Recordatori Normes del TOUCH!!

A continuació el recordatori de les normes més bàsiques (tant per jugar com per arbitrar):

1. 6 components per equip en el camp (la resta són canvis).
  2. Partit de 20 minuts (10′ per part i 5′ de descans).
  3. Màxim 6 intents per fer gol – touchdown.
  4. Gol: persona que té pilota creua la línia de gol sense ser tocada.
  5. Fer canvis només quan s’ataca.
  6. Sempre es passa enrera (sinó és fora de joc, i pilota a terra).
  7. Si toquen a la persona que porta la pilota, s’atura el joc i pilota a terra.
  8. Joc s’inicia amb un tap (tocant la pilota amb el peu i passant-la enrera).
  9. Després de 6 intents, pilota a terra i l’equip que defensava passa a atacar.
  10. Quan és gol, pilota a mig camp.

RECORDEU que és important fer rotacions contínues (canvis) per beure, rebre instruccions i descansar una mica.

ARBITRATGE:
Cada equip posarà un àrbitre. La idea és que l’alumnat participi en les decisions de joc i gestionin  els partits. L’equip que descansa serà qui posarà l’arbitratge.
L’equip d’arbitratge rebrà un llapis, un xiulet i una targeta d’arbitratge.

TAULA de COORDINACIÓ
Ubicada en mig del 4 camps! Allà l’arbitratge haurà de venir a lliurar les targetes al final de cada partit. Abans d’iniciar el següent partits, l’àrbitr@ de camp vindrà a recollir la targeta corresponent.

Anem a gaudir amb el grup i la resta d’escoles participants d’aquest esport tant divertit amb il·lusió, alegria, esforç, companyerisme i respecte.

Per últim, uns vídeos perquè veieu com es juga quan ja es té força pràctica.

Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube