Category Archives: Cicle Mitjà

HANDBALL A L’ESCOLA

El dimarts 5 de juny vam rebre la visita de dos jugadors de handball molt i molt bons: en Pep Reixach i en Jordi González. Han jugat en seleccions catalanes i espanyoles, en el Granollers, Bordils… i ens van poder transmetre la seva experiència i els seus valors de la seva carrera esportiva. Vam estar practicant amb ells una estona i també els vam fer preguntes a nivell professional i personal.

Una trobada molt interessant. Aquí deixem unes fotos perquè mireu  el que vam aprendre.

DISSECCIÓ D’UN PEIX

Els alumnes de Cicle Mitjà estem estudiant els éssers vius. Hem fet els mamífers i els ocells. Ara fem els peixos, per veure amb els nostres propis ulls com és un peix per dins, ens vam separar en grups, I cada grup va disseccionar una sardina.

Teníem una safata (on hi havia la sardina), un regle, una lupa i un ganivet (o tisora).

Vam descobrir perquè els peixos tenen la part de dalt fosca i per sota clara. És perquè si venen peixos per dalt els volen menjar no els veuen perquè el fons del mar es fosc. En canvi, si els peixos venen per a baix , com que la part de dalt és clara per els rajos del sol no els veuen.
Les parts d’una sardina són: l’opercle, la boca, el nas, els ulls, les brànquies, les escates, les aletes i la cua.

Tenen diferents tipus d’aletes: les pectorals que serveixen per anar als costats, la pelviana, l’anal, la caudal que és la de la cua i la dorsal que és la que hi ha a la part de dalt.

ENS HO HEM PASSAT MOLT BÉ!!!

Alumnes de 4t

BICICLETADA A CICLE MITJÀ

Els nens i nenes de Cicle Mitjà avui hem realitzat la bicicletada que fem cada any. Hem sortit de l’escola a les 9 i hem tornat a les 12’15h.

Sort que l’hem pogut fer perquè cada dia plovia i pensàvem que no podríem fer-la. Hem tingut molt bon temps, hi havien algunes basses però encara ha sigut més divertit perquè alguns volien passar pel mig i han quedat ben bruts.

Aquest any també ens han acompanyat algun pare i mare. No hi han hagut gaires incidències, només alguna cadena treta i una pelada de genolls, en fi, coses que passen.

Hem esmorzat a Sobrànigues i hem anat a sota el pont del tren a esperar que en passés un per poder sentir el soroll que feia.

Cada any en sabem més i ens ho passem molt bé!!

UN ALTRE ANY AMB L’HORT I EL GALLINER

Aquest any han passat moltes coses a l’hort i el galliner de l’escola.

Al galliner s’hi han instal·lat una nova família de gallines i un gall. Es van sentir  tant còmodes que van tenir pollets molt macos. Entre tots vam triar noms per els pollets i van sortir: Blanquet i Ploma

Com que no podíem tenir dos galls vam penjar cartells per tot el poble per si algú el volia adoptar i amb molta sort una noia que tenia una granja i li faltava un gall el va voler adoptar. Ara viu amb la seva família i va tenir pollets. Durant tot l’any ens hem partit la feina de cuidar-los  entre tots els cursos.

A l’hort també hem estat fent molta feina plantant: enciams, bròquils , els xerris els vam plantar fa molt poc, bledes , cebes , alls , pèsols que per desgràcia vam tenir un accident i els ocells se’ls van menjar.  També vam plantar algunes  flors i plantes aromàtiques de la temporada de tardor i primavera, les hem anat cuidant durant el curs. I per no confondre’ns de plantes  hem fet títols amb l’ordinador.

Hem continuat fent compostatge amb la resta d’esmorzars dels nens i mestres i les restes de menjar de la cuina.

A l’última matinal vam instal·lar un rec automàtic per ajudar-nos a regar.

Nota elaborada per : L’Alex H, Judit C i Xènia G

POEMA DE 4º

La semana pasada en clase de castellano estuvimos trabajando los poemas. Este es el poema que hemos compuesto entre todos los alumnos y alumnas de la clase. Esperamos que os guste.

He visto un pájaro que vuela

cerca de la escuela,

mientras yo y mi abuela

cocinábamos con una cazuela.

El pájaro era hermoso

pero estaba cerca de un oso

y como era goloso y también generoso

no se lo comió de un trozo

Alumnos de 4º

AUTOR A LES AULES

L’escola ha participat  en el projecte Autors a les Aules i hem tingut l’honor de poder compartir una sessió de treball  amb l’autora Maria Àngels Juanmiquel.

Aquest curs des de la biblioteca els alumnes de cicle inicial i mitjà hem llegit i treballat el llibre És fosc!. Durant la sessió amb l’autora vam poder fer preguntes i lliurar-li unes visualitzacions del seu llibre. L’autora va poder explicar  com ho fa per crear els contes i va animar als alumnes a crear-ne. Moltes gràcies Maria Àngels!!!!!