Moments memorables

Curs acadèmic 2015-16:

Premi Impuls al Projecte de El Fil de les Clàssiques

Sense portar cap Treball de Recerca es recullen tres premis del curs anterior! Dos premis Eidéa i un Projecte de Recerca Jove!

Recitem en llatí amb els alumnes de català d’adults i amb els de Visual i Plàstica, en totes les llengües per Sant Jordi…. participem a la XII Magna Celebratio, fem projectes comuns al centre “El pas del temps” i portafolis digitals…

Curs acadèmic 2014-15:
Premià de Mar a Madrid: Turbo argenteus d’Edublogs i Clic de fotografía Es de Libro a la Feria del Libro.

Premis i més premis! És l’any de la Reconstrucció Històrica!

Imatge de previsualització de YouTube

Curs acadèmic 2013-14:

Agraïments de Non omnis moriar a Edublogs 2014:

Imatge de previsualització de YouTube

El món a l’inrevés. Carpe diem!

L’institut Premià de Mar rep quatre mencions extraordinàries a Es de Libro.

A cada passa referents clàssics, distinció de la Facultat de Filosofia de la Universitat Ramon Llull.

Centaures d’or de Chiron 2014

Graduació 2014:

Imatge de previsualització de YouTube

Carpe diem, promoció del 2011/2014

Taula rodona sobre el Festival Laietània al programa Tot d’una de Ràdio Premià de Mar.

3r Premi Yoconoco mi herencia, ¿y tú?:

Imatge de previsualització de YouTube

Carpe diem, promoció del 2011/14

Curs acadèmic 2012-13:

1a Promoció de Clàssiques digitals de l’institut Premià de Mar

Curs acadèmic 2011-12:

El primer final de curs del Premià

Curs acadèmic 2010-11:

Primera generació digital de Clàssiques i última del Cristòfol Ferrer

Curs acadèmic 2009-10:

Nubes a An Et (twinning project) betwen us.

Fundamentos léxicos en el aula de Clásicas , VI Jornadas de Cultura Clásica.com: abril de MMX.

Electra i Clara Segura: març de MMX.

Jornada plurilingüe amb els llatinistes francesos: 15 gener de MMX

VII Jornada de Clàssiques de Sagunt: novembre de MMIX.

Dia europeu de les llengües, participem a Radices Europae: setembre de MMIX

Curs acadèmic 2008-2009:

Encara no hem acabat el curs 2008-09 i crec que ja cal anar enumerant els nostres moments memorables.

Començàvem el curs amb el premi Didascàlia de la revista Auriga. De seguida, ens va caure el premi al millor bloc d’educació 2008 de Premis Blocs Catalunya.

 El bloc ha sortit a la premsa escrita, a la ràdio i a la televisió; s’han multiplicat les entrades i abans de fer el primer aniversari ja arribem als més de dos mil sis-cents comentaris i els 260 articles. Hem anat al IV Fòrum Auriga, hem visitat les restes grecoromanes d’Empúries, hem celebrat amb una exposició funerària la festa dels difunts, tenim dos canals al Youtube, Vodpod, etc malgrat tot El fil de les clàssiques continua sent el bloc d’aula de clàssiques de l’IES Cristòfol Ferrer, bloc que ja ha tingut descendència en el bloc dels estudiants Aracne fila i fila, obert a la col·laboració d’altres centres.

Hem acabat el segon trimestre i, després de recollir el premi Didascàlia 2008 de la revista Auriga, es va presentar El Fil de les Clàssiques com a experiència didàctica a les III Jornades de Clàssiques al Seminari Conciliar de Barcelona el divendres 13 de març de 2009 amb aquest mapa conceptual i el vídeo resum del que hic et nunc és.

Hem començat el tercer trimestre i hem quedat finalistes a III Premi Espiral Edublogs09 en la categoria de blocs de professors, fet que ens ha vingut de nou perquè pensàvem que érem un bloc d’aula i sempre ens han considerat un bloc d’aula. L’Uri de quart de llatí ens ha sorprès amb un rap de El Fil de les Clàssiques: el rap de Clàssiques, per abreujar.

Què més ens pot passar? Doncs, guanyar la baldufa d’argent a Edublogs 09 en la categoria de blocs de professor@s a Caixafórum de Madrid i que Chiron ens premiï la feina dels alumnes amb el Centaure d’or.

estiu2009_0937

Acabem el curs amb 484 articles i 6.000 comentaris a El Fil de les Clàssiques i amb 213 articles i 1563 comentaris a Aracne fila i fila. Moltes gràcies a tots i a totes que ho heu fet possible  i la més sincera i sentida enhorabona per la feina ben feta que, com heu comprovat, sempre té les seves compensacions i enguany han estat moltes!

Molt bon estiu i reprenem el fil al setembre! Aleshores espero i desitjo que  Xtecblocs  ja ens permeti escriure en GREC, ara ens ha estat possible posar l’esperat traductor!

 Curs acadèmic 2007-2008 

Per a aquells que voleu fer un cop d’ull a El fil de les clàssiques, però no teniu massa temps per llegir més dels 200 articles i més de 1.800 comentaris, tot seguit trobareu els moments memorables de producció pròpia del curs 2007-2008, distribuïts per matèries i cursos:

CULTURA CLÀSSICA 3r ESO:

. un vídeo sobre la indumentària grega i romana, fet per l’alumna Laura Galán de Cultura clàssica de tercer d’ESO.

. un dominó d’atributs dels déus, fet per l’alumna Fiorella Scotto de Cultura clàssica de tercer d’ESO.

. record d’una dramatització feta a l’aula: Judici de Paris, pels alumnes de cultura clàssica de tercer d’ESO.

. record de les múltiples exposicions fetes  a classe sobre la mitologia en PowerPoint.

. record d’un PowerPoint a Cultura Clàssica, per Constanza Ledesma .

. record d’un treball sobre art grec en uniflip, per Rosó Vivó.

. record d’una exposició amb les manualitats fetes al llarg del curs 2007-08.

CRÈDITS VARIABLES:

CV ARRELS CLÀSSIQUES DEL LÈXIC CIENTÍFIC, TÈCNIC I HUMANÍSTIC 4rt ESO

. un anunci publicitari, per Luciana Ledesma, alumna d’ Arrels clàssiques del lèxic científic, tècnic i humanístic de 4 rt d’ESO.

. record d’una enquesta a Arrels clàssiques del lèxic científic, tècnic i humanístic per Camila Pérez de 4 rt d’ESO.

CV MITOLOGIA GRECO-ROMANA 4rt ESO:

. record de les múltiples exposicions a classe en PowerPoint a mitologia de 4rt d’ESO.

LLATÍ: 

CV INICIACIÓ AL LLATÍ 4rt ESO

. record de muntatges amb llatinismes: Llatinismes a la carta per alumnes d’Iniciació al llatí de 4rt d’ESO.

. record de llatinismes amb imatges.

. record d’una representació en llatí: Statuae.

LLATÍ 1r de Batxillerat

. record d’un convivium amb els alumnes de primer de batxillerat de llatí amb l’espectacular  fal·lus de massapà de l’Andrea González i de l’Aida Caba.

. record d’aprendre llatí amb monedes, amb textos epigràfics o amb el cinema.

. record de tardes amb jocs didàctics, Labyrinthos d’ediciones Eureka.

LLATÍ 2n de Batxillerat

. un article sobre Bàrcino, fet per Marta Molina de segon de batxillerat de llatí.

. un muntatge, també fet per Marta Molina, sobre els monuments de la Hispània romana prescrits per les PAU de llatí.

. record d’aprendre llatinismes amb cançons, fotografies, textos literaris, tot passejant,etc.

GREC:

GREC 1r de Batxillerat

. record dels enigmes d’art .

. record de cuina grega: la tirópita de la Sara Pérez.

GREC 2n de Batxillerat

. un vídeo sobre els jocs i l’esport a Grècia, fet per Cristian Dedeu Van den Berg de segon de batxillerat de grec.

. animacions amb les faules d’Isop, per Cristian Dedeu Van Den Berg de segon de batxillerat de grec.

 . record d’un symposion a l’aula amb lectura i audició d’obres gregues i menjar.

TUTORIA:

. record d’un emotiu comiat amb la dea Fortuna per afavorir la bona sort.

FESTIVITATS:

. record d’un vídeo per felicitar el Cap d’any.

. record del dia escolar de la no violència i de la pau: Bòreas i Hèlios, d’Isop.

. record d’amors que maten: Orfeu i Eurídice.

. record d’un taller que per Sant jordi els alumnes van demanar: Eco y Narciso, un joc d’etimologies grecollatines d’ediciones Eureka.

CELEBRACIONS:

. record de les Saturnalia amb els alumnes de llatí de primer de batxillerat.

. record dels enigmes per navegar per Internet, per exemple per Sant Josep o d’art.

. record d’una recreació històrica a Badalona: Magna Celebratio MMVIII.

. record del voki per celebrar els 1000 comentaris.

LECTURES:

. record de múltiples lectures, per exemple La còl·lera d’Aquil·les o Narracions de mites clàssics.

SORTIDES:

. reportatge d’una visita a la vil·la romana de Can Farrerons a Premià de Mar, per Marta Molina.

. record d’una representació del Persa de Plaute al teatre grec de Montjuïc amb els alumnes de primer de batxillerat de llatí.

PROJECCIÓ EXTERNA:

. Des de Galícia, Fernando Lillo presenta en societat virtual El fil de les clàssiques  i, a Catalunya, Ramon Torné en el seu blog.

. El fil de les clàssiques forma part de la blogosfera de clàssiques Chiron i  na Margalida n’esdevé membre.

. El fil de les clàssiques destacat a BUTLLETIC.

. El Fil de les clàssiques recomanat a la pàgina d’inici de Xtecblocs.

. El fil de les clàssiques recomanat a Pléomen de la revista Auriga nº 50.

. El fil de la Margalida al bloc de Salva Muñoz, El cinturón de Hipólita.

. Statuae o una altra manera d’ensenyar activament llatí triomfa arreu, val a esmentar el bloc col·lectiu d’alumnes Alea iacta est.

. El fil de les clàssiques i Llegir molt i escriure bé de Joan Marc Ramos presenten en el primer Congreso Nacional de Internet en el aula un projecte del Departament de català: Competències al Cristòfol Ferrer a partir del Fil de les Clàssiques i Llegir molt i escriure bé.

. Una pila de vídeos al YouTube.

RECONEIXEMENTS:

. El grup Kuanum ens felicita pel nostre muntatge del seu taller Macellum et pistor a la Magna Celebratio MMVIII de Badalona.

. El grup de recreació històrica del Museu de Badalona ens felicita per la nostra contribució a la difusió de la Magna Celebratio amb els nostres muntatges audiovisuals.

. El regidor de cultura de l’Ajuntament de Premià de Mar, el Sr. Ernest Casadesús i Anfrons, ens envia una carta d’agraïment i el llibre Secret, secret per haver realitzat la Marta Molina, alumna de segon de batxillerat, un muntatge audiovisual de la nostra visita a les termes  de Can Farrerons de Premià de Mar, un jaciment arqueològic encara poc conegut.

. Felicitacions des del primer Congreso Nacional de Internet en el aula per al Premi Didascàlia.

PREMIS:

. El fil de les Clàssiques rep el guardó Didascàlia que anualment atorga la revista Auriga a la millor tasca docent en el món de les clàssiques en territoris de parla catalana.

One thought on “Moments memorables

  1. Pingback: Carpe diem, promoció del 2011/14 | El Fil de les Clàssiques

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *