Inuenit patella operculum

triclinium2.jpg

Els romans utilitzaven en la seva parla diària i literària expressions relacionades amb el menjar, algunes de les quals han arribat fins als nostres dies, iguals o derivades en dites catalanes similars. Us he preparat uns hot potatoes amb aquestes expressions llatines. Primer caldrà saber què diuen i després trobar-ne l’equivalent en català. Caldrà posar la  cobertoreta a la seva olleta: Inuenit patella operculum. Bon profit! Prosit!

Els alumnes de llatí de batxillerat també hi podeu accedir a través del vostre Fil Moodle i així en quedarà constància. Recordeu que queda la nota registrada a l’avaluador així com els intents que heu fet i on us heu equivocat.

9 thoughts on “Inuenit patella operculum

1. Marc

He fet un exercici de llatinismes sobre el menjar, i no sabia que haguès tants, està molt be jeje, fins demà Gali!

2. fatima

ola lida mola eh majar aixi!!:)
    hot potetos vol dir patates calentes bueno adew
    Bon profit! Prosit

Fàtima, t’hauràs d’esperar uns anys per poder fer aquests exercicis en llatí; però veig que millores en anglès!

4. Raquel

Jo ja he fet els exercicis del moodle, i quan pugi faré un que em falta.
    No resulten molt difícils, tret que si te’ls llegeixes més d’un cop, doncs per deducció, i per la traducció que hi ha al costat, són més fàcils!

5. Anna Salas Tarré

Diria que encara no he acabat els exercicis del Moodle però sento com em crida el bloc, així que comentaré els exercicis de Llatí que vaig fent.
    No havia escoltat moltes de les dites catalanes però ara que m’hi fixo bastantes tenen raó, com per exemple;

Cuius edis panis, illius et adspice nutum.

De qui et dóna el pa que menjes, atén també les ordres.

Aquesta dita llatina, m’ha agradat, la introduiré al meu vocabulari!

6. Marina Mayo

Estan molt bè aquets exercicis, m’han semblat força interessants i no costa de fer-los, només cal fixar-se una mica.

Valeeee!