El temple grec i els ordres arquitectònics
Cultura clàssica, General, Grec febrer 26th, 2009Habiliteu el Javascript i el Flash per veure aquest Flash video.
Si no has llegit l’article Els ordres arquitectònics clàssics, fes-ho ara. Tot plegat et serà d’un gran ajut per resoldre els exercicis 1-4 de Grec 1, ed.Teide. pàgs. 181-182.

Aquesta fotografia que ens ha regalat en Fran pertany a un temple de l’illa de Sicília. A quin ordre arquitectònic pertany aquest temple? Quin nom rep pel nombre de columnes de la seva façana? Quin temple és? bla, bla
El El temple grec i els ordres arquitectònics per El Fil de les Clàssiques, a no ser que s'indiqui el contrari, està sota una Creative Commons Attribution-Noncommercial-Share Alike 2.5 Spain Llicència.








febrer 26th, 2009 at 12:41
uaaa >.
febrer 26th, 2009 at 21:38
Estudiant per l’examen i fent els exercicis del moodle estava buscant informació sobre els temples grecs i he trobat unes pàgines web on l’informació es molt clara i precisa a l’hora d’explicar l’estructura de l’edifici.
Te las passo, suposo que ja les hauràs vist;
http://xtec.es/~sgiralt/labyrinthus/graecia/relig/temple.htm
http://mercheraspi.googlepages.com/estructuradeltemplegrec
En la fotografia de l’entrada podem veure com el temple consta de sis columnes (contables) en la seva façana, per lu tant és Hexàstil.
A la pàgina de la Viquipèdia, també es pot trobar bona informació sobre els temples i la seva organització i estructura, quin nom reben els temples segons el nombre de columnes, quina es la seva distribució…
Seguiré fent els exercicis del moodle i si tinc algo nou a aportar torno a comentar!
Bona nit
febrer 26th, 2009 at 21:42
Molt bé, Anita; però ara centra’t en preparar-te bé l’examen de demà. Cada cosa al seu moment i hi ha temps per a tot!
febrer 27th, 2009 at 00:08
Que maca que és aquesta foto! És del temple de Segesta, Sicília. Acabo de fer tots els exercicis del moodle i entre ells els dels temples i aprofito per deixar un comentari..
Es veu clarament que és un temple d’ordre dòric hexàstil.
He fet servir el “wikipedia” per fer els exercicis i surt un resum a una imatge que trobo que és molt interessant per aprendre les parts del temple. Deixo uns enllaços:
http://es.wikipedia.org/wiki/Orden_d%C3%B3rico
http://es.wikipedia.org/wiki/Segesta_(Sicilia)
Curiositat:
Aquest temple grec és un dels millors conservats, debut al seu aïllament i a que com no està acabat, mai ha sigut profanat.
Gali me’n vaig a estudiar grec!! Espero trobar-me millor per demà…
bona nit!!!
febrer 27th, 2009 at 12:23
Aquest temple és d’ordre dòric! És un temple hexàstil, és a dir, de sis columnes a la façana. I és el temple de Segesta a Sicilia i està dedicat a la deesa Hera.
febrer 27th, 2009 at 14:52
Xapite Margalida!!!
Aqueste temples es troba en Sicilia, es d`ordre dòric, hexastil(sis columnes).
març 2nd, 2009 at 11:26
Hola Lida!
Aquest tmple es el famos temple de Sicilia…
vaga pero kin montatge mes xungo en el video diuen uns noms molt extranys…(espero k no ens el agem de aprendre) jeje!… Petons!!!!!!!!!!!!!!
març 8th, 2009 at 22:35
Com ja ha dit la Ana, aquest és un temple de sis columnes, Hexàstil, això m’ha sorprés bastant perquè la majoria de temples que havia vist eren de 8 columnes. Concretament és el temple de Segesta, Sicília, que per cert, pel que es pot veure a la fotografia és preciós i està molt bé conservat,també podem observar que a la part de dintre encara es conserva on normalment posaven la estàtua del deu del temple oi?
Segueixo comentant…
març 8th, 2009 at 22:35
Per cert…és d’ordre dòric!
març 12th, 2009 at 22:55
Margalida, aixo es un temple d’ordre Dòric ja que les columnes son llises i no tene gravats, i com en té sis encara que s’en vegin cinc es un temple Hexastil.
vagi bé!
abril 29th, 2009 at 11:10
Aquest temple fotografiat pel nostre amic Fran, a Sicilia, és d’origen dòric. La caracterització és facíl, té una estructura rígida i molt cuadrada, més que la jònica i la corintia, ja que la seva estructura és més simple que aquestes. Vale Margalida.
juny 3rd, 2010 at 11:08
Això es un temple dòric.
abril 1st, 2011 at 11:54
[...] Quins reconeixeu i per què? vid. El temple grec i els ordres arquitectònics [...]