Category Archives: Educació Infantil

AUDICIONS A CÀRREC DELS ALUMNES DE L’ESCOLA

Durant aquesta setmana, els nens i nenes de l’escola que toquen instruments han realitzat audicions per mostrar als seus companys/es el seu instrument, com sona i com el toquen. Tots ho han fet molt bé, i aquesta activitat ha agradat molt als petits, que han pogut veure i escoltar en directe els instruments musicals. Moltes gràcies a tots els músics!


17/18_Audicions juny

Comiat d’una mestra de petits…

Després d’una etapa professional i personal increïble al vostre costat, me’n vaig de l’Aixart amb el més sincer agraïment cap a tots els que hem compartit  petites històries que fan gran la nostra escola.

Emprenc un nou camí amb la motxilla a vessar de lliçons apreses, d’il·lusions acomplertes, somriures i un munt d’estima compartida.

Moltes gràcies pel respecte que m’heu mostrat al llarg d’aquests nou anys, la confiança i col·laboració en el treball en comú que ens hem proposat pel bé dels petits, per l’amabilitat i l’alegria del dia a dia.

M’acomiado amb un breu article de capçalera de l’enyorat Carles Capdevila  amb el desig de, sigui aquí o a qualsevol altre racó de món, no deixar mai d’aprendre a ser-hi.

Mil gràcies per tant a petits, famílies i companyes.

A reveure!

Anna Soler

Acompanyar, estimar, ser-hi

Em deia la Pilar Ugidos, bona mestra artesana, que el centre i l’essència de l’educació no són ni els mestres ni els alumnes: són les relacions.

Jaume Cela s’agafa a la filosofia de Joan Carles Mèlich per concloure que el verb que conjuga l’educador és ser-hi. Que és molt més que ser: és ser en un lloc i en un moment. I al costat d’algú, esclar. Ser en un context, ser en companyia, ser plegats.

Som més el que fem que el que diem, som més el que decidim que el que pensem, som quan actuem i no quan reflexionem, i som en un context, el de les relacions. Per això és evident que més que persones tòxiques hi ha relacions que fan sortir el pitjor de nosaltres, i més que persones extraordinàries hi ha relacions que ens ajuden a projectar el millor de nosaltres. D’aquí la meva admiració creixent per les vocacions que consisteixen a tenir cura de persones, que donen tot el protagonisme al vincle.

Que siguem les relacions que tenim, com les tenim i amb qui, ens refrega una obvietat que massa sovint oblidem: que hem vingut a aquest món a estimar i ser estimats, a donar i a rebre. Tot és amor o bé la seva negació, que té una gamma que va des de la indiferència fins a l’odi, sempre tan oposat i tan proper a l’amor. O celebrem l’estima o exhibim a crits i a cops la seva absència. Tendresa i violència són expressions pures del mateix desig i necessitat: el d’estar pendent l’un de l’altre, ja sigui per cuidar-nos o fer-nos mal, per salvar-nos o per matar-nos.

I com que hem vingut aquí a relacionar-nos, l’educació és l’art i ofici sublim d’aprendre’n mentre s’ensenya i d’ensenyar-ne mentre s’aprèn. És més verb que substantiu, més exemple que discurs, viu del fet i no de la paraula, imposa la realitat sobre la idealització. Només sent-hi de veritat, de tot cor, sempre, pots aprendre i ensenyar a ser-hi.

CARLES CAPDEVILA 16/07/2016

 

EL PEIX QUE NO PLORAVA MAI

El dilluns 4 de juny els nens i nenes de segon vam representar l’obra de teatre “El peix que no plorava mai”. Ens van venir a veure avis, pares, mares, els nens i nenes de P3 i P4, P5, 1r i les senyoretes. Abans de començar l’obra els familiars ens van maquillar i ens van ajudar a posar-nos la disfressa de peix i la disfressa de petxina.

Un cop vam tenir a punt els tallers pels petits a la pista de bàsquet ens vam dirigir al menjador per fer l’obra de teatre. Molt emocionats i molt nerviosos vam actuar ! Entre aplaudiments i celebracions vam acabar l’obra amb dues sorpreses que consistien en convidar els petits a la pista a fer dos tallers: el taller de maquillatge i el taller de pintar peixos. Per fer-ho possible ens vam dividir en dos grups. Un grup de segon pintaven els nens en el taller de maquillatge i l’altre grup de segon van ajudar a pintar peixos amb diferents colors. Vam fer d’autèntics monitors !!! Pintant, peixos, algues, estrelles de mar i animant a tothom a participar ens ho vam passar genial!

Volem donar les gràcies a tothom, especialment a les famílies per haver compartit aquest projecte amb nosaltres.

HANDBALL A L’ESCOLA

El dimarts 5 de juny vam rebre la visita de dos jugadors de handball molt i molt bons: en Pep Reixach i en Jordi González. Han jugat en seleccions catalanes i espanyoles, en el Granollers, Bordils… i ens van poder transmetre la seva experiència i els seus valors de la seva carrera esportiva. Vam estar practicant amb ells una estona i també els vam fer preguntes a nivell professional i personal.

Una trobada molt interessant. Aquí deixem unes fotos perquè mireu  el que vam aprendre.

SORTIDA A BANYOLES D’EI

Aquest passat dimarts dia 29 de maig, els més petits de l’escola vam anar a l’Estany de Banyoles.
Al llarg de tot el matí, vam gaudir d’un taller sobre els cinc sentits amb el guiatge de l’Escola de Natura de Banyoles i acompanyats per en Blauet. Va ser molt interessant, engrescador i ens ho vam passar genial. En acabar vam dinar als jardins de La Draga i després d’una estoneta de joc ja vam tornar cap a Cervià de Ter. També hem fet un treball previ i posterior de tots els continguts presentats.

UN ALTRE ANY AMB L’HORT I EL GALLINER

Aquest any han passat moltes coses a l’hort i el galliner de l’escola.

Al galliner s’hi han instal·lat una nova família de gallines i un gall. Es van sentir  tant còmodes que van tenir pollets molt macos. Entre tots vam triar noms per els pollets i van sortir: Blanquet i Ploma

Com que no podíem tenir dos galls vam penjar cartells per tot el poble per si algú el volia adoptar i amb molta sort una noia que tenia una granja i li faltava un gall el va voler adoptar. Ara viu amb la seva família i va tenir pollets. Durant tot l’any ens hem partit la feina de cuidar-los  entre tots els cursos.

A l’hort també hem estat fent molta feina plantant: enciams, bròquils , els xerris els vam plantar fa molt poc, bledes , cebes , alls , pèsols que per desgràcia vam tenir un accident i els ocells se’ls van menjar.  També vam plantar algunes  flors i plantes aromàtiques de la temporada de tardor i primavera, les hem anat cuidant durant el curs. I per no confondre’ns de plantes  hem fet títols amb l’ordinador.

Hem continuat fent compostatge amb la resta d’esmorzars dels nens i mestres i les restes de menjar de la cuina.

A l’última matinal vam instal·lar un rec automàtic per ajudar-nos a regar.

Nota elaborada per : L’Alex H, Judit C i Xènia G

SORTIDA ALS AIGUAMOLLS EDUCACIÓ INFANTIL

El divendres dia 6 d’ abril vam anar als aiguamolls de l’Empordà d’excursió amb tota l’escola. Vam sortir amb autobús de     l’escola i ens va deixar al principi del recorregut. Quan vam arribar vam esmorzar, després vam tornar a pujar a l’autobús i ens va deixar al final del recorregut per poder arribar a la zona principal. Els guies dels aiguamolls ens van dividir en grups, ens van donar prismàtics per parelles i vam començar la ruta. El primer va ser anar a l’aiguamoll més gran, i allà vam veure molts animals com: crancs, cames llargues, cigonyes  i molts més.

Més tard tots junts vam pujar a l’observatori més gran de els aiguamolls que són més de 20 metres, es  veien tots els aiguamolls, antigament allò era una sitja que es feia servir per assecar l’arròs, i hi havia petits forats perquè entres l’aire. Tornant cap el principi vam entrar a diferents observatoris, i vam veure molts animals que no havíem vist, per exemple: flamencs, daines, carpes, una serp d’aigua, tortugues…

Quan vam arribar al principi vam dinar, i després vam estar jugant un bona estona i vam tornar a l’ escola.