Les colònies!!!!

Que bé ens ho vàrem passar!!!
Els alumnes de P5, 1r i 2n vàrem anar de colònies a l’Estartit.
Va ser genial: viatge amb el Nautilus per veure el fons del mar, remullada de peus a la platja, joc de nit, tallers….
mireu les fotos!!

Arribada i habitacions:

Hora de dormir:

El Nautilus:

Anem a la platja:

Tallers i joc de nit:

Varis:

Autocar:

Iniciació a l’atletisme

L’atletisme és un dels pocs esports practicats de forma tradicional mundialment, tant en l’àmbit aficionat com en el transcurs de nombroses competicions de tots els nivells. Els biòlegs de 6è hem anat a les pistes d’ atletisme municipals per conèixer una mica d’ aprop algunes de les proves que s’ hi practiquen.
Que n’ és de divertit !

Jocs tradicionals

L’alumnat de tercer ha pogut realitzar molts jocs tradicionals de diverses cultures al llarg del tercer trimestre, un dels quals ha estat relacionat amb les boles, bales o “caniques”, dieu-li com voleu.
Es tenen referències de bales des de l’Antic Egipte, i els Romans les van popularitzar dins el seu Imperi. Avui en dia, moltes cultures les utilitzen en molts jocs tradicionals. Després de tant de temps encara si continua jugant, i esperem que així continuí per sempre.

A 5è també practiquem amb el GIMP

En les sessions d’informàtica els alumnes de 5è també hem fet pràctiques amb el GIMP, un programa editor d’edició d’imatges.
Hem après a retallar cares amb les tisores intel·ligents, escalar-les, girar-les,…per sobreposar-les a una altra imatge; hem après a convertir el fons d’una imatge en transparent i fer un muntatge fotogràfic enganxant la nostra cara a un altre personatge i sobreposar la figura en un fons.
Us ensenyem com ha quedat, a veure si us agrada!!

 

 

Contes concurs Consum

Aquí teniu els contes que van participar en el concurs del CONSUM que va organitzar l’AMIPA. Us informem que finalment no hem tingut guanyador tot i haver estat seleccionats per la final amb el conte de “L’atrapallamps”.
Us convidem a llegir-los.
Moltes gràcies a tots els participants!!!

Besalú Medieval

Després d’haver estudiat a l’aula la vida durant l’edat mitjana i el seu tipus d’art, el dimecres 15 d’abril van realitzar una sortida a Besalú.
Allà vam poder visitar i observar els seus monuments i edificis medievals més emblemàtics: Plaça de la Llibertat, Esglésies de Sant de Pere i de Sant Vicenç, Hospital de Sant Julià . També el call jueu: sinagoga i el miqvé.
Sense oblidar el monument del romànic civil més significatiu: El pont vell
Després de la visita vam dinar i gaudir d’una estona d’esbarjo vora el riu Fluvià.

FIRATAST

El divendres 10 d’abril a la tarda i com a cloenda dels 3 dies diferents, vam organitzar una fira de tastets. Al matí cada grup va elaborar una recepta, va crear la decoració de la parada i va fer els preparatius per la fira.

A la tarda ens vam reunir tots al porxo de l’escola, vam presentar els diferents menjars i seguidament per torns els alumnes van anar passant per la fira i van escollir tres tastets per degustar.

El resultat final va ser una fira molt lluïda i sobretot BONÍSSIMA!!!

Felicitats cuiners i cuineres!

Visita dels Mossos d’Esquadra

Ens han vingut a visitar els Mossos d´Esquadra a P3. Ens han explicat quina és la seva feina i que no els hi hem de tenir por, que ells ens ajudaran si tenim algun problema; després ens han ensenyat un cotxe per dins. Hem escoltat molt i ens ho hem passat super bé! Moltes gràcies Mossos!

Poliesport al pavelló

Els biòlegs aquest any anem al pavelló municipal a tastar diferents esport. Varem començar pel Rugby tag (sense placatge), vam seguir pel minihandbol , prebeisbol
i hem continuat per l’ escalada i el patinatge. Encara ens queda atletisme.
Mireu, mireu! Que difícil que és això, però que bé que ens ho passem!

Les antigues civilitzacions

Aquest curs els biòlegs i biòlogues varem investigar les antigues civilitzacions. El primer que vam fer va ser veure quines hi ha hagut i escollir les que més ens interessaven amb l’objectiu de poder presentar aquesta informació a la resta de la classe. Després van fer grups segons els interessos i van començar a investigar sobre la civilització, dinastia o imperi escollit. A més, els mateixos integrants del grup van proposar activitats a al resta de la classe, activitats com fer tabletes amb el nostre nom escrit en maia, fer amulets egipcis o llegir un text i comprovar què en sabíem contestant un petit test. Varen estar uns dies amb una manera de treballar diferent però molt profitosa.

Anem al dentista

Els nens i nenes de primer vam anar a la biblioteca de l’escola on la dentista Araceli ens va explicar com s’han de rentar bé les dents i que podem fer per tenir-les precioses sempre.
A més ens va sorprendre donant –nos un estoig a cada un de nosaltres.
Va ser una estona ben agradable.

ELS 3 DIES DIFERENTS

Com ja és tradició a l’escola, durant 3 dies i a partir d’un tema, preparem unes jornades especials. Deixem de fer les classes normals per fer tallers internivells, activitats variades i moltes sorpreses. Aquest curs escolar el tema escollit dels 3 DIES DIFERENTS, ha estat la Cuina. El dimarts 7 d’abril, tornant de les vacances de Setmana Santa, ens vàrem trobar tots al gimnàs de l’escola per tal de descobrir el tema dels tallers a partir d’unes presentacions de motivació. De 2/4 de 10 a 2/4 d’11 del matí, mares de diferents països van venir a l’escola per presentar-nos els plats típics dels seus països. Van poder descobrir la cuina Marroquí, de Georgia, de Rússia, d’Àustria i Romania.

Entrant del pati vàrem tenir una altra sorpresa, la Mireia Fàbrega, va venir a fer CUINA CREATIVA. Ens va preparar “insitu” un seguit de roses maquíssimes i boníssimes, per fer a casa i anar preparant la Diada de Sant Jordi. Gràcies Mireia, ets tota una artista culinària.

I a la tarda, per acabar-ho d’arrodonir, les cuineres de Serunión ens van ensenyar també en directe com es fa un bon sofregit català. Tota l’escola va quedar impregnada d’una oloreta d’allò més bona, sort que ja havíem dinat! 

El següent dia entrant de pati, els alumnes del 1r cicle (P3,P4,P5 i 1r) vam fer cas a la Mireia i vam practicar com fer una ROSA amb llaminadures. Ens vam reunir al gimnàs i en rotllana, un gran al costat d’un petit, vam elaborar la flor. Ens vàrem ajudar uns als altres i a tots ens va quedar molt bé.

EL RODAJOC

Els alumnes de tercer hem pogut gaudir d’un matí de convivència amb altres nens i nenes de la mateixa edat d’altres escoles d’Olot i comarca.
Hem participat de l’activitat del RODAJOC i hem realitzat diferents jocs. Ah! I també hem cantat i ballat la cançó del rodajoc! Ha estat un dia molt i molt divertit!

Projecte pirates

Els matemàtics varem començar el segon trimestre fent el projecte sobre els
ELS PIRATES. A partir de tota la informació trobada ens varem organitzar en grups per tal de saber que menjaven, com es vestien, quines eines i armes utilitzaven, amb quins vaixells navegaven, les seves banderes… i la vida d’alguns pirates famosos. Elaboràrem un diccionari de paraules i frases típiques que solien utilitzar els pirates i llegírem un llibre en castellà titulat “ El pirata Garrapata”.
Per acabar vam crear el nostre mapa del tresor. Ens els vam intercanviar i sortirem a buscar el tresor disfressats de pirates.
Quin tema tant divertit!!!

Pluja de contes a P3

Els alumnes de l’aula d’acollida hem anat a llegir contes tradicionals als més petits de l’escola!!
Quina experiència tan bonica! Ganes de repetir-ho!

Abdessamad: Em va agradar llegir contes als nens de P3.
Ayesha: M’agradaria tornar a explicar un conte als petits.
Yixuan: Després d’explicar el conte estava molt contenta.
Laura: Vaig passar vergonya però estava molt contenta quan llegia el conte.
Joseph: Estava una mica nerviós però feliç. M’agradaria repetir-ho.
Zhangjie: Va passar molt ràpid.
Azeddin: Tenia por de fer-ho malament però va anar molt bé.
Shuyun: Estava molt nerviós.
Junior: Alegre perquè jo sentia que els nens estaven feliços.
Luna: M’ha agradat molt. Els petits de l’escola estaven molt contents.

Descoberta a P3

Els dimarts a la tarda… amb la Descoberta 3-6 juguem i experimentem amb materials de l’entorn més proper!
Fins avui pinces, retalls de roba, cordes, imants, pilotes, rul•los, cordills i imants.
Durant les últimes sessions abans de vacances la farina i els macarrons amb escorredores, embuts, culleres i cullerons a les nostres mans!

PROJECTE DELS ESPORTS

Els Carters hem fet un projecte, ens va costar decidir quin tema escollir, en vàrem proposar tants…. però després de diverses votacions ja el vam tenir: ELS ESPORTS.
Hem fet moltes activitats per conèixer els diferents esports que hi ha (hem vist que n’hi ha moltíssims!!!) i també hem conegut indrets de la ciutat on s’hi practiquen molts d’aquests esports.
Tot seguit veureu diferents imatges que plasmen una mica el que hem anat treballant:

– Vam fer una sortida per veure els diferents pavellons que tenim a Olot: N’hi ha quatre on s’hi practiquen el voleibol, el bàsquet, el patinatge i l’hoquei. També hi ha un rocòdrom exterior, un d’interior, una sala de tennis taula i una altre sala on s’hi fa esgrima, pilates, estiraments….

– La Cristina que estava de practicant a l’escola ens va fer una classe de dansa, ens ho vam passar molt bé!!!

– Vam fer una altre sortida per veure l’equip de futbol de la nostra ciutat! Vam estar al camp de l’Olot, als vestidors dels futbolistes, els vam poder fer preguntes, ens hi vam fer fotos i vam veure com entrenaven.

– Un dia a la tarda la Cristina ens va fer una exhibició de diferents tipus de danses: dansa contemporània, ballet clàssic, dansa del ventre i salsa. Vam poder observar que per ballar s’anava canviant de sabates. Portava uns talons!! No sé si nosaltres ens hi aguantariem!!

– Vam tenir el plaer de conèixer un nadador que va guanyar la medalla de plata en els jocs olímpics de Londres: L’Albert Gelis. Moltes gràcies per haver vingut!!
Ens va explicar que l’esforç i la constància és el més important per aconseguir les coses que et proposes.

– Finalment per relaxar-nos una mica vam fer una classe de ioga dirigida per l’Esther i la Dolors. Ens va costar una mica però al final ens vam relaxar!

>

HEM VISITAT UNA GRANJA

Els Mariners hem estat treballant els animals de la granja. Hem portat un munt de llibres i ninos. A l´escola els papes de la Marina Aulines i l´Iker Vilaseca ens van portar gallines i conills. I ara com a cloenda hem anat al Mas Pinadella de Begudà a veure com és una granja. Allà hem vist vaques, cavalls, oques, ànecs i gallines. Els hem pogut tocar i donar menjar i ens ho hem passat d’allò més bé!

Sortida P4

El passat divendres dia 20 de març, els follets de p4 vam anar a visitar la nostra amiga Lapil•li que viu al volcà Croscat. Quan vam arribar ja ens esperava amb les nostres monitores,la Gemma i la Montse. La Lapil•li és molt divertida i ens va preparar un joc de pistes molt divertit ! Mica en mica anàvem avançant cap al volcà, anàvem trobant aquestes pistes. La primera era un orella ben grossa per poder escoltar tots aquells sorolls del bosc. La segons pista, eren unes ulleres perquè poguéssim observar molt bé el nostre entorn i la tercera un mitjó, per poder caminar, salta i córrer per sobre les lapil•lis del volcà. Per acabar, la Montse i la Gemma ens van donar un paper per enganxar alguna lapil•li i poder-nos emportar a casa els colors del Croscat. Ens ho vam passar d’allò més bé !

El violoncel i Pau Casals

Els matemàtics de quart hem estat treballant el músic Pau Casals a l’hora de música. Hem après moltes coses sobre ell.
Pau Casals, a part de ser un excel•lent violoncel•lista, va ser un gran defensor de la pau i va interpretar el Cant dels Ocells amb el seu violoncel en nombrosos concerts benèfics i actes reivindicatius.
El Cant dels Ocells no va ser composat per ell, sinó que el seu autor és anònim, però se’l relaciona directament amb la seva persona per les nombroses vegades que ell el va interpretar i pel significat que li va donar.
Hem pogut observar un violoncel de ben a prop i fins i tot l’hem pogut tocar!

Adéu Vella Quaresma!

El divendres 27 de març els alumnes d’educació infantil hem acomiadat a la Vella Quaresma. Al matí hem fet la última feina que ens va manar, un collaret amb boles. Aquesta activitat l’hem fet a la biblioteca de l’escola tots els alumnes d’educació infantil, ens hem posat per grups: un mariner, un follet i un astronauta i apa som-hi a treballar! Així hem après a compartir i a ajudar-nos uns als altres. Després hem anat a veure la vella quaresma, hem llegit la seva carta i sabeu què? Ens ha dit que com que hem treballat tant i tant ens regala una setmana de vacances. Que bé!!! Li hem cantat la cançó i l’hem acomiadat fins l’any que bé!!! Gràcies Vella Quaresma i bones vacances a tots i a totes!!!!

Projecte la Terra i l’Univers

Els estadístics de tercer hem estat treballant durant dues setmanes el projecte de la Terra i l’Univers.
Hem après moltíssimes coses, hem treballat amb grup, hem buscat informació, hem visitat l’Observatori de Batet amb la companyia dels nostres familiars… en definitiva, ens hem convertit en uns autèntics experts en astronomia.

La geometria a P5

Els astronautes de P5 estem treballant les diferents formes geomètriques: triangle, quadrat, rectangle… per això hem fet un treball de plàstica relacionat amb la geometria. Ens hem posat per parelles i amb pals de gelat, gomets, retoladors…hem fet un dibuix amb les diferents formes geomètriques treballades. Ens han quedat uns dibuixos molt originals que hem penjat al passadís de l’escola. Felicitats astronautes!!!

El barri del Morrot

Aquest trimestre els nens i nenes de P5 hem treballat el barri del Morrot. Hem visitat alguns dels seus serveis com l’institut Montsacopa, l’escola bressol, els parcs, el supermecat…A l’institut Montsacopa ens han ensenyat les seves aules i a l’escola bressol ens han deixat jugar i experimentar amb diferents materials: farina, sucre…ens ha agradat moltíssim moltes gràcies a tots!!!

Gràcies mares!

Us volem ensenyar la feina que fan les mares voluntàriament cada dimecres a la tarda.
Enregistren llibres de la biblioteca de l’escola a un programa informàtic i els enquadernen perquè no es facin malbé,
Si algun dimecres us animeu, veniu a fer-lis un cop de mà. Segur que elles us ho agrairan i l’escola també.

PROJECTE PATI

Hola, som la Comissió de Pati.

Des de l’inici de curs ens trobem setmanalment mestres, alumnes i pares per recollir les diferents informacions i propostes de millora sobre el nostre pati.

Hem passat per tots els cursos demanant el que els hi agradaria tenir al pati. Hem realitzat un PowerPoint i un vídeo amb moltes idees per triar.

Les propostes que han quedat després del procés de selecció, del preu, de l’espai i de l’homologació han estat: caseta per infantil, rocòdrom, taules de pícnic, pissarres, escenari, taula tenis-taula, xarxa de vòlei,…

La comissió ha fet el buidatge de totes les propostes i ens hem distribuït les tasques per cursos:
Els alumnes de segon han fet una instància a l’ajuntament demanant si tenen alguna taula de tenis-taula exterior.
Els alumnes de tercer han anat a infantil a demanar com volen que sigui la casa de fusta i fer-ne un esboç.
Els alumnes de quart han fet una carta que distribuiran a algunes empreses d’Olot demanant s’hi ens poden ajudar econòmicament.
Els alumnes de cinquè han realitzat un planell del pati i l’han mesurat.
Els alumnes de sisè han calculat l’àrea del pati.

Des de la comissió us animem a tots el pares i mares que participeu i ens ajudeu a realitzar el nostre pati.

Ara us adjuntem el vídeo que vam fer perquè hi feu una ullada!

Els de 6è practiquen amb el GIMP

En les sessions d’informàtica els alumnes de 6è hem fet pràctiques amb el GIMP, un programa editor d’edició d’imatges.
Hem après a retallar cares amb les tisores intel·ligents, escalar-les, girar-les,…per sobreposar-les a una altra imatge; hem après a convertir el fons d’una imatge en transparent i fer un muntatge fotogràfic enganxant la nostra cara a un altre personatge i sobreposar la figura en un fons.
Mireu el resultat, a veure si us agrada!!

SEGONA SESSIÓ EDUCATIVA-EMOCIONAL A PRIMER

Hem portat a terme la segona sessió educativa-emocional. Aquesta vegada hem parlat una mica de la diferència entre els nens i nenes. Hem hagut de dibuixar damunt una silueta les parts del cos que faltaven si era nen i les coses que faltaven si era nena. Ens hem adonat que no podem distingir un nen i una nena pels cabells, o per si porta arrecades… només ens podem distingir per tenir vulva o tenir penis.
També hem vist que les afeccions no depenen de si ets nen o nen: hi ha nens que els agrada cuinar, ballar, fer plàstica… i també hi ha nenes que els agrada jugar a futbol, fer judo… per tant depenen una mica del tarannà de cadascú i no del seu sexe.

El volcanet d’Olot

Els escriptors de prosa i els escriptors de poesia hem realitzat l’activitat, el “Volcanet d’Olot”. Una activitat que ens ha permès apropar-nos i conèixer millor, el volcà Montsacopa. El volcà que tenim més a prop de l’escola.
La Mafa, la Gemma i en Víctor han estat els nostres monitors/es i… ens han explicat: com es forma un volcà, quin tipus de roques volcàniques hi ha, quina és la flora i la fauna del volcà, hem comptat les escales que hi ha per a pujar al Montsacopa i, fins i tot em mesurat el cràter del volcà!!
Hem après un munt de coses i… ens hem divertit moltíssim!!

Activitat: l’oli no va a l’aigüera!

Els carters hem fet una activitat que ens ha ajudat a veure com hem de cuidar el nostre medi!
Hem pogut observar per què l’oli que hem utilitzat per cuinar… no pot anar a l’aigüera: L’oli pesa menys que l’aigua, per tant, quan es barreja amb l’aigua sura. En conseqüència, de l’aigüera passa al riu embrutant l’aigua, impedint que l’oxigen entri dins l’aigua i en conseqüència els peixos no puguin respirar, untant les plomes dels ocells que s’apropen a l’aigua i en conseqüència moren de fred i no poden volar…. És important anar-nos conscienciant de la importància del reciclatge per anar ajudant a conservar l’entorn on vivim.

El gel

Els més petitons de l’escola hem fet de científics i hem convertit aigua en gel!!!!
Ens hem posat les bates, hem posat aigua al congelador i… una estona després… Ui!!!! Gel!!!! Que dur i fred que estava!!!

ACTIVITAT STOP MOTION 5è

Els alumnes de 5è han treballat el projecte de la màgia. Han après molts trucs, de mans i visuals, i també han descobert el funcionament de l’STOP MOTION. Es tracta d’una tècnica d’animació que consisteix en simular el moviment d’objectes estàtics per mitjà d’un seguit d’imatges fixes que es reprodueixen successivament.

Hem hagut de crear els grups, pensar l’argument de la petita producció, buscar els elements, fer les fotografies, editar-ho amb el Movie Maker (posar el títol, editar la seqüència de fotos, fer els crèdits, descarregar la música, inserir-la al projecte i passar-ho a vídeo).

Mireu el resultat, esperem que us agradi!

ARRIBA LA VELLA QUARESMA!!

Ohhh ja s’ha acabat la festa i la disbauxa!!
Ha vingut una vella rondinaire que ens ha dit: Prou de gresca! Prou de disfresses! Prou saltar i ballar tot el dia! Prou! Prou! Prou! Ja és hora de treballar de valent!!!!
Això sí, si treballem molt ens regalarà una setmana de festa!

Com baixar les fotos del bloc?

Encara que les fotos es moguin no passa res, cal posar el cursor damunt d’una d’elles i clicar el botó dret del ratolí. Després es desplegarà un petit menú, cal escollir la primera opció: “Make your own at Picture Trail.com”, clicar al damunt i accedireu automàticament al web del programa de fotos.

Una vegada allà a la part dreta de la pàgina web hi ha un espai on posa MEMBER i cal indentificar-se amb el codi de l’escola b7008778. Clicar el botó GO, i s’obrirà la pàgina on hi ha tots els àlbums de l’escola.

Audició de la Cobla de tres quartants

En Xevi ha vingut a la nostra escola a explicar als nens i a les nenes de quart què és la Cobla de tres quartants.
Quan ens ha vist a tots amb les calcetes i els calçotets al cap, ha quedat parat!!! Que divertit!
Ens ha explicat que la cobla de tres quartants va ser la primera cobla que va existir i estava formada per tres músics que toquen quatre instruments.
El primer instrument que ens ha ensenyat ha estat el flabiol que és de la família de vent-fusta perquè té bisell i es toca amb una sola mà.
El flabiol es toca sempre amb el tamborí que és de la família de percussió. Està format per una pell que cal tensar per afinar l’instrument i també té uns bordons que fan que tingui una sonoritat molt característica.
Uns segon músic de la cobla de tres quartants toca el sac de gemecs que està format per un sac de pell i uns tubs.
L’últim instrument d’aquesta formació és la tarota que és un instrument de vent-fusta i té una canya.
Tots aquests instruments han anat evolucionant, per exemple, el tamborí ara és més petit i els tensors són de metall.
El sac de gemecs va desaparèixer de la cobla i com que no el tocava ningú gairebé no n’hi havia. És per això que des de fa uns anys s’ha tornat a recuperar.
Actualment, a la cobla, en comptes de la tarota, hi trobem la tenora i el tible.
El flabiol també ha evolucionat, ara els flabiols tenen claus per poder fer més notes.
Per acabar l’audició, en Xevi ens ha ensenyat una gralla. La gralla no pertany ni a la cobla de tres quartants ni a la cobla de sardanes sinó que pertany al grup de grallers.
Ha estat molt interessant poder escoltar en directe tots aquests instruments tradicionals catalans. Hem après moltíssimes coses!

JA HA ARRIBAT EN CARNESTOLTES!!!!

UAUUUU!!! Aquest dimarts a la tarda mentre estàvem fent lectura tranquil·lament relaxats a les aules, ufff, QUIN ENSURT!!! Un soroll molt fort de tambors ens ha sorprès i … SORPRESA, un grup de papes amb els tambors ens ha vingut a buscar a les aules perquè resulta que arribava el Carnestoltes. BÉÉÉÉÉ´!!!

Ens hem reunit al gimnàs i després de ballar al ritme dels tambors, la pregonera que acompanyava al Carnestoltes ens ha llegit el pregó. VISCA LA GRESCA!!!

GENT DE L’ESCOLA del MORROT,

Nens i Nenes, Homes i Dones,

Ha vingut en Carnestoltes.

Que és el Rei dels pocasoltes.

I us vol fer saber que ha arribat

i l’avorriment ja s’ha acabat.

La gresca ja és aquí !

Anem-nos a divertir!

Cantarem, ballarem, riurem

i d’allò més bé ens ho passarem.

Cada dia una consigna heu de portar

i de la festa poder participar.

Aquest any tinc ganes de molta gresca

i ningú em farà parar, fins i tot

a l’hora de menjador us vindré a manar.

A la vostra escola em quedaré

fins el dimecres que ve.

Espero poder saludar

a qui em vingui a visitar.

VISCA EL CARNESTOLTES!!! VISCA!!!

Festa de la Pau

Com ja és tradició a l’escola, aquest curs també hem celebrat la festa de la Pau. Aquest any l’hem dedicat a la Malala, premi Nobel de la Pau 2014.
Durant el matí, ens vam dividir per cicles i… vam aprendre, conèixer i complementar els que ja en sabíem alguna coseta… una mica la vida d’aquesta noia, la Malala, una gran lluitadora i defensora del dret a l’educació, sobretot per a les nenes, en els països en què no poden exercir aquest fet tant obvi per a tots nosaltres.
Seguidament ens vam repartir en grups intercicles, on hi havia nens i nenes barrejats, de P3 a 6è! Tota una experiència i vam elaborar un punt de llibre amb el lema de la Malala… un lema que a tots i a totes ens va fer posar la pell de gallina: un nen, un mestre, un llibre i un bolígraf…poden canviar el món!!

A la tarda ens vam reunir tots i totes al gimnàs i… vam tenir l’oportunitat d’escoltar una carta dirigida a la Malala… una carta preciosíssima que no va deixar a ningú indiferent.
Vam rematar-ho amb la construcció del lema de la Malala entre tots els alumnes!
Molt emocionant!

Ens endinsem al floorball

Els inventors estem treballant l’esport del floorball (adaptació del hockei a l’ escola). Anem millorant en les conduccions alternant de dret i de revés, amb canvi de direcció i sentit;
l’amplitud visual de camp en el treball d’ equip, el desmarcatge, la parada i llançament, la recepció, la manipulació correcte de l’ stick… . Aquí en teniu una petita mostra!

Audició de percussió

Els carters hem pogut veure, sentir i tocar alguns instruments de percussió que ens ha ensenyat en Pau.
Ell ens ha explicat que el primer instrument que va existir va ser el propi cos de les persones i després alguns elements de la natura.
Totes les coses del món les podem picar, sacsejar o fregar, i d’aquesta manera podem fer sons amb molts objectes.
Amb els instruments de percussió podem fabricar ritmes jugant amb els sons greus i aguts.
En Pau també ens ha fet sons amb objectes de casa, per exemple, amb una ampolla d’anís, amb dues vieires o amb una paella, una cullera i un didal.
I també hem pogut veure i escoltar el so de la bateria! Ha estat tot molt i molt interessant!

Audició corda fregada

Els escriptors hem rebut la visita d’en Xevi. Ell és professor de l’Escola de Música i ensenya a tocar el violí.
Hem pogut escoltar algunes peces que ell ens ha interpretat. Ho fa molt i molt bé!
Nosaltres també ho hem provat i hem vist que per tocar un instrument cal moltíssima pràctica.
Ha estat molt divertit!

BÀSQUET

El diumenge 25 de gener els alumnes que participen a l’extraescolar de bàsquet a l’escola, van anar a veure un partit de la lliga ACB on jugàven els equips de FIATC JOVENTUT – CAI ZARAGOZA.
Els alumnes es van poder fer una foto amb els jugadors.
Van ser un gran dia on van gaudir molt petits i grans.

Audició vent-metall

Avui, en Jordi, que és un professor de l’Escola de Música, ha vingut a la nostra escola per explicar-nos coses de la família dels instruments de vent-metall. Hem après que són d’aquesta família tots aquells instruments que tenen un broquet i que el músic, per fer-los sonar, necessita fer vibrar els seus llavis.
En Jordi ens ha explicat moltes coses com per exemple que el sacabuig, que és un instrument del s.XVI, tenia un tub que es podia allargar i fer algunes notes.
També ens ha explicat que l’Adolf Sax (Bèlgica) va inventar un sistema de vàlvules i pistons amb els quals podia allargar i fer petit el tub dels instruments. També va ser l’inventor del saxofon.
En Jordi ens ha ensenyat molts instruments d’aquesta família com trompetes de diferents mides, un trombó de vares alt, un trombó de pistons tenor, un trombó de vares tenor, un fiscorn i un bombardí. Els ha fet sonar tots i ens ha interpretat moltes cançons, algunes de molt conegudes com el ball dels gegants i dels cavallets d’Olot.
També hem pogut veure dues sordines diferents, una que canvia el timbre de l’instrument i l’altra, d’estudi, que fa el so més fluix.
Hem acabat l’audició provant de tocar el bombardí!!!

VIA ROMANA

ELS ROMANS

Els alumnes de cinquè hem treballat aquest trimestre l’Edat Antiga. Hem pogut aprendre com vivien diferents civilitzacions d’aquesta etapa de la història: els ibers, els celtes, els grecs i els romans.
Cal destacar els romans perquè van fundar un gran imperi que es va extendre pel Mediterrani i gran part d’Europa.
La història de l’Imperi Romà va començar amb August i va finalitzar el 476 dC.
Els romans van anar imposant la seva llengua, els seus costums, les seves creences, la seva forma de fer política…, a tots els pobles que van anar conquistant.
Per comunicar els diferents pobles i ciutats, els romans van construir les anomenades vies romanes com la que hem pogut recórrer nosaltres des de Sant Pau de Segúries fins a Sant Salvador de Bianya. És una antiga via que fins fa relativament poc (primeries del segle XX) va servir de nexe entre les comarques de la Garrotxa i el Ripollès.
La via és agradable i fàcil recorregut que nosaltres vam podem fer en poc més de tres hores. Al llarg del camí vam poder observar el bon estat de la calçada en molts trams, els pilons guarda-rodes, els murs de contenció, plataformes de gir, sistemes de desguàs, i la marca d’algun picapedrer.
Encara avui dia trobem arreu, restes d’algunes de les construccions dels romans: arcs de triomf, aqüeductes, amfiteatres, teatres, banys, … Això és el que hem volgut representar en la maqueta que hem fet tots els alumnes de cinquè.
A continuació teniu unes imatges de la via romana i la maqueta.

MIFAS

El passat mes de desembre, abans de les vacances de Nadal els alumnes de sisè vam fer una activitat proposada des de MIFAS. L’objectiu d’aquesta activitat fou, per una banda conscienciar-nos de les dificultats que comporta desplaçar-se en cadira de rodes i, per l’altra, adonar-nos que les persones que van en cadira de rodes poden fer esport adaptat i gaudir dels avantatges que aquest comporta.

Una lletra nova a P4!

Avui ens ha arribat una lletra nova, tots estàvem molt intrigats perquè les 5 germanes ja havien arribat totes… quina podria ser doncs? Hem sentit un soroll que venia del jardí de la casa de les vocals que feia: mmmm….. una vaca? Noooooo!!! LA LLETRA M ! Quina il•lusió!! Ha anat donant la mà a les vocals i han sortit paraules noves: mà, mu, om… i també hem tingut una sorpresa!! Ha arribat el nom de l’Emma, ja el podem escriure en comptes del seu nom secret.
Mireu les fotos!!

La prehistòria

Aquests primers homes de la prehistòria si que foren uns grans inventors perquè se les van haver de pensar totes per poder sobreviure. Amb pedres i branques van construir eines per poder caçar animals i així alimentar-se. Van aprendre a dominar el foc i de mica en mica vam passar de ser nòmades i de viure en coves i balmes a ser sedentaris i viure en cabanes fetes de fang i palla. I aprendre l’art del metall.
Nosaltres ens hem volgut posar a la seva pell i hem construït eines per diversos usos.
També hem volgut imitar les pintures rupestres que pintaven als sostres i parets de les coves. No ha estat gens fàcil però utilitzant pigments naturals i les nostres mans com a pinzells els resultats no han estat del tot malament.

Amics lectors

Aquesta és una activitat tradicional de cada any en la qual, els alumnes de 2n i els alumnes de 4t, comparteixen una agradable estona de lectura, tot fomentant l’hàbit i el model lector.

Aquest curs hem dut a terme una petita variant. Els alumnes de 4t es preparen la lectura en veu alta d’un conte i l’expliquen a un petit grup d’alumnes de 2n.

Ttxxxx…. que comença el conte…

Carilló a 2n

Els nens i nenes de segon hem treballat l’audició “Simfonia de la sorpresa” de F.J Haydn. Hem pogut escoltar que s’estableix un diàleg i l’hem volgut representar per parelles amb el carilló. Ens ha agradat molt poder practicar amb aquest instrument de percussió determinada i experimentar-ne el seu so lliurement.

The Santperencs 4G FLL ens visiten

El passat divendres a la tarda els alumnes de cinquè vam rebre la visita dels The Santperencs 4G FLL, un grup d’amics de Sant Pere de Torelló que els agraden les ciències i la tecnologia. Des de fa uns anys participen a la First League amb un total de tres campionats d’Espanya guanyats, cosa que els ha permés participar a la final del món en tres ocasions.
Aquesta era una visita molt esperada perquè ja vam contactar amb ells durant el primer trimestre quan fèiem el projecte dels inventors i per qüestions d’agenda no havien pogut venir.
Els reis mags sabien que la visita dels The Santperencs era molt desitjada i per això ens els han portat fins a l’escola aquesta setmana de reis.
FIRST LEGO League (FLL) és un torneig que desafia a joves de 10 a 16 anys amb una temàtica del món real.
A FLL, els joves resolen un repte programant un robot autònom per sumar punts en un tauler de joc temàtic, creant una solució innovadora a un problema plantejat com a part del seu projecte, guiant-se pels valors FLL.
En Marc i en Biel van dir que cada any se’ls planteja un nou desafiament relacionat amb algun tema o problemàtica actual, que té tres parts: projecte científic, disseny i programació d’un robot i els valors Firts L’Ego League; saber treballar en equip, valorar la feina ben feta, tant la pròpia com la dels altres, saber competir, ajudar i aprendre dels altres companys, equips i entrenadors.
El grup el formen en Biel, en Marc, en Sergi, en Ricart i en Pol. A l’escola van venir en Marc i en Biel carregats amb el nou robot i amb una taula com la que utilitzen en les competicions i on hi ha les diferents missions que el robot ha de superar en un temps de dos minuts i mig per aconseguir el major nombre de punts possible.
En Marc i en Biel ens van explicar que el robot portà un microxip on prèviament li han programat les ordres dels treballs que haurà d’executar.
També ens van dir que aquest és un treball que vol molta paciència perquè “ les coses no sempre surten bé a la primera sinó que cal anar provant fins que trobes que funciona”.
Ens van ensenyar el projecte que van presentar la passada edició i ens van fer una demostració del funcionament del robot sobre el tauler de joc. Ens van avançar el projecte científic que presentaran el proper mes de febrer a la competició de la First Lego que es farà a Vic a nivell de Catalunya.
Els desitgem que tinguin tanta sort com en les altres edicions!!!

PROJECTE ELS ESCRIPTORS

Quin final de trimestre tant atapeït!!
Els escriptors i escriptores de 2n… hem acabat aquest primer trimestre… portant a terme el projecte del nom de la nostra classe: ELS ESCRIPTORS!
Gràcies a la informació que hem recollit i la que el Mag Expert ens ha portat, hem après moltíssimes coses.

També hem anat a visitar l’impremta Aubert i ens han vingut a veure els escriptors ”JORDI FERRÉS i la ROSA Mª NOGUER” entre moltes altres coses. Moltes gràcies a tots dos per a la vostra col•laboració!! Hem quedat meravellats!!

Mireu quantes coses que hem fet!!

ELS CARTERS FAN UNA ACTIVITAT D’EDUCACIÓ VIÀRIA.

Sabeu qui ens va venir a veure a la classe? Un policia!! Ens va venir a buscar per fer una activitat molt divertida. En una gran catifa que simulava una part de la ciutat hi havíem de posar diferents imatges. Aquestes imatges reflectien diferents accions, algunes correctes i altres incorrectes. Després de col.locar-les totes vam haver de decidir quines s’havien de treure ja que eren coses que no s’havien de fer: podem jugar a pilota al carrer? Podem creuar pel mig del carrer? Podem anar amb bicicleta per la vorera? Podem anar amb bici sense casc? Podem anar sense cadireta al cotxe? Podem anar sense lligar-nos amb el cinturó de seguretat?….. Vam aprendre moltes coses….

Tió, tió, cagatió!

Enguany els alumnes d’educació infantil hem cagat el Tió tots junts a la classe de 4t. De bon matí, des de la classe hem sentit una pudor estranya!!! La Mònica ens ha vingut a avisar i de seguida hem anat a veure què passava! Era el Tió que es tirava molts i molts pets!!! Sort que després de molt cantar, ens ha cagat un munt de regals per tots i totes. Visca el cagatió!!!
I per acabar la festa, ens hem llepat els dits amb una bona tassa de xocolata desfeta i melindros!!

Els mitjans de comunicació

Els escriptors hem passat molts de nervis!! Hem fet unes exposicions sobre els diferents mitjans de comunicació!
Això ha estat el resultat d’un treball en grups, on ens hem hagut de posar d’acord, per a elaborar un petit mural per a plasmar tot allò que volíem explicar del mitjà de comunicació que havíem triat.
La veritat és que… l’esforç ha valgut la pena!!

Museu comarcal

Els escriptors vam anar al Museu Comarcal a fer l’activitat: “Els colors de les obres d’art”.
Va ser una activitat molt divertida i alhora… vam aprendre moltes coses sobre els pintors locals d’abans: Marià Vayreda, Joaquim Vayreda,… què pintaven, quins colors utilitzaven,.. i per acabar… vam realitzar un taller on tots els escriptors… ens vam convertir en “pintors” tot partint dels colors primaris… vam aconseguir els secundaris!!
Mireu, mireu…

Gran quina de Nadal

Com ja comença a ser tradició, els alumnes més grans de l’escola van acabar el trimestre celebrant una quina al menjador de l’escola. Va ser una activitat molt divertida i que es va fer curta com passa cada any. Val a dir que els alumnes més afortunats en aquesta edició van ser els de cinquè ja que la majoria de quines i línies van ser per a ells i van deixar poca cosa pels altres. Què hi farem!!!

Festa de Nadal

El divendres 19 de desembre a les 7 del vespre, vam celebrar la festa de Nadal de l’escola. L’espai escollit per l’ocasió va ser la pista de l’escola, on vam muntar: dos escenaris, decorats, cadires, llums i sobretot un bon equip de so, perquè tothom pogués gaudir de l’espectacle. Els petits de P3, P4 i P5 van arribar a la pista amb els seus fanalets acompanyats dels alumnes més grans i de la cançó “Amb la llum del fanalet”. Seguidament ens van cantar “Els reis ja arriben a ciutat”. Seguidament van actuar els alumnes de 5è i 6è, que ens van cantar “Somiem tots junts”, com una autèntica coral, fins i tot a dos veus, que ens van fer posar la pell de gallina a tots plegats; quina emoció!

Finalment els tocava a la resta de grups, aquests ens vam obsequiar amb la representació dels PASTORETS del Morrot, tot un clàssic! Com ja és costum els alumnes de 4t van ser els protagonistes de l’obra, mentre que la resta de grups completava les escenes amb les seves cançons. Els de 1r de dimonis, els de 2n d’àngels i els de 3r de pastors.

Per acabar tots plegats… petits, grans i mestres, vam pujar als escenaris per cantar tots junts “L’esperança és el regal” de Miquel Abras.

Nosaltres ens ho vam passar molt bé i esperem que vosaltres també! Bones festes!!!

ELS FOLLETS FAN UNA SORTIDA AL VOLCÀ MONTSACOPA!!

Al final del projecte, han vingut les monitores del Camp d’Aprenentatge per explicar-nos més coses de volcans. Hem sortit al pati i ens han fet un simulacre de l’erupció de petits volcans. Hem anat al volcà més proper que tenim, el Volcà Montsacopa! Hem pujat moltes escales, però ha sigut molt divertit!! Un cop a dalt hem pujat a la torre per veure els volcans veïns: el Montolivet i el Garrinada. També hem vist l’escola!! I després hem entrat al cràter del Volcà, quina emoció!! Ens ha agradat molt!!!

Representació de contes a Educació Infantil

Aquesta setmana els nens i nenes d’educació infantil vam rebre una visita molt especial, el follet Ide, un follet que havia perdut algun dels seus contes. Ens va convidar a la biblioteca de l’escola on els estudiants de TEI ens van representar amb música i mímica els contes perduts: en Patufet, la Caputxeta i en Ton i la Guida. Van fer unes representacions molt originals i divertides moltes gràcies a tots i totes!!

ELS FOLLETS HAN FET EL PROJECTE DELS VOLCANS!!

Ja fa uns dies que els nens i nenes de P4 ens hem endinsat en el món dels volcans, des que va arribar l’Avi Savi a la classe que no parem d’aprendre coses sobre el tema, ens fa treballar, investigar, descobrir, experimentar, pensar i sobretot parlar entre tots per compartir els nostres coneixements. Hem après moltes coses, gràcies a tot el material que heu portat de casa amb la col•laboració de les famílies! i el més important és que ens ho hem passat molt bé!! Cada dia hem tingut alguna sorpresa de l’Avi Savi… i al final del projecte ens hem preparat una exposició oral de tot el que hem après per explicar als mariners i als astronautes!! Mireu, mireu!!!

Can Trincheria

Aquest dilluns dia 1 de desembre els alumnes de sisè hem anar a visitar la casa de Can Trincheria. La veritat, és que visitar aquesta casa val molt la pena i si, a més, t’expliquen la seva història i la dels que vivien en ella encara més. Aprofiteu que ve Nadal i aneu a veure també el seu pessebre, a veure si trobeu el caganer ?

Els carters visiten l’oficina de correus.

Aviat començarem el projecte dels carters, i per fer-ne l’introducció hem fet una visita a l’oficina de correus d’Olot. Ha estat molt interessant veure tot el procés que segueixen les cartes i els paquets des que els deixes dins la bústia de recollida fins que t’arriben a casa. Hem quedat parats de veure que tots els barris i carrers tenen un petit espai en l’oficina. També hem vist que els carters alguns van amb furgoneta, altres amb moto, altres a peu i alguns també treballen a l’oficina. Ha estat molt interessant!

Els carters visiten el Museu Comarcal de la Garrotxa

Els Carters vam anar a fer una visita al Museu i hi vàrem fer dues activitats. Primer vàrem fer una ullada a moltes de les obres d’art que hi ha exposades. Ens vam fixar amb la gama de colors que utilitzaven diferents pintors. En un sol quadre vam trobar per exemple infinitat de verds, de blaus, de marrons…
Seguidament vam fer un taller. Amb un paper de dibuix, guixos i un bastonet difuminador també vàrem fer les nostres creacions i vam trobar diferents tonalitats.
Ens ho vam passar molt bé!

>

EXPERIMENTS

Avui els biòlegs i biòlogues de l’escola han fet un experiment. Havien d’observar què passava en barrejar el bicarbonat amb el vinagre. Com podeu veure s’ho han passat molt bé i en la majoria de casos l’experiment ha funcionat i han pogut observar que la reacció produeix gasos que inflen els globus. De totes maneres, també podeu veure que en algun cas ens ha fet llufa.

TREBALLEM LES EMOCIONS A P5

El dilluns al matí els astronautes hem fet una activitats d’emocions amb l’Helena i la Laia. Hem treballat les cinc emocions bàsiques: l’alegria, la tristesa, la ràbia, la por i la sorpresa. Ens han ensenyat diferents fotografies i entre tots havíem de dir quina emoció ens transmetia. També ens han explicat el conte de la tortugueta Berta que serveix per controlar les nostres emocions. Ens ha agradat molt!!!

DE QUÈ TREBALLAVA L’AVI DEL MEU AVI?

Els matemàtics estem estudiant els sectors a l’àrea de medi. Així doncs, hem fet una sortida al Museu Comarcal per poder conèixer els oficis que es feien a la Garrotxa a l’època dels nostres avis, besavis…
Ens han explicat com treballaven els ferrers, esclopers, culleraires, carboners, ebenistes, pintors, agricultors, ramaders, a la blanqueria, molineria i en el tèxtil. Hem pogut veure les eines que utilitzaven aquestes persones.

ANEM A L’HORT

Els nens i nens de P5, els astronautes, hem anat a l’hort a plantar cebes. Primer de tot hem preparat la nostra parcel•la, hem tret les males herbes, les pedres grans i hem donat una ceba a cada nen. Hem fet un forat, hem posat la ceba i l’hem tapat amb les mans. Després ho hem regat. Ens ha agradat molt. Ara només ens falta regar-les tot sovint i que ens creixin.

<

2n- Sticky Fingers

Un alumne fa de sticky fingers, dits enganxosos. Uns altres cinc agafen cadascun d’ells un dit del sticky fingers. En aquest exemple estàvem repassant les parts de la casa. Cada grup es pensa una paraula clau, per exemple garage. Com amb el joc de Nemo, els que agafen els dits pregunten what can you see?. El sticky fingers va contestant I can see a bathroom, bedroom… Si el Sticky Fingers diu la paraula clau, I can see a garage els que estaven agafant dits s’han de deixar anar i córrer. El sticky fingers haurà d’atrapar-los. Com a norma extra, si algú es deixa anar en una paraula equivocada queda eliminat.
Aquest joc serveix per treballar qualsevol tipus de vocabulari.

1r- Runners

Es divideix la classes en dos grups. Un membre de cada grup farà de runner, corredor, i s’asseu al fons de la classe. En aquest exemple es treballen els school object, estris d’escola, i s’ha treballat el ‘can I have a pencil, please?’, em pots donar un llapis, si us plau?
El mestre penja tots els estris a la pissarra i dibuixa un quadrat a sota de cadascun d’ells. Llavors es pensa un dels objectes i comença el joc. Cada alumne pregunta al mestre si li pot donar algun dels objectes de la pissarra: ‘can I have a pencil, please?, can I have a book, please?…’ El mestre normalment dirà ‘no, i’m sorry.’ o ‘what?’ si no ho han dit gaire clar. Quan preguntin per l’objecte que té pensat el professor, aquest dirà ‘yes, here you are’ i llavors els runners hauran de córrer i posar la seva mà en el quadrat que hi ha a sota del objecte mencionat, guanyant un punt pel seu grup. Llavors els que feien de runners seuen amb el seu grup i un altre membre farà de runner.

1r- Mingle

Divertit joc en el que els alumnes van cantant ‘mingle, mingle, mingle’. Mingle significa relacionar-se, trobar-se amb gent. Quan el mestre diu stop els alumnes li han de fer una pregunta quantitativa com ‘how old are you?’, (quants anys tens?). Llavors el mestres s’inventa la resposta dient un número qualsevol. Els alumnes hauran de fer grups amb el nombre exacte que ha dit el mestre i llavors seuen al terra. Els que ho aconsegueixen són els guanyadors.

P5- What time is it Mr. Wolf ?

En aquest jocs un alumne fa de Mr Wolf i els demés han de demanar-li l’hora, what time is it Mr. Wolf? En/na Mr Wolf es pensa una hora i la diu; si diu one, fan una passa endavant, si diu two, dues i així successivament.

Quan el Mr. Wolf tingui gana, contestarà ‘it’s lunch time’ i haurà d’atrapar el nen o nena que tingui més a prop.

ELS ESCRIPTORS JA HEM PLANTAT CEBES!

Els escriptors hem iniciat el projecte de l’hort anant a plantar cebes.
Hem cavat, hem tret les males herbes i els rocs, hem aplanat la terra amb el rasclet i finalment hem fet una regata per a plantar les cebes!
Tota una experiència!
Ara només caldrà que cada setmana, els encarregats de l’hort en tinguin cura traient les males herbes i regant-les!
Mireu que bé que ho hem fet!

PROJECTE ELS INVENTORS

Hola, som els inventors i inventores de cinquè.
Hem començat un nou curs i també un nou cicle i ho hem fet amb el Projecte que ens dóna el nom d’inventors i inventores.
Al llarg d’aquests dies hem après moltes coses sobre els invents i els inventors i fins i tot, cadascun de nosaltres s’ha convertit en un inventor/ra dissenyant i creant el seu propi invent i també resolent diferents reptes que se’ns han presentat.
Al arribar a la fi del nostre projecte i després de conèixer alguns dels inventors i inventores més famosos que hi ha hagut al llarg de la historia, hem escollit el nom d’un d’ells per a la nostra classe.
Cinquè A: Classe de Thomas Edison
Cinquè B: Classe de Marie Curie
Ens ho hem passat molt bé però alhora hem après molt!

ELS NENS I NENES D’INFANTIL HEM FET PANELLETS!!

Els mariners, els follets i els astronautes, abans de celebrar la Castanyada, hem fet de pastissers i pastisseres! hem anat al menjador de l’escola per fer panellet. Hem barrejat tots els ingredients, hem fet les boletes i els hem arrebossat de xocolata, coco i cirera!! Han quedat boníssims, per llepar-se els dits!!! I si no us ho creueu, mireu les fotos i tasteu-los!!

PROJECTE PATI

Benvolgudes famílies hem iniciat el projecte pati amb moltes ganes i il•lusió.
Hem creat una comissió on hi formen part representants d’alumnes de 2n a 6è, mestres i pares, i cada divendres ens trobem per anar posant fil a l’agulla.
Ja us anirem informant de com evoluciona el projecte.

Fins aviat

NEMO GAME

Els alumnes de 2n hem fet una sessió de joc a l’hora d’anglès.En aquest joc, els alumnes de la classe fan de fish i van nedant al voltant de’n Nemo (en aquest cas del mestre). Van preguntant ‘Nemo, Nemo, what can you see?’. En Nemo contesta dient el que veu: ‘I can see a (starfish, shark, crab, dolphin, squid, seahorse, jellyfish…). Els fish ho repeteixen i fan la mímica d’aquest animal.

Quan el Nemo diu ‘I can see a shark.’ tres alumnes que estaven a part, que són els sharks’, surten disparats a caçar els fish.

 

4ª FIRA DEL DIBUIX A L’ESCOLA

El divendres 17 d’octubre, coincidint amb la celebració durant el cap de setmana de la Fira de Sant Lluc d’Olot, un any més a l’escola hem fet la nostra fira del dibuix. Per aquest motiu cada nivell ha escollit una tècnica plàstica perquè els alumnes fessin un dibuix que després s’exposa perquè sigui escollit pels altres companys. També a 2/4 de 5h hem obert l’exposició als familiars perquè puguin veure i gaudir d’aquesta activitat plàstica.

HARRY POTTER GAME

En aquest joc dos terços de la classe de 2n fan de Harry Potter i els seus amics i l’altre terç de Voldemort i els seus esbirros. Els Voldemort han d’encantar als Harry Potters donant-los-hi una ordre que els fa parar i complir-la (jump, sit down, touch your nose, close your eyes…).

Per salvar-se, un Harry Potter que estigui lliure d’encanteris els hi pregunta als encantats ‘what do you do?’. Si els encantats contesten correctament el que estan fent, es deslliuren de l’encanteri i poden tornar a córrer de nou.

EL SR. GEOMÈTRIC ARRIBA A P3

Als Mariners ens ha arribat el Sr. Geomètric i ens ha presentat la línia vertical: que va de dalt –(cel) a baix –(terra).
Per practicar-la hem fet un munt d´activitats; hem resseguit el cos dels companys, hem cantat la cançó “cap, panxa, genolls i peus” i hem sortit al pati dels grans a fer línies verticals a la paret amb aigua i pinzells. I això només és el principi…

COMENCEM NATACIO

Els escriptors de prosa i els de poesia hem començat l’ activitat esportiva de natació.Alguns ja hi tenim una mica de pràctica i d’ altre ens hi acabem d’ iniciar però que né que ens ho passem mireu , mireu!!!Com ens agrada l’ aigua!

SORTIDA DE CONVIVÈNCIA

El dimarts 16 de setembre al matí, l’alumnat de P4 a 6è va fer la sortida de convivència amb l’objectiu de retrobar-nos, conèixer els/les nous/ves companys/es, passar un matí jugant, i compartint vivències.

Els alumnes de P4 i P5 van anar al Parc Simon.

Els alumnes de 1r, 2n i 3r van anar al Parc Espuña

I els alumnes de 4t, 5è i 6è van fer una bona caminada i van anar fins a les Pistes d’Atletisme.

EL CONTE DE LES VOCALS HA ARRIBAT A P4

Aquesta setmana hem tingut una gran sorpresa!! Ens ha arribat el conte de les vocals, hem anat a visitar la seva casa de fusta i han anat sortint d’una en una tot presentant-se. Al final del conte ens han portat un regal per cada follet: una estrella amb les 5 germanes perquè ens l’emportem a casa de record.
Ens ha agradat molt!

P3 i P4 VISITEM LA FARÀNDULA

Aquesta setmana els mariners i els follets hem anat a visitar la Faràndula a l’Hospici. Ens han explicat un conte i hem pogut veure i tocar, des de ben a prop, els elements més importants que porten: la porra, el ram, el casc, la llança, l’espasa,… fins i tot ens hem posat un cavallet!! Després hem anat a veure on dormen els gegants i el cap de lligamosques. Ens ha agradat moltíssim!!

Mireu els mariners:

 

I ara els follets: