Cicle Inicial

21 de març de 2017

EXCURSIÓ AL CRARC DE MASQUEFA

El divendres 17 de març els alumnes de 1r i 2n vam anar al Centre de Recuperació d’Amfibis i Rèptils de Catalunya. Vam poder veure diferents animals, com ara tortugues, cocodrils, serps, granotes, gripaus… i fins i tot en vam poder tocar alguns! Va ser una experiència meravellosa!

________________________________________________________________________________
21 de març de 2017

LA FIRA MUSICAL

Els dies 13 i 16 de març els alumnes de Cicle Inicial vam anar a visitar la fira musical. Allà vam poder veure i escoltar instruments de vent i de percussió.

25 de febrer de 2017

ÚLTIM DIA DE CARNAVAL

El divendres va ser l’últim dia de Carnaval. Per la tarda vam anar al gimnàs a ballar Zumba i tots anàvem disfressats de l’oest.

24 de febrer de 2017

SUPERHEROIS

El rei Carnestoltes ens va dir que el dijous havíem de venir vestits de superherois.

23 de febrer de 2017

UN BARRET BEN DIVERTIT

El dimecres un barret divertit ens vam posar i molt bé ens ho vam passar!

22 de febrer de 2017

SEGON DIA DE CARNAVAL

El dimarts ens vam guarnir amb fruites per tot el cos.

22 de febrer de 2017

APADRINAMENT LECTOR A SEGON

Els nens i nenes de segon fem l’activitat de “ Padrins lectors” amb els companys de cinquè. Ens agrada molt perquè podem compartir una estoneta de lectura molt agradable.

21 de febrer de 2017

CARNAVAL, CARNAVAL!

Avui ha començat la setmana de Carnaval! El dilluns toca vestir-nos ben elegants.

________________________________________________________________

21 de febrer de 2016

ESTIMA LES TEVES DENTS

Els passats 14 i 17 de febrer els alumnes de 1r vam fer el taller de “Estima les teves dents”. L’Àstrid ens va explicar per què ens cauen les dents, i després ens va ensenyar com ens hem de raspallar les dents.

20 de febrer de 2017

RACÓ DE LECTURA

Els alumnes de cicle inicial hem començat a utilitzar el racó de lectura. Ens encanta llegir!

img_20170209_160909

20 de febrer de 2017

QUÈ PASSA SI ENTERREM LES DEIXALLES?

Durant el mes de gener, els alumnes de 1r vam realitzar el taller “Què passa si enterrem les deixalles”. A la primera sessió vam enterrar residus orgànics i inorgànics, i passats quinze dies vam observar què havia passat amb aquests residus.

2 de febrer de 2017

PADRINS LECTORS A PRIMER

Els alumnes de cicle inicial hem començat l’apadrinament lector. Els alumnes més grans de l’escola ens ajuden a aprendre a llegir. Moltes gràcies padrins!

2 de febrer de 2017

ELS CASTELLERS

El passat 16 de gener els alumnes de segon vam fer un taller sobre els castellers. Ens van explicar la seva història, les parts d’un castell, la roba que porten… Ens va agradar molt!

26 de gener de 2017

EL PATGE REIAL

El dia 21 de desembre els nens i les nenes de 1r i 2n de Primària van rebre la visita del patge reial Raimon. A l’hora de llengua havíem escrit les nostres cartes i li vam entregar al patge.

26 de desembre de 2016

FEM CAGAR EL TIÓ

El dia 22 de desembre els nens i les nenes de 1r i 2n de Primària vam fer cagar el tió. El vam alimentar molt bé perquè ens va cagar uns regals fantàstics! Moltes gràcies tió!

2 de desembre de 2016

DECORACIÓ DE NADAL

Els nens i nenes de Cicle Inicial hem decorat el passadís de l’escola amb boles de Nadal, ha quedat preciós! Moltes gràcies per la vostra col·laboració!!

22 de novembre de 2016

ANIMACIÓ LECTORA

El dimarts 22 de novembre els alumnes de Cicle Inicial vam fer un taller de contes a la biblioteca de l’escola. Va venir una noia i ens va explicar uns contes amb animació. Tots vam participar posant la nostra veu i moviments. Va ser molt divertit!

16 de novembre de 2016

UNA MALLERENGA AL BALCÓ

El dimecres 16 de novembre els nens i nenes de segon vam fer un taller molt divertit. Van venir unes noies i ens van explicar la importància de tenir cura i respecte pels ocells que viuen al nostre entorn. Seguidament vam construir una menjadora per ocells!

15 de novembre de 2016

EXCURSIÓ A L’ESTOL

El passat 28 d’octubre  els alumnes de Cicle Inicial vam anar a visitar una granja de vaques. Els monitors ens van explicar com cuiden les vaques, quina és la seva alimentació i com s’obté la llet. Després vam anar a l’Estol a fer un taller de formatge. Ens ho vam passar genial!!

LA METAMORFOSI DE LES GRANOTES

Els nens i nenes de cicle inicial, hem estat treballant la metamorfosi de les granotes.

IMG_20140425_205022Vàrem començar la observació amb l’arribada a l’aula dels capgrossos, que van portar alguns nens i nenes del cicle. Així que les tutores ens vam engrescar a tenir cura d’aquests amfibis tant curiosos, amb els nenes i nens.

Vam haver de buscar informació per internet i preguntar a mestres, pares i mares  per aprendre com tenir cura d’ells.

Hem après que necessiten aigua del mateix bassal on van néixer, ja que s’alimenten dels microorganismes que hi ha a l’aigua. També els hi hem donat menjar per peixos d’aigua dolça.IMG_20140425_204644

D’altra banda, vam comprar una planta aquàtica per a oxigenar l’aigua.

Com que els capgrossos que teníem ja començaven a treure les potes, vam haver de posar pedres a la peixera per tal que poguessin sortir a respirar quan ho necessitessin.

Ens vam emportar una gran sorpresa quan, després d’un parell de setmanes, vam observar IMG_20140429_172730que alguns dels capgrossos ja tenien les quatre potes i ja es pujaven a la pedra per respirar fora de l’aigua! Fins i tot, se’ns va escapar una granota i la vam trobar al terra de la classe!

Al cap d’uns dies, al veure que molts dels capgrossos ja eren petites granotes, vam decidir alliberar-les al lloc on les varen agafar. Va ser tota una aventura! Quan vam arribar a la bassa quedava poca aigua, així que, amb l’ajuda dels pares, vam decidir anar a buscar la riera de Moja i allà els vam 20140507_172936alliberar.

Moltes gràcies a totes les famílies per la vostra implicació i col·laboració en aquesta activitat. FEM ESCOLA!