EL IOGA

Continuem obrint horitzons pe tots els nostres alumnes, i és que l’Educació Física no és només anar al pati a córrer, saltar i cridar, sinó que hi ha tot un treball de valors al darrera, com saber guanyar, perdre, respectar els altres, les normes, el material utilitzat, etc. Tot allò que forma part de la societat actual però d’una manera motivant i lúdica.Però encara n’hi ha més, existeixen altres activitats esportives a part dels mateixos jocs, el futbol i el bàsquet, hi ha altres esports minoritaris, que hem de conèixer. És per això que hem organitzat una petita sessió de Ioga pels alumnes de Cicle Inicial a través d’un DVD.El Ioga forma part de la cultura hindú i del budisme des de fa més de 3.000 anys abans de la nostra era, marcant així també la nostra cultura amb formes d’entendre la vida tals com la no-violència, entre d’altres.

Promou l’evolució física, mental i espiritual del proactivant, relaxa, tranquil·litza, afavoreix la concentració i augmenta la flexibilitat i el vigor del cos. Activa els músculs, realitza un massatge, estira zones concretes, crea benestar, conserva la joventut i prolonga la vida. El Ioga harmonitza a nivell mental i emocional els aspectes de la personalitat i desenvolupa les nostres potencialitats internes. A més, proporciona la unió de  la consciència individual amb la consciència de l’infinit ( Marc Juncosa ).

A continuació un petit recull de fotografies de les sessions realitzades amb els alumnes de Primer i Segon de Primària.

IOGA cicle Inicial '09

One thought on “EL IOGA

1. Marta Batlles

Hola Silvia!
    Volia felicitar-te per la feina que estàs fent a l’escola, amb tot els nens i nenes!
    El treball d’hàbits d’higene, de salut, valors, les normes, l’esperit de l’esport, la dansa, tècniques de relaxació… entre moltes altres coses, realment és fantàstic!
    ànims! fins demà.
    Marta Batlles