ARTICLE DE LA SETMANA: Laia i Marina

PER QUÈ LES XARXES SON TAN ADDICTIVES?

Els adolescents són la primera generació que ha vist, des de sempre, un mòbil en mans dels seus pares, que ha tingut ordinadors a la seva disposició a casa i a l’escola, que ara, no és estrany que treballin habitualment a l’aula amb tablets i portàtils.
El mòbil o la tablet han de tenir les seves limitacions, com quan els pares posen als seus fills una hora de tornada a casa si surten de nit. Ara cal deixar-los clar quanta estona poden usar els aparells electrònics entre setmana. És raonable, per exemple, mitja hora al dia, sempre desprès d’haver fet els deures que hagin de fer per descomptat, i també és important on han de fer-ho, si pot ser, millor a la vista dels adults.
Nosaltres creiem que son tant addictives perquè no hi ha cap control.

Laia i Marina

ARTICLE DE LA SETMANA: Berta i Marc G.

Amb aquest article de la Berta i el Marc G. iniciem el que anomenem “L’article de la setmana”. cada setmana algun mini virus escriurà sobre algun tema per compartir amb tots els nostres lectors. COMENCEM!

VIRUS VEGETALS

Els virus també infecten a les plantes.
Igualment que a tots els animals, els virus també infecten a les plantes superiors. De fet el primer virus que va ser descobert a la historia de la biología va ser un virus vegetarià, concretament el virus del Tabac.
El virus del tabac es coneix com el virus del mosaic, fa taques a les fulles del tabac que semblen un mosaic.
Aquest virus va ser descobert fa més d’un segle gràcies a les investigacions del científic rus Dimitri Ivanoski, i l’holandès Martinus Berjernick a l’any 1892 i 1898.
Nosaltres creiem que amb els estudis d’aquests científics podem dir que els virus no només infecten a les persones i animals, també infecten a les plantes.

Berta i Marc G.

L’entrada als mini virus

Aquí us deixem l’article que hem redactat entre tots els mini virus. Hem dialogat, hem acordat, hem decidit, hem pensat com va ser tot el procés i aquí teniu el resultat final.

Benvolguts lectors, us volem explicar com hem arribat a tenir una de les portes més divertides de l’escola, ho voleu saber? Som-hi!
Primer de tot, vam començar fent per grups o parelles diversos dissenys, pensant durant uns dies com introduiríem la idea del nostre nom, els MiniVirus. Un cop cada grup ja tenia el seu disseny preparat, vam proposar dividir la porta per zones, la zona alta, el mig i la part baixa. Mica en mica vam fer propostes i muntant un puzle entre tots els dissenys presentats, el futur de la porta s’anava convertint en present.
Vam acordar dividir les tasques a fer, i vam concretar les següents:
Cables, lletres, aplicacions, cor, virus i logística.
Cadascú va escollir en quina secció volia treballar i mica en mica ens vam posar mans a la obra. vam baixar al pati, vestits de negre i amb unes antenes de color verd ens hem fet una foto d’allò més “divirustida”. També hem necessitat dos dies a l’ambient de “Creart” per tal de fer les lletres, el cor i les aplicacions i qui ha pogut ha portat cables de diferents aparells electrònics per penjar-los a la zona alta de la porta.
Ho teníem gairebé tot, només ens faltava retallar i plastificar les fotos, i dit i fet. Un cop de tisora per aquí i un altre per allà i feina enllestida. Ara només calia organització i anar enganxant. Grup per grup i pas per pas vam començar de baix a dalt i ja la tenim!
Mireu com ens ha quedat i quina benvinguda més divertida ens dona cada dia la nostra porta!

Fins aviat!!

Comencem!

Comencem…per informar-vos que aquest curs 18-19 la classe de 5èB de les salesianes de Terrassa ja tenim nom: els mini virus!

Comencem…per comunicar-vos que som un equip que treballarem, juntament amb l’Ivan, i durant cinc setmanes el David, per fer d’aquests mesos una història conjunta atrevida, divertida, curiosa i fascinant.

Comencem…per compartir que la tria del nom per aquest curs ha estat intensa, hi ha hagut un diàleg apassionant que ens ha dut a tenir un nom molt consensuat, molt agradat per a tothom. I és que vam començar que cadascú va fer una reflexió personal sobre les característiques que tenim com a grup per acabar fent la tria d’una opció com a nom de la classe. Aquesta tria es va presentar a la resta de l’equip donant les raons oportunes i, en acabat, vam fer una votació. El nom que va tenir més vots, amb molt poca diferència respecte un altre, tenia una connotació que vam posar damunt la taula per reflexionar si era el més idoni o no. El nom era: els instagramers divertits. Vam comentar que tenint en compte que qualsevol xarxa social no era permesa fins als 16 anys, no tenia sentit que nosaltres tinguéssim aquest nom perquè semblava que potenciàvem l’ús de les xarxes socials. I aquí va iniciar-se una interessant conversa entre tots plegats que després de moltes idees, moltes justificacions, va resultar que TOTES i TOTS vam sentir-nos representats per el nom de ELS MINI VIRUS.

Comencem…a reflexionar sobre com decorarem la nostra porta que ens acompanyarà al llarg del curs i que en breu us mostrarem com ha quedat.

COMENCEM…PLEGATS?

Fins aviat!