L’ESCOLA

EL NOM DE LA NOSTRA ESCOLA

La nostra escola porta el nom d’un destacat ciutadà de Sabadell. Andreu Castells va néixer a Sabadell l’any 1918. Va ser un historiador, especialitzat en art, i també un pintor. Va ser un gran animador de la vida cultural i artística de la nostra ciutat. Va escriure llibres i articles d’història i relacionats amb les arts. Dirigí l’arxiu històric de Sabadell.

SITUACIÓ I ENTORN ESCOLAR

L’Escola Andreu Castells està ubicada en un entorn urbà al barri de Can Rull de Sabadell. Actualment l’escola està ubicada en un edifici força nou a la Via Alexandra, al costat de l’Escola Bressol Andreu Castells. El barri de Can Rull és un dels barris més antics de Sabadell i deu el seu nom a la casa pairal de la família Rull dels S.XVII i XVIII.

És un barri format, majoritàriament, per una població amb parla castellana immigrant de segona i tercera generació; arrel de la immigració que va experimentar els anys 60-70. Actualment hi ha immigració, sobretot, de persones procedents d’Amèrica del Sud. El nivell sociocultural i econòmic del barri és plural però el podríem definir com a mitjà. El barri disposa de tots els serveis necessaris: Centre d’Atenció Primària, una llar d’infants municipal i diverses privades, altres centres d’Educació primària de titularitat pública, institut de secundària, centre cívic, associacions de veïns, poliesportiu, i diverses línies d’autobús que el comuniquen amb el centre de la ciutat.

ALUMNAT I PROFESSORAT

L’Escola Andreu Castells compta amb més de 500 alumnes. És una escola de dues línies, tot i així 1r i 3r d’ Educació Infantil i 6è d’ Educació Primària són de tres línies.
La llengua materna de la majoria dels alumnes és, en més d’un 90%, el castellà.
Actualment a l’escola hi ha alumnes nouvinguts d’altres països. Alguns d’ells han arribat aquest curs i d’altres són alumnes del centre des del curs passat. La procedència d’aquests alumnes és variada: provenen de Bolívia, Lituània, Brasil, Xina, Rússia, Equador, Santo Domingo i Marroc.

La plantilla es compon de 35 mestres. Els mestres de l’escola es coordinen i treballen amb diferents professionals externs com ara,la psicòloga de l’EAP (Equip d’Assessorament Psicopedagògic), l’educador social,la logopeda del CREDAV (Centre de Recursos Educatius per a Deficients Auditius) i altres serveis externs educatius i sanitaris…

RECURSOS MATERIALS: INSTAL·LACIONS I EQUIPAMENTS

L’Escola Andreu Castells és una escola sense barreres arquitectòniques, disposa de rampes d’accés i d’un ascensor.
És un edifici amb planta baixa, primer, segon i tercer pis en forma de ”L”.
Disposa de 8 aules d’educació infantil, 13 aules d’educació primària, 2 aules d’educació especial, 1 biblioteca, 1 aula d’informàtica/audiovisuals, 1 gimnàs, 1 aula d’idiomes, 1 laboratori de ciències, 1 laboratori de matemàtiques, 1 aula de música i 1 ludoteca. Altres espais del centre són: dos patis, menjador, cuina, secretaria (amb despatx direcció).

ON TROBAR-NOS?

L’Escola Andreu Castells està ubicada al barri de Can Rull de Sabadell.
A l’adreça:

C/ VIA ALEXANDRA, 62
CP: 08206 – SABADELL
TEL: 93 717 85 75
FAX: 93 746 05 72

Correus electrònics de contacte:

- Direcció i secretaria: a8044314@xtec.cat.

- Bloc de l’escola: escolaandreucastells@gmail.com

fotoescola2

Et portem a la porta de l’ escola

QUI SOM?

A L’ESCOLA HI HA UNA BONA COLLA DE MESTRES I PERSONAL D’AJUDA QUE COL.LABOREN EN LA MILLORA DE TOTS ELS QUI FORMEM L’ESCOLA. A continuació teniu la llista:

NIVELL/ESPECIALITAT

Carmina Sagarra

ATENCIÓ DOMICILIÀRIA

FUNCIONAMENT

Aquí hi trobareu les principals normes de funcionament de l´escola per al present curs 2013- 2014.

Clica a sobre de la imatge per veure’l complet.

full informatiu

Si voleu també podeu consultar les NOFC (les normes d’organització i funcionament del centre). Per llegir el document només cal que cliqueu AQUÍ

CALENDARI ESCOLAR

Cliqueu AQUÍ  i trobareu el calendari escolar del curs 2013-2014 publicat per l’Ajuntament de Sabadell.

2 comentaris a l'article: L’ESCOLA

1. carla garcia diu:

Hola estic pensant on posar al meu fill a p3 i magradaria saberr mes informacio sobre el vostre centre i el oreu anual per mirar si ens ho podem permetre

Gracies

2. ISABEL MASSO PASTELLS diu:

Bona tarda, quan vulguis pots passar per l’escola i demanar tota la informació que necessitis.

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Current day month ye@r *