CONFERÈNCIA DE LA SANG

La Carme, mestra de l’escola que impulsa la campanya de donació de sang, va venir divendres passat a la classe a fer-nos una xerradeta sobre la sang, els seus components, qui en pot donar, per a què la fan servir… va ser interessant i li vam poder fer algunes preguntes que teníem.

Mica a mica continuem treballant el tema en les investigacions d’aula.

UN ARTEFACTE AL PATI!

Després de la primera trobada de tota la comunitat educativa que va donar el tret de sortida a la remodelació del nostre pati, aquest matí quan hem arribat a l’escola hi hem trobat un “artefacte”.

És un banc?

És una taula?

És una jardinera?

És un pal per posar-hi una bandera?

De fet, potser ho és tot alhora i per això no li podem donar un nom concret… doncs artefacte li queda bé!

Aquesta tarda l’hem baixat a observar, a explorar-ne les possibilitats, a ser conscients de la cura i l’ús que li podem donar.

Després l’hem dibuixat. Mireu que bé hem treballat!

UNA AVENTURA DE BANDOLERS

Aquest matí hem anat fins al claustre de Sant Francesc a fer un taller sobre els bandolers. Ens han explicat una mica la història del Capablanca, el bandoler que assaltava els carruatges a la Serra de l’Obac i Sant Llorenç del Munt.

Per poder ser bandolers, nosaltres hem hagut de passar tres proves. Un cop aconseguides ens ha sortit bigoti, ens hem tapat la cara amb un mocador i ens han donat un diploma.

CAPSES DE VIDA

Ja hem acabat de veure les capses de vida dels nostres companys i companyes. Tot i que encara falta que alguns nens i nenes la portin, us ensenyem les que hem vist. Han estat unes estones interessants en les que hem descobert una mica més els nostres amics a través dels objectes i records de quan eren petits.

Gràcies famílies per preparar tan bé aquestes capses i per compartir amb nosaltres part de la vostra identitat.

JA TENIM LA PORTA DECORADA!

La setmana passada vam acabar de decorar la porta de la classe.

Veureu que l’hem omplert d’emoticons fent diferetns expressions, ja que hem vist que cada un ens diu algun estat d’ànim o sentiment. Com ells, nosaltres també a vegades estem contents, enfadats, tristos, amb son, amb moltes ganes d’estimar o a vegades amb poques ganes de veure a ningú…

Ens ha quedat ben maca!

FESTA D’INICI DE CURS

El primer divendres a la tarda de curs va servir per inuagurar el curs amb el lema d’enguany i conèixer els seus protagonistes: “FES QUE SONI LA TEVA VEU”!

La Kora Speak és una instagramer que dóna veu a tothom per expresar les coses que ens agraden i les que no. Recull molt “likes” per tot el món i semrpe està atenta de les coses que passen arreu i poder donar un cop de mà si fa falta. El Vitus Virus, en canvi, és un virus informàtic que sempre inenta destruir tot allò que intenta fer el bé, es posa pels ordinadors a espatllar les coses, fa interferències per què la gent no s’entengui… i sempre fa nye-nye-nye!!! aquest pesonatges prometen nmoltes coses divertides al llarg del curs.

I ja saps… FES QUE SONI LA TEVA VEU!!!