El dia 22 de maig l’escola no fa vaga però si que està en lluita

El proper dimarts dia 22 de maig hi ha convocada una vaga i jornada de lluita contra les retallades a l’escola pública. El claustre de mestres ha decidit no fer vaga en general malgrat alguns mestres la pensen fer, bàsicament perquè creiem que en el nostre cas degut als dies de vaga dels ffcc. convocada pel 23, 24 i 25 ja és excessiu per a tots plegats.
Tanmateix volem manifestar la nostra indignació i malestar per aquestes retallades que afecten als nostres sous, a la qualitat de les escoles i als llocs de treball de interins i substituts que es trobaran pràcticament al carrer i sense feina després de l’aplicació de les noves retallades.
Hi ha convocada una manifestació a les 12.30 i estem organitzant una marxa de Sarrià al Departament. Dilluns us informarem del lloc, hora i itinerari que seguirem per tal de que us pogueu adherir a la marxa.
Adjuntem enllaços informatius sobre el tema
I volem manifestar que l’aplicació d’aquestes polítiques afectarà directament al nostre projecte d’escola inclusiva i a la capacitat real per a desenvolupar bé la feina de mestres.

Aquesta vaga i les accions que es duran a terme tenen el suport de totes les organitzacions sindicals, de les federacions d’associacions de pares i mares i dels moviments de renovació pedagògica del nostre país.
Una política que es carrega l’educació del poble dinamita el futur de les noves generacions i el futur de tot el país en el seu conjunt.
Allò que s’havia aconseguit en dècades de lluita es liquida en uns mesos. Des de la visió de la feina de mestre i de pares i mares de família creiem que tot plegat no porta a cap més lloc que a la destrucció de l’escola pública.
Fem una crida a la mobilització activa i responsable. No ens podem quedar amb els braços creuats davant del que ens cau i ens caurà al damunt pel curs 2012-2013.
Ens trauran mestres, sou, hores de vetlladores per les necessitats d’educació especial…etc (cal llegir el que podem trobar en els enllaços de sindicats i altres associacions.
Ja n’hi ha prou d’abusar del poble!!!!

Manifestació de les 12.30

One thought on “El dia 22 de maig l’escola no fa vaga però si que està en lluita

1. Xavi Capdevila

Bona tarda,

crec que ja només com a Claustre sinó que com a Comunitat Escolar de Els Xiprers ens cal prendre una posició clara devant totes les afectacions que està rebent l’escola pública.

En el meu cas, considero que la vaga del dia 22 és la nostra vaga; la vaga de transports ens afecta però no ha de ser per aquesta situació la que determini les accions a fer des de Els Xiprers en el dia 22.

Ja s’estan activant alternatives per a minimitzar l’efecte de la vaga de FGC i encara en podríam pensar d’altres per acostar la escola al màxim de nenes i nens, ja que el problema recau en la dificultat d’una gran majòria d’alumnes per accedir al centre.

Per tant el posicionament (que ja descriviu aqui com a claustre) i les accions a fer preses com a Comunitat Educativa (tothom que forma part d’aquesta escola) ha de ser independent de les afectacions per reivindicacions d’altres (treballadors i treballadores de FCG) i entendre el moment com una oportunitat més de seguir generant comunitat i Escola, reforçant-ne els vincles.

Per la meva part, em sumaré a la convocatòria de vaga de l’ensenyament públic i miraré d’aprofitar-la com una nova oportunitat educativa per la meva filla i el meu fill

Emplaço a seguir aquest debat en el forum de l’escola o fins hi tot aprofitant algún espai de la Festa de la Primavera (crec que la situació s’ho val)

Xavi (1er)