Joc d’escolta

Creació d’un arxiu d’àudio, instruments i alumnes

Dibuix

untitled-paint

La meva escola

Sóc mestra a….

Sóc mestra a l’Escola Guillem de Mont-rodon a Vic.
Estic a Cicle Superior però m’interessa molt l’Educació Infantil.

ToonDoo: dissenyem i creem còmics online

Captura de pantalla 2013-11-06 a las 22.21.28

Vet aquí una aplicació web 2.0 que ens permet fer moltes coses, des de crear una tira còmica fins a un llibre virtual, en format flash, ideal per inserir al nostre bloc. Es tracta de la webToonDoo que, tot i que està en anglès, és força intuïtiva. Pot ser de gran utilitat en els blocs d’aula o de matèria.

Aquí us deixo un petit tutorial

Creately: mapes conceptuals online

Creately és una aplicació web que ens permet fer mapes conceptual en línia. Ens ofereix moltes plantilles llestes per a usar i força objectes: figures geomètriques, molts tipus de fletxes, estrelles…, encara que permet, també, pujar imatges des del nostre ordinador. Es poden fer diversos mapes alhora que es col·loquen en diferents pestanyes. Permet convidar col·laboradors, afegir comentaris i enviar el mapa per correu. D’altra banda, es pot exportar com a imatge o PDF per desar-lo al nostre ordinador. Tot i que està en anglès, aquí en teniu una descripció:

Screen Toaster i Tildee: 2 eines que permeten crear un tutorial online

Moltes vegades us hagués anat bé poder fer un tutorial per a explicar un procés determinat. Res més fàcil! Aquí teniu una manera de fer-ne un. ScreenToaster és una aplicació online que us permet gravar allò que esteu fent al vostre ordinador. Pot gravar la pantalla sencera o un àrea rectangular determinada acompanyada, si voleu, de la vostra veu i, fins i tot, podeu utilitzar la webcamp. Us permet desar-lo al vostre ScreenToaster, pujar-lo a Youtube o baixar-lo al vostre ordinador en format .mov o .swf.

Aquesta eina 2.0 ens permet per crear tutorials en línia d’una manera fàcil i gratuïta on podrem inserir text, il·lustracions o vídeos. Un cop finalitzat el tutorial rebrem una URL on poder veure el material creat. Des de llavors ja podrem enviar la URL a través del correu electrònic o compartir el material en les principals xarxes socials perquè tothom ho pugui veure.
 Vídeotutorials orientatius:

Crear i comparitr documents col·laboratius en línia

Hi ha diverses aplicacions en línia que ens permeten crear i compartir documents en línia:

1.- TitanPad

Amb TitanPad es pot crear un document col·laboratiu en un moment. No cal crear un compte per utilitzar-lo, només fer clic a “create public pad”, indica el teu nom, i comença a escriure. Pots convidar a altres persones a col·laborar, només fent arribar l’URL assignada al teu TitanPad. A cada col·laborador se li dóna un color únic per ressaltar el text que ha afegit. És molt simple i és molt senzill en aparença i en funcionalitat. Per últim assenyalar que incorpora un xat per anar comentant en viu els diferents canvis que aneu fent i que a més ofereix l’opció d’importar / exportar diversos formats: Word, RTF, PDF, text pla, web …

Un vídeotutorial orientatiu:
2. GroupDocs
Groupdocs és una eina bastant atractiva amb l’objectiu de competir amb gegants com Google Drive o Zoho. Podem obrir arxius sense necessitat de baixar-los, col·laborar entre diverses persones en un mateix arxiu, crear qüestionaris usant plantilles, signar documents directament al web, organitzar fitxers en carpetes .. totes les funcionalitats que es necessiten en el dia a dia, amb una solució bastant intuïtiva i ben dissenyada.
 Vídetutorial orientatiu:

El joc com a eina metodològica per aprendre

Avui dia ja són moltes les persones que pensen que l’educació no només se centra en el treball acadèmic a les aules o a casa (en el cas de l’educació en família), sinó també en les activitats fora dels centres educatius, així com extraescolars, educació en el lleure, etc. Tanmateix, des de les escoles també podem crear i preparar activitats divertides que motivin els nostres infants. Així doncs, i per què no, el joc potser una bona eina metodològica per aprendre i comprendre la societat d’avui. Sense cap mena de dubte, el joc hauria de ser més present a les aules, hauria de ser, en molts casos, el centre de l’activitat educativa, hauria d’ajudar als infants a comprendre i aprendre a relacionar els conceptes treballats a les diferents àrees curriculars…El material exposat en aquest bloc de Joel Artigas té l’objectiu de  recopil·lar recursos i jocs per fer amb els infants i ho presenta en un article titul·lat  Els millors 25 jocs infantils: