Sobre rodes!!!

Els alumnes de 5è han acomiadat el curs sobre rodes. Durant aquest tercer trimestre han estat patinant, aprenent els moviments bàsics d’aquesta activitat per tal de poder impulsar-se, frenar, girar, saltar, etc. També han jugat a un munt de jocs que ja coneixien, però lliscant sobre les rodes dels seus patins. A continuació en deixem unes quantes imatges.


 

Vasili Kandinsky i Expressió Corporal

Aquest tercer trimestre amb els alumnes de 6è estem treballant l’Expressió Corporal. Després de veure alguns dels recursos que tenim per comunicar-nos a través del llenguatge corporal, arriba el treball final. Els alumnes, per grups de 6, hauran d’explicar un quadre abstracte a un públic, per a fer-ho només tindran com a recurs el llenguatge corporal. És un repte donat que no és una feina fàcil, però ja ho han començat a treballar i s’estan veient idees molt interessants. Ja anirem donant més notícies dels seus avenços.

Vam fer la tria de quadres de l’obra del pintor rus Vasili Kandinsky, abans de triar el quadre vam conèixer sobre la seva vida i obra, aquí us en deixem un resum i, a continuació els quadres triats pels alumnes de 6è per tal de ser representats.

Vasili Kandinsky: Pintor rus (1866-1944), és considera el pintor més important de l’Art Abstracte.
Les seves primeres obres estan encara dintre de l’Art Figuratiu, pinta paisatges amb espàtula.
Al 1910 pinta la seva primera aquarel·la abstracta. A poc a poc s’anirà allunyant d’allò natural i dóna a la seva pintura tendències més abstractes.
Aprofundeix i experimenta amb l’abstracció lírica, que es basa en les emocions pictòriques de l’artista. Kandinsky va deduir que en l’art abstracte la forma i el color són el llenguatge per expressar una emoció i comunicar-la, igual que el só ho aconsegueix amb la música. Tracta de donar les pautes sobre les propietats emocionals de cada to i color, ell no s’interessa per l’espectre de colors, sinó per la resposta de l’anima davant d’ells.

 

 

 

Exhibició de malabars

Avui, últim dia de classe del segon trimestre i festa de la primavera a l’escola, uns quants alumnes de 5è han realitzat una exhibició de malabars amb pilotes als alumnes d’Educació Infantil de l’escola. Han pogut ensenyar el que hem après aquestes últimes setmanes a la classe d’Educació Física.

Gràcies als malabaristes Jordi, Neus, Martí, Míriam, Oriol, Alba i Ermengol. I als petits d’Educació Infantil, que han estat un públic atent i agraït.

 

Manel Estiarte

Aquesta setmana amb els alumnes de 6è hem llegit un capítol del llibre “Todos mis hermanos” de Manel Estiarte, qui per a molts és el millor jugador de waterpolo de tots els temps. Concretament hem llegit el capítol on en Manel narra l’experiència de jugar, i perdre, la final olímpica de Barcelona ’92. Des de la distància que separa una final olímpica de les partides que aquest trimestre hem jugat al pati de l’escola a jocs col·lectius, hem vist que podem trobar paral·lelismes, coincidències:  fortes emocions de ràbia, eufòria, por, tristor, cansament…, el company, l’adversari, els retrets. A continuació reproduïm unes línies d’aquest capítol:

“Aquel partido lo tenía todo. Perdíamos, remontábamos, se nos escapaba, empatábamos. (…) El partido perfecto. Obviamente, para los que estamos dentro en el agua, el partido perfecto es el que se gana, pero para quien lo contempla desde fuera, el partido perfecto es el que se empata: si los dos equipos son igual de buenos, lo lógico es el empate. Y nosotros éramos buenos, los dos equipos éramos muy buenos”.

“En el momento de tirar (el penalti), el silencio se había adueñado de la piscina. Un segundo después, la piscina se vino abajo. Esto es lo que tiene el deporte: en un segundo tienes el silencio, la emoción, los nervios del público, el miedo, la tensión, y en la segunda parte de este mismo segundo la gente explota, todo el público está en pie, te vuelves y ves a tus compañeros con los brazos levantados, te vuelves un poco más hacia la izquierda y en el banquillo están todos abrazandose, no miro a la grada porque no estoy por la labor, pero oigo como ruge…”

“Cuando llegué al banquillo, ya había allí varios jugadores llorando, los demás estaban cabizbajos; me senté y me puse la cabeza entre las palmas de las manos con los codos apuntalados sobre las rodillas, intentando pensar sin poder hacerlo (…) estaba en otro mundo, sólo me daba cuenta de una cosa: de que no lloraba. (…) A lo mejor estaba demasiado cansado para hacerlo o la amargura no me lo permitía… En aquel momento casi me costaba respirar…”

 

Treball d’expressió corporal

A continuació us deixem el resultat del treball d’expressió corporal que han fet els alumnes de 5è.

Es tractava de representar una acció quotidiana entre dos personatges utilitzant únicament el llenguatge gestual, sense poder parlar.

Esperem que us agradi!!

ALUMNES DE 5è-A

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=w2-bh1-zuOA&context=C3769b29ADOEgsToPDskIoC65FGKEmxGnwSvcFHEMm[/youtube]

ALUMNES DE 5è-B

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YZAEi-zJ9-4&context=C3769b29ADOEgsToPDskIoC65FGKEmxGnwSvcFHEMm[/youtube]

La Bandera, a 6è

Aquest segon trimestre amb els alumnes de 6è estem treballant els jocs de col·laboració i oposició, que són els “germans petits” dels esports d’equip. Vam començar amb el joc de “La Bandera”. Per a que el conegueu una mica més a continuació us deixo un parell de vídeos amb dues partides i, a continuació, un parell de treballs que van fer alumnes de 6è on defineixen amb molta precisió el reglament i essència d’aquest joc.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=p5FWLKHUUNc&context=C3769b29ADOEgsToPDskIoC65FGKEmxGnwSvcFHEMm[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8_2xSfPKaow&context=C3769b29ADOEgsToPDskIoC65FGKEmxGnwSvcFHEMm[/youtube]

Joc de “La Bandera”, per Marta Garcia, Laia Alfranca, Dana Escalera, Helena Clavero, Ariadna Clavero, Maria Andreu i Laia Borràs.
Aquestes passades setmanes vam estar jugant a “La Bandera” (un joc d’oposició i col·laboració), en el qual cada equip tenia un objectiu diferent. Un equip defensava la bandera i l’altre equip havia d’intentar agafar-la. L’equip que defensava la bandera l’anomenàvem “defensor” i l’equip que intenta agafar la bandera l’anomenàvem “atacant”. Els defensors podien atrapar als atacants, però aquests no poden pillar als defensors, i han d’anar molt en compte de que no els agafin, ja que aleshores no ajuden al seu equip. Però compte!!! Els atacants disposen d’un “Cavaller”, triat d’entre els membres del seu equip per ells mateixos, que pot pillar a qualsevol defensor, tot i que no pot agafar la bandera. És un joc divertit i una mica cansat i s’ha de tenir la voluntat de que quan t’eliminen, per moltes ganes que tinguis de continuar jugant, has de retirar-te sense protestar. Aquesta és la causa de molts malentesos i petites discussions.
Durant aquestes últimes setmanes ens hem estat fixant amb els diversos rols del joc (defensors, atacants i cavaller). Com a conclusió final creiem que la figura del cavaller ha de ser resistent, ràpid i educat, d’altra banda, no s’ha de cansar ni fer un esprint al principi i després anar molt poc a poc. Els atacants poden triar entre anar molt avançats o estar dins de casa. Els defensor poden atrevir-se a avançar o no moure’s més enllà de mig camp. Durant la setmana hem provat diferents tàctiques i ens ho hem passat molt bé treballant en equip.
Us recomanem aquest joc.

Joc “La Bandera”, per Anna Arnanz i Irene Liria

Durant aquest segon trimestre estem treballant els jocs d’equip, començant per “La Bandera”. És un joc asimètric, que significa que cada equip té un objectiu diferent. La bandera es col·loca al mig de l’espai per jugar, que normalment és el camp de bàsquet, després cada equip té una àrea, que es diu casa, és un lloc on ningú pot entrat, només els del propi equip, per tant, si estan a casa no els poden atrapar.
La partida dura 4 minuts, hi han dos equips, uns van de verd, que són els atacants, i uns que van de color vermell, que són els defensors. Com hem dit és un joc asimètric, per tant cada equip té un objectiu. Els “atacants” han d’aconseguir agafar la bandera, però tenen una avantatge, perquè van protegits per un “cavaller”, la persona més important de la partida, és l’únic de l’equip atacant que pot agafar als defensors. Els “defensors” també tenen el seu objectiu, però ja és més complicat, perquè han de defensar la bandera, però tenen una cosa excepcional, que és que tots els membres de l’equip poden atrapar als atacants menys al cavaller, el rei de la partida, però si ve el cavaller i els atrapa… queden eliminats, i com diu el professor Jaume: “no ens podem jugar la vida!!”.
Ara comença la partida, com a tots els jocs hi ha un jutge o arbitre que compta els errors de la partida per al final poder analitzar-la, “bé, va ja està, esteu preparats? Comenceu!!”, “piiiiip!!”. Durant la partida es veuen “xuletes” i sobretot estem molt rabiosos perquè sembla que ens juguem una copa d’or, i no, l’important és participar, però això ja es pensa en acabar, però quan jugues amb aquella tensió no hi ha manera que ens treguin del cap, tot i que el Jaume ja ens intenta tranquil·litzar, però em penso que ni una til·la ens faria passar aquells nervis tan rabiosos, “bé nois, ara ja és hora de plegar”- diu el professor Jaume. Ara bé el pas final, analitzar la partida on mirem i pensem com ha anat. Qui ha acabat guanyant? Qui ha agafat finalment la bandera? Quants atacants han acabat eliminats? Quina estratègia hem utilitzat?. I ara ve la pregunta del milió… Hi ha hagut discussions a la partida? La nostra resposta és que si, perquè un rival és difícil que et caigui bé la joc. Bé, després de passar una bona estona jugant amb els companys hem pogut acabar bé, traient les cosetes conflictives, ens donem la mà com dient “bona partida!”, tot i que per dins pensem el que pensem, eeeeh? Però bé, hem jugat, hem participat que amb això ja hi ha molt guanyat. La conclusió és que hem pogut passar bones estones i ens ha servit d’alguna cosa, no només per jugar sinó per aprendre que en equip es poden fer moltes coses.

Molt bona feina, enhorabona.

Marcel Marceau i Tricicle a classe d’Educació Física

A Educació Física, amb els alumnes de 5è, estem treballant el teatre corporal com a eina comunicativa no verbal. El repte és transmetre un missatge a un públic utilitzant com a únic recurs el cos, els seus moviments, expressions, emocions… sense utilitzar la parla, el llenguatge verbal.

L’últim dia de classe vam veure com a exemple a professionals de la matèria. Vam conéixer al mestre de mim Marcel Marceau, i vam riure amb El Tricicle. Aquí us deixo alguns dels vídeos que vam veure a classe i també, com que us va agradar, algun més del Tricicle.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=SPO_XVQfcxY[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=-SH3qLHvdRY[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zV2zmvTf1fM[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=9FFwUVOhdoA[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aUkzECTt1VM[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=nBoW1xfHm0Y[/youtube]

Espero que us agradi.