Centre Cívic de Can Llong-Castellarnau (Cristina Martínez i Maria González)

Hola a tots i totes els lectors i lectores! En l’article d’avui parlarem sobre el Centre Cívic de Can Llong-Castellarnau.

CC_CAN_LLONG_2

El Centre Cívic de Can Llong-Castellarnau està situat a la Avinguda d’Estrasburg núm. 82 (Sabadell) i l’horari que té és de 15.30 de la tarda fins a les 21.00 de la nit. L’origen d’aquest centre cívic va sorgir l’any 1985, quan es va construir el primer Centre Cívic de Torre-romeu, i han passat vint-i-nou anys creant a la ciutat una xarxa d’equipament de proximitat. La idea d’aquest centre va sorgir amb el motiu de que les entitats hi puguin realitzar activitats, ja siguin reunions, espectacles, festivals de final de curs, etc., i també per a activitats organitzades per altres administracions, escoles i instituts públics, així com per a comunitats de veïns per fer-hi reunions. L’objectiu principal és oferir espais als ciutadans de Sabadell on poder desenvolupar accions cíviques, socials, culturals, esportives, de lleure i d’altres que tinguin interès públic.

En aquest centre hi treballen 2 conserges, 1 tècnic d’equipament, 1 directora de centre, 2 senyores de la neteja i monitors i monitores que realitzen les diferents activitats. S’organitzen per espais (espai d’exposicions, sala d’actes, sales d’activitats…) i, com a esdeveniment important trobem que en període de campanya electoral se cedeixen espais per a l’ús d’actes programats per la Junta Electoral.

Respecte a les lleis i normatives, trobem que el centre està regulat per la Llei 7/1985, del 2 d’abril i la normativa interna que tenen imposada és la del Reglament d’ús dels Centres Cívics a Sabadell i l’ordenança 3.14 sobre les taxes aplicables a la cessió d’espais.

Pel que fa a les ofertes del centre, trobem que ofereix activitats físiques i reunions per als veïns del barri. Tenen una programació de totes les activitats amb els dies d’inici, les dates en què finalitzen, els dies de la setmana que les poden trobar, l’hora i si són gratuïtes o no. Aquestes van adreçades des d’infants de 3 anys, fins a persones grans de 60 (cada activitat en té la seva pròpia edat). A més, moltes vegades es fan portes obertes perquè les famílies puguin anar a veure als seus fills i filles. Tot seguit, volem afegir que en aquest centre no en tenen nens i nenes amb discapacitat ni tampoc en tenen infants d’altres poblacions, són tots i totes del barri de Can Llong.

Per acabar, us deixem totes les activitats que ofereix el centre si és de l’interès d’algú, afegint que les més sol·licitades són gimnàstica aeròbica, Pilates, hip-hop i zumba. I la que menys sol·licitada esta és el ioga.

Activitats: (cada entitat fixa els preus de les activitats que ofereix)

 

Gimnàstica rítmica Step-Càrdio-To Dansa i jocs pels petits (3-6 anys)
Zumbató+cardiotó+pilates Bikini body Dansa i ball infantil
Coro rociero Ioga Gimnàstica aeròbica competició
Guitarra Dansa del ventre adults Gimnàstica aeròbica infantil
Pilates Dansa del ventre infantil Gimnàstica aeròbica
Pilates avançat Anglès infantil Do it your self
Kizomba, salsa i bachata Anglès infantil (5-6 anys) Hip-hop competició
Zumba Karate Kids Assaig grup clowns
Zumba fitness Hip-Hop Pilates

IMG-20170504-WA0059IMG-20170504-WA0060

Share
Publicat dins de General | Deixa un comentari

L’ Associació Juvenil l’ Esquitx

L’Associació Juvenil l’Esquitx és una entitat sense ànim de lucre, d’iniciativa social i es va fundar l’any 1990. L’Esquitx es porta a terme, principalment, en el barri de Can Rull, Cifuentes i Merinals de Sabadell. Actualment són una entitat referent a la ciutat de Sabadell en l’educació social i en el lleure. L’equip directiu està format per Sergi Asensio com a director, Albert Franch com a president i Anna Solé com a adjunta de direcció.

Marta Trillo i Claudia García vam tenir l’oportunitat de poder contactar amb el director (Sergi Asensio) i ens acceptés l’entrevista:

  • Què ens pot ofereir l’esquitx ?
  1. Espai familiar de petita infància: Infants de 0 a 3, però no fa funció d’escola bressol, és més un acompanyament a les famílies. 7,18 famílies que tenen infants que no entren en etapa escolar. Un equip de 2 educadores acompanyant a les famílies en la educació dels seus fills. Recolz educatiu pels pares
  2. Centre obert:  Espai per a infants de 3 a 12 anys que ofereix reforç escolar i activitats.
  3. Esquitx  Jove: Espai per a joves de 12 a 16 anys que ofereix reforç escolar i activitats de lleure.
  4. Inserjove: Projecte d’intervenció sociolaboral per millorar la ocupabilitat dels joves.
  5. Espai Familiar: Espai per a mares i pares amb infants de 0 a 3 anys on es treballa l’estimulació educativa i els vincles familiars.
  6. Colònies i Casals d’Estiu: Activitats de lleure per a infants i joves que es treballen els valors i es dóna continuïtat al treball fet durant el curs.
  7. Suport psicològic i estudi assistit.
  8. Esplai Can Rull: Un equip de voluntaris/ies ofereixen activitats de lleure, excursions i colònies.
  • Quins horaris tenen?
  1. Espai familiar de petita infància: 3 matins → dimarts i dimecres de 10 a 12h i dijous fins les 13h.
  2. Centre obert: 17:00 a 20:00h.
  3. Esquitx  Jove: 17:30 a 20:00h.
  4. Inserjove: Cursos pre-laborals de 120 hores.
  5. Espai Familiar.
  6. Colònies i Casals d’estiu.
  7. Suport psicològic i estudi assistit.
  8. Esplai Can Rull: Els caps de setmana.
  • Com organitzen les activitats? Cada projecte té el seu coordinador, el seu equip. Cada projecte té la seva metodologia.
  • Quina titulació tenen els treballadors? Depèn del projecte. Demanen la titulació d’Educació social, Integració Social, Animació Sociocultural… En altres projectes tenen Psicòloges, Pedagogs. En els casos d’activitats, cap de setmana i casals, demanen la titulació de director de lleure.
  • Les famílies participen? Depèn de les famílies, hi han que porten molts anys i altres que es el primer o porten pocs anys amb nosaltres. En aquest cas, sí que costa una mica més que participin. Hi ha famílies que venen per voluntat pròpia, però hi ha d’altres que venen per la seguretat social.
  • Quines activitats fan per a que participin? Normalment intenten que siguin activitats com fer festes, té amb pastes, activitats per famílies, etc.
  • Quines són les activitats més sol·licitades? I quines menys? Dintre dels recursos que tenen, estan tots plens i no hem tingut cap cas de abscència en la participació, però les activitats que més es sol·liciten són el repàs escolar. I les que menys es sol·liciten són les activitats de lleure.
  • Segons l’activitat, quina franja d’edat participa més?
  • Quina llei regula el centre? Hi ha una llei que regula els centres oberts: Com han de ser, quins professionals hi han d’haver, quina és la tipologia de recurs regulat pel decret. Decret del lleure: Regula les activitats d’Estiu, ratios d’un educador cada 10 infants, hi ha d’haver titulació i una segurança. Llei de protecció de dades i riscos laborals.
  • Heu tingut algun cas de no complir alguna llei de les que us demanen? Hi ha hagut un procés. Al començament els locals no estaven adaptats a la normativa i van començar com a Esplai Diari. Es guiaven pel decret del lleure i no és podia considerar un centre obert fins que van començar les obres. No hi ha hagut cap moviment il·legal, simplement han anat transformant els espais a millor.
  • Heu fet reformes dirigides per a infants amb diversitat funcional? De compliment, hi han unes normes que són sobretot d’accessibilitat, de tenir un lavabo adaptat, una dutxa perquè un dels serveis que ofereix el centre és la higiene per a infants que ho necessiten, les portes mesurades, els endolls a una alçada adequada, adaptació en la primera planta, tenen pensat adaptar el ascensor i la segona planta per fer més servei en un futur.
  • Heu tingut molts infants amb diversitat funcional? Cap.
  • Econòmicament, participeu amb una altra associació? Econòmicament són ells, però depenen de moltes ajudes econòmiques. Estem adherits a la Fundació Pere Tarrés (campanya de beques cap a infants per anar a una casa de colònies i subvencions), la Fundació La Caixa (Pura Infància: programa d’espai familiar), la Fundació Provitas (ajuda del berenar i del menjador a l’Estiu), són membres de la Fedalla (Federació d’atenció a la infància i a la adolescència) i tenen ajudes de la Administració Pública.
  • Teniu dividides les franges d’edats per grups? Depenent del projecte. Normalment, tenim quatre educadores en el centre obert de petits (P3 a P5), un en el de mitjans (1r a 4rt) i un en el de grans (4rt a 6è). L’Espai familiar són 8 famílies i no hi ha gaire separació d’edats. Esquitx Jove es fan dos grups i també en els Casals d’Estius, intenten agrupar les aules.
  • Les persones que venen al centre, són del mateix barri o també venen d’altres? Normalment són del barri, poc casos que vinguin de fora. Són un recurs de proximitat i del territori. 001759Sin título
Share
Publicat dins de General | Deixa un comentari

Visita al centre cívic Rogelio Soto de Sabadell

Benvinguts i benvingudes al nostre blog!

En aquest article us presentem el nostre treball d’investigació que ha estat fruit de la recerca de les diferents entitats lúdiques que hi han a la ciutat de Sabadell o veïnes, com ara bé; centres cívics, casals d’estiu, biblioteques, per tal de conèixer i descobrir la seva metodologia i com porten a terme la funció i gestió del centre, respecte la oferta didàctica i/o recreativa destinada al públic infantil i les seves famílies.

En aquest sentit, el centre cívic constitueix un equipament sociocultural i un espai públic obert a tothom, en el qual es desenvolupen una gran varietat d’activitats, afavorint la col·laboració de les famílies i el vincle afectiu entre famíla-infant. En definitiva, l’objectiu principal d’aquest establiment és potenciar i fomentar el desenvolupament social, cultural i de lleure de manera lúdica, i sobretot involucrar la participació dels ciutadans.

Dit això, nosaltres vam centrar-nos en el Centre Cívic anomenat Rogelio Soto, que es troba al carrer Campoamor número 93-95, situat al Sud de la nostra població, Sabadell. Per fer-ho i amb la finalitat d’obtenir més informació sobre aquest espai per realitzar el present treball, prèviament vam realitzar una entrevista concertada i acordada amb el director i responsable del centre. Posteriorment, vam fer un buidatge a partir de les seves respostes elaborant un redactat, i un cop vam tenir aquesta part enllestida, vam exposar la nostra valoració personal i  conclusions extretes de la visita. Finalment, vam adjuntar la webgrafia de les pàgines web consultades per completar i enriquir el treball i per tant aquesta entrada al blog.

Per començar, us mostrarem les dades principals del centre i tot seguit explicarem que ofereixen i com planifiquen les seves activitats.

  • Títol: Casal Cívic Sabadell – Rogelio Soto
  • Tipologia: Casal Cívic
  • Adreça: C/Campoamor, 93-95
  • Telèfon:93 711 83 72
  • Fax: 93 711 66 22
  • Correu electrònic: cc.rogeliosoto@gencat.cat
  • Codi Postal: 08204
  • Municipi: Sabadell

El Centre Cívic Rogelio Soto disposa d’un casal, en el qual s’organitzen diferents tallers, activitats, conferències i exposicions. D’aquesta manera, col·laboren i participen infants, joves, grans i altres entitats i s’elaboren projectes vinculats a la millora de la comunitat, afavorint el desenvolupament integral de l’infant, i sobretot permetent als petits/es la possibilitat i oportunitat d’adquirir els v20170505_102521alors cívics que conformen la societat, tals com el respecte vers els altres i la convivència amb la diversitat, etc. Algunes de les activitats i tallers que es porten a terme són tertúlies en català, classes de ioga, gimnàstica per a gent gran activa, tallers de cuina casolana i risoteràpia, entre altres exemples.

 

També compta amb una secció anomenada Passadís d'entitatshotel d’entitats”, que constitueix un equipament cívic que té per objectiu donar suport a diverses associacions i entitats sense ànim de lucre, participant en el desenvolupament, creixement i maduració de la població, millorant el moviment associatiu i funcionant com a eina facilitadora per contstruir una relació més interassociativa. Els tallers i activitats que s’organitzen per part de les associacions i entitats són; tallers de manipulació de ceràmica, classes de balls de saló, de pilates, aula d’alfabetització i cultura, etc.

 

Pel que fa a les activitats destinades exclusivament als infants, d’entre la varietat que es realitzen, destaquem:

 

  • PROGRAMA “JUGAR I LLEGIR” (LUDOTECA)

Consisteix en un programa socioeducatiu dirigit per 2 monitors contractats per la generalitat, on s’intenta involucrar tant el joc com la lectura que suposen 2 pilars fonamentals durant l’infància per aconseguir un desenvolupament òptim d’infants de la franja d’edat de 4 a 12 anys. A més a més considerem que és un projecte excel·lent, ja que no només s’exercita l’aprenentatge del petit/a, sinó que també s’adquireixen coneixements sobre els valors cívics com la tolerància, la igualtat, la NO discriminació, la inclusió, la solidaritat, la cohesió i cooperació, el respecte, la convivència, la socialització amb altres infants, l’amistat, la creativitat i la imaginació. Voldríem posar de manifest, que aquest programa és el més sol·licitat i el que té més èxit, perquè agrada molt i crida l’atenció dels petits/es i de les seves famílies, la millor manera de gaudir del joc i la lectura alhora!

Així doncs, es combina el joc i la lectura, a través d’activitats lúdiques dirigides, joc lliure i diferents tallers, posant a l’abast una infinitat de recursos, llibres, i materials apropiats als infants, on es reforça l’hàbit de la lectura i el gust pels llibres.

Horari d’atenció: De dilluns a divendres, de 17 a 19 h. / Visites programades per a les escoles de dilluns a divendres, de 10 a 13 h Casal Cívic.

 

  • ÀRAB PER A INFANTS:

Horari: Del 18 d’abril al 28 de juliol, dimarts de 18.15 a 19:45 h- grup 1.

Dijous de 17 a 20h- grup 2, divendres de 17 a 18.30-grup 3

Cost: 10 euros/mes, 1 nen; 15 euros/mes 2 germans/es, i 20 euros/mes 3 germans.

 

  • DIBUIX PER A INFANTS:

Horari: Del 20 d’abril al 27 de juliol, dijous de 17:00 a 19:00 h. Cost: gratuït.

 

  • “L’HORA DELS DEURES”:

Horari: Dimarts i dijous de 17 a 18 h.

 

  • MANDARÍ:

Horari: Del 15 d’abril al 29 de juliol, dissabte de 10 a 13.15 h i de 16 a 19 h. Cost: gratuït.

 

  • GIMNÀSTICA RÍTMICA:

Horari: Del 19 d’abril al 29 de juliol, dilluns de 17:30 a 20.30 h-grup 1, dimecres de 17.30 a 19.20 h- grup 2, dissabte de 10.45 a 13 h- grup 3. Cost: 20 euros al mes.

Cal dir, que no s’estableix una programació de les activitats típica dels centres cívics, i per tant és atípica ja que hi ha molta participació i col·laboració per part del teixit social.

 

Respecte als orígens i inicis del centre, el centre cívic Rogelio Soto neix com a conseqüència de les inundacions provocades l’any 1972 al barri Espronceda, fet que es va impulsar la lluita cap al desig de disposar d’un barri digne que tingués vivendes i edificis. Aleshores, es va culminar un acord amb la generalitat, amb el departament del benestar i les famílies per arribar a construir aquest centre cívic , l’any 1995 i  que fou inaugurat anys després a l’any 1997. Tot i que, algunes persones volien que es construís una església enlloc d’un centre cívic, la majoria optaven per crear un centre cívic, per la necessitat que tenien de poder reunir-se en un lloc com a punt de trobada, i que també, on els infants juntament amb les seves famílies poguessin gaudir de diferents activitats, jocs i tallers. Considerem convenient esmentar, que el nom del centre cívic “Rogelio Soto”, prové del nom del responsable i director de l’associació de veïns que existia a l’any 1980.

Pel que fa al personal que treballa al centre cívic, està format per 3 funcionaris (1 responsable i 2 conserges), 2 monitors externs contractats per la generalitat i 1 monitor tècnic del projecte d’òmnia, projecte que forma part de la generalitat. La direcció general de l’acció cívica es reuneix i llavors les entitats s’encarreguen de proposar les seves propostes cada trimestre, i un cop aproven la programació posen a la seva disposició els espais que necessiten per realitzar les seves activitats, procurant sempre que encaixin els horaris. Convé ressaltar, que l’organització i planificació de les diferents activitats es fan d’acord amb els interessos del públic, ja que es fan amb diners públics. Quant a nivell econòmic, les persones que formen part del centre cívic depenen econòmicament de la generalitat.

La llei que regula aquest centre i els seus espais és el Decret 222/1996, 12 de juny, dels equipaments cívics.” Quant a la normativa interna esta elaborada i consensuada pel consell assesor del reglament intern,  que pretén i té com a finalitat realçar i fomentar els valors socials.

Cal dir, que el nivell de participació i col·laboració de les famílies en les activitats i tallers amb els seus fills/es és baix, participen però no tot el que haurien de participar, de tant en tant. Respecte als infants amb algun tipus de discapacitat (diversitat funcional), quan se’n detecten casos, els monitors/es immediatament no dubten en posar-se en contacte amb els centres escolars i serveis socials.

El director del centre, en remarcava el cas que van tenir d’un infant amb síndrome d’Asperger, situació davant la qual les diferents entitats van reunir-se en un espai comú del centre cívic per conèixer i investigar amb molta més profunditat en què consistia aquesta malaltia, per arribar a establir les adaptacions necessaries i el diagnòstic o protocol a tenir en compte.

Hi han infants que provenen d’altres poblacions com badia, Sant Quirze, Barberà del Vallès, malgrat que la majoria són del barri del centre. També, es troben nens/es d’altres procedències i països com ara bé, d’Àfrica, Marroc, Ecuador, Romania, etc. És un centre cívic que rep moltíssima població immigrant i que presenta una diversitat multicultural important.

Els mitjans de propaganda i difusió de l’acció i l’activitat del centre, són la pàgina web de la Generalitat de Catalunya i els dos taulells d’anuncis penjats a l’interior de les instal·lacions del casal cívic.

20170505_102335  20170505_102401

 

L’horari d’obertura, disponibilitat i atenció a la ciutadania és el següent:

  • De dilluns a divendres de 10.00 a 14.00 h i 15.30 h a 22.00 h,
  • dissabtes i diumenges de 10.00 a 13.30 i de 16.00 a 21.00h.  
  • Tancat la tarda del 31 de juliol i tot el mes d’agost.

 

Per a finalitzar i en conclusió, valorem molt positivament la realització d’aquest treball d’investigació i la visita al centre escolllit, perquè aquesta experiència ens ha proporcionat la oportunitat i el plaer de descobrir amb profunditat les ofertes educatives i lúdiques que es posen a l’abast en aquest casal cívic, que es troba en la nostra ciutat de Sabadell i que desconeixíem. Per aquest motiu, ens ha semblat una labor satisfactòria i eficient, perquè hem pogut ampliar els nostres coneixements i adquirir-ne de nous pel que fa a l’organització i la gestió que du a terme aquest centre socioeducatiu i especialment, si s’adequa a les pautes que s’han d’ajustar els centres socioculturals i educatius.

 

 

  • PÀGINA WEB CONSULTADA:

http://xecat.gencat.cat/equipaments/casal-civic-sabadell-rogelio-soto

 

Agraïments al director del centre per la seva atenció i amabilitat i us convidem a venir a aquest centre i gaudir de les seves ofertes lúdiques que s’ofereixen!

Esperem que us hagi agradat i interessat el nostre article. Moltes gràcies i fins la propera! 🙂

 

Isabel Hernàndez i Hajar Laatiki.

 

 

 

Share
Publicat dins de General | Deixa un comentari

GRUP ESCOLTA XALOC

El passat dIMG-20170508-WA0026issabte dia 5 de maig vam visitar el cau Agrupament Escolta i Guia Xaloc, situat al carrer Zurbano número 2 de Sabadell. El grup d’escoltes del Xaloc, sorgeix pel Mossèn Daniel Barenys l’any 1983, per implicar als joves del barri a la Parròquia de Sant Joan Baptista. Més endavant, duia l’organització el Felip, el director de l’escola dels Maristes, i un cop va desaparèixer aquesta escola es van traslladar als espais cedits per l’escola Divina Pastora (com podem veure a les imatges). 2017-05-09_22.24.56
Els horaris del centre són els dissabtes de 16 a 17 hores l’acollida dels infants i de 17 a 20 hores la realització de les activitats, un o dos dies depenent del cap de setmana. El centre ofereix diferents activitats i excursions dirigides a infants i joves, de 7 anys a més de 18 anys (ens va comentar el director, l’Àlex que els infants majors d’edat que no són monitors poden seguir acudint com a usuaris/es), també acullen a infants amb diversitat funcional i necessitats especials, amb els que treballen de manera natural i afegint un monitor/a al grup perquè els pugui atendre de manera més personal.

Divideixen els infants en branques (els castors i llúdrigues, els llops i daines, els ràngers i guies, els pioners i caravel·les, els Ròvers 98 i els Ròvers 99), el curs en trimestres, organitzats per eixos temàtics. Així doncs, cada franja d’edat té assignat un nom, cada grup té 3 monitors/es i uns 20 infants (depenent de les edats). El cau està format per 18 monitors/es, entre ells/elles el director, l’Àlex, i 120 infants (ens comenta que aquesta afluència és la més gran que han tingut durant anys), també un economista, el secretari i el cap de govern o director. Es regeixen pel Decret 267/2016, 5 de Juliol, de les activitats d’educació en el lleure per a menors de 18 anys. Per cada 10 monitors/es el 60% de la plantilla se’ls demana estar en disposició del títol de monitor/a de lleure i per cada monitor/a pertoquen 10 infants. A les èpoques d’estiu es troben amb més inscripcions de l’habitual, i inclús han de tancar aforaments. Els monitors/es treballen en grups de 3, es fan reunions generals de manera habitual, però cada grup prepara les seves sortides i activitats de caps de setmana, encara que també realitzen activitats i excursions esporàdiques on es desplaça tot el grup, com per exemple en Setmana Santa i a l’estiu pels casals.

No tenen normativa interna, però si disposen d’un manual d’Escoltes amb el que es treballen les normes i valors; els seus pilars, el país, l’espiritualitat i la persona. IMG-20170508-WA0023Treballen el respecte a la natura i al grup, la persona apostant per l’autoconeixement i les relacions socials, l’espiritualitat fent un espai de trobada i diàleg, el grup i la família. El seu projecte educatiu, segons diuen “no fem lleure, fem educació en el lleure, som un moviment educatiu”. Segons les lleis Escoltes es regeixen per la confiança, la vivència espiritual, la fraternitat, el país i el planeta, la natura, l’equip, la decisió i la valentia, la passió i en estimar i jugar.

L’activitat que és més demanada són els campaments d’estiu i nadal i els dissabtes al Cau assisteixen molts infants a fer activitats diverses. Els campaments d’estiu que duren 15 dies, els de Nadal i els de Setmana Santa, duren 1 setmana aproximadament, tot i que és quan menys afluència tenen, ja que ens explica el director per què les famílies tenen vacances per gaudir-les amb els infants.

Es paguen 100 euros l’any per infant, reben una subvenció de l’ajuntament de Sabadell per part del departament de Joventut i l’entitat de Minyons, a la que pertanyen, els facilita una part dels diners a les famílies, i en acabat, organitzen activitats amb els infants per recol·lectar diners (com per exemple venda de castanyes, roses per Sant Jordi,…). També es realitzen calçotades, excursions,… i tot tipus d’activitats per a fer participes a les famílies, d’aquesta manera aconsegueixen que pares i mares esdevinguin voluntaris per a muntar tendes de campanya en campaments, o diversos ajuts que els monitors i monitores necessiten. Inclús s’ha format una branca de pares i mares, anomenats Consell de Savis, que aconsellen al Cau en alguns temes. Cada activitat i sortida és valorada pel cost de cada infant i es paguen minuciosament les despeses.

El cau té membres de molts indrets del Vallès, com Badalona, Vacarisses, Sabadell, Terrassa,… perquè el pare o la mare antigament era membre del cau o per què a les seves proximitats o troben centres com aquest i el boca a boca ajuda molt.

Per contacte, més informació i més detallada adjuntem lloc web: http://aeigxaloc.org/

Article fet per: Laura López i Maite Vallespín.

Share
Publicat dins de General | Deixa un comentari

Biblioteca Esteve Paluzié

Benvolguts i benvolgudes de nou al nostre blog,

En aquesta ocasió us venim a explicar com funciona per dintre una biblioteca en l’àmbit infantil, concretament la Biblioteca Esteve Paluzié de Barberà del Vallés que vam visitar el passat dia 04.05.2017. En el moment d’entrar a la biblioteca no teníem concertada cap visita, però vam tindre la gran sort que ens van poder atendre al moment.

L’explicació va començar tractant les activitats i com es duien a terme. Aquestes depenen dels objectius curriculars que redacten en el centre anualment. Cada any es preparen una sèrie de efemèrides i a partir d’aquestes es desenvolupen varies activitats relacionades amb aquesta, com per exemple aquest passat abril se celebrava Sant Jordi i també totes les activitats que l’acompanyaven.

La biblioteca es divideix en tres espais de diferent mesura. El més petit s’adreça als petits lectors, és a dir, infants de 0 a 6 anys. Els llibres per als més petits (0 a 3) tenen una textura més suau i tova, a més podem trobar altres llibres adreçats per a ells dividits en diferents temàtiques. Aquests últims també estan adreçats als més grans (4 a 6), estan ordenats alfabèticament i amb un gomet per poder diferenciar temàtiques.

WhatsApp Image 2017-05-12 at 12.57.41
La sala mitjana es situa al costat de la petita, és una sala d’estudi per a tothom, per poder fer treballs o deures tranquil·lament.
L’espai central està replet de llibres de diferents temàtiques, des de ficció fins a llibres de referència com diccionaris i enciclopèdies. Al entrar a aquesta sala ens trobem una petita exposició sobre la efemèride tractada aquella setmana, acompanyades per llibres del mateix tema. Una mica més endavant trobem la recepció, que així mateix alberga una altra exposició sobre les activitats mensuals.

WhatsApp Image 2017-05-11 at 20.09.02
Al voltant de la recepció trobem diferents prestatges que guarden llibres de tota mena, entre els quals trobem els de lectura fàcil, per a infants amb dificultat amb la lectura. Entre aquests hi ha l’únic exemplar de llibre en Braille que disposa la biblioteca, el qual tracta els colors, un tema bastant difícil d’entendre per als invidents.

WhatsApp Image 2017-05-11 at 20.09.03

Aquest centre disposa d’una àrea per als pares i mares que acompanyen als seus fills i filles, una zona repleta de revistes que tracten la maternitat i que donen consells de com educar als petits de la casa.

També compten amb voluntaris externs que presten els seus serveis per portar a terme diferents activitats per al suport de l’aprenentatge català. Els nens amb dificultat assisteixen per fer diferents activitats entre les quals podem trobar estones de lectura catalana. De totes maneres entre totes les activitats que disposa la biblioteca, les més sol·licitades són les visites escolars , les quals són permanents, és a dir, sempre hi ha establertes diferents dates per poder fer-les.

Aquest espai infantil compta també amb diferents recursos informàtics, com els CD’s l’ús dels quals està en plena decadència, ja que la Internet ha aconseguit exhaurir la seva utilitat. Així mateix trobem diferents ordinadors disposats per la diversió dels infants a la vegada que serveixen per als treballs i projectes dels més grans.

WhatsApp Image 2017-05-11 at 20.09.02(1)

D’altra banda destaquem com es sustenta econòmicament. Ho fan gràcies a la Diputació de Barcelona, la qual destina una quantitat X a l’Ajuntament de Barberà i aquest a la vegada, dóna suport a l’entitat per a que pugui desenvolupar les diferents activitats que pretenen fer.

De passada ens van explicar que la biblioteca rep donacions de llibres per part dels ciutadans. Aquests han de passat una sèrie de criteris d’elecció com l’estat del llibre, el tema que tracta i la utilitat que tindrà en el temps.

Respecte a la gent que hi treballa, en la zona infantil hi treballa 1 persona la qual va rotant  1 o 2 cops a la setmana. Aquestes persones, per poder treballar a la biblioteca requereixen d’una qualificació específica la qual és Biblioteconomia i Documentació. També assisteixen voluntaris per fer diferents activitats. Aquests voluntaris, requereixen de la titulació de la EGB o d’un FP.
La gent que assisteix a la biblioteca és de Barberà, i en ocasions també van persones de Sabadell.

Les biblioteques estan regides per una llei concreta catalana, la Llei 4/1993, de 18 de març, del sistema bibliotecari de Catalunya (DOGC núm. 1727, de 29.3.1993). Aquesta ho regula tot, des dels espais fins tot el funcionament intern d’aquestes.

WhatsApp Image 2017-05-12 at 13.00.51

Donem les gràcies a la Biblioteca Esteve Paluzié per la seva col·laboració activa, i també als nostres lectors per la vostra atenció.

Pàgina Web del Centre: http://bibliotecavirtual.diba.cat/barbera-del-valles-biblioteca-esteve-paluzie

 

Genís Sánchez i Vita Pavlovs

Share
Publicat dins de General | Deixa un comentari

ESPAI FAMILIAR JAISA EDUCATIUS

 El centre d’àmbit no formal que hem escollit, és un espai familiar situat a Barberà del Vallès  al carrer Pintor Murillo núm. 61. Ens va cridar l’atenció aquest espai, ja que el tenim a l’abast i estava adreçat pels infants però no sabíem que feien en aquest lloc. Mai havíem tingut el moment d’anar-hi, vam aprofitar aquesta oportunitat per saber en què consistia aquest espai i quines tasques realitzen amb els infants. Vam anar-hi i ens va atendre la Susanna, que és mestre d’educació especial, i ens va informar de tot el projecte educatiu del centre. I al matí, hi va un altra noia que és mestre d’educació infantil.

 La idea d’obrir aquest espai familiar JAISA educatius, va sorgir de la Sandra, la responsable d’aquest centre. D’aquí ve el nom del centre, de les dues primeres lletres del seu nom i del seu marit, que es diu Jaime. La seva professió és mestre d’educació infantil, i va estar treballant durant molts anys en escoles, però no li va agradar la metodologia tradicional que treballen a la majoria de les escoles. Llavors, va tenir els seus fills i va decidir no escolaritzar-los i va fer homeschool, és a dir,  realitzar aquest ensenyament al seu propi domicili. Després d’haver-se format amb uns cursos referents a Maria Montessori, Emmi Pikler, Waldorf, entre d’altres.

 Amb tota aquesta formació, va decidir obrir l’espai familiar, que actualment farà un any que ho van inaugurar. Per fer-ho, va fer una immersió econòmica molt gran, amb l’objectiu de donar a conèixer altres formes d’educar, tant a l’escola com a casa. Ofereixen molts materials per al desenvolupament i l’aprenentatge infantil però per utilitzar-los és convenient tenir la formació adequada perquè si no, no serveixen de gran cosa. Per aquest motiu la directora del centre, imparteix classes de la pedagogia Montessori a totes les llars i escoles, ja sigui amb cursos presencials que fan al mateix espai familiar, com a cursos online.

20170428_171145(0)

ESPAI FAMILIAR JAISA.

 Per altra banda, JAISA és un espai adreçat a les famílies i els infants, amb la finalitat que el pare o la mare interactuïn amb els seus fills o filles. Sempre han d’estar acompanyats pel seu referent, mai poden estar sols. Per poder entrar aquest espai, és molt important que els referents de l’infant tinguin una idea d’aquest lloc i com s’utilitzen els materials. Si no tenen consciència, se’ls donarà la informació necessària perquè sàpiguen com treballen. Normalment, molts dels que venen és perquè han impartit aquests cursos i els ha agradat.

  No es fan activitats dirigides, sinó que es fa lloc lliure amb acompanyament de la persona adulta. És una oportunitat per compartir amb el teu fill o filla, ja que pel ritme que porten moltes vegades les famílies, se’ls fa impossible tenir una estona per estar amb el seu nen o nena. Per aquest motiu, és molt important complir les normes internes del centre: No utilitzar el mòbil, si tenen una trucada, han de sortir fora. No poden entrar amb el menjar, si han d’acabar d’esmorzar o berenar ho faran a l’entrada. El volum de veu ha de ser molt fluix. I per últim, però no menys important, quan acabin de jugar amb els diferents materials, deixar-ho en el seu lloc, ja que li donen molta importància a l’ordre.

 A més de poder gaudir de l’espai familiar i jugar amb els diferents materials, tenen una tenda online on venen llibres, manuals per les mares i als pares, entre altres coses. Al centre tenen una mica d’exposició dels materials que venen perquè els pares i mares es facin una idea. Normalment ho compren per internet, ja que hi ha molta més varietat i ho van a recollir al centre. També tenen un altre espai a Terrassa, però l’utilitzen com a magatzem.

LLIBRES COMPRAS

EXPOSICIÓ DE MATERIALS PER VENDRE QUE TENEN A L’ESPAI FAMILIAR.

 El centre està obert de dilluns a dissabte, de 10.00 del matí a les 20.30 de la tarda. També cal afegir que a part de ser un espai de joc lliure, el dijous al matí es fan activitats de contes per voluntariat. Els dimecres, a partir de les 18.00h de la tarda, es tanca l’espai familiar i es fa una hora d’educació emocional i l’altre de reforç escolar fins a les 20.00h. I una vegada al mes, els dissabtes també es tanca perquè la Sandra realitza el curs de Montessori. És cíclic, dura 6 mesos i coneixes les 5 àrees que es divideix el seu mètode: vida pràctica, sensorial, matemàtiques, llenguatge i educació còsmica. 

 A més, aquests cursos els imparteix a diferents escoles i llocs d’arreu d’Espanya com: Madrid, Valladolid, València, etc. I a Barberà va formar a les mestres de l’escola Marta Mata. Per tant, a l’espai no solament venen infants i famílies del barri, sinó persones d’altres llocs sobretot a l’estiu, com tenen vacances es passen per la tenda. També ve gent dels voltants: Caldes de Montbui, Sentmenat, Palau de Plegamans, etc.

No hi ha un marge d’edat establert, poden vindre infants de qualsevol edat, fins i tot van mares o pares que acaba de néixer el seu fill o filla. Venen tot tipus d’infants, ja sigui amb discapacitat física, sensorial, motriu… i es treballa de la mateixa manera que amb la resta. Normalment al matí venen infants de 0-3 anys i a la tarda més grans. Poden estar totes les hores que vulguin, però la majoria de persones estan mitja hora o una hora.

 A l’estiu volen fer un esplai per primera vegada, on aquí sí que han ficat un marge d’edat, a partir dels 5 anys. Per començar hi haurà un màxim de 12 nens i nenes.  És una manera de fer difusió de com treballen aquest espai i conscienciar a les persones que hi ha altres alternatives per aprendre amb el joc.

 Els preus són relativament econòmics. Per anar només un dia, són 5 € tota la família, és igual si són un, dos o més fills o filles. Al mes de dilluns a divendres són 20 €, i de dilluns a dissabte són 35 €. I un mes, només tots els dissabtes 25 €.

 El centre té una diversitat d’espais on als infants els ofereixen les tres pedagogies i ells juguen i s’adrecen a la que més els hi agrada, encara que la majoria utilitzen les tres. Tenen un espai on es troba la biblioteca, situat en una zona de llum natural, on els nens i les nenes s’asseuen i comparteixen un llibre amb la seva mare o pare.

BIBLIOTECA

LA BIBLIOTECA.

 D’altra banda, voldriem ensenyar uns exemples de materials segons cada metodologia, serien els següents:

  • WALDORF: té una selecció de joguines, jocs, articles per a treballs manuals i activitats creatives i amb molts colors per aprendre jugant.

ARBRE

L’ARBRE MUSICAL (SITUAT AL MIG).

 L’utilitzen a l’escola per fer silenci en comptes de cridar. Altre material que ens va agradar van ser les camapanes de Waldorf, que no li van ver foto, que es pot fer servir per al mateix i per fer notes musicals.

  • EMMI PIKLER: basada en la llibertat de moviments dels nadons i infants com a camí adequat a un desenvolupament motor i emocional equilibrat i autònom.

TAULA DE LLUM

TAULA DE LLUM.

 L’ infant juga amb els colors i treballa els números, llengua, matemàtiques, ciència sense llibre. Els infants es poden passar llargues estones experimentant. Aquesta és una de les activitats que té més èxit.

PILOTA AMB PICAROL: treballen la motricitat gruixuda, el nadó gateja, juga quan comença caminar.

  • MARIA MONTESSORI: pedagogia basada en el respecte cap a l’infant, l’acte-disciplina i la manipulació com a elements fonamentals d’aprenentatge. És centrava molt en aspectes matemàtics. Utilitza molta fusta i colors neutres o cap color.

POT CALMA 1 POT CAMLA 2

POTS DE LA CALMA O SENSORIAL.

 Montessori els utilitzava per als infants que estaven molt nerviosos. Treballes tot el tema sensorial. Ho munten els infants, està fet de silicona transparenta, i poses el material que vulguis com poden ser boles, clips, etc. Si fiques clips pots jugar amb un imant.

BASTIDORS

BASTIDORS.

 Serveixen per treballar els cordons, botons i la motricitat fina en general.

NUMEROS2

BARRES NUMÈRIQUES.

 Aquestes s’utilitzen per realitzar sumes i restes.

 Per finalitzar, volem agrair la Cristina Barrera i la Laura Espés a la Susanna, per haver-nos  atès tan amablement i proporcionar-nos tota la informació necessària!

 Moltes gràcies, esperem que us hagi interessat! Aquí us deixo la pàgina web de l’espai familiar: www.jaisaeducativos.net 

Share
Publicat dins de General | Deixa un comentari

ESPLAI EL PIOLET

Bon dia a totes i tots!

El passat dissabte día 6 de Maig la Paula López i Lara Valiente vam anar a visitar l’esplai el Piolet i les seves instal·lacions. La visita vam fer-la en cap de setmana perquè és l’únic dia que està obert i en el qual van els infants. Per tant vam poder interactuar amb ells i elles i amb molts dels monitors/es que hi havia.

IMG-20170508-WA0020

Dades del centre:
Esplai el Piolet
C/Nemesi Valls, 35, baixos
Barberà del Vallès, 08210
esplai.elpiolet@gmail.com
http://elpiolet.blogspot.com.es/

piolet

Introducció esplai el Piolet:
A l’any 1991 va néixer a Barberà del Vallès una associació denominada Grup d’Esplai el Piolet. La intenció d’aquesta era treballar en el temps lliure dels infants de la ciutat. La idea principal era realitzar una acció educativa fora de l’escola, deixant de banda els programes escolars sotmesos a avaluació i la seva obligatorietat. És per això que neix l’esplai el Piolet, per tal d’assolir uns determinats objectius educatius que no queden coberts o queden descuidats a altres institucions educatives.

L’Esplai “El Piolet” és una associació que treballa per a l’educació en el lleure d’infants i joves. Aquest parteix d’un ideari de valors laics i progressistes entre els quals destaquen la participació, el respecte, la diversitat general i la coeducació.

L’ideari de l’esplai El Piolet el constitueixen un seguit de valors per als que treballar, aquests són: activisme, inclusió, feminisme, progressisme, laïcitat, coherència, compromís, responsabilitat, assertivitat, comprensió, empatia, coeducació, comunicació, autogestió, respecte, cooperació, educació, cohessió, companyonia, autonomia, participació i treball en equip.

Aquest esplai pertany a l’entitat Ateneu Abril. L’Ateneu Abril és un projecte que intenta crear una participació activa a la vida social i cultural del poble basant-se en un moviment laic i progressista. Aquest cerca la possibilitat de fer una educació alternativa a través de l’educació popular intergeneracional, autogestionada, independent i transformadora. L’ateneu Abril és un ventall d’associacions que la constitueixen: Casal de Joves Obriu Pas, Casal Cultural Tangram, Cooperativa de Consum La Trilla, Batucada Arritmia i Esplai El Piolet.

Significat del nom:
El piolet és una peça de metall que s’utilitza en determinats esports de muntanya com l’escalada, l’alpinisme o l’esquí de muntanya.

piolet-travesia-rock-empire-chackan-60-cm

Organització interna:
El màxim òrgan de presa de decisions del Grup d’Esplai el Piolet és l’Assemblea, on l’opinió de totes les components te el mateix pes i per tant totes les decisions es prenen entre totes. Aquesta està formada pel conjunt de tots els monitors i monitores del curs vigent. A l’assemblea es prenen totes les decisions que influeixen o afecten a la totalitat de l’esplai. Entre aquestes es troben:

● Decisió del centre d’interès anual.
● Decisió dels objectius generals i de campanya de cada curs.
● Aprovació de la memòria, el programa, el balanç i el pressupost.
● Vetllar pel bon funcionament general de l’esplai.
● Debatre i aprovar les propostes de les diferents comissions.

Enguany l’esplai compta amb un total de 24 monitors/es, 12 amb títol oficial de monitor/a de lleure i una persona amb el títol de directora de lleure. L’assemblea deriva part del seu treball en les comissions per tal de facilitar la feina. Les comissions són grups més reduïts de monitors/es que sorgeixen de l’assemblea i a les quals se’ls assignen unes funcions determinades. Existeixen comissions permanents que s’encarreguen d’una funció durant tot el curs i comissions puntuals que sorgeixen per la preparació d’alguna activitat i desapareixen després.

Dins del grup de monitor/es és subdivideixen en petites comissions per grups d’edat:
– PINS (5-6 anys)
– ALZINES (7-8 anys)
– ROURES (9-10 anys)
– AVETS (11-13 anys)
– GINEBRONS (14-16 anys)

Hi ha un objectius generals de tot l’esplai a cada curs relacionats amb el centre d’interès que s’escull cada any. Cada grup d’edat té els seus objectius propis en funció de les característiques de cada grup d’infants, s’estableixen uns objectius específics, en relació amb la vida diària del grup, i de campanya, en relació amb el centre d’interès que es treballi a tot l’esplai.

Formació continua:
L’equip de monitors/es fa una formació continuada de tallers d’un dia a càrrec de formadors/es proporcionats per l’organisme de suport al que s’adscriu, l’associació d’esplais catalans (ESPLAC) i de l’oferta pública a serveis d’educació en el lleure per part de l’Ajuntament de Barberà. Aquestes formacions estan relacionades, generalment, al centre d’interès que s’escull a l’inici de curs o d’interès general de l’Assemblea per garantir el bon funcionament de l’esplai. Des d’ESPLAC també s’hi proposen activitats de caps de setmana de formació on s’hi ajunten tots/es professionals dels esplais adscrits a aquests moviment.

Suport a la diversitat:
Un dels objectius principals de l’Esplai el Piolet és ser un espai inclusiu en la que hi poden accedir tots els infants de Barberà del Vallès i rodalies, no es priva aquest servei per característiques. Actualment l’esplai acull a 4 infants amb diversitat funcional repartits entre 3 grups.

Recursos econòmics:
Tots els recursos econòmics amb els que compta l’esplai provenen de diferents vies. Per una banda estan les quotes que paguen els infants a l’inici de curs, una quota simbòlica de 60€ per infant i aquesta quantitat pot variar en funció de l’any ja que es decideix per assemblea.

A part d’aquesta quota, els infants paguen una petita part de les sortides que es realitzen. Així doncs, les famílies aporten econòmicament la inscripció a l’inici de curs i una part de la despesa de les sortides.

Per una altra banda es reben subvencions de l’ajuntament i d’Esplac. Amb l’ajuntament del municipi s’estableixen convenis anuals de partides públiques. Cada principi d’any es presenta el projecte a aquestes dues fonts de recursos econòmics i en finalitzar el curs es presenta una memòria amb l’avaluació de les activitats i justificació de les subencions.

A banda de les inscripcions i les subvencions, una petita part, també es poden fer campanyes econòmiques per tal de guanyar diners. Un exemple seria la venta de samarretes de l’esplai.

Espai de l’esplai:
L’espai on es fan les activitats de l’esplai el Piolet es troba a Barberà del Vallès. No hi ha un local propi on es fa, sinó que l’ajuntament els hi cedeix els dissabtes l’espai del casal de cultura on hi tenen una sala pròpia, la qual utilitzen de magatzem ja que no es gaire gran. Dins del casal de cultura, l’espai pot fer servir totes les aules i espais que siguin necessàris, tenen total llibertat.

piolet fora

IMG-20170511-WA0010      IMG-20170511-WA0011

Temporització:
El Grup d’Esplai el Piolet porta a terme les seves activitats els dissabtes a la tarda de 16.30 a 19.00 hores.  L’equip de monitors/es comença a treballar en el projecte al setembre i és al l’octubre quan comencen les activitats amb els infants, que duraran fins al juny (com un curs escolar). Les activitats de dissabtes a la tarda s’aturen a les vacances de nadal, setmana santa i estiu. Durant aquestes dates s’aprofita per fer alguna activitat extraordinària com poden ser les rutes o les colònies d’estiu organitzades pel mateix esplai.

Punts identificatius:
L’esplai té uns trets d’identitat propis. Amb ells s’intenta que els infants identifiquin aquests trets com a seus i tinguin sentiment de pertinença. Aquests són:

  • Foulard: tant infants com a monitors/es tenen un mateix foulard de color verd i vermell. El verd simbolitza la natura i el vermell el color de la sang que uneix a totes les persones.
  • Nom dels grups: El nom dels 5 grups que componen l’esplai tenen un sentit de muntanya on al llarg de la pujada a la muntanya es troben cada vegada a més alçada, Així mateix, el pins son els arbres que es troben a la part més inferior, a la falda del cim, i els ginebrons son els arbustos que és troben a la part més alta.
  • Cançó: la cançó del l’esplai és una versió de Yellow Submarine. La melodia és aquesta i la lletra és de l’esplai on monitors/monitores i infants la canten a cada sortida. La cançó es la següent:

Si vols venir al meu esplai
t’ho passaràs molt bé.
Coneixeràs a molta gent,
ara veuràs el que farem.

Tornada (x2):
El Piolet és el meu esplai,
és el teu esplai,
és el nostre esplai.

Pujarem a la muntanya,
baixarem fins a la vall.
Cantarem moltes cançons
a la vora d’un foc de camp.

Tornada (x2)

Per venir al meu esplai
es necessari portar foulard.
Per així poder crear
un vincle d’amistat

Tornada (x2)

Conclusió:
La nostra visita a l’esplai va ser molt profitosa i agradable. Tant els infants com els monitors i les monitores ens van rebre amb molta alegria i per una estona, ens vam poder sentir part de l’esplai. Després de poder veure les instal·lacions i explicar-nos tot el funcionament de l’esplai, vam poder passar per diferents aules on hi havia grups d’infants fent activitats. Vam poder observar i participar en les dinàmiques que estaven fent en aquell moment i ells/es com a usuaris de l’esplai ens van explicar algunes coses relacionades amb l’esplai, com el foulard.

Share
Publicat dins de General | Deixa un comentari

Ludoteca Maravillas

Benvolguts i benvolgudes al nostre blog!

El passat dia divendres 05/05/2017 el nostre grup va visitar la Ludoteca Maravillas, situada en la localitat de Sabadell, Avinguda Francesc Macià. Aquest centre utilitza una metodologia oci- educativa construïda per als infants de dos a deu anys.

La Ludoteca intenta treballar d’una manera més divertida, creativa, dinàmica, amb un caràcter solidari i responsable. Es caracteritza per un oci neutre i lliure de prejudicis, que ofereix eines i estímuls positius pels infants perquè puguin donar solucions als possibles problemes i frustracions. Un dels objectius principals és inculcar i garantir els valors com per exemple l’amistat, el companyerísme, la convivència amb els altres i la igualtat d’oportunitats. Entre d’altres la importància de que cada un dels infants enriqueixin les seves relacions afectives i socials, que gaudeixin del joc i de les activitats que proporciona la Ludoteca i fonamentant la creativitat i la imaginació.

1.Dades del centre:

La Ludoteca Maravillas es troba localitzada dins del centre comercial El Corte Inglés.

Nom del centre: Ludoteca Maravillas Sabadell
Adreça Adreça: Avinguda de Francesc Maciá, 58-60-08208 Sabadell (BARCELONA) Planta 6ª
Codi Postal: 08208 Sabadell (BARCELONA)
Telèfon: 93 713 69 83
Correu electrònic sabadell@ludotecasmaravillas.com


2. Horari:

Dies sense col·legi  (període escolar) Dilluns a dijous: 11h a 21h.

Divendres i vespres  11h a 21:30h  

Període escolar Dilluns a dijous: 17:21h a 21h

Divendres i vespres: De 17h a 21:30h

Dissabtes, diumenges d’obertura i festius: 11h a 21h

Període no escolar Dilluns a dissabte: 11h a 2:30

Diumenges d’obertura i festius: 11h a 21


3. Què ofereix el centre?

La ludoteca presenta el seu calendari d’activitats dirigides als nens i les nenes. Amb les quals intenten cobrir els gustos, atenent les diferents edats dels infants.

Les diferents d’activitats, pretenen que a través del joc i les experiències es puguin desenvolupar les capacitats dels infants a través del joc i el moviment.

Tallers creatius en anglès 3-5 anys i 6-9 anys
Iniciació a la música A partir dels 3 anys
Taller de pintura A partir dels 3 any.
Animació a la lectura 4 a 7 anys
Repàs escolar 8 a 10 anys

Encara què, hi ha activitats que no les poden realitzar perquè no posseeixen d’un espai ampli i adequat.

4. La historia: Com va sorgir la idea de crear aquest centre?

Aquest espai va sorgir per oferta i demanda del centre, per l’ empresa privada, anomenada “Storming producciones”.

L’empresa va crear diverses ludoteques per arreu d’Espanya:

Madrid Ludoteca Maravillas Arroyosur

Ludoteca Maravillas el Bercial

Ludoteca Maravillas Méndez Álbaro

Ludoteca Maravillas Xanadú

Ludoteca Maravillas Alcalá de Henares

Ludoteca Maravillas Sambil Outlet

Ludoteca Maravillas el Bosque El Bercial

Ludoteca Maravillas Minigolf Arroyosur

Ludoteca Maravillas Trempo Park Arroyo

 

 

Andalusia Ludoteca Maravillas Jaén

Ludoteca Maravillas Bahía de Cádiz

Ludoteca Maravillas Mijas Costa

Ludoteca Maravillas Bahía Málaga

Ludoteca Maravillas El Ejido

València Ludoteca Maravillas Avda. Francia

Ludoteca Maravillas Pintor Sorolla

Ludoteca Maravillas Nuevo Centro

 

Catalunya Ludoteca Maravillas Sabadell

 

Astúries Ludoteca Maravillas Avilés

Encara que, l’ única Ludoteca dins del centre comercial és la de Catalunya, les altres tenen el seu espai fora del centre.

5. Quanta gent treballa i quines titulacions tenen ?

El centre esta format per quatre treballadors, de dilluns a divendres són dues professionals i els dissabtes i diumenges el centre es reforça amb dos  professionals més.

El perfil dels professionals que treballen en aquest centre posseeixen: La carrera d’educació infantil, tècnic/a d’educació infantil, diferents graus (com per exemple: psicomotricitat), la carrera de psicologia i la titulació de monitor/a de lleure.  De tota manera,  la titulació que s’exigeix és la de monitor/a de lleure.

6. Com s’organitzen? 

Marta,  la noia que ens va atendre, s’encarregava d’estar amb els nens/es, una altra s’ encarregava d’atendre als pares i mares.  Els dissabtes i diumenges venien dues treballadores més per donar reforç.

7. Econòmicament de qui depèn?

El centre depèn de l’empresa “ Storming producciones”. L’empresa treballa amb centres ocio-educatius per a nens i nenes, a més, col·labora amb centres d’aventura per  nens/es i famílies i fan dinamització  d’animació en centres comercials.

8.Col·laboren famílies?

La Ludoteca Maravillas no treballa d’una manera directa amb les famílies, i com ens ha comentat la treballadora entrevistada, l’empresa és la que s’encarrega del total ús del servei, tot i que els familiars sempre poden observar les activitats que realitzen els seus fills i filles.

9.Quins preus teniu?

Preus estada Primera mitja hora 3,50€

Les altres hores restants 2€

Bono estada Bons de 10 hores + regal d’una hora 45€

Bons de 5 hores + regal de mitja hora 25€

Bons Zona Club Bons de 6 sessions  1 hora i mitja cada sessió (3 hores de joc Ludoteca Gratis) 30€
Promocions Famílies nombroses  3×2

Dia del aniversari:

Primera mitja hora 3,50€

Segona mitja hora gratuïta.

Les mitges hores restants 1€.

Preus d’aniversari:

De dilluns a dijous 17:00h i 18:00h 12€
Divendres 17:00 i 18:00h 14€
Dissabtes i Diumenges 12:30h y 13:30h 14€


Per poder realitzar la festa d’aniversari hauran d’haver 10 nens/es com a mínim.

10. Quina és l’activitat amb més èxit?

Les activitats que tenen més èxit  són les que es celebren en Sant Jordi i Nadal.

L’educadora ens explica que l’activitat amb més èxit  que van fer en Sant Jordi va ser elaborar una rosa amb els següents materials: Pal de fusta, cartolina blanca, llepissós de colors i cinta. A més, en Nadal van fer un arbre de Nadal amb pals de fusta y cartolina amb una felicitació feta amb goma eva , pals de fusta i cartolines.

20170511_090129

Felicitació de Nadal

20170511_090152

Arbre de Nadal

20170511_090216

Rosa de Sant Jordi

11. Hi ha alguna llei que reguli aquest centre?

La llei que regula la Ludoteca és la  94/2009,de 9 de juny, per el que es regulen les ludoteques.

12. Normatives internes:

Normativa per als referents
El número definitiu assistent haurà de comunicar-se amb antelació.
És obligatori el previ pagament del 20% de l’import total de l’aniversari (de manera parcial) per tancar la reserva. I sempre amb una setmana d’antelació.
Les al·lèrgies i intoleràncies hauran de comunicar-se abans d’entrar a la Ludoteca.
Normativa per als nens i nenes:
Per normativa  higiènic sanitària, es prohibeix la entrada d’aliments i líquids al centre.
Prohibeix entrar amb sabates. 
No es pot menjar dins del centre
Respectar als companys/es
Normativa per professionals del centre:
Amables i simpàtiques
Acompanyar al servei.
No menjar dins ni oferir menjar

13. Tenen infants amb diversitat funcional? Com treballen amb ells?

El centre disposa d’usuaris/as amb diversitat funcional com és el cas de nens i nenes amb autisme i TDAH.

La manera que utilitzen per treballar amb ells se centra sobretot en l’atenció individualitzada, per la qual cosa una persona educadora ha de dedicar la total atenció a l’infant amb la diversitat funcional.

Important destacar que la treballadora ha afirmat que en moltes de les ocasions es troben amb la necessitat de disposar d’un reforç del personal.

14. Venen només infants del barri o també d’altres poblacions?

Pel fet de tractar-se d’un centre comercial ,  la Ludoteca és visitada i utilitzada per molts i diferents infants generalment de la zona del Vallès Occidental.

15. Quantes aules disposeu del centre?

La Ludoteca Meravelles en comparació d’altres centres de la seva mateixa empresa, es considera una de les més petites a nivell d’espai, per tant disposa d’una única aula general, que es divideix en racons a l’hora de realitzar certes activitats o tallers.

 16. Rebeu alguna ajuda?

El centre no rep cap ajuda perquè com hem comentat anteriorment es tracta d’una empresa privada que gestiona les ludotecas demandades pel centre comercial El Corte Inglés.

17.Hi ha algun servei que us agradaria incloure?

Segons ens comentava l’empleada de la Ludoteca un dels punts principals a millorar i afegir al centre seria l’ampliació de l’espai, per poder realitzar i treballar diferents aspectes amb els infants a part d’ampliar la gamma de les possibles activitats a fer.

També considera que el centre manca de personal, i que seria de gran ajuda disposar d’una vetlladora per oferir una atenció més individualitzada als infants que més ho necessiten.

18.Teniu horari en vacances de Nadal, d’estiu i de setmana santa?

En el cas de la Ludoteca Maravillas les vacances o festius escolars es consideren una temporada alta de treball, tot i que el centre tanca el seu servei en dates puntuals.

La justificació d’aquestes temporades altes ve relacionat amb que els pares i mares en tenir més temps lliure fa que visitin més el centre comercial i tinguin l’oportunitat de deixar als seus fills i filles gaudir del servei de la Ludoteca.

19. Com feu us dels materials, els netegeu?

El centre dóna molta importància a la higiene de l’espai i dels materials que disposa. En tractar-se d’una espai utilitzat per molts infants, les persones educadores del centre realitzen cada dues setmanes una neteja general de l’aula. I si parlem del parc de boles, els treballadors de la Ludoteca ho netegen traient principalment tot el material interior de manera que en trobar el parc buit poden netejar-ho més profundament, i seguidament realitzen una neteja de les boles.

20.Hi ha algun punt  fort que podríeu assenyalar de la Ludoteca?

Un dels factors més destacables pels educadors/as de la Ludoteca és indubtablement el contacte i el vincle que arriben a crear amb els infants, la riquesa que els aporta a ells i elles el fet de treballar i aplicar els seus coneixements professionals mitjançant les activitats que dediquen a les petites i petits.

unnamed

Agraïm la col·laboració del centre per ajudar-nos i a volsatres per la vostra atenció. Gràcies !!!!

PÀGINA WEB: http://www.ludotecasmaravillas.com/

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Share
Publicat dins de General | Deixa un comentari

Entrevista COCOkids

Hola a tothom!

El passat dijous 4 de maig vam anar a visitar el parc infantil COCOkids situat al centre de Sabadell, on vam realitzar una entrevista a la directora del centre per conèixer millor el servei que ofereixen.

Dades del centre

El COCOkids, es un parc que disposa d’un espai de diversió, que consta de 1.200 metres on podem trobar una cafeteria i espais d’atraccions. Aquest espai està pensat per a celebrar festes d’aniversari. El seu horari és dijous, divendres, dissabtes i diumenges de 17:00h a 20:30h i diumenges també obren d’11:00h a 14:00h.

Història

Aquest centre es va fundar l’any 1997 que en aquell temps era conegut com a Xiquiparc, el qual va ser un dels primers parcs infantils de Catalunya. Més tard l’any 2011 desprès de que els hi hagués sortit molt bé aquests anys, van decidir renovar aquest parc amb el nom que coneixem avui dia anomenat COCOkids.

Organització

Les festes són un servei que poden contractar les famílies que inclou les invitacions per als convidats, el berenar (entrepà, un dolç de xocolata, patates variades i aigua o sucs), el pastís on els infants bufen les espelmes i finalment en acabar la festa fan entrega d’una bossa de llaminadures per a cada nen/a. Les activitats durant la festa no són programades però si que tenen un guió pel qual es basen per organitzar les festes, d’altra banda els infants que només venen a gaudir poden disposar de totes les atraccions pel seu compte sense cap ordre.

Activitats

Les activitats que tenen més èxit per als infants són els inflables, i les que menys èxit tenen depèn del gust de cada nen/a, però pel que fa en si els infants gaudeixen molt de totes les activitats que disposa el COCOkids.

Usuaris

Els infants que podem trobar en aquest centre, són nens i nenes de: a partir de 1 metre on tenen el seu espai propi, i infants a partir d’un metre fins a 1 metre i mig que disposarien d’un altre tipus d’espai. Això està pensat perquè no hi hagi una barreja entre petits i grans ja que, potser podria provocar que es fessin mal entre uns i els altres. Amb això els infants que trobaríem serien fins als 12 anys ja que, un cop arribada en aquesta franja d’edat els nens i nenes ja s’interessen per altre tipus d’activitats. També podem trobar un cas d’infants que tinguin diversitat funcional, en aquest cas el centre s’encarrega de que si el nen/a ve al centre de manera individual, informin als pares segons el tipus de discapacitat que té l’infant i del perill que pot comportar. En cas contrari, podrà gaudir de les atraccions. Un altre cas d’aquest tipus, són els infants que venen amb esplais, escoles, etc…; el centre valorarà i en cas de que sigui possible, deixaran tot el centre per aquests infants que volen gaudir, però que serà de manera més ordenada, primerament un temps amb aquest tipus d’infants i seguidament amb la resta del grup. Ens van explicar que acullen infants de Sabadell, però també de les afores, com Castellar del Vallès, Sant Quirze del Vallès, Caldes de Montbuí, Sentmenat i Barcelona.

Lleis

En aquest cas, la llei que regula aquest tipus d’activitats és la llicència d’activitat, entre d‘altres. Aquests establiments han de complir molts requisits, com per exemple tenir una sortida d’emergència al centre. També intervé una normativa interna de l’establiment on hi ha tot un ventall d’aspectes a tenir en compte. Tenen un manual de funcionament sobre el tracte als clients, sobre l’utilització de cada àrea, quins jocs es poden realitzar o els protocols de les al·lèrgies que poden tenir alguns infants.

Conclusions

Per concluïr aquesta visita, valorem molt positivament tota la informació que ens han proporcionat i agraïm a COCOkids per haver-nos rebut i haver-nos respost totes les preguntes que teníem per a ells/es sense cap mena de problema. Estem molt contents del tracte que vam rebre per l’hospitalitat i l’amabilitat amb la qual ens van atendre mostrant-nos el parc i inclús deixant-nos fer fotos i gaudir d’algunes de les instal·lacions com els inflables on vam poder jugar una estona aprofitant que no hi havien infants.

IMG-20170516-WA0000

IMG-20170516-WA0001 (1)

IMG-20170516-WA0003

 

Share
Publicat dins de General | Deixa un comentari

LaSala Teatre Miguel Hernández

LaSala Miguel Hernández és un equipament teatral ubicat a la Ronda de la Roureda, Sabadell; que es dedica a la creació, producció i difusió d’espectacles infantils, amb una programació innovadora i de qualitat oberta a tots els gèneres i a totes les disciplines.

Des de la seva inauguració l’octubre de 2006 fins al final de la temporada 2014-2015, per LaSala han passat més de 125.000 espectadors i espectadoresi i han actuat un bon nombre de companyies catalanes, però també de la resta de l’estat espanyol i d’altres països com França, Itàlia, Bèlgica…

La Núria i la Mireia van ser les dues persones que ens van oferir l’oportunitat de realitzar l’entrevista i de fer-nos conèixer, de manera profunda i emocionant, el seu centre. Aquí us la deixem:

1. Com va sorgir la idea de LaSala Miguel Hernández? El projecte de la sala té 10 anys. L’Eulàlia Rivera, que és la directora de la sala i la directora artística, estava a l’associació Rialles; la qual vetlla pel teatre infantil i l’entitat que gestiona la sala. La nostra directora va pensar que seria molt bo que la ciutat tingués un teatre dedicat exclusivament al teatre infantil i juvenil des de el vessant professional, és a dir, oferir funcions de companyies professionals que treballen amb aquest tipus de públic.

2. Quina és la llei o la normativa que regula aquest centre? Hi ha moltes lleis i normatives. L’edifici és un espai municipal, que és l’espai en el qual gestionem el projecte de la sala, que es regeix per les ordenances municipals. Cada subvenció que rebem té uns requisits i, per tant, ens han de regir dins de cadascuna segons els requisits que ens demanen.

3. Econòmicament, de qui depèn aquesta sala? Depenent de les subvencions. Aquí a la sala intervé l’Ajuntament de Sabadell, l’ISEC (Departament de Cultura de la Generalitat) i la Caixa. Després, segons a quines temporades, si hi ha hagut funcions que han vingut companyies de diferents comunitats autònomes d’Espanya, podem demanar subvencions al Ministeri Espanyol de Cultura. Per aquesta subvenció no la podem demanar sempre, sinó únicament quan venen tres comunitats autònomes diferents a l’any. Però bàsicament ens mantenim per les subvencions publiques.

4. I passant als serveis que oferiu… quins són i a quina edat estan destinats? El projecte de la sala ofereix una temporada teatral que coincideix amb la temporada escolar, ja que comencem a l’octubre i acabem a finals d’abril principis de maig.

Durant tot l’any oferim espectacles d’arts escèniques: teatre, música, dansa, noves tecnologies, noves tendències…; de tot el que conforma les arts escèniques per a persones des dels 0 fins a 14 anys.

Al novembre, hi ha un festival que va néixer aquí a la sala i que ara està implantat a 12 ciutats i 14 teatres més Galícia. El festival és internacional, ja que participen companyies d’arreu del món (Japó, Bèlgica, Escòcia, Canadà, Londres…) és especialment creat per infants entre 0 a 5 anys.

A part de ser un centre d’exhibició, és un lloc de producció i de creació. Hi ha companyies que creen el seu espectacle i fan el que es diu una residència, és a dir, disposen d’un espai que és el teatre i el tenen a la seva disposició per poder crear el seu espectacle. Nosaltres, en aquests casos, treballem amb les escoles del Pla Entorn de Sabadell.

Les escoles del Pla d’Entorn de Sabadell són aquelles que treballen per la seva condició socioeconòmica i del context, en el qual hi ha nens i nenes amb més risc d’exclusió social. Nosaltres el que fem quan tenim residències és trucar a les escoles a través de Ciutat i Escola (dins del Departament d’Educació, de l’Ajuntament) i, de manera gratuïta, veuen a veure una funció.

La sala també treballa la part social.  Creiem que la cultura és un pilar per la nostra societat igual que ho és el menjar, la higiene, l’educació; que la cultura ajuda a crear persones lliures i amb pensament crític i que hauria de ser un dret universal per a tothom. Dins d’aquest treball social, hi ha una part de la sala que es posa en contacte amb entitats que treballen amb risc d’exclusió social per oferir-li entrades per venir.

A més, estem dins d’un programa que treballa perquè aquelles persones que tenen problemes per accedir a la cultura ho puguin fer, ja sigui perquè estan en risc d’exclusió social, minusvàlua…

5. Quin horari té la sala? Entre setmana fem funcions, normalment, a les 9:30 i a les 11:00 del matí. Hi ha funcions que, perquè d’entre una funció i una altra hi ha temps de preparació, es fa a les 9:30 i a les 12:00 del matí. Els caps de setmana, generalment, fèiem diumenge a les 17:30h; i algun espectacle dedicat a lactants i infants més petits, el diumenge al matí.

 Ara ens estem plantejant que, aquelles funcions que són més per tot el públic, siguin a les 20:00 del vespre un dissabte; de manera d’enganxar més als i les adolescents i a la gent més gran. El fet que l’obra duri aproximadament una hora, fa que la persona espectadora tingui més interès a utilitzar el nostre servei, ja que després podrà fer més plans (anar a sopar, prendre una copa, etc.).

6. Quin és el preu d’entrada o la quota? El preu és per espectacle. Les escoles de Sabadell paguen sis euros per cada funció i les mestres i els acompanyants no paguen, ja que som nosaltres qui ho cobrim. En general, tot i que hi ha espectacles que varien a causa del cost de producció (entre 8 i 10 euros) està entre els sis i els vuit euros.

Amb el carnet d’Amics de LaSala, emplenant un formulari i abonant cinc euros, els i les espectadores poden gaudir d’entrades a sis euros per a tota la família en tots els espectacles

7. Venen moltes escoles? Sí, hi arriben de molts llocs: Sant Quirze, Santa Perpètua, Terrassa… Aquest any han passat per la sala al voltant de 13.000 persones, des de les escoles privades del centre de Sabadell fins a les que estan dins del Pla d’Entorn.8

8. Actualment, hi ha molta diversitat cultural a les escoles. A la sala, teniu persones usuàries d’arreu del món? Diversitat cultural hi ha sempre, perquè en el moment que tu tens un festival amb gent de tot el món, ja hi és; i només aquí al vestíbul, quan es reuneix més d’una escola, ja hi ha una diversitat cultural, sociocultural….

Per entendre’ns: si està de moda la diversitat cultural, doncs busquem un espectacle que la tracti. No, nosaltres no fem això. Ni de la nutrició, ni de la higiene. Nosaltres busquem bons espectacles, els quals parlen de milers coses i que, probablement, també la tracten.

No som massa amants dels dossiers pedagògics aquí a la sala, però hi ha companyies que el tenen i nosaltres els pengem a la nostra web perquè les escoles puguin accedir o, si elles ho demanen. nosaltres truquem a la companyia per facilitar el tràmit.

Però, tornant a la pedagogia com a tal, nosaltres creiem que han de venir al teatre per plaer i per gaudir de les arts escèniques. Només anar de l’escola al teatre, d’entrar, de veure a més infants, seure a unes butaques, seguir unes normes de convivència, anar a l’escola i parlar del que han viscut… s’han après tantes coses.

Dossier pedagògic, sí; si t’ajuda està molt bé. Però jo crec que tenim grans professionals de l’educació que saben tibar molt bé del fil i desenvolupar els temes que han sortit a la funció una vegada han tornat al centre escolar.

9. Arriben escoles d’educació especial demanant els vostres serveis? Si us arriba un infant amb una diversitat funcional de qualsevol tipus, feu adaptacions perquè puguin gaudir de les vostres activitats? Treballem constantment amb les escoles d’educació especial: Xaloc, Francesc Bellapart, CIPO… Ells saben que ells són públic exactament que altres escoles.

Al principi costava una mica, ja que no entenien que els espectacles no eren per ells: perquè hi havia una dificultat d’entrada perquè era dins d’una casa, perquè era molt fosc… Però després de molts anys de confiança, ens truquen i ens pregunten si aquest és adequat per ells o no. És un públic meravellós, com qualsevol altre.

10. Per poder treballar en aquesta sala, quina titulació es necessita? En quant a aquestes persones treballadores, quantes són i com s’organitzen?

Som quatre persones: l’Eulàlia, que és la directora; la Mireia, que és llicenciada en art dramàtic i que és la coordinadora d’atenció al públic i de coordinació i organització de l’espai; la Núria, que és llicenciada en periodisme i que porta la direcció; i el Jordi, que és llicenciat en història i que s’encarrega de l’administració.

No és un lloc on es demani una titulació específica. És un espai que necessita gent que es cregui molt el projecte perquè nosaltres no tenim un horari ordinari: treballem els caps de setmana, hem de fer moltes mobilitzacions, no tenim horari d’entrada/sortida… Els dos exemples més claus són al novembre, que és quan es fa el festival i treballem cada dia sense un dia de descans; i al desembre, ja que surten projectes que ens ocupa molt de temps (per exemple: el parc al carrer, al centre de la ciutat).

L’aspecte positiu d’aquests horaris “anormals” és que tenim molta flexibilitat. Si vèiem que la feina va bé i estem molt cansades o necessitem un dia lliure, tenim l’oportunitat de demanar-nos uns dies de descans. Nosaltres treballem per objectius: la feina s’ha de fer i s’ha de complir i, per tant, la manera d’organitzar-se el temps és cosa nostra mentre s’acabi complint la planificació que tenim.

11. A part de tractar amb infants, feu partícips a les famílies de les activitats?

Els infants són uns fans de la repetició, si els hi agradat una cosa la repetirien infinites vegades. El fet de tornar al teatre amb la seva família perquè al nen o la nena li ha encantat, els hi fa sentir-se protagonistes.

Estem totalment a favor que els infants comparteixen estones així amb la família. Moltes famílies venen al teatre i ens diuen: “No, aquesta funció ja l’ha vist amb l’escola”; però nosaltres creiem que, al ser la seva màxima referència, és encara més emocionant tornar amb ella i gaudir una vegada més de la funció.

Aquest any ens va passar una cosa màgica, ja que van venir els i les àvies amb els seus néts i nétes. Va ser molt emocionant veure com cada persona, amb les seves diferències d’edat, extreia diferents aspectes de la funció.

12. I per concloure aquesta entrevista… Quins són els motius pel qual recomaneu que els infants i les famílies acudeixin a la sala Miguel Hernández?

És un teatre que treballa amb una rigorositat espectacular. Per nosaltres, que el nen o la nena tingui 1 any o 18 anys ens dóna igual, ja que continua essent públic i els hem de tractar de la mateixa manera.

És un espai cultural que cuida a les companyies que treballen amb nosaltres, en el qual oferim espectacles amb molta qualitat.  A més, és una sala molt particular perquè és l’únic que hi ha a Catalunya i a la resta de les comunitats autònomes que es basa en teatre infantil i juvenil. Amb això volem tornar a dir que, tot i que ens dirigim de manera més directa a persones entre 0 i 14 anys, són obres dirigides per tots els públics.

Parlant com a clau de ciutat crèiem que la Sala és molt important perquè aporta molta cultura a tots els públics però, malauradament, no està prou reconeguda a Sabadell. Per aquest motiu, com ja hem comentat abans, estem buscant algunes estratègies per cridar l’atenció d’espectadors i espectadores que passin dels 14 anys.

LaSala (1)

Durant l’entrevista amb la Mireia

La Núria i la Mireia, que són les dues persones que ens van atendre, en finalitzar l’entrevista, ens van demanar consells i estratègies per cridar l’atenció d’un públic més adolescent i/o adult. Nosaltres dues vam recomanar fer una xerrada al nostre institut perquè que vam creure que era un bon lloc per començar a donar-se a conèixer entre aquest públic, ja que les seves funcions serveixen per als tres graus superiors que es cursen a l’institut: animació sociocultural i turística, per l’espectacle que ofereixen; integració social, per la diversitat que es tracta tant al vestíbul com a les funcions; i l’educació infantil, ja que és una sala especialitzada en teatres infantils i juvenils.

L’entrevista va ser una estona molt bona que ens va aportar moltes coses noves com, per exemple, esborrar el tabú que existeix en contra del teatre. A més, es va crear un ambient molt especial gràcies a les seves paraules d’emoció mentre ens explicaven el projecte de la sala teatral.

Agraïm moltíssim el tracte que ens van oferir i, sobretot, agraïm que visquin i es creguin de la manera que ho fan el seu projecte. Gràcies a ella, nosaltres tornarem a LaSala i no pas a fer una altra entrevista.

Us deixem l’enllaç de LaSala Teatre Miguel Hernández perquè veieu el seu projecte i tots els espectacles que ofereixen: http://lasalateatre.cat/

Moltes gràcies,

Delgado, Marta
Muñoz, Núria

LaSala

Al finalitzar l’entrevista, amb la Mireia.

 

Share
Publicat dins de General | Deixa un comentari