Una nova experiència

Comença la setmana, estic casi segura que no passarà res en especial, que la rutina continuarà sent la mateixa. Com cada dimarts vaig anar a anglès per les tardes, i esperava que tot fos com sempre.

Tanmateix, aquell dia no va ser el que m’esperava. Al final de la classe la meva professora em va preguntar que si volia fer classes de francès a la seva filla, que en volia aprendre.
M’ho va proposar perquè porto molts anys fent anglès allà i em coneixen, i també perquè un dia qualsevol que estàs fent un Speaking i et pregunten que parlis sobre el que t’agrada estudiar, el que t’agradaria fer de gran, les llengües que parles etc. Aquí és quan vaig dir que portava 4 anys estudiant francès i que m’agradava molt.

Tornant a la proposta que em va fer, sense pensar-ho vaig dir que SÍ, que m’agradaria intentar-ho. Oportunitats com aquestes no les pots deixar passar perquè tal vegada si dius que no a la primera, no t’ho tornen a preguntar més cops.

Dos dies després que m’ho digués vaig començar a donar classes. He de dir que no es tan fàcil com sembla el començar a ensenyar una llengua des de zero. Tot i així, crec que vaig superar la primera prova de fer una primera classe correcta. També he de dir que un factor molt important per sentir-te bé ensenyant i anar motivada a les classes, és la alumna que tens. Jo crec que he tingut sort perquè és una nena amb moltes ganes d’aprendre, que pregunta tot el que no entén i que arriba amb moltes ganes a les classes.

Aquest escrit l’he fet per mostrar que el dia menys esperat pot venir una persona a demanar-te ajuda i a proposar-te una feina que, a més a més d’ensenyar, a mi em serveix de repàs. També he d’afegir que no hagués pogut viure aquesta experiència si en aquest institut no haguessin fet una optativa de francès, cosa que me n’alegro d’haver-lo escollit.

Marta Jareño

Aquest article ha esta publicada en Ensenyar, Francès, Marta Jareño. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Current day month ye@r *