DANSA DE LA FADA DOLÇA

A P3 treballem aquesta audició de “El Trencanous” de Txaikovski de la següent manera:

Primer fem que cada nen i nena es faci una vareta màgica punxant una estrella daurada i  posant-li purpurina. Després l’enganxem a una canya o un pal de “pinxo”.

Expliquem que la fada dolça converteix tot el que toca amb la vareta màgica en xuxes, gominoles, piruletes, caramels…Les fades sempre surten a la nit, per això apaguem els lllums. Ens movem per l’aula fent veure que nosaltres som fades i passegem pel bosc amb la nostra vareta, intentant marcar la pulsació, fent un gir de tant en tant, segons sona la música. Però hi ha un follet golafre que vol robar totes les varetes per menjar moltes xuxes. Quan les fades senten que el follet s’està acostant, es tiren a terra i s’amaguen. El follet passa sense veure-les, i les fades surten i tornen a passejar pel bosc. Quina sort! El follet no ens ha robat les varetes!

Diem que les varetes tenen màgia de debò: abans d’emportar-se-les a casa fem màgia: les guardem dins una capsa i la tapem amb un mocador. Expliquem que com les fades sempre surten a la nit, han de portar-se bé a casa perquè aquesta nit vingui la fada dolça. Li direm al conserge de l’escola que si ve la fada dolça li obri la porta, però si ve el follet golafre no, ja que si roba les varetes i menja moltes xuxes es posarà malalt i li cauran les dentetes.

A l’endemà obrim la capsa i trobem que hi ha un caramel penjat a cada vareta. La fada dolça ha vingut durant la nit i ens ha deixat un caramel!

vareta-fada-dolca

Aquest article s'ha publicat dins de recursos i etiquetada amb . Afegiu a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

2 comentaris a l'article: DANSA DE LA FADA DOLÇA

1. Gemma diu:

Hola Marife,
    La Natalia de P3A curs 2011-12, m’ha explicat que esteu fent ara lo de la fada Dolça, està molt emocionada i contenta i m’ ho explica tot.
    Es molt maco fer el seguiment dels projectes que esteu fent a les classes, i més ara que sembla que es quedaràn l’any que vé sense escola P3 ( per les retallades) en fi.
    Moltes gràcies per tot.

Gemma , mare de la Natalia.

2. MARIFÉ diu:

Quina gràcia que expliquin a casa el que fem a l’escola, tan petits que són!
    Doncs sí, amb la Dansa de la Fada dolça s’ho passen molt bé, i així treballem l’estructura de l’audició. Hauries de veure com es tiren a terra per protegir les seves varetes quan s’acosta el follet golafre! I caminen a poc a poc pel “bosc”, molt calladets, seguint la música màgica. Fan molta gràcia!
    Moltes gràcies pel teu comentari.
    Salutacions.
    MArifé

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

Current day month ye@r *