III Jornades tècniques

Els dies 29, 30 i 31 de Març, a l’Institut Ribot i Serra, van començar les jornades tècniques. Només tenen un període de 3 dies consecutius amb l’objectiu d’aportar una visió professionalitzadora dels estudis formatius relacionats amb els cicles, en el nostre cas el cicle d’educació infantil; amb l’ajuda d’experts/es que complementen les activitats d’ensenyament/aprenentatge que es duen a terme al centre al llarg de tot el curs acadèmic.

El dia 29 de 16 h a 18 h vam fer un taller de contacontes a càrrec d’en Fermín Rodríguez (psicopedagog) que ens va donar diferents tècniques per poder explicar els contes als infants. Després, de 18:20 a 20:20 juntament amb les companyes de 2n de TEI, va venir l’escriptor Raúl Úbeda per fer-nos una xerrada sobre «El maltractament infantil» basat en la seva experiència d’aquest fet i presentar-nos els seus llibres.

IMG_20170329_175603.17917347_10210591177669347_680431033898148877_o

Aquest primer dia de les jornades va ser un dia ple d’emocions amb aquestes activitats: La primera amb ganes d’aprendre, il·lusió i diversió assegurada i, la segona amb molta intensitat, empatia, amb petits moments de trencar el gel i moments emotius.

IMG_20170330_170844_HDR.El dia 30 de 16 h a 18 h vam fer una sortida al Museu
d’Art de Sabadell (MAS) i Casa Turull on vam veure diferents tipus de pintura sobre la representació de l’evolució artística de la
ciutat i, sobretot, la casa on vivien els senyors Turull que va ser una casa fàbrica  del segle XVIII que s’ha conservat i continua amb la seva estructura original.IMG_20170330_195311

Després, de 18:20 h a 20:20 h, al Teatre Arlequí (titelles), ens vam fer una petita demostració d’una de les seves obres dedicada a la llegenda de Sant Jordi i després ens van mostrar tots els seus titelles, la manera com els feien i diverses tècniques per poder fer un teatre amb diferents tipus de titelles.

Aquest dia va ser molt interessant tant per part del Museu i la Casa com del Teatre. Vam descobrir, observar, experimentar i aprendre moltes coses de les sortides.

IMG_0075.El dia 31 de 16 h a 18 h va venir Montserrat Miquel a explicar-nos la grafologia. És increïble com amb petits detalls i sense adonar-nos pot descriure’ns tal qual som. Vam descobrir moltes coses de nosaltres mateixes tan sols amb tres línies i amb la nostra signatura. Això era una petita prova, per confirmar-ho al 100%, hauria de ser un text més extens. Si amb només tres línies vam treure tanta informació, no em vull imaginar amb una pàgina sencera. De 18:20 h a 20:30 h vam fer massatge infantil amb la Neus Querol, una experiència fantàstica i molt relaxant. Primer ens va fer una petita introducció sobre el tema i després vam fer la part pràctica amb uns exercicis de relaxació.

IMG_20170407_195745IMG_20170407_200420

Aquest últim dia va ser més tranquil i més relaxat amb les activitats que vam dur a terme.

No diré que no m’hagués agradat anar al viatge a Sevilla, però vagis o no allà, t’ho passes molt bé amb les activitats que t’ofereixen. La idea de fer les jornades tècniques és molt gratificant, ja que venen experts/es a explicar-nos coneixements del cicle específic que ens estem formant i que a més és un complement dels nostres estudis del qual podem ampliar-los.

Vull dedicar un fort aplaudiment a les persones que ens han vingut a fer aquestes activitats a les jornades tècniques del nostre centre.

Moltes gràcies i fins un altre!

Marta Trillo

Share
Publicat dins de General | Deixa un comentari

Xerrada: El maltractament infantil

El passat 29 de març les alumnes d’Educació Infantil vam poder gaudir d’una xerrada sobre el maltractament infantil, amb el ponent Raúl Úbeda, un escriptor nascut a Jaén però actualment resideix a Barberà del Vallès.

Va ser una xerrada emotiva, ja que l’escriptor va explicar en primera persona la seva experiència a la seva família sobre el maltractament infantil. Vam poder sentir vivències  molt impactants, ja que ningú s’imagina que a un infant li poden arribar a donar pallisses de tal forma i ni molt menys per part d’un familiar. Gràcies al Raúl vam poder aprendre més sobre el maltractament, sobretot de quina manera afecta als infants, fins i tot quan ja són adults, com és el cas de l’escriptor.

Raúl Úbeda ha publicat dos llibres. Una d’ells “El secreto de mi infancia”, en aquest, narra en primera persona la seva situació a casa quan rebia aquest maltractament per part del seu progenitor.

L’altra  obra és “Corazones de papel”, en aquest explica les experiències d’altres persones, les quals han patit situacions desafortunades , i que l’escriptor ha tingut la sort d’entrevistar-los per poder escriure el llibre.

Sin título                              Sin título

En conclusió, aquesta xerrada ens va resultar satisfactòria, ja que és una manera diferent de veure el maltractament, no com una teoria, sinó des del punt de vista d’un testimoni, com experiències que han passat, i per desgràcia segueixen passant, i el nostre paper com a futures educadores pot ajudar a infants que estiguin vivint aquest tipus de situacions.

Gràcies a Raúl Úbeda per la seva col·laboració de part de l’Institut Ribot i Serra.

 

17917347_10210591177669347_680431033898148877_o

Nerea Román

Share
Publicat dins de General | Deixa un comentari

Jornades Tècniques: Contacontes

Benvinguts/des al nostre blog!

En aquest nou article d’avui us explicaré una de les activitats de les jornades tècniques que vam realitzar algunes alumnes de 1r de Tei.  Aquestes jornades tècniques tenen com a objectiu formar-nos en l’àmbit professional de la nostra futura dedicació.

El dia 29 de Març, Fermín Rodríguez que és el protagonista d’aquesta activitat, va visitar-nos al nostre institut per realitzar una xerrada – taller de contacontes. Per començar, ens vam col·locar en rotllana i tot seguit el Fermín anava explicant una història per adolescents/adults per trencar el gel. Em va semblar una bona tècnica per començar.

Seguidament, va fer una petita explicació de la seva vida laboral, ell es dedica a la psicopedagogia i és contacontes com a hobby. Una de les estratègies que va utilitzar per captar tota la nostra atenció, va ser narrar un conte infantil  amb una magnífica teatralització i així va aconseguir que tots i totes participéssim  en el conte i d’aquesta manera sentir-nos  com a  infants.

Per altra banda, ens va ensenyar una altra tècnica de contacontes que és la dels titelles, ell també fabrica titelles de goma espuma, i d’altres els ha comprat a paradetes de fires medievals, etc.

IMG_3247

En aquesta imatge podem observar una de les titelles que vam manipular.

Per finalitzar la xerrada, va mostrar uns daus petits amb imatges i amb aquests a l’hora de llençar un a terra, cada persona aportava una frase i d’aquesta manera vam formar una història. Podem dir, que aquesta tècnica és més encertada per a adolescents.

Aquesta activitat va ser molt satisfactòria per a nosaltres, ja que vam aprendre noves estratègies per explicar contes, utilitzar titelles, etc. Gràcies al Fermín i a la seva xerrada,  vam gaudir d’una bona tarda i va estar molt amable amb totes nosaltres.

Espero que us hagi agradat, fins aviat!

Cristina Martínez

Share
Publicat dins de El conte | Deixa un comentari

Activitat de les Jornades Tècniques: Museu d’Art de Sabadell i la Casa Turull

Benvolguts i benvolgudes al nostre blog.

En aquest article us explicaré com va ser la nostra sortida al Museu d’Art de Sabadell i la visita a la Casa Turull que formava part de les jornades tècniques de l’institut Ribot i Serra el passat dijous 30 de març.

Vam presentar-nos al MAS, al carrer Doctor Puig, 16 a Sabadell sobre les 16 h en una visita guiada per veure totes les obres d’Art que contenia i per conèixer també, la casa Turull, que conserva el mobiliari original del segle XIX. La casa consta de 3 cossos, planta baixa, dos pisos i golfes. Tant a la planta baixa com la segona planta, que originalment era la fàbrica tèxtil de la família, es situa ara el Museu d’Art, el qual recopila una gran quantitat d’obres d’art tant contemporànies com dels segles passats. Aquestes primeres es trobaven a la primera planta, en una exposició temporal amb obres de diferents tipus dels artistes Domingo Soler i Josep Gerona, a més en aquesta planta baixa es trobaven obres dels anys 30 i posteriors d’estil surrealista i d’altres. A la segona planta es troba l’exposició permanent amb obres dels últims dos segles.

cuadre

Personalment el que més em va sorprendre, gratament a demés, fou poder veure de primera mà tant el quadre “Els Segadors” com  “Manifestació per La República”.

cuadre 2

A la primera planta se situa la Casa Turull, és a dir, la zona habitable de la construcció, on els propietaris vivien. Una primera zona que feia de rebedor i on passaven gran part de la seva vida es trobava a l’entrada de la casa, a continuació una gran sala d’estar que feia les vegades de zona de negocis per als homes. Una capella tenia el seu espai en una petita sala fosca que es trobava just davant de la sala d’estar, aquesta ens demostrava el poder econòmic que aquesta família tenia, ja que solament les famílies més poderoses podien tenir una capella a casa seva.  Al costat d’aquesta es trobaven les cambres dels propietaris, unes majestuoses cambres plenes de decoració a la paret i amb uns llits de matrimoni que eren una mica més petits que els que hi ha avui en dia, i sobretot molt més incòmodes.

Turull

Tot i això, el que més ens va sorprendre fou que no tenien una cambra per a fer les seves necessitats, sinó a les principal tenien una mena de vàter sense desguàs. L’orina la tiraven per la finestra i la femta la feien servir com abonament per a les plantes.

Turull 2

Per acabar faré una petita menció al pati de la casa que no vam poder visitar. Originalment aquest pati es feia servir com a hort privat de la família i ocupava més espai del que vam poder observar. Ara és un espai on també es fan petites exposicions a l’aire lliure.

En definitiva, fou una visita molt enriquidora per a la nostra cultura, tant en l’aspecte artístic com històric del nostre país i la nostra ciutat, Sabadell.

Genís Sánchez

Share
Publicat dins de General | Deixa un comentari

Jornades Tècniques: Massatge infantil

Bon dia a tots i totes!

El passat divendres 31 de març, la classe de Primer de TEI vam gaudir d’una sessió introductòria al massatge infantil oferida per Neus Querol, una especialista en l’àrea. Durant l’estona que va durar l’acte, ens van explicar una mica els avantatges que suposa fer exercicis i massatges als nadons i infants, i els beneficis del contacte pell amb pell. Tot seguit, vam aprendre una sèrie d’exercicis per relaxar i estimular als infants, fent servir ninos com a pràctica.

IMG_20170407_200420

A continuació us deixem un resum de tot el que vam aprendre sobre el Massatge Infantil:

Els beneficis del contacte pell amb pell són diversos, i abarquen des de les futures capacitats motrius com les cognitives: ajuda a incrementar la intel·ligència i relació social i emocional, augmenta el desenvolupament i adaptació de l’organisme al nou entorn fora de la panxa de la mare, millora l’estabilitat càrdio-respiratòria, més facilitat per controlar i regular la temperatura corporal…

IMG_20170407_195745

– Sessió de massatge:

  • Preparació prèvia: Tenir preparat un petit recipient amb oli per no tenir que perdre el contacte al empapar-nos les mans.
  • Col·locar al nadó o infant en la posició correcte entre les cames (familiar o educador/a assegut/da en una estora al terra amb les cames estirades i una mica flexionades, de manera que es puguin tocar les plantes dels peus)
  • Fer alguns exercicis de respiració i relaxació per crear un ambient distés i tranquil entre els adults.
  • Cames: Agafem una cama i, amb les mans en forma de “C” la resseguim fent fregues des de la ingle cap al turmell, fent 3 repeticions (buidat hindú). Amb les dues mans correlatives, retorcem lleugerament la cama 3 vegades. Tot seguit, fem cercles amb els polzes a les plantes dels peus, i fem girar el dit anular entre els dits i la planta. Es subjecta el peu amb una mà i amb l’altra es fan cercles en els dits, individualment. Després s’agafa la punta del dit, i fem un moviment semblant a treure un tap, fent gestos amb la mà per què l’infant posi atenció. Passarem la mà fent fregues des dels dits fins l’empenya. Tornarem a agafar la cama i, amb la mà en forma de “C”, la resseguirem fent fregues des del turmell fins la ingle (Buidat suec). Farem els mateixos exercicis amb l’altra cama, i després repassarem les dues cames amb les mans.
  • Panxa: Posarem les mans a la zona de l’intestí gros, sota les costelles, i farem l’exercici  “I Love yoU” (resseguir el circuit de l’intestí cap a fora començant per el final). Farem l’exercici de la “Papallona” (passar les mans, primer una i després l’altra, des de la panxa fins l’espatlla).
  • Braços: Farem els mateixos exercicis que les cames, però adaptant-los una mica (les fregues es fan del canell cap als dits) Al acabar, es repassaran els braços amb les dues mans, i després es connectaran a les cames.
  • Cara: Les fregues de la cara es fan sense posar més oli a les mans. Es passen les mans repassant les celles, el contorn dels llavis inferior i superior, des dels llagrimalls fins les galtes. Tot seguit, es fan fregues des de darrera les orelles fins la barbeta, i es fan moviments en cercles amb els dits als lòbuls.
  • Esquena: Ens col·loquem en posició, amb les cames estirades però creuades, i l’infant amb el cap recolzat a la cama més elevada. Resseguint la línia de la columna, anirem dibuixant amb les mans petits cors, direcció cap al cul.
  • Per finalitzar, es podran fer alguns exercicis de creuament amb les extremitats, combinant les superior i les inferior, on es poden fer variacions depenent l’edat i el ritme que es volen treballar. Aquests exercicis també són aptes per a infant de més edat, ja que poden participar activament.

* Consells: Els massatges sempre es faran en un entorn amb temperatura elevada, ja que els infants no portaran roba. Es recomana l’ús d’oli degut a que es calenta més fàcilment, però en temporades de calor es poden fer servir cremes (que són més fredes) o olis amb aigua freda per refrescar els infants.

Si us a crida’t l’atenció i voleu seguir aprenent i posant en pràctica aquest estil de massatges, us recomanem el següent llibre:

MasajeInfantil

 

  • SCHNEIDER, Vimala; “Masaje Infantil, Guía pràctica para el padre y la madre”, Ed. Medici (2002), ISBN 9788489778504 

Esperem que aquest article us hagi interessat i agradat. Fins un altre!

Share
Publicat dins de General | Deixa un comentari

Centre d’educació infantil “El nido del Paraguas”

Hola a tothom!

Durant el viatge de les jornades tècniques realitzat a  Sevilla, el dia 30 al matí vam ser a visitar l’escola bressol El nido del paraguas que  situada al costat de la Universitat de Ciencies de l’Educació.

És una escola bressol en la qual atenen a tots els infants fills/es  del professorat  i d’alumnat de la Universitat i si queden places lliures  poden apuntar-se la resta de la població.

Quan vam arribar a l’escola bressol, ens van ensenyar les instal·lacions, el que vam veure primer va ser les aules dels infants més petits  que alguns acabaven de despertar-se i els portaven fora de l’aula perquè estiguessin una estona al pati.

Tot seguit ens van ensenyar les aules dels infants  d’1 a 3 anys, els quals estaven tots asseguts en les seves cadires, amb les bates posades i molt atents al que l’educadora els hi deia.

Els infants de les diferents aules estaven fent tallers, com per exemple, els infants més grans havien treballat el tema de les taronges i en aquest mateix moment estaven decorant un full en el qual hi havia un dibuix d’un  taronger amb l’ajuda de les escucadores, tots respectaven el torn dels altres!

Després les educadores van ajudar a entrar  als infants més petits a les aules  i van  deixar sortir als infants més grans perquè tinguessin una estona d’esbarjo i juguessin tots junts.

Tot seguit ens van ensenyar els espais que tenen per a què els infants mengin al migdia.

En tot moment ens van deixar que interaccionéssim amb tots els infants, donant-nos plena confiança i responent tot tipus de preguntes que els hi anàvem fent a les educadores

Al acabar la visita de  l’escola bressol ens vam fer una assemblea per a poder debatre el que vam veure i compartir les nostres opinions amb la resta de companys i companyes.

Share
Publicat dins de General | Deixa un comentari

Escola Infantil i Ludoteca Mafalda (Sevilla)

Els alumnes i les alumnas  de 1r de TEI hem gaudit d’unes jornades tècniques a la província de Sevilla els dies 29, 30 i 31 de març on hem realitzat diverses visites pels diferents centres d’educació infantil de la província.

El primer dia de la nostra arribada van anar  a visitar l’Escola Infantil Mafalda situada a la localitat Castilleja de la Cuesta.

El descobriment d’aquest centre ha estat previ al nostre viatge, un dia vam veure un vídeo de presentació on el centre es donava a conèixer a través d’un programa televisiu. Nosaltres com a grup-classe teníem una gran curiositat i moltes ganes de visitar aquesta escola ja que  defensa una manera diferent d’educar , sobretot i el que més ens va cridar l’atenció va ser  la seva adaptació i flexibilitat horària cosa per la qual destaquen en comparació d’altres centres .

El centre Mafalda obre les seves instal·lacions a les 7:00h del matí fins a les 22:00h de la nit, durant aquesta franja horària les  educadores reben als infants a l’hora que els seus familiars decideixin portar-los a l’escola infantil, fet que fa que les classes no segueixin una rutina rígida i estricta.

Més enllà d’aquest horari establert l’escola infantil ofereix servei de canguratge 24 hores i ludoteca que es troba al propi centre.

L’escola infantil Mafalda és de caire concertat. El seu origen ve a causa d’una necessitat que tenia l’actual directora del centre, bàsicament la necessitat de poder adaptar la seva vida de treball nocturn amb la vida maternal. La directora va afirmar que actualment moltes de les famílies pateixen el dilema  de no poder complir amb la necessitat de poder deixar als seus fills i filles en mans d’alguna persona de confiança per poder seguir amb normalitat la seva vida laboral, aquest és el motiu principal que li va impulsar a  obrir aquesta escola bressol.

Actualment vivim en una societat complexa i fins i tot en ocasions aclaparadora, on hem de trobar la manera d’adaptar les nostres vides laborals amb el fet de ser mares i pares. I la manera en la qual treballa el centre Mafalda és un factor alternatiu i per a moltes famílies la solució. Adapaten l’educació i la cura dels infants a les diferents necessitats que els sorgeixen a les famílies.

L’escola en si es troba dividida en aules que van de 0 a 3 anys, a part de l’aula de psicomotricitat i ludoteca, on es realitzen diverses activitats d’oci per als infants (festes d’aniversaris). Cal destacar que les instal·lacions ja han estat construïdes prèviament, ja que anteriorment a l’obertura de Mafalda l’edifici era una altra  escola infantil.

Per finalitzar, volem donar les gràcies per l’aprovació de la visita i sobretot per l’amabilitat i el bon tracte rebut per part de l’educadora que ens ha guiat durant la visita.

sevilla mafalda

Share
Publicat dins de General | Deixa un comentari

Jornades tècniques: “CEIP Andalusia”

Benvolguts i benvolgudes al nostre blog!

L’article d’avui explica la visita que vam realitzar la classe de TEI al CEIP Andalucia el passat divendres 31 de Març durant la realització de les jornades tècniques a Sevilla.

Les jornades tècniques van tenir una durada de 3 dies consecutius (29, 30 i 31 de Març). El seu principal objectiu era aportar diferents punts de vista sobre l’educació infantil i a més donar-nos una visió més àmplia dels nostres estudis.

Algunes de les alumnes del cicle formatiu d’educació infantil vam tenir l’oportunitat de gaudir del viatge a Sevilla, anteriorment anomenat, on vam visitar diferents escoles bressols per així poder comentar les semblances i diferències que presenten respecte al sistema educatiu a Catalunya. A més d’escoles bressols, també vam visitar un centre d’educació infantil i primària on més davant podreu llegir més informació sobre aquesta escola.

La classe de TEI al Ceip Andalusia

La classe de TEI al Ceip Andalusia

Situat en un barri marginal i exclòs de Sevilla, les Tres Mil Habitatges, es troba el CEIP Andalucia. La població escolar del centre, pertany en un 98% a l’ètnica gitana, sent la característica “marginalitat” el factor comú que identifica i iguala a tot l’alumnat.

El col·legi Andalucia té un valor afegit, a més de formar als seus i les seves alumnes, els i les educa en valors. El centre, obert al barri, es converteix en una eina de transformació del mateix, programant, a més de la participació dels familiars a les aules, activitats formatives per als familiars, i lloc de trobada i de convivència, aprenent noves formes de resolució de conflictes, que abans tenien com a única manifestació els insults i les agressions.

“Entre Amics” és una associació que intervé en la vida del col·legi. L’Associació Entre Amics de Sevilla treballa des de fa més de 30 anys per la dignificació de les condicions de vida al Polígon Sud de Sevilla. Entre Amics ha anat creixent al costat dels veïns del barri, dirigint en l’actualitat més de 20 projectes a la zona, entre els quals destaquen les intervencions educatives amb infància i joventut, treball amb famílies i les iniciatives per a la formació laboral i creació d’ocupació en Polígon Sud.

La mesura metodològica que apliquen és la metodologia de Treballs per Projectes (TP). Amb aquest metodologia pretenen aconseguir els següents objectius:

  • Afavorir el canvi metodològic en la forma d’abordar el procés enseñanza aprendizaje al nostre centre.
  • Fomentar el treball en equip tant entre l’alumnat, com entre el professorat.
  • Potenciar el paper dels nostres/as alumnes/as com a subjectes actius en el seu procés d’aprenentatge.
  • Incrementar la seva motivació i interès, per mitjà de la seva participació en l’elecció dels temes en els Treballs per Projectes que van a cobrir els continguts curriculars.
  • Afavorir el desenvolupament de la capacitat de selecció i processament de la informació dels nostres/as alumnes/as.

De nou una metodologia que va a parar esment a la diversitat, interculturalitat, afavorint la col·laboració i el treball en grup, eliminant els prejudicis masclistes i sexistes del nostre alumnat, amb una practica globalitzadora dels aprenentatges, posant a les seves mans eines per a la cerca d’informació, des de la biblioteca, la utilització de la informació i la comunicació, les sortides del ghetto a la ciutat per buscar aquesta informació, van a posar-los/as en situació d’aprendre a aprendre.

Un cop feta una petita introducció, us explicaré com va ser la visita al centre.

Vam arribar a les Tres Mil Habitatges al voltant de les 9.00 del matí per veure l’entrada dels infants amb les seves famílies. A continuació, es van fer una pinzellada del que visitaríem, ja que aquell dia els i les alumnes de l’escola exposaven els seus projectes on el tema d’interès era Andalusia.

La primera actuació va ser la dels més petits i petites on van realitzar un teatre amb l’ajuda de l’educadora on tots i totes anaven disfressats/ades de pollets. Després vam assistir al recital d’un poema realitzat per ells/es i ens van explicar pas a pas com van construir un molí amb material reciclat. Seguidament, en una altra aula vam veure una presentació de power point on els nens i nenes ho presentaven per mitjà d’un micròfon. Una altra classe exposava un paisatge amb relleu de la vegetació, els mars i les muntanyes d’Andalucia, cadascú/una explicava la seva part de manera tranquil·la i segurs/es de si mateixos/es. Per últim, vam observar petites interpretacions on explicaven per ordre des de l’inici fins avui dia la història de la Comunitat Autònoma.

Classe de TEI amb alumnes del centre

Classe de TEI amb alumnes del centre

Per finalitzar la visita, ens vam reunir amb la cap d’estudis del centre i amb dues treballadores de l’associació “Entre Amigos”. Entre les tres ens van explicar com va començar tot, les seves experiències, el treball de cada dia que realitzen amb els infants i juntament amb les famílies, el projecte educatiu…entre d’altres.

IMG_2950

Classe TEI amb la cap d’estudis del centre

Per finalitzar l’article, adjunto un enllaç sobre una entrevista a Ángela Molina; la directora del CEIP Andalusia. https://www.youtube.com/watch?v=8cJKpVFmrpU

I fins aquí l’article d’avui. Espero que us hagi agradat, fins a una altra!!!

Moltes gràcies,

Delgado, Marta

Share
Publicat dins de General | Deixa un comentari

Activitats en les Jornades Tècniques: Grafologia

Els  i les alumnes de 1 TEI vam gaudir d’una classe de Grafologia en les Jornades Tècniques amb l’experta Montserrat Miquel.

La grafologia és una pseudociència que ens descriu psicològicament i emocionalment a través de l’escriptura.

Montserrat Miquel ens va fer escriure un mínim de 3 línies sobre qualsevol tema que nosaltres volguéssim per després analitzar diferents ítems i descriure’ns a nosaltres mateixos:

– Els marges de l’esquerra signifiquen Familia

– El marge  de la dreta significa Futur

– La part de dalt del full mostra l’ autoritat del pare

– El marge entre la firma i el text

– Si la firma està a l’esquerra, la dreta o el mig

– Els marges entre les paraules

– El tipus de lletra (petita o gran)

– La inclinació de les lletres

– La terminació i els bucles de les lletres:

Si per exemple la “a” o la “o” tenen un bucle vol dir que hi ha una part que la persona no li agrada d’ella mateixa i no la vol mostrar.

– Si escrivim en majúscules i minúscules en la mateixa paraula:

– La continuïtat de les frases:

Si les frases acaben cap abaix vol dir que estàs cansada psicològicament i emocionalment.

Si les frases acaben cap a dalt vol dir que tens esperança en tot el que fas.

– La firma:

Si ratlles el teu nom en la firma significa que hi ha algun aspecte que no t’agrada de tu mateix.

Si només poses el cognom del teu pare vol dir que tens una gran relació amb ell. Si poses els dos tens molta relació amb els dos (si poses les inicials significa el mateix).

Si la teva firma és només el nom i el cognom vol dir que ets una persona introvertida, solitària.

Si fas moltes floritures a la firma vol dir que dónes moltes voltes a les decisions.

Si acabes amb un punt significa que tot el que comences ho finalitzes.

L’experta en grafologia ens va explicar que durant la vida anem canviant la manera d’escriure perquè nosaltres mateixos anem canviant aspectes que no ens agrada de nosaltres.
IMG_0075
Foto: Alumnes de TEI amb Montserrat Miquel

Share
Publicat dins de General | Deixa un comentari

TALLER D’ELABORACIÓ DE JOGUINES ” EL CUC”

Benvolgudes i Benvolguts de nou al blog.

Al dia 24 de març, l’alumnat de TEI vam anar al CEIP Espronceda de Sabadell i vam realitzar una implementació als infants de P3 fins a P5 que tenien entre 3 i 5 anys.
Aquesta implementació es va treballar els dies anterior a classe amb la finalitat de planificar i organitzar tot el que faríem a l’escola de la manera més adequada. Encara que vam tindrà inconvenients perquè no sabien molt bé quina edat ens pertocava, la nostra joguina la vam intentar adaptar a qualsevol infant de la franja de tres a cinc anys.
Al meu grup vam fer una joguina anomenada “El Cuc” pels infants de P3.
El matèria que és necessita és: Oueres (6 dotzenes de cartó d’ou), canyetes de colors o negres, pintura, paletes reciclables, aigua, pinzells, tisores o cúters, permanent de punta fina negre.
Per poder introduir la nostra joguina reciclada, vam explicar un conte que té a veure amb el cuc que hem creat, el qual es diu “El gran miracle”. Ho hem realitzar amb l’acompanyat d’unes imatges que haurem pintat i plastificat perquè sigui més entenedor.
Primer de tot ens vam presentar i els vam preguntar si volien escoltar un conte i que si podien posar-se en forma de lluna, amb l’ajuda de les educadores es van asseure i vam explicar el conte:
“En un gran arbre va néixer un bonic cuc anomenat Nanet, un habitant que va donar molt que parlar al poble, ja que era diferent de la resta: el cuc caminava més lent que una tortuga, quan veia pedres sempre s’ensopegava amb elles i queia… I tot i que la gent l’anomenava el cuc feixuc, ell sempre tenia bon humor i es divertia molt amb la seva turpitud.

Però un dia va arribar la tardor i va caure una gran tempesta mentre Nanet anava donant un passeig pel bosc. Ell, que no va tenir temps per arribar a casa, va intentar abrigar-se en una fulla, però va relliscar-se i va caure a terra amb tanta mala sort que es va trencar una poteta!

Nanet va plorar durant molts dies perquè no podia passejar, ni caminar, ni jugar… Una nit, mentre dormia, va veure una llum que volava al seu voltant: era una fada anomenada Natura!

El cuc, espantant, va preguntar-li qui era i ella va contestar:
– “He vingut per dir-te que, quan arribi la primavera, un gran miracle arribarà i et farà sentir la criatura més feliç i lliure del món!”
– “I què és un miracle?” – va preguntar astorat el cuc
– “Un miracle és una cosa extraordinària, estupenda, magnífica… – va dir la fada abans de desaparèixer.

Va arribar l’hivern i tots els cucs van començar a cosir-se amb un fil de seda al voltant del seu cos per formar un lloc on estar calentons i no passar fred. I va arribar la primavera: el bosc es va vestir de verd, les plantes de flors i el miracle va arribar!

Nanet, després d’estar tot l’hivern dormint, es va despertar. I no només el cuc era més feliç, sinó que podia volar amb unes magnífiques ales!

I és que Nanet va deixar de ser un cuc i es va convertir en una bonica papallona feliç.

Després els infants es van agrupar en les tres taules que hi havia en l’aula i els vam preguntar si volen realitzar una joguina reciclada en forma d’un cuc com el del conte. Més tard, repartirem les oueres ja retallades, posarem una de mostra al mig de cada taula i hauran de compartir les pintures amb el company del costat. Cada infant pintarà el seu cuc al seu gust i nosaltres observarem als infants com ho fan i donarem el nostre suport. En finalitzar-ho cada nen o nena al seu ritme anirà deixant el cuc perquè s’eixuguí. Aquest temps no ho teníem planificat, ja que no vam tindre en compte que cada infant tindria el seu ritme, llavor vam decidir ràpidament cantar i ballar cançons mentre esperàvem que el cuc és seques. En aquest temps els infants ens van mostrar el ball que van realitzar en el carnestoltes on hem ballat i cantat tots junts. Finalment quan el cuc ja estava sec tornaran al seu lloc i els repartirem diferents canyetes on els infants hauran de decidir quina volen. Després cada infant haurà de posar les canyetes en el forat corresponent (cuc) que abans han fet les educadores (alumnes de TEI). En el cas que algun infant no pugui li oferirem la nostra ajuda.
a6eb2d90502feab38223ec270f94cff2Per finalitzar, l’infant que vulgui podrà decorar el cuc amb uns ulls i un gran somriure amb la nostra ajuda i n’acomiadarem dels infants fent una valoració de l’activitat on preguntarem si els ha agradat i si ho han passat bé.

Aquest treball va ser una experiència magnífica, ja que vam posar en practica tot el que hem estudiat durant el cicle i veure un bon resultat. Poder treballar amb els infants i veure els petits problemes que vam tindre, i ser capaços de buscar una solució ràpidament, ajudar als infants quan veiem que necessitàvem ajuda o veure com ells mateixos et cridaven perquè els ajudessis, veure els diferents ritmes de treball de cada infant, veure com vam evolucionar des del principi de la implementació fins en finalitzar-la, etc… Això ens fa créixer com a persones i veure que aquest cicle té molt de significat per poder educar realment com es mereixen els infants i poder donar totes les eines i el suport que necessitin durant el seu dia a dia. Per això necessitarem seguir formant-nos i seguint creixent com educadores i educadors.

Espero que us estigui agradant el blog, fins aviat!

 

Share
Publicat dins de General | Deixa un comentari