Allegro vivace (Viatge màgic pel món de l’òpera)

El dia 31 de març del 2009, els alumnes de 2on d’ESO assistiran a l’obra “Allegro vivace” a l’Auditori de Cornellà de Llobregat, en què s’interpretaran fragments de les òperes més conegudes del repertori operístic units per un fil argumental sorprenent i ple d’humor. La interpretació anirà a càrrec de la companyia dels Comediants.

A continuació trobareu alguns d’aquests fragments que hi podrem escoltar:

CONCURS “CONSTRUEIX EL TEU INSTRUMENT”

Als alumnes de 1er d’ESO se’ls va proposar, durant el tercer trimestre, un concurs de construcció d’instruments. Es tractava que, individualment o en grups de 2 o 3 alumnes, construïssin el seu propi instrument amb materials de rebuig que tinguessin a l’abast (a casa seva o que fossin de fàcil i econòmica adquisició).

Vegeu el següent vídeo en què podreu veure els instruments que van fer, alguns són molt originals!

Coincidint amb la celebració de la diada de Sant Jordi es van repartir els següents premis:

-Premi a l’instrument més ètnic (1A)

-Premi als instruments més ben decorats (1A)

-Premi a l’instrument més “rocker” (1A)

-Premi a l’instrument més “country” (1B)

-Premi a l’instrument més net i polit (1B)

-Premi a l’instrument més realista (1B)

-Premi a l’instrument més català (1C)

-Premi a l’instrument més original (1C)

-Premi a l’instrument més ben decorat (1C)

-Premi a l’instrument més ben afinat (1C)

A veure si ets capaç d’identificar-los tornant a veure el vídeo!

Benvinguts/des a EL PENTAGRAMA!

Avui s’obre aquest bloc d’educació musical per a secundària, un projecte totalment nou i desconegut per a mi que fa molt de temps que m’intriga i que tinc ganes d’aprendre a utilitzar per tal d’incorporar-lo a la meva pràctica docent.

Bé, doncs, queda inaugurat EL PENTAGRAMA i desitjo que, d’aquí no massa temps, sigui una eina útil i amena no només per a mi, sinó per als meus alumnes i companys/es docents.