Què hem estat fent?

Aquest curs 2017-2018, hem treballat com a eix temàtic del menjador “el menjar sà”.

Els i les alumnes de 1r i 2n van fer al gener un concurs de dibuixos, en què van proposar diferents personatges, el més triat per la resta de companys i companyes, esdevindria el protagonista de la decoració.

Us presentem el Super-raïm “Axplosiu”, el super-heroi del menjar sà! Protagonista de la decoració d’enguany.

El Super-raïm, envia una carta als i les alumnes d’infantil per tal que li donin un cop de mà i decorin el menjador amb ajuda de tota la resta de cursos! I aquest n’és el resultat:

Per tal de demostrar tot allò que aprenem, tot allò que ja sabem i tot el que encara ens queda per aprendre, els de cicle mitjà i cicle superior, duem a terme un concurs per Sant Jordi, i demostrem des de la creativitat, que en sabem molt sobre alimentació i hàbits saludables!

Mostra de totes les produccions entregades pels i les alumnes de 3r a 6è.

Us presentem el servei de migdia!

L’equip de menjador de l’Escola Barcelona és gestionat per l’empresa Tuti Serveis Pedagògics, els valors i objectius que té l’empresa de cara a la societat i els usuaris dels seus serveis són traslladats per mitjà de l’equip al projecte propi del nostre menjador escolar.

Creiem important, en la societat actual preparar als alumnes de cara a una autonomia major, tant en els hàbits alimentaris i d’higiene del seu dia a dia, com en el desenvolupament d’unes relacions amb els companys i companyes, així com amb els referents, cada cop més sanes, actives, participatives i inclusives.

Treballem els valors del respecte, la coeducació, l’empatia, la diversitat, entre d’altres, a partir del joc cooperatiu. Entenent que aquest vehicula els espais de relació dels i les nostres alumnes. I promovem maneres de resoldre els conflictes a partir del diàleg i l’atenció a les dimensions emocionals de cada infant.

Oferim activitats variades, tallers, jocs tradicionals, tornejos esportius, per tal de respectar els diversos interessos dels i les nostres alumnes, així com les habilitats que cadascú té.

Vetllem per un estil de vida saludable, actiu i amb una alimentació equilibrada, apropant als i les alumnes a aquells aliments que desconeixen, o amb els quals no estan familiaritzats, treballant colze a colze amb el servei de cuina.

Finalment, des de fa uns anys hem apostat per a fer partícips als propis alumnes del nostre projecte, oferint espais de participació i comunicació, des de infantil fins a finals de primària, com per exemple les assemblees, en les que els alumnes poden opinar i decidir diferents aspectes del dia a dia del menjador, així com adquirir una major autonomia en la gestió dels conflictes i la presa de decisions en grup.

Plantegem un projecte canviant, flexible i adaptat a les necessitats dels alumnes de cada curs escolar, tenint com a missió principal la voluntat de crear un espai educatiu respectuós i participatiu.

Els alumnes de primària iniciem el curs fent una assemblea per a presentar l’equip i les noves propostes! Comencem participant!

Els alumnes d’infantil iniciem el curs plens d’energia, amb monitors nous que ens aniran coneixent poc a poc! Comencem jugant!

Som l’equip de monitors i monitores de l’Escola Barcelona!

Benvolgudes famílies, ens presentem!

Som l’equip de monitors i monitores de l’Escola Barcelona, al barri de les Corts, i amb aquest blog volem explicar-vos tot el que fem en l’horari de menjador. Per a nosaltres, el temps del menjador és un espai educatiu més on els infants i joves creixen i es relacionen entre ells i amb els adults que els acompanyem. És a dir, un espai més d’aprenentatge i de diversió que cal omplir de sentit entre tots i totes.

I com l’omplim de sentit?

Per tal que els infants participin i sentin pròpia l’estona del migdia, cada grup d’edat fa, una vegada al mes, assemblea amb el seu monitor/a de referència. El sentit de les assemblees és que puguin proposar tallers, donar la seva opinió i parlar amb el grup sobre qualsevol aspecte relacionat amb el menjador.

També fem tallers perquè els infants omplin de creativitat, colors i de garlandes les estacions de l’any. I jocs cooperatius per compartir, entre tots i totes, l’estona del pati.

De tot això que us expliquem, anirem penjant fotografies per a mantenir-vos al dia!

Si voleu posar-nos cara, aquí teniu una fotografia de l’equip durant la celebració del Carnestoltes!

Equip de monitors i monitores de l'Escola Barcelona - Carnestoltes

Equip de monitors i monitores de l’Escola Barcelona – Carnestoltes