Tirant lo Blanch. Versió de primer A.

 

SI VOLS EL GUIÓ PER LLEGIR-LO O FER L’OBRA AL TEU COLE CLICA AQUÍ

https://docs.google.com/open?id=0BzPF_PWOoGRWX3Bhc1F6N1ZnSmM

Licencia de Creative Commons
ADAPTACIÓ TEATRAL DE TIRANT LO BLANCH PER A NENS DE PRIMER DE PRIMÀRIA by ADAPTACIÓ TEATRAL DE TIRANT LO BLANCH PER A NENS DE PRIMER DE PRIMÀRIA is licensed under a Creative Commons Reconocimiento-NoComercial-CompartirIgual 3.0 Unported License.

Activitat de geolocalització

Hola famílies.

Voleu saber on anirem i quines sortides farem entorn al projecte “El nostre barri canvia”.

Per facilitar-vos més la localització dels llocs em fet aquestes marques de geolocalització en l’aplicatiu MAPSKIP.

 

El seu funcionament és molt semblant al google-maps. Si cliqueu a les fotografies podreu llegir una mica sobre el que farem a la visita a l’apartat

Stories.

Anirme penjant a cada punt diferents fotografies i més endavant vídeos.

També podeu afegir comentaris.

 

Està amb anglès, fet que trobem també molt interessant de cara al treball interdisciplinar amb els vostres fills i filles.

http://www.mapskip.com/index.php?place=4891

Mapskip sobre "El nostre barri canvia"

Utilitzeu Mapskip per conèixer les diferents activitats.

 

Visita a la Biblioteca BD4 i al Centre Cívic.

 

Classe de l'Amistat i l'AmorLa classe de les estrelles del cel visiten la BD4Ei nens i nenes, papes i mames de primer,

Demà comencem la primera sortida del nostre projecte “El nostre barri canvia”,  anirem a la Biblioteca del Districte: la BD4 on ens espera el Germinal que ens explicarà com funciona aquest equipament, com ha de ser el nostre comportament quan hi som, com es gestiona el servei de préstec, els colors que es fan servir als llibres per saber si som adients per a la nostra edat, També ens esperaran allà els llibres del Tirant-lo Blanc i la seva adaptació feta per Maria Aurèlia Capmany…. Per cert qui és Maria Aurèlia Capmany???

Ui … que haurem d’investigar qui és?

El mateix dia anirem al Centre Cívic Maria Aurèlia Capmany!!! on hem quedat amb l’Estel i ens explicarà  qui era aquesta senyora i també el funcionament i les activitats que es realitzen dins d’aquest Centre Cívic. Segur que algun pare i mare s’apunta.

 

Susanna i Toni

 

Presentació del projecte.

Benvinguts i benvingudes al projecte “El nostre barri canvia”.

Es tracta d’un projecte educatiu per primer de primària de l’escola Maria Auxiliadora de Terrassa, amb l’objectiu principal de conèixer el seu entorn més immediat i la seva realitat cultural i econòmica en continu canvi, així com dinamitzar l’ús de les noves tecnologies amb els alumnes i els pares.

Descripció del projecte:

1 Temporalització

La durada del projecte és d’un trimestre. Caldrà dedicar al projecte entre 1 i 3 hores setmanals adaptant l’horari als interessos dels alumnes i les dinàmiques que s’estableixin a partir de la metodologia de treball per projectes interdisciplinaris engegada a l’escola.
2. Finalitat / Objectius

OBJECTIUS GENERALS

El tractament de la llengua i les matemàtiques des de una perspectiva competencial.

Integració de les TIC dins de les diferents àrees treballades.

Coneixement de l’entorn immediat de manera globalitzada, integrant la localització en el plànol amb els llocs reals on es realitzen les activitats.

OBJECTIUS ESPECÍFICS

1. Coneixement de l’entorn (Barri de la Maurina i de Ca N’Aurell)

Percebre l’entorn com una realitat viva en contínua transformació, en una realitat social que s’adapta a les estacions i a les demandes socials i econòmiques.

Conèixer la realitat cultural i intercultural a través del Pla de Barris i de les entitats culturals que hi participen.

Partint de l’entorn més immediat, aprofundir de manera global en el coneixement del barri, així com dels serveis comuns públics (biblioteca, centre cívic, C.A.P., Casal d’avis, oficina de correus, església) i privats com els diferents comerços presents al barri (peixeteria, forn, geladeria…).

Percebre i analitzar les estratègies que fan servir els diferents comerços per tal d’afrontar els moments de crisi així com les que que impulsa l’Ajuntament a través del PROGRAMA COMERÇ a la Maurina així com l’Agenda del PLA DE BARRIS.

Introduir els plànols i les eines telemàtiques de geolocalització.

Crear i dinamitzar un bloc que vertebrarà i servirà d’eina d’expressió i participació dels pares, alumnes i entitats que vulguin col•laborar-hi.

2. Aproximació a la figura de Maria Aurèlia Capmany

Aproximar-nos a la figura històrica i literària de l’autora Maria Aurèlia Capmany a partir de la visita del centre Cívic que li dóna nom a partir d’una adaptació de Tirant lo Blanch que serà representada en el mateix Centre Cívic.

Representar l’adaptació a l’obra Tirant lo Blanch al Centre Cívic Maria Aurèlia Capmany.

3. Competències de ciudatania.

Conèixer el Pla de Barris i les diferents actuacions cíviques realitzades per entitats i particulars.

Adquirir competències en l’ús dels serveis bàsics que ofereixen algunes d’aquestes entitats: saber enviar una postal, demanar informació sobre cursos pels avis i els pares, demanar una instància per tal de representar una obra de teatre al Centre Cívic, saber promocionar a través d’Internet i els mails el dia i l’hora de l’obra.

Treballar la tipologia textual de la postal i saber enviar-la.

Conèixer el funcionament del servei de préstec i d’organització dels llibres de la biblioteca i sensibilitzar-nos per fer un bon ús.

Aprofundir en els camps semàntics vinculats als serveis visitats: peixateria, vies de circulació, CAP, Correus, església, forn, gelateria, Caixa de Terrassa, drogueria i altres.

Simular situacions de comerç realitzant diferents racons a la classe per tal de treballar habilitats de càlcul i de mesura.

Introduir les tecnologies de la geolocalització i de comunicació (mail i bloc’s).

4. L’art que ens envolta

Conèixer les xemeneies de Terrassa i la seva història.

Realitzar un treball de recerca per Internet sobre les diferents xemeneies de Terrassa.

Realitzar un treball plàstic en 3D de reproducció de les xemeneies de Terrassa, que s’exposarà a l’entrada de l’escola.

Conèixer l’edifici de la Sagrada Família de Terrassa principalment la simbologia religiosa representada en la seva iconografia i elements visuals i escultòrics representatius.

Treballar la fotografia com a element que permet l’estudi transversal dels canvis produïts en la història del barri.
3 Material didàctic

Dossier de la sortida.

Guió de l’obra de teatre (guió elaborat pels tutors).

Dossier Maria Aurèlia Capmany

Bloc del projecte http://blocs.xtec.cat/elnostrebarricanvia/

Maquetes.

Interfície de geolocalització mapskip:

http://www.mapskip.com/index.php?place=4891

5. Bibliografia

Barcelona: Edicions Don Bosco, [1977] (Col•lecció “Teatre Edebé”) ISBN: 84-236-1316-X

Escamilla, Amparo (2009): Las competencias en la programación de aula. Infantil y primaria (3-12 años) Editorial Graó, Barcelona.

JOANOT MARTORELL, ADAPT. DE ROSA NAVARRO, EDEBE, 2009
ISBN 9788423684601

Martorell, Joanot. El Cavaller Tirant [adaptació de Maria Aurèlia Capmany].
TIRANT LO BLANC EXPLICAT ALS INFANTS
Tirant lo Blanc, en adaptació de Maria Aurèlia Capmany (23 d´abril de 1969)

Rosa M. Masana Ribas. Propuesta para la homologación nacional/internacional al libro de records mundiales Guiness de la chimenea de la Bóbila Almirall. Terrassa : [s.n.], 1990

Webgrafia

http://blocs.xtec.cat/elnostrebarricanvia/

http://www2.terrassa.cat/terrassaalmon/patrimoni/vapors.htm

http://www.xtec.es/recursos/curricul/socials/xemene/xemene.htm

http://www.xtec.es/recursos/curricul/socials/xemene/s4.htm

http://issuu.com/pladebarris/docs/interior_llibre_dones_de_la_maurina_def_baixa

http://phobos.xtec.cat/edubib/intranet/index.php?module=Pages&func=display&pageid=144

http://member.guinnessworldrecords.com/es/