Category Archives: Cicle Inicial

EL PEIX QUE NO PLORAVA MAI

El dilluns 4 de juny els nens i nenes de segon vam representar l’obra de teatre “El peix que no plorava mai”. Ens van venir a veure avis, pares, mares, els nens i nenes de P3 i P4, P5, 1r i les senyoretes. Abans de començar l’obra els familiars ens van maquillar i ens van ajudar a posar-nos la disfressa de peix i la disfressa de petxina.

Un cop vam tenir a punt els tallers pels petits a la pista de bàsquet ens vam dirigir al menjador per fer l’obra de teatre. Molt emocionats i molt nerviosos vam actuar ! Entre aplaudiments i celebracions vam acabar l’obra amb dues sorpreses que consistien en convidar els petits a la pista a fer dos tallers: el taller de maquillatge i el taller de pintar peixos. Per fer-ho possible ens vam dividir en dos grups. Un grup de segon pintaven els nens en el taller de maquillatge i l’altre grup de segon van ajudar a pintar peixos amb diferents colors. Vam fer d’autèntics monitors !!! Pintant, peixos, algues, estrelles de mar i animant a tothom a participar ens ho vam passar genial!

Volem donar les gràcies a tothom, especialment a les famílies per haver compartit aquest projecte amb nosaltres.

HANDBALL A L’ESCOLA

El dimarts 5 de juny vam rebre la visita de dos jugadors de handball molt i molt bons: en Pep Reixach i en Jordi González. Han jugat en seleccions catalanes i espanyoles, en el Granollers, Bordils… i ens van poder transmetre la seva experiència i els seus valors de la seva carrera esportiva. Vam estar practicant amb ells una estona i també els vam fer preguntes a nivell professional i personal.

Una trobada molt interessant. Aquí deixem unes fotos perquè mireu  el que vam aprendre.

UN ALTRE ANY AMB L’HORT I EL GALLINER

Aquest any han passat moltes coses a l’hort i el galliner de l’escola.

Al galliner s’hi han instal·lat una nova família de gallines i un gall. Es van sentir  tant còmodes que van tenir pollets molt macos. Entre tots vam triar noms per els pollets i van sortir: Blanquet i Ploma

Com que no podíem tenir dos galls vam penjar cartells per tot el poble per si algú el volia adoptar i amb molta sort una noia que tenia una granja i li faltava un gall el va voler adoptar. Ara viu amb la seva família i va tenir pollets. Durant tot l’any ens hem partit la feina de cuidar-los  entre tots els cursos.

A l’hort també hem estat fent molta feina plantant: enciams, bròquils , els xerris els vam plantar fa molt poc, bledes , cebes , alls , pèsols que per desgràcia vam tenir un accident i els ocells se’ls van menjar.  També vam plantar algunes  flors i plantes aromàtiques de la temporada de tardor i primavera, les hem anat cuidant durant el curs. I per no confondre’ns de plantes  hem fet títols amb l’ordinador.

Hem continuat fent compostatge amb la resta d’esmorzars dels nens i mestres i les restes de menjar de la cuina.

A l’última matinal vam instal·lar un rec automàtic per ajudar-nos a regar.

Nota elaborada per : L’Alex H, Judit C i Xènia G

SORTIDA A GIRONA DELS ALUMNES DE CICLE INICIAL

Els alumnes de cicle inicial vam anar d’excursió a Girona el dimarts 8 de maig. Vam arribar i vam esmorzar a la plaça U d’octubre, tot seguit vam visitar el museu del cinema on vam fer un taumatrop, vam veure el conte de la Ventafocs amb ombres xinesques i vam poder visitar una mica l’exposició on ens van ensenyar la llanterna màgica i les joguines òptiques.

Un cop vam acabar la visita al museu, vam fer un passeig per la Rambla i vam explicar la llegenda del Tarlà i vam veure el mapa de Paris que hi ha pintat sota les voltes. Tot seguit vam agafar el trenet turístic i vam visitar el casc antic.

Per dinar ens vam acostar fins al parc de la Rosaleda a la Devesa i just quan vam acabar de dinar, el temps ens va amenaçar amb tempesta i vam tenir el temps just per anar corrents fins a sota les vies on ens esperava l’autobús.

ENS HO VAM PASSAR MOLT BÉ!

AUTOR A LES AULES

L’escola ha participat  en el projecte Autors a les Aules i hem tingut l’honor de poder compartir una sessió de treball  amb l’autora Maria Àngels Juanmiquel.

Aquest curs des de la biblioteca els alumnes de cicle inicial i mitjà hem llegit i treballat el llibre És fosc!. Durant la sessió amb l’autora vam poder fer preguntes i lliurar-li unes visualitzacions del seu llibre. L’autora va poder explicar  com ho fa per crear els contes i va animar als alumnes a crear-ne. Moltes gràcies Maria Àngels!!!!!