Category Archives: Cicle Inicial

AUDICIONS A CÀRREC DELS ALUMNES DE L’ESCOLA

Durant aquesta setmana, els nens i nenes de l’escola que toquen instruments han realitzat audicions per mostrar als seus companys/es el seu instrument, com sona i com el toquen. Tots ho han fet molt bé, i aquesta activitat ha agradat molt als petits, que han pogut veure i escoltar en directe els instruments musicals. Moltes gràcies a tots els músics!


17/18_Audicions juny

Comiat d’una mestra de petits…

Després d’una etapa professional i personal increïble al vostre costat, me’n vaig de l’Aixart amb el més sincer agraïment cap a tots els que hem compartit  petites històries que fan gran la nostra escola.

Emprenc un nou camí amb la motxilla a vessar de lliçons apreses, d’il·lusions acomplertes, somriures i un munt d’estima compartida.

Moltes gràcies pel respecte que m’heu mostrat al llarg d’aquests nou anys, la confiança i col·laboració en el treball en comú que ens hem proposat pel bé dels petits, per l’amabilitat i l’alegria del dia a dia.

M’acomiado amb un breu article de capçalera de l’enyorat Carles Capdevila  amb el desig de, sigui aquí o a qualsevol altre racó de món, no deixar mai d’aprendre a ser-hi.

Mil gràcies per tant a petits, famílies i companyes.

A reveure!

Anna Soler

Acompanyar, estimar, ser-hi

Em deia la Pilar Ugidos, bona mestra artesana, que el centre i l’essència de l’educació no són ni els mestres ni els alumnes: són les relacions.

Jaume Cela s’agafa a la filosofia de Joan Carles Mèlich per concloure que el verb que conjuga l’educador és ser-hi. Que és molt més que ser: és ser en un lloc i en un moment. I al costat d’algú, esclar. Ser en un context, ser en companyia, ser plegats.

Som més el que fem que el que diem, som més el que decidim que el que pensem, som quan actuem i no quan reflexionem, i som en un context, el de les relacions. Per això és evident que més que persones tòxiques hi ha relacions que fan sortir el pitjor de nosaltres, i més que persones extraordinàries hi ha relacions que ens ajuden a projectar el millor de nosaltres. D’aquí la meva admiració creixent per les vocacions que consisteixen a tenir cura de persones, que donen tot el protagonisme al vincle.

Que siguem les relacions que tenim, com les tenim i amb qui, ens refrega una obvietat que massa sovint oblidem: que hem vingut a aquest món a estimar i ser estimats, a donar i a rebre. Tot és amor o bé la seva negació, que té una gamma que va des de la indiferència fins a l’odi, sempre tan oposat i tan proper a l’amor. O celebrem l’estima o exhibim a crits i a cops la seva absència. Tendresa i violència són expressions pures del mateix desig i necessitat: el d’estar pendent l’un de l’altre, ja sigui per cuidar-nos o fer-nos mal, per salvar-nos o per matar-nos.

I com que hem vingut aquí a relacionar-nos, l’educació és l’art i ofici sublim d’aprendre’n mentre s’ensenya i d’ensenyar-ne mentre s’aprèn. És més verb que substantiu, més exemple que discurs, viu del fet i no de la paraula, imposa la realitat sobre la idealització. Només sent-hi de veritat, de tot cor, sempre, pots aprendre i ensenyar a ser-hi.

CARLES CAPDEVILA 16/07/2016

 

EL PEIX QUE NO PLORAVA MAI

El dilluns 4 de juny els nens i nenes de segon vam representar l’obra de teatre “El peix que no plorava mai”. Ens van venir a veure avis, pares, mares, els nens i nenes de P3 i P4, P5, 1r i les senyoretes. Abans de començar l’obra els familiars ens van maquillar i ens van ajudar a posar-nos la disfressa de peix i la disfressa de petxina.

Un cop vam tenir a punt els tallers pels petits a la pista de bàsquet ens vam dirigir al menjador per fer l’obra de teatre. Molt emocionats i molt nerviosos vam actuar ! Entre aplaudiments i celebracions vam acabar l’obra amb dues sorpreses que consistien en convidar els petits a la pista a fer dos tallers: el taller de maquillatge i el taller de pintar peixos. Per fer-ho possible ens vam dividir en dos grups. Un grup de segon pintaven els nens en el taller de maquillatge i l’altre grup de segon van ajudar a pintar peixos amb diferents colors. Vam fer d’autèntics monitors !!! Pintant, peixos, algues, estrelles de mar i animant a tothom a participar ens ho vam passar genial!

Volem donar les gràcies a tothom, especialment a les famílies per haver compartit aquest projecte amb nosaltres.

HANDBALL A L’ESCOLA

El dimarts 5 de juny vam rebre la visita de dos jugadors de handball molt i molt bons: en Pep Reixach i en Jordi González. Han jugat en seleccions catalanes i espanyoles, en el Granollers, Bordils… i ens van poder transmetre la seva experiència i els seus valors de la seva carrera esportiva. Vam estar practicant amb ells una estona i també els vam fer preguntes a nivell professional i personal.

Una trobada molt interessant. Aquí deixem unes fotos perquè mireu  el que vam aprendre.

UN ALTRE ANY AMB L’HORT I EL GALLINER

Aquest any han passat moltes coses a l’hort i el galliner de l’escola.

Al galliner s’hi han instal·lat una nova família de gallines i un gall. Es van sentir  tant còmodes que van tenir pollets molt macos. Entre tots vam triar noms per els pollets i van sortir: Blanquet i Ploma

Com que no podíem tenir dos galls vam penjar cartells per tot el poble per si algú el volia adoptar i amb molta sort una noia que tenia una granja i li faltava un gall el va voler adoptar. Ara viu amb la seva família i va tenir pollets. Durant tot l’any ens hem partit la feina de cuidar-los  entre tots els cursos.

A l’hort també hem estat fent molta feina plantant: enciams, bròquils , els xerris els vam plantar fa molt poc, bledes , cebes , alls , pèsols que per desgràcia vam tenir un accident i els ocells se’ls van menjar.  També vam plantar algunes  flors i plantes aromàtiques de la temporada de tardor i primavera, les hem anat cuidant durant el curs. I per no confondre’ns de plantes  hem fet títols amb l’ordinador.

Hem continuat fent compostatge amb la resta d’esmorzars dels nens i mestres i les restes de menjar de la cuina.

A l’última matinal vam instal·lar un rec automàtic per ajudar-nos a regar.

Nota elaborada per : L’Alex H, Judit C i Xènia G

SORTIDA A GIRONA DELS ALUMNES DE CICLE INICIAL

Els alumnes de cicle inicial vam anar d’excursió a Girona el dimarts 8 de maig. Vam arribar i vam esmorzar a la plaça U d’octubre, tot seguit vam visitar el museu del cinema on vam fer un taumatrop, vam veure el conte de la Ventafocs amb ombres xinesques i vam poder visitar una mica l’exposició on ens van ensenyar la llanterna màgica i les joguines òptiques.

Un cop vam acabar la visita al museu, vam fer un passeig per la Rambla i vam explicar la llegenda del Tarlà i vam veure el mapa de Paris que hi ha pintat sota les voltes. Tot seguit vam agafar el trenet turístic i vam visitar el casc antic.

Per dinar ens vam acostar fins al parc de la Rosaleda a la Devesa i just quan vam acabar de dinar, el temps ens va amenaçar amb tempesta i vam tenir el temps just per anar corrents fins a sota les vies on ens esperava l’autobús.

ENS HO VAM PASSAR MOLT BÉ!

 

AUTOR A LES AULES

L’escola ha participat  en el projecte Autors a les Aules i hem tingut l’honor de poder compartir una sessió de treball  amb l’autora Maria Àngels Juanmiquel.

Aquest curs des de la biblioteca els alumnes de cicle inicial i mitjà hem llegit i treballat el llibre És fosc!. Durant la sessió amb l’autora vam poder fer preguntes i lliurar-li unes visualitzacions del seu llibre. L’autora va poder explicar  com ho fa per crear els contes i va animar als alumnes a crear-ne. Moltes gràcies Maria Àngels!!!!!