Jornades tècniques: Sortida a la Granja Escola

Hola a tots i totes!

Sóc l’Arantxa Felguera Morcillo de 1r de TEI i a continuació us explicaré la sortida que vam fer a l’Aula Entorn Rural Can Jordi.

El dimarts 17 d’abril, vam fer una visita a la granja escola que està situada molt a prop de la localitat de Rubí. La vam fer amb el motiu que eren les jornades tècniques i en aquest mòdul, del joc i la seva metodologia, estàvem treballant els serveis lúdics destinats a infants de 0 a 6 anys i la granja escola és un d’ells, per tant va ser molt interessant poder anar-hi.

Resultat d'imatges de granja escola rubi

Aquest és el logo de l’Aula Entorn Rural Can Jordi.

En primer lloc, una granja escola és un establiment que funciona com a casa de colònies amb horts i animals domèstics per fer activitats relacionades amb l’agricultura i ramaderia.

A continuació explicaré en què va consistir la sortida.

Per començar, vam quedar a les 15.30 a la Plaça Picasso de Sabadell i allà vam pujar a l’autocar per anar a la granja escola. Un cop allà, ens va rebre la directora d’aquest servei i tres monitores, i vam estar asseguts i assegudes a les taules que hi ha a l’exterior del restaurant mentre ella ens explicava dades molt interessants sobre la granja, responia preguntes i resolia dubtes que tenien els meus companys/es.

La directora de l’Aula Entorn Rural Can Jordi parlant-nos sobre el seu servei.

Després, ens vam repartir en grups de 5 persones i vam donar un passeig en carro. Va ser molt divertit perquè semblava que el cavall anava sol, però en realitat el guiava la monitora que ens acompanyava. A més a més, el ritme que portava el cavall era relaxant, tot i que se’l notava una mica esverat perquè la noia va explicar-nos que aquell matí havien rebut la visita d’uns infants, així que ja ”havia estat en moviment”.

Instants abans de començar el passeig en carro.

A mesura que tots/es anàvem acabant el passeig en carro, ens dirigíem a muntar a cavall. A tothom li va encantar l’experiència, ja que per molts de nosaltres era el primer cop que muntàvem a cavall, tot i que altres companyes ja ho havien fet alguna vegada.

Jo vaig pujar en el cavall més alt de tots, el qual es deia Indi. Era molt bonic perquè era ros però també tenia cabells negres i castanys i això em va semblar molt curiós.

L’alumnat de 1r de TEI amb la directora i monitores de la granja escola.

Més tard vam fer el toca-toca, activitat en la qual vam poder identificar i observar els animals de ben a prop. Alguns d’ells van ser els porcs, les ovelles, les cabres, un toro, i molts més.

Ens va agradar molt perquè gairebé ningú ha tingut mai l’experiència d’estar rodejada de tants animals de la granja i poder tocar-los i agafar-los. A més a més, ens vam adonar que quan ens apropàvem als porcs ells s’allunyaven corrents, en canvi les cabres es deixaven tocar i agafar. Però, en el cas de les ovelles s’amagaven entre elles perquè són les més porugues.

Aquesta activitat em va agradar molt perquè no me l’imaginava així i em va sorprendre moltíssim.

Les companyes i companys fent fotos als animals del toca-toca.

Finalment, penso que aquesta sortida va ser molt útil per l’examen que vam fer més tard. A més a més, moltes de nosaltres no coneixíem aquest servei i va ser molt interessant poder visitar-ho i conèixer-lo de primera mà. D’altra banda, l’experiència de poder muntar a cavall i tocar els animals va ser molt divertida i ho tornaríem a repetir moltes vegades més.

De totes les activitats i sortides que vam fer durant les jornades tècniques aquesta va ser la que més ens va agradar.

Fins aviat,

Arantxa Felguera Morcillo

Publicat dins de visites | Deixa un comentari

IMPLEMENTACIÓ JOC MULTICULTURAL: EL GAT MENJA RATOLÍ

Bon dia, soc la Melanie Moret de 1r de TEI, a continuació us explicaré la implementació que vam realitzar al col·legi Sallarés i Pla el 16 de febrer de 2018.

El nostre grup esta format per l’Andrea, la Kate, l’Angie i l’Imna , ens van tocar els jocs multiculturals, el primer que vam fer va ser escollir el joc que volíem implementar i havíem d’escollir,  ja que, ho posaríem en pràctica amb els nens i les  nenes de p3-p4 i p5.

El 16 de febrer vam anar Sallarés i Pla, cada grup tenia el seu propi espai per poder duu a terme l’activitat. Nosaltres no portàvem cap tipus de material perquè per fer el joc “El gat enxampa al ratolí” no feia falta res. Però aquesta activitat que volíem fer no sabíem si els infants de p3 hi sabrien jugar, per tant, vam preparar un altre joc per si de cas, però finalment tots els grups van jugar al mateix joc.

Per a fer el joc vàrem posar als infants en rotllana i agafats de les mans i a l’atzar dèiem qui seria el gat i qui el ratolí, el gat se situava fora del cercle i el ratolí dins i mentre els cercles giraven al compàs de la cançó “El gat menja ratolí”  l’infant de fora havia d’intentar entrar dins i menjar-se al ratolí. Més d’un va voler ser gat i ratolí i per tant fèiem rondes on hi hagués més d’un gat i més d’un ratolí.

Sincerament estàvem una mica nervioses però veient als nens i les nenes que s’ho passaven bé, se’ls veia amb ganes i amb iniciativa per jugar, això va fer que ens sentíssim amb més confiança i seguretat.

Sens dubte tornaria una i mil vegades més a fer-ho i el meu grup també i en general tots. Veiem els infants contents i  passant-s’ho bé i això ens satisfeia molt.

Melanie Moret

Publicat dins de jocs | Deixa un comentari

IMPLEMENTACIÓ JOC D’EXTERIOR: Ball de l’estàtua

Benvinguts i benvingudes una vegada més al nostre bloc, soc la Laura Mascuñan de 1r de TEI, seguidament us explicaré la implementació que vam realitzar al col·legi Sallarés i Pla el 16 de febre de 2018.

El nostre grup estava format per l’Eva, la Marta Jordán i la Júlia i ens va tocar fer els jocs d’interior i exterior.  Primerament vam haver de triar quins jocs volíem fer, el joc que vam decidir implementar és el “Ball de l’estàtua”, prèviament ho vam assajar al gimnàs amb la resta de companys/es. 

Uns dies després vam marxar tots/es cap al col·legi Sallarés i Pla, cada grup es va dispersar pel patí i va preparar el material necessari per fer l’activitat. Aquests jocs estaven pensats per a nens i nenes de P3, P4 i P5. El nostre grup portava un altaveu per posar la música i un  cop tot preparat, van començar ha arribar en petits grups els infants de cada classe.

Al principi estàvem nervioses, ja que era una responsabilitat, perquè volíem fer-ho bé. Quan va venir el primer grup estàvem una mica tenses, però a mesura que anàvem fent, els nervis van marxar i tot ho feien de manera més relaxada. Amb tots els grups feien el mateix procediment, ens asseiem tots/es en rotllana, ens presentaven i explicàvem el funcionament del joc de la manera més clara possible. Un cop explicat el joc, posàvem la música i començàvem a ballar amb els nens i les nenes, quan es parava la música s’havien de quedar com estàtues i si es movien, un dels nens o nenes havia d’obrir les cames i el nen/a que s’havia mogut havia de passar per sota.

En general, tots els grups vam mostrar molta alegria, ganes de jugar i implicació, això va fer que nosaltres ens relaxéssim i que fossi més fàcil i divertida la implementació. Fins i tot hi havia nens i nenes que et feien sentir molt còmodes et preguntaven el nom, feien abraçades, i era molt satisfactori veure que s’ho passaven bé i els hi agradava el joc.

Per finalitzar, va ser una experiència molt bonica que crec que tot el meu grup tornaria a repetir, ja que els infants són unes de les persones més agraïdes amb allò que fas. Aquest tipus d’activitats són les millors per practicar, perquè en el futur haurem de fer activitats així i és la millor manera per practicar pel nostre futur.

Autora: Laura Mascuñan Ollero

Publicat dins de jocs | Deixa un comentari

Taller: Juguem amb la bruixa

Nosaltres, alumnes de 1r de TEI em creat un taller anomenat Juguem amb la Bruixa.

Aquest taller està destinat a infants d’entre 3 i 6 anys d’edat, ja que aquest taller servirà perquè els infants es familiaritzin amb els colors, amb els sentiments i perquè puguin expressar la seva visió dels conte, projectat a l’aula abans d’iniciar aquest taller.

Aquesta activitat es realitzarà per grups de 5 infants durant 4 setmanes. Constaran de 30 minuts per l’activitat i es realitzarà cada dilluns.

El objectius didàctics dels quals consta aquest taller són els següents:

  1. Exercitar la motricitat fina
  2. Identificar els diferents colors presents en el conte
  3. Expressar la seva comprensió del conte a través del dibuix
  4. Identificar les diferents emocions
  5. Classificar les diferents emocions entre trist-content i dolent-bo.
  6. Aprendre a expressar els seus sentiments
  7. Fomentar la creativitat i la imaginació
  8. Compartir material
  9. Ajudar-se entre ells/es
  10. Desenvolupar el llenguatge verbal

La primera activitat anomenada Pintem el que entenem, es basa en què els infants dibuixin el que han entès del conte i el que els hi ha cridat més l’atenció i per finalitzar pintaran el dibuix.

Els materials utilitzats són: paper d’embalar, pintura de diferents colors, diferents mides de pinzells, recipients per la pintura ,aigua per esbandir als pinzells i bates perquè els infants no s’embrutin la roba.

Per iniciar l’activitat, els educadors/es col·locaran el paper d’embalar (tros gran) de forma horitzontal enganxat a la paret. A les taules col·locarem els recipients amb la pintura de diferents colors, gots d’aigua i els pinzells de diferents mides.

Aleshores, es farà passar a l’aula als infants en grups de 5 i cada grup es col·locarà a una taula diferent amb els mateixos materials esmentats anteriorment.

Al final de l’activitat es farà una rotllana amb tots els infants i parlarem del que els hi ha agradat més de l’activitat i del conte.

La durada aproximada d’aquesta activitat és de 45 minuts.

La segona activitat anomenada “com ens sentim? “, es basa en què els infants classifiquin els sentiments entre content-trist a partir d’unes imatges.

Els materials necessaris per fer l’activitat són: fotografies d’infants contents, trists, plorant, rient i dos murals, un dirigit a les imatges dels infants contents i una l’atra destinat a les imatges tristes.

Per iniciar l’activitat, els educadors/es col·locaran els murals a la paret i a cada mural hi haurà indicada una cara de content o trist, seguidament els educadors/es col·locaran una caixa on hi haurà diferents fotografies d’infants contents, trists, enfadats…

Aleshores faran passar als infants a l’aula i els hi explicaran l’activitat, que constarà en agafar les imatges una per una i classificar-les al mural segons trist i content i l’educador/a els hi preguntaran perquè creuen que està trist o content i ells ho hauran d’explicar segons el seu criteri.

Aquesta activitat té una durada aproximada de 30 minuts.

La tercera activitat anomenada “ens disfressem!” que es basa en què els infants podran crear les disfresses relacionades amb els contes al seu gust amb els materials que els hi facilitin els educadors/es per realitzar una petita representació si ells volen.

Els material utilitzats en aquesta activitat són: cartolines de diferents colors, gomets, goma eva, paper “pinotxo”, colors, purpurina, cola, pals, feltre.

Els educadors/es prepararan tots els materials ben visibles en dues taules diferents i seguidament faran passar als infants, els hi explicaran l’activitat, que constarà de fer-se disfresses relacionades amb el conte, com: barrets de bruixa, so, flors….. Un cop realitzades les disfresses puguin jugar i fer una petita representació del conte lliurement.

Aquesta activitat té una durada aproximada de 45 minuts.

La quarta i última activitat anomenada “com són les bruixes?” en que els infants realitzaran una classificació entre bruixes bones i bruixes dolentes a través d’uns dibuixos que els educadors/es els hi proporcionaran i hauran d’explicar el perquè ho creuen així.

Els materials necessaris són: dibuixos de bruixes bones i dolentes, colors i un mural.

Els educadors/es prepararan els dibuixos de les bruixes bones i dolentes que estaran situades en una taula on també es trobaran els colors.

Aleshores entraran els infants a l’aula i els hi explicaran l’activitat, que constarà de pintar els dibuixos de bruixes bones i dolentes que les pintin com ells vulguin i així puguin fer la classificació segons el seu criteri i argumentant aquella decisió.

Aquesta activitat té una durada aproximada de 30 minuts.

 

JÚLIA TURU.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Carnestoltes

Resultat d'imatges de CARNESTOLTES DIBUIX

CARNESTOLTES AL RIBOT I SERRA

Estem a mitjans de curs en el Ribot i Serra, i arriba una altra festa tradicional dins el currículum educatiu del centre, el carnaval. Nosaltres com a estudiants de primer de TEI hem de tenir molt en compte aquestes fases del currículum i del calendari educacional, ja que formaran part del nostre dia a dia com educadors i educadores en una llar d’infants. Sembla de totes maneres que aquesta festa tradicional ha perdut una mica d’empenta a favor del Halloween, que és un mes abans, i on la gent també s’ha de disfressar, Halloween és una moda que ha vingut amb molta força i sembla que ha convertit una activitat important dins el currículum educatiu com el carnaval en una festa secundària. S’haurà de ser pacient i seguir treballant perquè la Festa de carnaval perduri.

Seguint amb la tradició, durant tota la setmana, el Rei Carnestoltes va tornar per fer de les seves. El Rei dels Poca-soltes, aquest any ens ha fet portar el pijama, un altre dia vestits de color blau, també amb una sabata de cada color, amb un pantaló de xandall i camisa de vestir, i finalment la disfressa grupal. El Rei Carnestoltes no ha estat molt dur amb les seves entremaliadures amb els i les alumnes, tanmateix aquest any l’alumnat no ha fet molt de cas a les seves premisses, però encara quedava el divendres per solucionar aquesta falta d’implicació.

Els companys i companyes de primer d’animació van preparar una cloenda del carnaval amb un espectacle protagonitzat per tots els cursos de grau superior, també els de grau mitjà, Cas i PFILa festa es va ambientar en diferents èpoques de la història de la humanitat: gàngsters, egipcis, hippies, deus grecs, “Grease” representant anys 50 i el moviment hip-hop.

Tots els cursos van preparar els seus balls per escenificar-los en l’escenari de l’auditori de l’edifici del centre cívic del barri, els  companys i companyes d’animació van dissenyar una màquina del temps que ens va transportar fins a les èpoques escollides pels alumnes. Tots i totes van fer un gran esforç per ballar davant de tothom, però tothom ho va fer molt bé, però el que sí que va estar bé de debò va ser l’espectacle de les alumnes de 1er de TEI  i el seu ball d’egípcies, van estar faraòniques. No podien faltar el grup de mestres, escenificant un grup de hippies embogits pel ritme de la música, van donar un bon exemple del que és implicació, van ser la cirereta del pastís a la dinamització de la festa de carnaval.

Autor: Jordi Martínez

Publicat dins de festes | Etiquetat com a , | Deixa un comentari

Implementació del joc “Caçant la cua de la guineu”

El meu nom és Jennifer Ariza i junt amb el meu grup compost per l’Amanda, l’Ilham i la Sira, se’ns va demanar preparar un joc psicomotor per després implementar-ho. Ens vam posar d’acord i vam escollir un que es titula “Caçant la cua de la guineu”, ja que es pot adaptar a diferents edats i necessitats dels infants i a més, al nombre de participants.

Prèviament el vam realitzar a classe als nostres companys i companyes per així assajar-ho com podreu veure a les següents fotografies. He de dir que va sortir tot com esperàvem i va agradar a tothom, encara que va acabar massa ràpid, ja que al ser els infants més grans, corrent més ràpidament. Així i tot ens semblava apropiat per fer-ho més tard amb els nens i les nenes.

El divendres 16 de febrer del 2018 vam anar a l’escola Sallarès i Pla. La nostra classe estava dividida en grups per realitzar diferents jocs als nens i nenes de P3, P4 i P5. Ens vam repartir per tot el pati en diferents espais,  nosaltres vam escollir un racó que consideràvem apropiat a la nostra activitat. Vam preparar l’espai, dibuixant amb un guix a terra unes línies per delimitar fins a on es podien desplaçar, ja que als més petits es podrien desorientar.

Fins que no arribaven els petits, nosaltres estàvem molt nervioses, ja que no sabíem com podria sortir el joc i si era adequat per a les seves edats, però teníem l’esperança de poder adaptar-ho correctament. Per aquest motiu vam rebre al primer grup amb moltes ganes i il·lusió. El primer que vam fer era presentar-nos, i pel que fa a la introducció i a l’explicació de l’activitat, ens ho vam dividir per parts, encara que nosaltres preferíem improvisar i adaptar-nos a cada grup. Nosaltres vam considerar que a més de donar l’explicació de com funcionava el joc, era important captar la seva atenció i fer una demostració de què era una guineu i de com es jugava, per tant, l’Amanda es va posar unes orelles al cap i un mocador al cul simulant que era una guineu i perquè el joc s’entengués bé vam fer una petita demostració de com es jugava entre totes.

El joc consistia que cada nen i nena s’havia de posar un mocador al cul com una guineu, i dos o tres (depenent de la quantitat d’infants) eren els caçadors, que s’encarregaven de caçar les cues. Les guineus havien de córrer per tot l’espai delimitat prèviament, intentant que els caçadors no li traguessin les seves cues. Si a una guineu li treien la cua, es convertia en caçador i havia d’anar a caçar una altra cua d’una altra guineu. L’activitat  finalitzava quan tothom es quedava sense cua i eren tots i totes caçadors/es.

Vam decidir canviar aquest joc tradicional, ja que  l’original  tractava de dividir el grup en dos equips i tots i totes eren guineus i havien d’obtenir les de l’equip contrari. Guanyava l’equip que obtingués més cues de guineu. Vam considerar que podia ser massa competitiu per l’edat dels infants i per tant, vam fer aquesta modificació.

El primer grup que ens va tocar van ser els de P3, alguns i algunes se’ls veia molt vergonyosos i d’altres tot el contrari. Durant l’explicació semblava que no quedava del tot clar perquè semblaven “encantats”. Vam fer la demostració i seguidament vam començar l’activitat, recalcant que no es podia sortir de les línies blanques que van dibuixar a terra. En donar l’ordre de començar a córrer, van anar-se’n fora de les línies de delimitació i vam haver-hi de sortir corrent junt amb la mestra per a indicar-los per on s’havia de córrer. Així que vam tornar a fer-ho, i per evitar repetir aquest comportament vam posar-nos cadascuna a una línia perquè ningú sortís. Aquesta vegada el joc va sortir bé i ens vam adonar que el van entendre correctament, encara que vam haver d’ajudar a algú alguna vegada, ja que quan es quedaven sense cua no recordaven que havien de fer. Amb aquest grup no vam poder fer un tancament correcte perquè “vam perdre” força temps però l’important és que va donar temps a acabar l’activitat.

Els següents grups van ser els de P4 i P5, que generalment van entendre el joc molt bé i no vam observar cap dificultat, per una banda sí que és veritat que no ens donava molt de temps a fer un bon tancament perquè amb la introducció i l’explicació, i a més, posar a cada infant bé les cues, fèiem servir bastant temps. Per altra banda cal dir que vam poder percebre molta diversió i atenció ja que, es van mostrar molt recíprocs. A més ens va sobtar bastant totes les preguntes que ens feien com ara… ¿Què portes al nas?, i era un pírcing, o ¿Per què et maquilles?, entre d’altres. Ens van fer molta gràcia l’interès que tenen de saber-ho tot i nosaltres els vam respondre amb total naturalitat ja que, era el que ells esperaven de nosaltres.

Les ganes de jugar que van mostrar tant els de P3, P4 i P5, ens van facilitar el desenvolupament de tota la dinàmica, així que per aquests motius ens vam sentir molt satisfetes perquè que s’ho passessin bé era el nostre objectiu principal.

A més, vam rebre moltes mostres afectives amb petons, abraçades… principalment dels grups de P4 i P5 i això és un detall que ens va fer sentir orgulloses de la implementació que vam fer.

En conclusió, va ser una experiència molt gratificant i enriquidora perquè vam passar una molt bona estona i vam gaudir amb tots ells i elles. A més, considerem que és un primer contacte real que ens anirà molt bé per al nostre futur com a educadores i fer prendre’ns consciència d’una petita proporció de com ha de ser un o una educador o educadora i que quines són algunes de les seves tasques.

Autora: Jennifer Ariza Utrilla

Publicat dins de jocs | Deixa un comentari

TALLER: LA MÀGIA DE LA PINTURA.

Benvinguts una vegada més al nostre bloc!!

En aquest apartat os volia explicar el taller que la meva companya i jo vam pensar per als infants de 3-6 anys, així doncs, si continueu, llegint descobrireu el taller de… LA MÀGIA DE LA PINTURA!!!

Abans de començar l’explicació del taller, cal esmentar que abans de realitzar amb els infants el seguit d’activitats que a continuació esmentaré, prèviament haurem llegit el conte de “la bruixa coloraina” i perquè tots els aprenentatges i valors que el conte transmet quedin ben assolits en els nens i nenes, portarem a terme el nostre taller.

El nostre taller consta de quatre activitats: la primera activitat rep el nom de “el mural”, els/les educadors/es oferirem els colors que hi apareixen en el conte de “La bruixa coloraina” perquè després, al mural pintin o dibuixin lliurement amb aquests colors. La segona activitat, acolorir dibuixos en blanc i negre, es proposa oferir als infants dibuixos en blanc i negre perquè ells puguin acolorir-los tal com feia “la bruixa coloraina”; els colors que utilitzin seran els mateixos que els del conte. La tercera activitat que vam pensar és: màscares i emocions, en la qual els infants hauran de pintar les mascares que els adults els doguem perquè les pintin dels colors que els hi transmeti l’emoció de tristesa o alegria. I per últim, l’encanteri de la bruixa coloraina; en aquesta activitat els infants s’hi hauran d’aprendre l’encanteri de la bruixa coloraina i un cop apresa la cantarem tots junts. A continuació, dividirem als alumnes en dos grups; les bruixes i els diferents elements de la natura (muntanya, riu, sol, herba, etc.). El grup dels elements de la natura hauran de portar una samarreta blanca que es pugui embrutar, ja que l’equip de les bruixes els acabaran pintant amb les mans. Prèviament el grup de les bruixes hauran d’apropar-se a poc a poc mentre canten l’encanteri de “la bruixa coloraina”.

La durada establerta del taller engloba 4 divendres d’un mes, tres dels quals duraran una hora i l’últim 2 hores, ja que l’última activitat considerem que és més entretinguda.

Considerem que el conjunt d’aquestes activitats són un bon recurs per aprendre els colors, com també els elements de la natura. Per altra banda hem inclòs una activitat que dóna una petita pinzellada a les emocions, així els infants podran expressar-se lliurement mitjançant la pintura com se senten.

Autora: Lydia Luque López

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Taller: Onada de colors (La bruixa coloraina)

Avui a classe hem pogut observar i escoltar el conte de la bruixa coloraina. La història tracta d’una bruixa que viu en un món on tot és avorrit, sense color, solament hi ha colors grisos i negres, quin avorriment! Amb una sorra màgica decideix finalitzar amb els colors tristos i donar-li colors vius a totes les coses. Resultat d'imatges de LA BRUIXA COLORAINAResultat d'imatges de LA BRUIXA COLORAINA

 

 

Aquí està el conte de la bruixa coloraina:

http://www.edu365.cat/primaria/contes/contes_spc/bruixa/index.htm

Per treballar aquest conte, hem realitzat un taller pensat amb una temporalització de 4 setmanes, es realitzarà una vegada a la setmana amb una única sessió per grup.

Els grups de p3 i p4 aniran els dilluns junts a fer dues activitats anomenades “estampació de samarretes” i “estampació de fulls”. Per la qual cosa una setmana realitzaran una activitat i a la següent setmana, l’altra. D’altra banda p4 i p5 aniran els dimarts també junts i realitzaran altres dues activitats anomenades “arc de Sant Martí” i “atrapa somnis”. Les activitats tindran lloc en l’horari de la tarda de l’escola. Les activitats van dirigides a infants de 3-6 anys. Per aprendre a conèixer i reconèixer els colors, hem decidit fer un taller que s’anomena:

ONADA DE COLORS

Els objectius didàctics que volem aconseguir són: Aprendre els colors, relacionar els colors amb l’entorn, diferenciar els colors de les estacions, apreciar la gama de colors i potenciar la imaginació per enriquir la creativitat.

La primera activitat s’anomena Arc de Sant Martí: Aquesta activitat consisteix en quResultado de imagen de botellas de plastico arco irisè els infants amb diferents ampolles de plàstic plenes d’aigua i amb colorant alimentari, perquè els donin color, en un dia assolellat baixaran al pati i a contrallum perquè els raig del sol traspassin les ampolles i els colors surtin fent ombra en el sol. En cas de mal dia es pot intentar fer dins de l’aula amb una llum artificial.

Material: Per aquesta activitat necessitarem ampolles de plàstic, colorant alimentari i aigua.

La segona activitat s’anomena Estampació de samarretes: Aquesta activitat consisteix que els nens/es amb pintura hauran de pintar i crear la Resultado de imagen de estampacion de camisetasseva pròpia samarreta, es podrà fer amb les mans, pinzells, altres objectes de l’entorn. Depenent de les preferències de cada infant.

Material: Per aquesta activitat necessitarem, samarreta, pintura, pinzells i diferents objectes per fer l’estampació.

La tercera activitat s’anomena Estampació amb fulls: Aquesta activitat consisteix que els infants amb diferents materials com pot ser: fulles, patates, Imagen relacionadapebrots. agafin l’objecte ho fiquin en la pintura i facin les diferents estampacions, amb diferents colors i diferents formes damunt d’un gran mural que després penjarem al centre.

Material: Per aquesta activitat necesitarem: fulls, diferents materials, com les fulles o patates.. i pintura.

 Per finalitzar la quarta activitat s’anomena Atrapa somnis: Aquesta activitat consisteix a posar molta quantitat de cola blanca sobre la tapa que usarem de motlle, procurant cobrir tota la superfície de manera igual. Després agafarem els nostres colorants i anirem removent els colors perquè es barregin. Els nens i les nenes aniran experimentant el que succeeix en moure els colors. Una vegada que la cola s’hagi assecat, podem desmuntar el Imagen relacionadamotlle sense cap esforç, ens quedarà una espècie de medalla de plàstic. Farem una parella o tres per a cada infant i s’ajunten amb cordes. És podran posar més ornaments.

Materials: Per aquesta activitat necessitarem: cola blanca, tapa, colorants i cordes.

 

PAULA NAVARRO

Publicat dins de Tallers | Deixa un comentari

Taller: dona color a la natura (La bruixa coloraina)

ACTIVITAT 2: TALLER

Bon dia, sóc la Marta Vaca. Sóc estudiant de 1r d’Educació Infantil, i avui a classe hem pogut veure i escoltar el conte de la bruixa coloraina. Aquest conte tracta la història d’una bruixa que viu en un món on tot és de color gris i negre, Què avorrit, oi? Doncs, amb una pols màgica decideix donar-li color a totes les coses. Per treballar aquest conte, hem decidit fer un taller que s’anomena:

”Dóna color a la natura negre i gris”

Aquest taller està destinat a infants d’entre 3 i 6 anys. Es realitzarà cada dilluns durant tot un mes de 15h.-16:30h. Hem decidit fer aquest taller perquè els infants puguin reforçar el coneixement dels colors (que ja els saben) i manipular diverses textures on poden trobar-los a la vida quotidiana.

Els objectius que volem aconseguir són: conèixer i reforçar els colors, treballar amb diferents materials (pintura, plastilina, colors de fusta, etc.), millorar la motricitat fina, coordinar ull i mà, i aprendre a relacionar-se i treballar en equip.

La primera activitat s’anomena Pinta la natura de colors! Aquesta activitat consisteix que tots els infants es col·loquin a terra juntament amb un mural que conté la natura dibuixada, i al costat, diferents estris per pintar: colors, pinzells, pintura, motlles, etc. Així, els nens i les nenes li donaran color a la natura.

Els MATERIALS que es necessitaran són els següents: esponges, pinzells, taps, etc. diferents estris per estampar els colors al mural i pintar-lo. Colors de fusta, pintura i ceres. Plats per posar la pintura. I un mural amb la natura dibuixada.

La DURADA serà de 15 minuts de preparació, 30 per pintar el mural  i 15 minuts més per recollir, rentar-se les mans, etc.

La segona activitat s’anomena Fes la teva pròpia titella de la bruixa coloraina. Dividirem els infants en petits grups, en diferents taules. En cada petit grup hi haurà material perquè puguin realitzar l’activitat. Donarem als infants una bruixa dibuixada a un paper en blanc, llavors hauran de decorar-la com vulguin. Després els nens i les nenes més grans, de segon cicle, retallaran la figura de la bruixa i els infants més petits ho faran amb l’ajuda de les educadores i educadors. En finalitzar-lo, donarem un palet i una mica de cola blanca perquè posin el palet a baix i així tindran la seva pròpia bruixa coloraina, les educadores i educadors ho faran als infants més petits.

Els MATERIALS que es necessiten són: la bruixa coloraina en un full blanc, tisores, colors, ceres, retoladors, “plastidecors”, palets i cola blanca.

La DURADA serà de 15 minuts de preparació de l’aula i del material, 15 minuts per realitzar l’activitat i 15 més per recollir.

La tercera activitat es diu Crea la teva flor! En aquesta activitat donarem als infants pintura de diferents colors i paper perquè facin la seva flor amb color. Crearan la seva pròpia flor i la plastificarà l’educador/a perquè se la puguin emportar a casa.

Els MATERIALS són: pintura de diferents colors, pinzells, paper per plastificar i plats per posar la pintura.

La DURADA serà de 10 minuts de preparació, 15 per realitzar l’activitat i 15 per recollir l’aula i els materials.

I per últim, la quarta activitat s’anomena Disfressa’t! L’educador/a proporcionarà als infants diferents teles i peces de roba de diversos colors. Els nens i les nenes escolliran lliurement les que vulguin, per així, disfressar-se dels diferents personatges que han aparegut al conte (la bruixa, la flor, la muntanya, el sol, etc.). Quan estiguin tots disfressats hauran de realitzar una petita obra de teatre del conte. Els infants que s’hagin disfressat de bruixa portaran confeti per imitar a la del conte, llençant als diferents personatges perquè així tinguin color. En finalitzar, tots junts i juntes tornaran a llegir el conte.

Els MATERIALS són teles i peces de roba de diferents colors i mides, i confeti.

La DURADA d’aquesta activitat serà de 5 minuts per preparar les teles i el confeti, 30 minuts per disfressar-se i  realitzar la petita obra de teatre i 15 minuts per recollir.

Aquí us deixo el link per poder observar i escoltar el conte de la bruixa coloraina:

http://www.edu365.cat/primaria/contes/contes_spc/bruixa/index.htm

Autora: Marta Vaca Torres.

Publicat dins de General | Deixa un comentari

Taller La Bruixa Coloraina

A través del conte de La Bruixa Coloraina que hem llegit prèviament. Hem realitzat un taller  pensat per la duració d’un mes, realitzant una activitat diferent cada setmana,  i dirigit a infants de 3-6 anys.

La Bruixa Coloraina és una història que parla d’un país en el qual tot era negre i gris. Fins que va arribar la Bruixa Coloraina, amb una mena de sorra màgica amb la qual va donar color a tothom.

Un cop hem llegit el conte planifiquem quatre activitats.

La primera activitat es diu: El conte La Bruixa Coloraina. Amb una temporització d’1 hora de 17:00-18:00h, el divendres de la setmana abans de començar les següents activitats, és a dir, les següents activitats es fan a partir del dilluns. Aquesta primera activitat consisteix en; els infants es posaran en forma de rotllana asseguts a terra i l’educador/a llegirà el conte a tot el grup.

La següent activitat, anomenada: Fem titelles i disfresses.  Els infants realitzaran titelles i disfresses amb material reciclat (cartons, bosses, cartolines, …). Per això, els infants estaran distribuïts en grups de tres, en el que cada grup farà una tasca diferent. Un grup farà disfresses, un altre farà titelles, i l’altre farà el decorat.

Com aquesta activitat té un horari de 17:00-18:30h els dies: dilluns, dimarts i divendres. Ofereix la possibilitat  que els infants de cada grup puguin anar rotant i fer unes altres tasques. I d’aquesta manera, realitzaran el material que posteriorment serà utilitzat en l’activitat quatre del teatre.

A continuació l’activitat tres amb el nom de: Ballem i cantem. Els infants en petits grups de 2-4 persones, aniran cantant en un karaoke i uns micròfons, cançons relacionades amb el conte de la Bruixa coloraina.  Aquesta activitat compta amb una duració d’una hora de 17:00-18:00 el dilluns i dimecres.

Per últim, l’activitat quatre; El teatre. La metodologia d’aquesta activitat consistirà en el  fet que els infants, el dilluns i dimecres es dedicaran a assajar l’obra, amb el material elaborat anteriorment. I amb un horari de 17:00-18:30, per exposar-lo el divendres de la mateixa setmana i d’aquesta manera, donar aquest taller del conte La Bruixa Coloraina per finalitzat.

Justificació i objectiu d’aquest taller és:

Justificació: realitzem aquest taller per fomentar i conscienciar, que a través d’un conte i de les activitats es poden treballar més aspectes com: valors, habilitats, emocions…

  • Desenvolupar la creativitat i la imaginació.
  • Treballar l’atenció, concentració i memorització (sobretot de la història i el diàleg).
  • Cooperar i ajudar-se entre ells/es.
  • Conscienciar de la cura del medi ambient (utilitzant els materials reciclats per fer els titelles i les  disfresses).

Paula Quintanar López

Publicat dins de General | Deixa un comentari