Mòdul 1. Exercici 1. Disseny de la caràtula d’un CD
GRUP ON S’APLICA L’ACTIVITAT
SEGON D’ESO
El grup està format per alumnes majoritariament provinents de Terrassa tot i que també hi ha algun alumne nouvingut.
El grup es desdobla un dia a la setmana, i es treballa amb 16 alumnes.
L’institut participa del projecte ARTIC que implica tenir una aula de VISUAL I PLÀSTICA equipada amb ordinadors,escanner i impressora.
Aquesta activitat dins la programació s’insereix a la unitat 7que es titula “El poder de la imatge” on es tracta el disseny i la publicitat.
DESCRIPCIÓ DE L’ACTIVITAT
Dissenyar la caràtula d’un CD del grup o cantant preferit .
Les mides són 120x120mm
Mitjançant el programa Photoshop els alumnes han de realitzar el disseny d’una caràtula d’un CD aplicant en la seva realització alguns dels conceptes treballats en unitats anteriors com el color, la simetria o el modul.
Passos a seguir per desenvolupar-la
|
Sessió 1 Es proposa als alumnes que facin el disseny de la caràtula d’un CD sobre el seu grup o cantant preferit. Comencen a fer esbossos on decidiran de quins elements estarà formada la caràtula, dibuixos, fotografies en paper o tretes d’internet i quins colors hi aplicaran.
sessió 2 Els alumnes creen a l’ordinador una carpeta al seu nom,on guardaran el document de l’activitat i les imatges que utilitzaran per realitzar-la. Escanegen el possible material que han d’utilitzar. Posteriorment prenen un primer contacte amb el programa a partir d’una imatge donada on experimenten les diferents possibilitats que els hi ofereix el photoshop.
Sessió 3 Projecto amb el canó el programa Photoshop explico als alumnes com funcionen les capes i els ensenyo el menú on hi ha totes les eines ens fixem especialment amb la “fletxa”, que els servirà per moure els elements de la imatge i per duplicar-los i amb la tipografia, que els serà útil per escriure. Em centro també amb el menú edició on l’opció TRANSFORMAR, els permetrà canviar la mida, girar els objectes i crear simetries habent duplicat previament els objectes. També em centro amb l’opció filtres on els alumnes veuen que poden manipular les imatges i finalment amb el color. Després els alumnes practiquen el que s’ha explicat a partir d’unes imatges donades que tenen guardades en una carpeta de l’ordinador.
Sessió 4 Els alumnes comencen a treballar ja amb la seva caràtula en la que tenen com a premissa reflectir els conceptes treballats en unitats anteriors com la simetria el modul i el color.
Sessió 5 Els alumnes porten de casa CD’S i analitzem en grup diferents maneres de dissenyar una caràtula fixant-se amb el color la distribució de les imatges la tipografia . Continuen treballant amb la caràtula. Sessió 6 Continuen treballant i els passo webs de dissenyadors de caràtules. Sessió 7 Acaben l’activitat, la imprimeixen i la coloquen en un estoig i redacten un escrit sobre els resultats obtinguts. M’envien el treball al meu e-mail. Sessió 8 Projecto un power point amb tots els treballs i cadascú explica als companys el que ha fet.
|
|
Objectius que es volen assolir 1.Aprendre a utilitzar alguns aspectes del el programa Photoshop. 2.Saber aplicar el concepte de modul i simetria en el disseny de la caratula d’un CD. 3.Saber aplicar el color no decorant sinó donant-li un significat. |
Continguts que es treballaran
-El disseny gràfic
-la composició
-el color
-la tipografia
-El mòdul
-La simetria
Temporització
7 sessions
Recursos humans i materials necessaris
Ordinadors, escanner, impressora, connecció a internet, paper, colors, tisores, goma d’enganxar.
Organització del grup
Els alumnes treballen individualment
Activitats d’avaluació
Esbossos realitzats
Les activitas prèvies a la realització de la caràtula del CD
El disseny de la caràtula
L’escrit sobre l’anàlisi dels resultats obtinguts
Criteris d’avaluació
-L’originalitat en el disseny.
-La coherencia en el treball.
-L’exigència en els acabats.
Quins coneixements adquirits aplica?
-El concepte de mòdul
-El tractament del color
-El concepte de simetria
Quins nous coneixements fomenta?
– L’aprendre a treballar amb un mitjà digital.
-L’Aprendre a dissenyar.
Quins nous coneixements fomenta?
– L’aprendre a treballar amb un mitjà digital.
-L’aprendre a dissenyar.
Té connexions amb alguna altra àrea? Quina?
-Té connexions amb la llengua les matemàtiques i la informàtica
COMPETÈNCIES BÀSIQUES QUE S’HI TREBALLEN
Competència d’autonomia i iniciativa personal
L’alumne en tot moment pren decisions sobre com fer el disseny de la caràtula quines imatges què escull i quines rebutja.
Competència d’aprendre a aprendre
L’alumne consulta les webs on trobar exemples de caràtules de CD
Competència matemàtica
L’alumne a de prendre mides a l’hora de realitzar la caràtula
Competència en el tractament de la informació i competència digital
L’alumne utilitza l’ordinador per realitzar part de l’activitat.
Competència lingüística i audiovisual.
L’alumne ha de saber escriure correctament l’autor i el títol del CD
- Exemple de proposta
-
Enllaços de Disseny i il.lustració
- http://www.apic.es/
- http://www.apiv.com/

