TALLER D’ESCRIPTURA DE LLENGUA LLATINA

QUOMODO ANTIQUI ROMANI SCRIBEBANT?

Què ens preguntem?

  1. Ha existit sempre l’escriptura?
  2. Sempre hem escrit igual, amb els mateixos caràcters?
  3. Quina llengua parlaven els romans?
  4. Quin era l’alfabet llatí?
  5. Com escrivien a l’antiguitat romana?
  6. Sobre quins materials escrivien?
  7. Amb quins estris escrivien?
  8. Quin tipus de cal·ligrafia utilitzaven?
  9. Quines persones sabien llegir i escriure?
  10. Quins documents escrits hi havia a l’antiguitat?
  11. On podem trobar inscripcions llatines?
  12. Quin és el lèxic propi de l’escriptura en llatí?

Donarem resposta a aquestes preguntes en la nostra llibreta de llatí: cadascú ho ha de fer a la seva.

Quines activitats realitzarem?

1.  Pluja d’idees: avaluació inicial.

2.  Recerca d’informació amb tablets i ordinadors.

3.  Agrupació en parelles.

4.  Cada parella tindrà un tema d’investigació.

5.  Preparar un mural amb imatges i dibuixos sobre el tema a treballar: lèxic en llatí.

6.  Preparar una exposició als companys.

7.  Escriptura a classe amb diferents estris i materials: tinta, ploma, tauletes de cera…

8.  Visitarem l’ Arxiu Municipal de Blanes per veure pergamins autèntics (medievals).

 

Temes per parelles:

Tema 1: ESCRIPTURA SOBRE PEDRA: com és, com es fa, on (inscripcions, arcs de triomf, làpides funeràries…)

Tema 2: LES TAULETES DE CERA I ELS PUNXONS: què eren, com s’escrivia, en quin àmbit s’utilitzaven…

Tema 3: PAPIR: origen, què és, com es treballa, com s’escriu…

Tema 4: PERGAMÍ: origen, què és, com es treballa, com s’escriu…

Tema 5: CÀLAM i TINTA : origen, què és, com s’escriu…

 

Selección de personal: el Currículum Vitae

Este trimestre, los alumnos de cuarto estamos agrupados en equipos de 3-4 personas. Cada equipo representa una gestoría – bufete de abogados.

El objetivo principal es aprender las características de los textos administrativos y jurídicos a partir de distintos encargos que se nos van presentando mediante el Moodle de la asignatura.

Durante la primera semana, los equipos tuvimos que pensar un nombre y eslogan de la empresa y pensar sus fortalezas como equipo.

1

Después de constituirnos como empresa, las gestorías hemos estado analizando distintos currículos. Para que el análisis fuera correcto, hemos elaborado una rúbrica de evaluación para puntuar los currículos. Por ejemplo, se ha tenido en cuenta la ortografía, la estructura del texto, la formación académica y los idiomas de las
aspirantes:

2

Una vez realizada la rúbrica, tuvimos que hacer un ranquin de los candidatos para decidir el mejor candidato. A continuación, podéis encontrar algunos ejemplos:

3

Después de elaborar todo este material, presentamos nuestra gestoría y análisis a nuestros compañeros:

4

 

Después de todo este trabajo, tuvimos la inestimable colaboración de dos exalumnos (Pau Nualart y Gerard Serrat) que se prestaron a hacer de candidatos para una entrevista de trabajo:

 

 

“LA CÁPSULA DEL TIEMPO”

 

Els alumnes de 1r. a la classe de castellà hem treballat el projecte de “La cápsula del tiempo” . Cada grup havia de dissenyanr com seria la seva càpsula que guardarem fins a 4t i obrirem el seu últim curs a l’escola. Havien d’escriure notícies actuals, un text predictiu explicant com creuen que seran les coses d’aquí tres anys, i un diari personal, juntament amb un objecte personal que fos important per ells.

Els alumnes han fet caixes espectaculars però malauradament només podem guardar una. La caixa més votada pels alumnes de 1A va ser “La caja de palomitas” feta per Ara Basurte, Elisabet Onieva, Joan Reina, Ana Maria Franco i la col.laboració de la nova alumna Nathalie Vivien.

Aquí teniu les caixes que han fet!

img_0946