibre, sinó que van enganxar fotos de sabates per les escales i el terra del vestíbul. Aquestes són molt significatives en la història de l’August. Aquest és el protagonista del llibre.

L’autora de l’obra R.J. Palacio, ens diu a Wonder que “l’August és un personatge que no podràs oblidar mai”. També ens parla de com el veuen els personatges que conviuen amb ell: la família, companys i companyes i mestres de l’escola.

“Wonder” és una meravella de nen que aconsegueix emocionar-nos i fer-nos reflexionar sobre l’amistat, la superació personal i la lluita contra les adversitats.

Molt recomanat per alumnes, mestres, mares i pares. Desitgem que gaudiu de la lectura!!!

GRÀCIES AMPA!

Un altre curs hem pogut renovar i augmentar el nombre de llibres de la biblioteca escolar gràcies a l’aportació econòmica de l’AMPA de la nostra escola.

Tenim llibres nous a tots els cicles: Educació Infantil, Cicle Inicial, Cicle Mitjà i Cicle Superior. Hem triat una sel·lecció de títols amb arguments motivadors i qualitat literària perquè els nostres alumnes puguin gaudir de la lectura.

Us esperem a la biblioteca!!!

escanear0001

escanear0001escanear0001

El cicle mitjà ens ha recomanat com a llibre de lectura, la col·lecció d’en Bat Pat. Aquest personatge és un simpàtic ratpenat, detectiu, escriptor i una mica poruc que forma part de la família Silver, juntament amb tres germans.

Durant aquest trimestre tota l’escola ha estat treballant “El Petit Príncep”.
Cicle Inicial ha portat a terme la decoració del vestíbul i també ha repartit diferents activitats per a cada cicle. A la biblioteca els alumnes han gaudit del racó d’observació i dels diferents llibres i contes!

Amb la col•laboració de l’AMPA de la nostra escola, hem gaudit de les novetats comprades per la biblioteca escolar aquest curs.
Moltes gràcies mares i pares!

PER ENTRAR AL BLOC DE LA BIBLIOTECA, PREMEU EL SEGÜENT ENLLAÇ

BLOC BIBLIOTECA ( UN MÓN DE MÀGIA )