Fort Liberia i Vilafranca de Conflent

Nom activitat:   Vilafranca del conflent, vila fortificada

Àmbit Curricular: Ciències Socials.

Nivell: Cicle Superior de primària, ESO, Batxillerat      Durada: matí / tarda

Estacionalitat:  tot l’any

Objectius: Descobrir les traces de la llengua i cultura catalana en el municipi. Conèixer a través de l’ arquitectura militar els fets històrics d’una vila de frontera i la seva situació estratègica. Aprendre a analitzar els elements constructius d’enginyeria militar. Reflexionar sobre les relacions entre turisme i economia en el territori. Destacar els valors universals de la cultura de la pau.

Descripció: A partir de l’ascensió al Fort Liberia i la seva descoberta, ens qüestionarem la construcció del relat històric del municipi. Aprendrem les tècniques i estratègies constructives de l’enginyeria militar i com aquestes han jugat un paper clau en la tecnologia moderna. A Vilafranca de Conflent, els alumnes descobriran lliurament una vil·la dedicada al turisme.

Observacions: la visita al “Fort Liberia” té un cost addicional de 4,00 € / alumne.

800px-Villafranca_Conflent