Anem al Museu de les Cultures de Barcelona

El passat divendres vam disfrutar de la visita per Àfrica al museu de les Cultures del món de Barcelona. Vam conéixer com vivien en algunes tribus antigament, quina era la seva cultura, els rituals que feien i les màscares que utilitzaven per a cada ocasió. Finalment, vam poder fer una màscara cada un pintant-la amb els colors com havíem vist en el museu. Ens ho vam passar genial i vam aprendre altres coses sobre aquest continent que estem investigant.

Treballem cooperativament per aprendre sobre els animals de la sabana africana

A projecte estem investigant característiques d’alguns animals de l’Àfrica i després d’haver llegit informacions i d’haver vist vídeos, hem començat a fer un treball cooperatiu sobre aquests animals.

Primer ens hem agrupat per investigar sobre l’animal que volem explicar.

Després tornarem amb el nostre grup de la taula per explicar el que hem investigat. Decidirem com preparar el mural amb tots els animals que hem treballat i buscarem les semblances i les diferències. Finalment ho exposarem a la resta de la classe.

Aprenem coses sobre Costa d’Ivori amb en Jean Paul!

Aquesta setmana ha vingut en Jean Paul, el pare de l’Elisabeth. Com que estem investigant moltes coses sobre el continent Africà i com que sabem que en Jean Paul va néixer i créixer a Costa d’Ivori, els nens i nenes van decidir convidar-lo a la nostra classe per explicar-nos coses sobre com és aquest país, què hi ha, com són les escoles, quins oficis hi ha, quines llengües parlen, els menjars més típics, la música i la dansa més típica, entre altres preguntes molt interessants i pensades per tots ells. De fet en total van haver 26 preguntes!

Va ser una experiència genial, vam aprendre moltes coses sobre aquest país, vam veure fotos, el Jean Paul ens explicava on vivia i fins i tot vam veure una foto de la seva escola. També ens va portar una recepta boníssima elaborada amb “platano macho” i vam poder tastar-ho i realment era deliciós. A més, vam demanar-li que ens ensenyés la música més típica d’allà i vam aprendre a ballar molt bé. Vam passar una estona en la que vam aprendre moltíssimes coses i ens ho vam passar més que bé.

Anem a 6è a explicar la fotosíntesi

Els nens i nens de la classe de 6è també van investigar quelcom sobre les plantes i vam decidir compartir amb ells tot el que hem après a projecte sobre les plantes. Per això vam anar a la seva classe i els i vam ensenyar els murals que havíem fet per explicar el procés de la fotosíntesi. Ho van explicar molt bé i fins i tot els nens de 6è van aprendre coses noves gràcies a tot el que vam compartir amb ells.

Els estats de l’aigua

L’altre dia vam fer un taller sobre els estats de l’aigua. Vam conéixer que l’aigua pot estar en estat líquid, sòlid i gas. Molts de nosaltres ja coneixíem alguns exemples i fins i tot ho havíem experimentat. Després vam realitzar alguns experiments per veure el procés que fa l’aigua per canviar d’estat, però primer, ens vam plantejar unes hipòtesis i després vam poder fer l’experiment per comprovar-ho. Va ser una experiència genial!

Carnestoltes

El divendres passat vam cel·lebrar el Carnestoltes. Vam fer una rúa pel nostre barri, tot seguit el nostre estimat jurat, en Com i en Tim, van fer l’entrega de premis i per acabar vam gaudir d’una mica de festa al pati de l’escola junt amb les nostres famílies. Ni el fred ens va impedir passar-ho tan i tan bé!