“Education it’s life itself”
28 06 2012![]()
John Dewey (1859-1952)
La sèrie “Mirades pedagògiques” ens apropa propostes on l’afirmació de Dewey es fa palesa.L’educació, segon Dewey és la vida en ella mateixa.
La mirada dels mestres, dels alumnes, dels pares i mares ens ofereix una policromia per donar més sentit a la tasca educativa, per treballar per l’educació per a tothom en contínua millora i l’aprenentatge al llarg de tota la vida.
Per aquest estiu destaquem una lectura del gran peagog i Filòsof que ha inspirat moviments d’innovació pedagògca i ens ofereix una reflexió important sobre la democració i l’educació.
El Llibre Democracy and Education va ser publicat l’any 1916 però la seva vigència i actualitat és evident, encara avui per avui. La versió completa està disponible (full version) en l’original anglès des d’aquest enllaç:
DEMOCRACY AND EDUCATION
AN INTRODUCTION TO THE PHILOSOPHY OF EDUCATION
JOHN DEWEY
New YorkTHE MACMILLAN COMPANY
1916
<a href="Democracy_and_Education“>Enllaç
Destaquem:
<a href="http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=79846"><img src="http://www.edu3.cat/img/logo_embed.png" alt="Edu3.cat" width="37" height="39" border="0" /> </a> <div><object id="rvideo" classid="D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" width="616" height="313"><param name="allowScriptAccess" value="always" /><param name="allowFullScreen" value="true" /><param name="movie" value="http://www.edu3.cat/html/swf/video/video2.swf" /><param name="quality" value="high" /><param name="flashvars" value="url=http://www.edu3.cat/portal/pls/portal/edu3tv.flash.get_av_info?p_hash=eab9fa5ddde5ddf2db07&embed=http%3A%2F%2Fwww.edu3.cat%2Fportal%2Fpls%2Fportal%2Fedu3tv.flash.get_page%3Fp_hash%3Deab9fa5ddde5ddf2db07" /><param name="bgcolor" value="#000000" /><embed height="313" width="622" flashvars="url=http://www.edu3.cat/portal/pls/portal/edu3tv.flash.get_av_info?p_hash=eab9fa5ddde5ddf2db07&embed=http%3A%2F%2Fwww.edu3.cat%2Fportal%2Fpls%2Fportal%2Fedu3tv.flash.get_page%3Fp_hash%3Deab9fa5ddde5ddf2db07" allowscriptaccess="always" quality="high" name="rvideo" src="http://www.edu3.cat/html/swf/video/video2.swf" type="application/x-shockwave-flash" /></embed></object></div> <p>En aquest capítol de la sèrie “Mirades pedagògiques” compartim la mirada d’una mare d’un alumne de P4 de l’Escola Riu d’Or de Santpedor que va participar en el projecte ‘Sàlix i els sentits’ de la Xarxa Lacenet.






