ARTICLE D’OPINIÓ

En Rafael Saperas ens deixa aquestes reflexions sobre el projecte de patis de l’escola.

Moltes gràcies per la teva opinió.

CREANT NOVES PROPOSTES DE JOC ALS PATIS

Aquest dissabte vaig poder assistir i participar de la Jornada “Projecte Pati”; una iniciativa

global del centre que pretén dinamitzar espais del pati i, per tant del context de l’esbarjo per els nois i noies de tota l’escola. Va ser un plaer i un goig veure l’equip directiu, el professorat de l’escola, en Pep, els membres de l’AMPA, famílies voluntàries, fills i filles ajudant, entre altres, en un projecte comú. Des del meu punt de vista, aquestes actuacions fan realitat el binomi escola-família, així també coresponsabilitzen i sensibilitzen que els alumnes són de tots i, de tots depèn la seva convivència, benestar i oportunitats d’aprendre.

El “Projecte Pati” té sentit quan tota la Comunitat Educativa li dóna i, aquest objectiu està més que assolit. Les línies pedagògiques exposen que tots els espais i contextos escolars: aules, pati, menjador, activitats extraescolars, etc… que s’utilitzen al centre eduquen i, en conseqüència mereixen ser tractats amb rigor, coherència i serietat.

M’agradaria destacar que l’Escola Ardenya és un dels centres educatius que aposta per

fomentar la participació de les famílies en els seus projectes.

Res més, ha estat una gran iniciativa i com a pare espero poder participar d’altres opcions de caire educatiu on pugui col·laborar i compartir l’educació amb els meus fills.

Rafael Saperas Coll

Pare d’en Guillem Saperas (4rt) i en Quim Saperas (P4)