L’estructura del projecte

Doncs aquí podeu veure l’estructura del projecte:

Aquest projecte té en compte les següents característiques …

  1. Els continguts es presenten integrats.
  2. Els objectius, continguts i competències es relacionen amb el currículum.
  3. Les activitats contenen elements d’indagació i recerca. Es fan més preguntes que no pas es donen respostes.
  4. Es treballa de manera competencial.
  5. Parteix dels interessos dels alumnes.
  6. Es treballa en grup heterogeni, amb equips que permeten el treball cooperatiu.
  7. Fomenten l’autonomia de l’alumnat i que l’alumne sigui protagonista dels seus aprenentatges.
  8. El mestre acompanya: proposa, regula, pregunta, introdueix continguts quan són necessaris…
  9. Es té en compte el procés, i no només el resultat final.
  10. Existeix un producte final.
  11. Es fomenta la metacognició, l’aprendre a aprendre, l’autoregulació.
  12. S’atén a la diversitat respectant els diferents ritmes i destreses.

 

Ratpenats en directe!

Hem rebut una carta dels treballadors del Zoo de Barcelona, ens expliquen que se’ls hi han fet malbé moltes fitxes dels animals i ens demanen que els ajudem a renovar-les.

Així que ara ens toca investigar sobre els animals, tenim una missió molt important! I un projecte nou per endavant!

Després de fer les fitxes, ens han convidat a visitar el Zoo, i… A que no sabeu què ens hem trobat?

RATPENATS!!!!

L’espècie més gran del món: La guineu voladora.

Ens ha encantat la visita. Hem vist un munt d’animals i ens han felicitat per tot el que sabem!!

 

Fem una exposició oral!

Els dimarts després del pati, fem lectura amb els nens i nenes de cinquè, són els nostres padrins lectors.

Saben que estem estudiant els ratpenats i ens han demanat si els hi podem explicar tot el que sabem!

Hem preparat una exposició oral, ens hem repartit la informació per taules. Cada taula s’ocupa d’un tema: com neixen?, què mengen?, com volen?, on viuen?,  com són?, com cacen? (ecolocalització).

Hem pensat què podem explicar de cada tema, cadascú té una informació, per estudiar-la se l’emporten a casa.

Hem fet un assaig a la classe:

Imatge de previsualització de YouTube

I ara l’exposició de veritat!!! Han passat nervis però al final, ha sortit rodó! Ens nens i nenes de cinquè s’han quedat al·lucinats de tot el que hem après! Ells també han après coses amb nosaltres.

 

Però…. Com poden volar?

Hem après que els ratpenats no són aus!!!! Són mamífers, com nosaltres, neixen de la panxa de la mare, estan recoberts de pèl… I que són els únics mamífers que poden volar!!!

Però com ho fan?

El Dr. Roberto ens ho va explicar al vídeo que vam veure, les seves ales són molt semblants a les nostres mans! Mireu, mireu…

Encara hi ha preguntes per respondre….

Hem estat pensant en tota la informació que hem plasmat als murals però… Encara ens queden preguntes per respondre:

  • Com cacen a la nit?
  • Com poden volar?

No podem deixar la feina a mitges, així que seguim investigant i hem descobert el vídeo d’un expert en ratpenats que ens pot resoldre aquests dubtes.

Imatge de previsualització de YouTube

Uau! El Dr. Roberto és un expert en ratpenats!! Ara podem parlar d’ecolocalització però és una paraula molt difícil, com podem explicar què és?

Que extraordinaris són aquests mamífers!

També, ens ha explicat que cacen de nit per no trobar-se amb altres depredadors i poder tenir tots els mosquits per a ells sols. No trobeu que són molts llests?

Ja sabem que hi ha moltes espècies de ratpenats, alguns mengen mosquits, d’altres fruits, d’altres peixos, alguns fins i tot pol·len, i molt pocs xuclen la sang dels animals! Aprofitem per parlar d’animals herbívors i animals carnívors.

 

Ja tenim els murals!

Com és fa un mural?

Hem pensat que per fer un bon mural, hem de tenir en compte les seves parts. Posar un títol, amb lletres boniques que destaquin. Afegir la informació, en texts ordenats i sense faltes d’ortografia perquè l’han de veure altres nens i nenes. Incloure fotos, per fer-lo més visual i bonic.

Fer un mural també té una part plàstica i creativa. Hem de pensar com organitzar-lo, que càpiga tot el que volem posar i que sigui agradable a la vista i destaqui, així tothom voldrà mirar-los i llegir el que hi posa.

Aquí podeu veure alguns dels murals que vam elaborar. A que han quedat macos?

 

Treball cooperatiu: fem els murals!

Ara que ja tenim tota la informació que necessitem, ens llencem a l’elaboració d’uns murals que penjarem a fora de la classe per a que tots els nens i nenes de l’escola puguin descobrir aquests animals tan extraordinaris!

Estem aprenent a treballar de manera cooperativa i de vegades ens costa una mica. Estem aprenent a treballar en grup, col·laborar, aportar idees, respectar els altres, escoltar als companys, parlar amb un to de veu adequat, solucionar conflictes,  concentrar-nos en el treball, repartir tasques, participar…

 

La notícia: ESTEM ESTUDIANT ELS RATPENATS

Cada dilluns a l’hora de llengua i com a treball d’expressió escrita, ens posem al paper d’un/a periodista i fem una notícia d’alguna cosa rellevant, interessant, curiosa, genial que ens ha passat durant la setmana anterior.

Sempre hi ha varies notícies proposades, al final en triem una. Posem el títol acordat, la foto (un dibuix) i escrivim el peu de foto.

Amb la motivació del projecte dels ratpenats, un dilluns va sortir la notícia: ESTEM ESTUDIANT ELS RATPENATS. Van fer dibuixos molt macos i peus de foto molt interessants.

Aquí podeu veure uns exemples de les notícies que estem fent aquest tercer trimestre: