Activitats i projectes

Tots els membres de l’equip docent participem en la programació, l’organització i el desenvolupament de totes les activitats que es realitzen a l’escola.
Al llarg del curs s’organitzen festes tradicionals, trobades, tallers, activitats, sortides i colònies relacionades amb el tema d’interès del curs, que cada any canvia.

Activitats fixes a l’escola

– Elaboració de panellets i celebració de la festa de la Castanyada acompanyada de poemes, cançons, dites, rodolins… (Octubre).
– Representació d’obres teatrals, musicals, nadales i poemes per Nadal .Fem cagar el tió (Desembre).
– Rua de Carnaval amb berenar i ball organitzat pels alumnes de CS (Febrer).
– Teatre en Anglès al Pla de Santa Maria.
– Fem la mona de Pasqua, cada padrí amb el seu fillol.
– Setmana Cultural amb tallers medioambientals i literaris . Concurs literari de Sant Jordi (Abril).
– Elaboració del bloc de l’escola.
– Realització d’un projecte interdisciplinari.
– Celebrem el dia de l’autor .Lectura d’un mateix llibre tots els nens i nenes de la ZER La Parellada i trobada a un poble de la ZER per conèixer l’escriptor.
– Trobada dels alumnes de 6è de la ZER.
– Festa Fi de Curs (Juny) amb la proposta d’una obra teatral o musical.

Projectes d’escola

ELS NOSTRES CENTRES D’INTERÈS:
Cada any s’escull un centre d’interès per tota l’escola. A partir d’aquest centre d’interès es realitza el projecte interdisciplinar, les disfresses del carnaval, les representacions que fan els alumnes (obres teatrals, cançons, poemes…)…Aprenem de moltes maneres al voltant d’un tema.

Projecte de reutilització dels llibres de text:
Aquest projecte té com a finalitat principal un estalvi econòmic a les famílies de l’escola, però també té una finalitat educativa i ecològica: l’estalvi dels recursos dels quals disposem, la reutilització i la cura dels materials que s’han de compartir.

Projecte “La biblioteca de l’escola: un espai per gaudir i aprendre”:
El nostre projecte aposta per una transmissió gradual del gust per llegir que preveu aspectes afectius i intel·lectuals. Creiem que el descobriment del plaer lector s’ha d’assentar en procediments lúdics i creatius que evitin situacions imposades. La nostra meta és desenvolupar competències lectores entre els alumnes, que adquireixin el costum de llegir i es converteixin en lectors estables.

Algunes de les activitats generals que l’escola organitza referents a la lectura són:

– El padrí de lectura: potenciar la responsabilitat dels grans cap als petits, l’afecte, el treball cooperatiu…
– Benvinguts al món: treball de les notícies, gradualment des de P3 fins a 6è.
– La mestra llegeix.
– Biblioteca d’aula.
– Dramatitzacions: teatre a l’escola.
– Escriptor del mes: una oportunitat per llegir tots junts, conèixer un autor reconegut i poder intercanviar experiències lectores.
– Lectura de textos diversos: notícies, poemes, dites, embarbussaments, endevinalles…
– Lectura expressiva.

Projecte “Escola Verda”
L’objectiu general és sensibilitzar els alumnes pel respecte al medi ambient. Amb aquest projecte es van realitzant un conjunt d’actuacions, com per exemple:

– Esmorzars saludables: salut.
– Tallers medioambientals: medi ambient.
– Productes recarregables.
– Ull amb la fotocopiadora!: fer les imprescindibles i a dues cares sempre que es pugui.
– Correu electrònic: s’utilitza per transmetre informacions, convocatòries… a famílies, mestres i a tota la comunitat educativa per tal de disminuir el consum de paper.
– No malgastem!: energia.
– La sostenibilitat dia a dia: medi natural. Fulls en brut per aprofitar, importància de l’aigua…
– Coneixem i respectem el medi ambient: reciclatge. Classificació del plàstic, paper i matèria orgànica. Els alumnes de Cicle Superior premiaran les aules amb un semàfor verd si ho han fet bé i als qui no amb un de vermell.
– Apaguem aparells: estalvi d’energia.
– No cal embolicar!: residus. Els propis treballs dels alumnes són obres d’art i no és necessari embolicar-los amb un paper per fer-los més bonics.
– La carmanyola: residus. Ús de la carmanyola i evitar embolcalls d’un sol ús (paper d’alumini).
– Cuidem i coneixem les plantes i animals del nostre entorn.

-Projecte: ACTIVITATS EXTRAESCOLAR en anglès.
Gràcies a la subvenció rebuda del Departament d’Ensenyament, els alumnes de primària gaudeixen de classes extraescolars d’anglès totalment gratuïtes on es treballa sobretot la conversa i l’oralitat.

Coordinacions

Per tal de millorar el funcionament de l’escola, la seva organització, recursos, activitats i avaluació es nomenen els docents responsables que vetllen per la correcta realització dels projectes aprovats en el Pla Anual del Centre.

DOCENTS COORDINACIÓ
Tutora E.I. Bloc de l’escola.
Tutora C.I. Jocs al pati. 

Difusió d’activitats del centre.

Biblioteca

Convivència i coeducació.

Tutora C.M. Escola Verda. 

Hort.

TAC

Tutora C.S. Festes i sortides. 

Activitats extraescolars.

Menjador.

Reutilització de llibres de text.

Patis

A l’Escola tenim tres zones de pati: la pista, la zona del rocòdrom i la zona del cuc. Al llarg de la setmana, per tal que els alumnes puguin gaudir de les diferents zones d’esbarjo, es distribueixen aquestes zones.

Esmorzars

Allò que els nens mengen influeix en el seu creixement i desenvolupament, afecta la seva salut tant a la infància com a l’adolescència i pot contribuir a la prevenció de malalties.
Per tal que a l’escola se segueixi un àpat saludable s’acorda que, almenys dos dies a la setmana, els alumnes, mestres i altre personal porti per esmorzar:

Dimecres: entrepà.
Divendres: fruita.
Tres dies al mes: mengem fruita ecològica de proximitat.

S’utilitza la carmanyola en comptes de papers de plàstic i d’alumini, som Escola Verda!

 

 

8 respostes a Activitats i projectes

  1. luisao diu:

    Hola!!!El Pere en aquesta foto esta amb una postura “Sexi”o de model????
    Amb aqueta cara de feliç perque esta envoltat de profesores.

  2. Itziar diu:

    Hola profes!!! Esteu molt “pinxos” en aquesta foto sobretot el Pere. Que estirats que esteu!!
    M’agradeu molt. Jo crec que et quedaria més bé el lloc d’un model que no pas de mestre(va per el mestre Pere). Aixó nomes es una broma o sigui que si us plau, deixens entrar a les pàgines molt xulis. Dacord?
    Benga adeu mestres pinxos.

  3. Edurne diu:

    Hola, que no poseu la foto de la senyo Sonia?
    Adew!!!

  4. MARE DE L'itziar diu:

    Amb aquests mestres tan pinxos et venen ganes de tornar a l’escola!!!
    jeje
    Adeu

  5. Mare de la berta diu:

    Es nota que el joan porta la música al cap!
    jejeje
    Esteu tots molt guapos!!!

  6. Jose M. diu:

    Oh quin profe de musica mes original jeje

  7. Lua Reus diu:

    jajajajaj

  8. dalmaci diu:

    jejejejejejejejejejeje adeu

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *