LA TAPA DE L’ALBUM

Durant tot el projecte hem realitzat la recopilació de les descobertes, les converses, els dibuixos i aquelles activitats d’avaluació en un àlbum, i com a activitat plàstica vam decidir construir una bonica tapa, enganxant la palla dels cavalls que teníem a la classe, pintant un bonic cavall amb pintura i amb els dits, i per últim vam escriure el títol del projecte i el vam resseguir amb petits gomets rodons. Aquí us deixem algunes mostres.

EL CHERRI A L’ESCOLA

Per fi va arribar el dia en què El Cherri, el cavall de l’Ariadna, ens visitava a l’escola!! Va venir acompanyat amb l’avi, el pare, i la mare de l’Ariadna, als quals agraïm la visita i ajuda desinteressada perquè tots plegats poguessim gaudir de l’experiència. Amb el Cherri vam poder mirar totes les parts del cos dels cavalls, vam veure com menjava, les ferradures de les peülles, alguns dels arreus:la sella, el bocat, el mosquer…, vam veure com es netegen, com es pentinen… el vam poder sentir renillar, vam escoltar el soroll de les ferradures quan caminen per la sorra i el ciment…. i lo més divertit…vam poder pujar i muntar-lo!!! Gràcies Cherri per fer-nos passar tant agradable estona.

L’ARC DEL VIOLÍ

Avui la Neus, la mestra de música dels nens i nenes de primària, ens ha vingut a visitar a la classe per ensenyarnos el seu violí. Hem pogut veure com es toca l’instrument, hem pogut sentir la música d’algunes cançons, hem cantat i fins i tot hem ballat el bugi-bugi!!
Però una de les coses que hem descobert ha estat que l’arc del violí està fet de pèl de la crinera del cavall!!
La Neus ens ha fet bufat i per art de màgia hem pogut veure com l’arc es transformava. Hem pogut veure i tocar el pèl del cavall amb el que havien fet l’arc del violí. Ha estat una experiència molt gratificant.

ARREUS DE CAVALLS

L’ Ariadna ens ha portat alguns arreus de cavalls: una sella, un fuet, ferradures, la brossa… hem pogut tocar, mirar i descobrir un vocabulari nou al voltant del cavall. Hem pogut experimentar allò de pujar a una sella de cavall, ens hem provat les sabates del cavall, les ferradures, però hem vist que les podiem calçar.

EXPOSICIONS I DESCOBERTES

Un cop fetes les converses sobre què sabem i què volem saber dels cavalls, ens vam organitzar la feina, i cadascú s’encarregava de buscar la informació d’allò que no sabiem i voliem descobrir dels cavalls. Així doncs, la Natàlia va explicar què era un poni, el Dani la crinera, en Marc va portar un puzle molt gran d’un cavall on vam mirar les parts del cos, el Jean Pol ens va explicar els diferents colors de cavalls, la Carolina que tenen un pèl curt i llarg a la cua, amb l’Ariadna vam descobrir al seu cavall “El Cherri”, la Judith ens va explicar que tenen babes, la Irene que tenen una cua llarga amb la que espanten els insectes i que la mama del poltre es diu euga, la Nadia ens va dir que mengen herva, la Dalla que són mamífers, l’Oriol que tenen set i per això necessiten beure molta aigua, la Itziar ens va descobrir l’abeuador on veuen l’aigua, l‘Héctor ens va explicar que mengen pastanaga, sucre, palla i herva, la Yaiza que viuen en un estable, l’Àlex en va explicar les eines per rentar-los, la Nora ens va explicar com néix el poltre, el Jose que els cavalls salten, corren, mengen…, la Mariela ens va explicar com s’enfaden, el Daniel perquè surten un dia en carrosses, el LLuc ens va explicar com caminen, La Júlia ens va explicar com es diu allò que li posen a la boca, i la Nerea allò que li posen als ulls perquè serveix….

BENVINGUDA

Benvinguts al bloc on anirem recopilant algunes de les activitats que realitzarem al voltant del nou projecte: “EL CAVALL”, projecte triat pels nens i nenes de la classe de les tortugues, que un dia van començar a parlar sobre aquest animal, i entre tots vam decidir que voliem aprendre més coses sobre cavalls.