Bon dia Rodoreda!

Hola! El que es promet s’ha de complir! I amb més de 6 mesos de retard us porto les coreografies de l’examen d’acrosport de 1er!! Hi han alguns que es va perdre la gravació, però crec que hi surt la majoria.

Espero que tots hagueu passat de curs i que aquest nou curs us vagi de la millor manera possible!!

Ara estic en un centre de Santa Coloma, la meva ciutat, es el que té ser interí que vas fen tastets de tots els centres de la província.

grups Doncs res més, us deixo amb els vídeos i dono per tancat aquest bloc!

Que us vagi molt bé!

Dani

Imatge de previsualització de YouTube

PlayList de les coreografies

S’acaba la bona vida…comença l’institut!

Us recordo als alumnes que no vau superar els exámens de juny teniu feina per fer durant l’estiu, encara us queda ben bé dues setmanes així que no  deixeu per l´últim moment tant la feina com l’estudi dels temas de recuperació.

REQUISITS PER A SUPERAR LA RECUPERACIÓ EXTRAORDINARIA DE SETEMBRE 

Els i les alumnes que no han aconseguit assolir les mínimes competéncies en la matèria d’Educació Física de 1r d’ESO hauran de recuperar complint els següents requisits:

  1. Presentació en la llibreta d’EF d’un resum dels apunts de la matèria que entren per l’examen (La Condició Física, L’Escalfament, L’Acrosport i la Freqüència Cardíaca)
  2. Superar amb un 5 o més l’examen extraordinari de setembre.

Recordeu que els apunts els podeu trobar tant al al blog de la materia http://blocs.xtec.cat/ef2punt0/ com al moodle http://agora.xtec.cat/ies-merce-rodoreda/moodle/

Links als Apunts

 

Ja tinc els vídeos de l’ACROSPORT!

Bueno doncs ja tinc en la meva posessió els vídeos de les vostres coreografies d’acrosport, gràcies a Jorge que els va gravar. Les estic revissant per tal d’establir la nota en base a la rúbrica que ja us vaig presentar, la veritat es que estic gratament sorprès!! En general hi ha molt bon nivell i algunes m’han agradat molt! Felicitats!

Recordeu que els propers 30 i 31 de maig són l’examen teòric, durarà 25 minuts, la resta del temps el dedicarem a finalitzar els balls.

No oblideu de repassar els apunts d’acrosport!! ni el text i les preguntes sobre la freqüència cardíaca

Calendari i última unitat didàctica del curs

Nois i noies us avanço la programació per els dies que queden de classe, per a que així no malgasteu el vostre “valuós” temps i esforç en preguntar-me si farem lliure el que queda de curs.

Per començar us presento la última unitat didàctica; “Dóna ritme al teu cos”. On haureu de muntar per grups unes coreografies amb música. Per sort vau fer fa poc la coreo d’acrosport i per tant no us sona estrany això de coordinar els moviments del cos amb el ritme d’una cançó.

DÓNA RITME AL TEU COS

Objectius

  1. Participar en la creació i experimentació d’una activitat coreografiada en grup (4 a 10 membres)
  2. Coordinar els moviments corporals amb els ritmes de la música triada
  3. Respectar el material emprat
  4. Experimentar la representació artística davant de públic

El proper dia parlarem en detall dels criteris que ha de complir la coreografia i la forma d’avaluar aquesta unitat.

Per finalitzar aquest article us deixo el calendari de les sessions que ens queden:

  • 16 i 17/05/2012 Experimentació de jocs rítmics+formació dels grups+inici de la coreo
  • 21/05/2012 Creació de la coreografia i pràctica
  • 23 i 24/05/2012 Pràctica i domini de la coreografia
  • 28/05/2012 FESTIU
  • 30 i 31/05/2012 Examen trimestre (Acrosport i FC) + Pràctica de coreografia
  • 4/06/2012 Examen coreografia
  • 6 i 7/06/2012 REPESCA

La freqüència cardíaca

Durant aquests dies hem repassat un concepte teòric que és molt important cóm és la Freqüència Cardíaca i la seva relació amb l’exercici físic.

Per acabar d’enllestir el tema ja teniu activat un nou mòdul teòric sobre aquest tema al moodle: Tema 7. Axí mateix ja teniu activat un qüestionari que es tancarà el proper 20 de maig, recordeu que els qüestionaris són obligatoris i el fet de no fer-los es compten com a treballs i deures no presentats durant l’avaluació. Abans de fer el qüestionari llegiu l’escrit sobre la Freqüència Cardíaca i veieu el vídeo

Imatge de previsualització de YouTube

 

Recta final de curs…Sprint a meta!

Queda molt poc per acavar el curs i per tant molt poquetes sessions d’educació física, així que us faig cinc cèntims:

  • Iniciarem durant aquests dies la última unitat didàctica del curs : Dona ritme al teu cos!
  • L’exàmen tèoric del trimestre serà el proper 30 de maig per els grups A i D, 31 de maig per els grups C i B (temes: Acrosport i  Frequència Cardiaca)
  • El proper 2 de Juny hi ha una jornada esportiva pel matí, els interessats s’han d’apuntar, s’han de fer equips per ball, basquet 3×3 i voleibol 2×2

 

Cançons per a les coreografies

Us recordo que per tal de poder assajar a les classes escoltant la vostra música a l’equip que tenim necessitem que la música estigui gravada en CD. Per fer-ho que cada grup esculli un responsable i aquest@ m’envii a l’adreça de la zona de contacte del bloc  l’arxiu de música en mp3.

Valoraré positivament si m’envieu l’arxiu d’àudio, si no us veieu capaços que el responsable de cada grup deixi un comentari en aquest article indicant el títol de la cançó i l’autor.

 

Cercant la inspiració

Ara que esteu començant a dissenyar la vostra coreo d’Acrosport una petita ajuda no us anirà malament, us deixo un recull de vídeos on nois i noies d’altres mostren les seves coreografies. Deixeu un comentari sobre els vídeos que trobeu aquí.

  • El primer vídeo es un exemple d’una coreografia molt ben feta, amb inici-desenvolupament-final, vestuari senzill, figures ben realitzades aguantant entre 3-5 segons, moviments al ritme de la música i amb elements d’enllaç mitjançant el ball i altres elements gimnàstics (rodes, girs, tombarelles,etc..)
  • El segon vídeo, de nens de primaria, mostra també un inici-desenvolupament-final i intenten anar al ritme les tombarelles amb la música.
  • Del tercer vídeo us heu de fixar com en funció del ritme de la música que sona els seus moviments són diferents
  • El quart vídeo es un exemple de creativitat en quant a les figures, ja que tenen relació amb el tema de la cançó, així com el vestuari i la forma de moure’s. Tot i que no és la que més m’agradi 😉

Apa, a INSPIRAR-SE!

Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube Imatge de previsualització de YouTube

 

Dissenyem la nostre coreo d’Acrosport!

Estem completant l’avaluació de les figures individuals i de dos i cada vegada dominem millor aquest esport, així que és hora de iniciar un repte més exigent. Com ja hem comentat a classe, per finalitzar la UD d’ Acrosport haureu d’elaborar en grups de 4-6 persones, una coreografia completa, incloent la música que utilitzareu; les figures a executar i la forma de enllaçar-les. S’avaluarà tant el treball final (coreografia representada davant de la classe) com el proces que heu seguit (pràctica els dos dies dedicats a la coreografia). Per fer-ho utilitzaré aquestes graelles; anomenades rúbriques. Si us fixeu us indica punt per punt els diferents aspectes que conformaran la nota, per tant sabréu en tot moment que fer per aconseguir una bona nota!!


Descarrega la rúbrica

Anims i molta creativitat!!! Perqué amb esforç tot es possible!

Imatge de previsualització de YouTube

Sortida al Camp de Beisbol Hospitalet

Aquest dimarts fem la sortida al camp de beisbol de Bellvitge, veureu les mesures reals d’un terreny de joc oficial de beisbol així com el material específic d’aquest esport (pilotes, bases, bats, guants…). Us recordo que haureu d’estar a les 9h a classe vestits  per fer la pràctica (al camp no us podreu canviar). Així mateix recordeu que tornarem al centre i per tant la última hora de classe la fareu així que heu de portar el material necessari de la matèria que us toqui.

El calendari de la sortida és el següent:

  • 1C i 1D – Dimarts 28 de febrer
  • 1A i 1B – Dimarts 6 de març