PADRINS DE LECTURA

En aquest primer trimestre hem iniciat l’activitat “Padrins de lectura”. Els alumnes més grans de l’escola han “apadrinat” al seu fillol i conjuntament al llarg del curs faran moltes activitats junts, entre elles, llegir.

Entre els objectius d’aquesta activitat ens proposem motivar als infants per la lectura mitjançant la interrelació amb els companys més grans de l’escola. Però també hi ha altres aspectes que considerem importants: potenciem la responsabilitat dels grans cap els petits, l’esforç, l’acceptació, la complicitat, l’emotivitat, l’afecte, l’ajuda mútua, la generositat, el treball col.laboratiu, l’autoestima en veure que són capaços de fer de “mestres”…Tot una sèrie de valors que fan créixer als nostres infants des de tots els punts de vista.

Amb aquesta i d’altres activitats que farem a l’escola de mica en mica els infants descobriran que llegir és un plaer. A casa també poden descobrir aquest plaer ja des de ben petits i molt abans fins i tot de saber llegir, si els llegiu contes, els expliqueu històries, us passegeu per les llibreries tot remenant llibres, visiteu la biblioteca del poble o de pobles veïns, els porteu al teatre, a escoltar contacontes…

Penseu que tots aquests estímuls seran bàsics per a fomentar la lectura i que no es poden oblidar perquè quan més grans es fan els nens i nenes, més difícil es fa anirmar-los a llegir.

Si voleu fer dels vostres fills/es bons lectors, haureu de procurar que tinguin sempre propers els llibres i que us tinguin a vosaltres com a model. Us han de veure llegint i gaudint d’un bon llibre!

Ningú no practica res si no té exemples a seguir!

Salutacions, les mestres.

Aquest article s'ha publicat dins de Escola, General i etiquetat amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.