BENVINGUTS A L’ESCOLA EL TURÓ

SANT JORDI

Aquest curs volem retre homenatge a la figura i llegat  del nostre il·lustre veí,

Francesc Maspons i Anglasell

(BCN,1872-Bigues i Riells, 1966),

en el cinquantenari de la seva mort.

Cada curs ha fet un treball literari: rodolins, endevinalles, descripcions, notícies, contes i els més grans la biografia. Hem conegut el follet Capcigrany i els seus tres fills, que des de la molts anys es passeja amb el seu fanalet per tots els racons del nostre poble.

Divendres al matí hem celebrat els Jocs Florals i a la tarda hem fet parelles de lectura, on grans i petits hem llegit els nostres contes preferits.

PREINSCRIPCIÓ 2017-18

23 de març al 4 d’abril: presentació de sol·licituds (amb hora convinguda).

Documentació i calendari complert:04f48446807a7dd973f26c005444081a-0

04f48446807a7dd973f26c005444081a-1JORNADA DE PORTES OBERTES

Us informem que les jornades de portes obertes a la nostra escola van ser el 3 i 4 març. Us adjuntem un resum de la informació per les famílies que no vau poder assistir.

PREINSCRIPCIÓ 2017-18

NADAL 2016

Com cada any per Nadal, a l’escola hem fet festa grossa.

EL PESSEBRE VIVENT

INFORMACIONS INICI DE CURS

SANT JORDI 2016

santjordiAquest curs per Sant Jordi hem fet festa grossa: parelles de lectura, punts de llibre, teatre a càrrec de les mares de l’escola, jocs florals,… compartir activitats, jocs, feines literàries i  lectures fa que grans i petits enfortim llaços.

CARNESTOLTES 2016

Aquest curs ens ho hem passat genial fent unes

disfresses dels nostres personatges preferits.

El divendres a la tarda vam sortir a lluir-les a la

gran rua de carnestoltes de l’escola El Turó

El divendres 30 d’octubre vam celebrar la festa de la castanyada. Els petits de l’escola ens van sorprendre amb unes danses molt ben preparades i els més grans van fer de castanyers i castanyeres. Com cada any els avis i àvies ens van torrar les castanyes i ens van acompanyar durant tota la tarda.

Aquesta setcastanyeramana hem preparat moltes activitats per la festa de la castanyada.

– Els nens i nenes de 6è vindran vestits de castanyers i castanyeres.

20151026_110420

– Les mares de l’escola ens explicaran i ens representaran diferents contes de la castanyera.

– El divendres a la tarda farem una gran festa amb danses, avis i àvies castanyeres, música i xerinola.

SANT JORDI

Cada Sant Jordi, l’ escola celebra la diada cultural i de l’ amor per excel•lència a Catalunya, amb diferents activitats.
Durant aquesta setmana de Sant Jordi, les aules s’ han omplert de pares i mares que han explicat contes.

S’ han organitzat tallers intercicles per parelles, on alumnes grans i petits han compartit lectures.

Hem editat la revista literària d’abril Turó Express.

Hem celebrat uns Jocs Florals a la manera antiga de la Tolosa de Llanguedoc, en reconeixement de la llengua i la cultura catalanes i tot seguint el fil conductor del còmic, en homenatge als 25 anys de la primera edició de Tintín en català i a Hergé, l’ autor.

També hem fet una exposició amb treball literari i plàstic relacionada amb l’ univers de Tintín que us recomanem que visiteu.

I hem inaugurat la nova biblioteca de primària amb el naixement d’ un personatge singular, la seva mascota “Bibliotón”.
Per cloure la tarda de Sant Jordi, i dins del projecte “Escoles al Carrer”, que aplega tots els centres educatius del municipi, la bressol i les dues escoles de primària hem participat, acompanyats d’un drac i una dragona enamorats en un espectacle d’ animació interactiu a la plaça del parc infantil del poble de Bigues. Qui ha volgut, ha pogut gaudir després amb la seva família de l’ estesa de jocs gegants i les paradetes organitzades per diferents entitats i per l’ Ajuntament de Bigues i Riells, i assistir al centre cívic al lliurament dels premis de recerca de 2n de batxillerat de l’ IES.
Tot plegat, una setmana i una diada de Sant Jordi complerta per la qual felicitem i ens felicitem tota la comunitat educativa cadascú en l’ àmbit des del qual ha participat. Felicitem-nos tots i totes, grans i petits, per haver-nos fet un regal de valors i cultura. Els petits pel seu esforç i mostra de talent i els gran per tot allò que els hem tramés.
Aquest sí que és un regal de luxe, que no es trenca, no es perd i no caduca.
Fins el proper Sant Jordi!

PORTES OBERTES

El 10 de Març es van celebrar les portes obertes de l’escola.

PREINSCRIPCIÓ 2015-16
10 al 17 de març
preinscripcio
VOTV Pessebre Vivent a l’escola El Turó

L’ESCOLA EL TURÓ PARTICIPA A LA MARATÓ DE TV3
L’escola va participar amb la Marató de TV3 el dia del
“Pessebre Vivent” i
ha recaptat 120 euros pel fons per les malalties del cor.
Gràcies a tots i totes per la vostra col·laboració.

MARATO

bon nadal2014

Aquesta setmana celebrem

LA SETMANA DE LA CIÈNCIA.

Farem tallers i activitats molt interessants.

Afegim un enllaç interessant sobre el tema.

ciencia_setmana

SETMANA DE LA CIÈNCIA

LA CASTANYADA

Aquesta setmana celebrem la Castanyada!! Cantarem, ballarem i menjarem castanyes.

Regna el primer fred
sota l’auspici dels panellets,
la collita dels fruits secs
i la princesa ufana avui festejada.
Oh, protagonista de la Castanyada,
oh, castanya ja madurada,
oh, fruit daurat de la tardor!
Estrella a la llar de foc,
contemporània de les carabasses,
els moniatos i els rovellons,
sàvia castanya que omples paperines,