Presentació

L’Entorn d’Aprenentatge del Canigó és una proposta pedagògica que neix amb l’objectiu d’apropar els estudiants de darrer cicle de primària, secundària  i batxillerat dels Països Catalans al patrimoni cultural i natural de la Catalunya Nord. Situat a Prada a la comarca del Conflent, en les instal·lacions del Centre Transfronterer d’estudis Pau Casals, seu permanent de la Universitat Catalana d’Estiu, l’EdA del Canigó ofereix als estudiants la possibilitat de realitzar estades didàctiques per a descobrir el bressol de la cultura catalana, conèixer un entorn natural i paisatgístic emblemàtic seguint les petjades i els valors de l’excursionisme com feu Jacint Verdaguer i treballar per a la construcció d’un espai de pau, llibertat i solidaritat entre els diferents pobles que agermana la llengua catalana. Cultura, natura, paisatge i llengua s’uneixen per esborrar fronteres i celebrar els valors universals que des de l’Abat Oliva fins a Pau Casals van impregnar aquestes contrades.

EIXOS TEMÀTICS

• EL BRESSOL DE CATALUNYA
  • ANTIC REGNE DE MALLORCA
  • FEM EL VERDAGUER! EXCURSIONISME I POESIA
  • EXILI I RESISTÈNCIA
  • TERRITORI GEOLOGIA I MEDI AMBIENT
  • FRONTERA I PROJECTES TRANSFRONTERERS

La docència que es desenvolupa a l’Entorn d’Aprenentatge del Canigó la porten a terme professors que treballen en conveni entre el Departament d’Ensenyament, la Fundació Universitat Catalana d’Estiu i l’Associació Universitat Catalana d’Estiu. La tasca docent amb els alumnes es desenvolupa seguint l’horari escolar, aproximadament des de les 9 del matí fins a les 5 de la tarda.

Els centres educatius poden fer estades de dos a cinc dies al nostre Entorn d’Aprenentatge, amb l’allotjament, i la realització d’activitats programades al Centre Transfronterer Pau Casals de Prada, a la comarca del Conflent de la Catalunya Nord. Podeu trobar més informació sobre el nostre Entorn d’Aprenentatge a les seccions  On Som i Allotjament.

DSC04049.redimensionada

Objectius

• Posar a l’abast dels centres els mitjans didàctics necessaris per al coneixement i la comprensió d’un territori que forma part del nostre llegat cultural i la nostra identitat.
  • Fomentar el valors de l’excursionisme com a mitjà pel treball competencial, en tant que trepitjant el territori s’aprèn, es respecta i s’estima l’entorn, tot valorant el patrimoni natural, social i cultural.
  • Realçar la importància del treball de camp, com a proposta didàctica cabdal per a un treball competencial.
  • Indagar i innovar constantment en la qualitat educativa de les propostes didàctiques i en la creació de materials complementaris d’ús lliure per a tots els centres educatius de parla catalana.
  • Buscar estratègies per a compartir projectes amb els centres, utilitzant metodologies dinàmiques que impliquin professorat i alumnat a través de la col·laboració entres centres i/o amb institucions.
  • Treballar per a un espai transfronterer de projectes compartits que sobrepassi les barreres administratives i avanci cap a una Europa unida, una Europa dels pobles.

Us hi esperem!

1Els camps i els entorns d’aprenentatge (CdA/EdA) són serveis educatius que treballen conjuntament amb els centres educatius per promoure l’aprenentatge de l’alumnat a través de l’oferta d’activitats didàctiques innovadores realitzades en un medi natural o cultural singular de Catalunya i contribuir a l’aprofundiment de la formació competencial de l’alumne. Podeu trobar més informació a: http://www.xtec.cat/web/serveis/serveis/cda/queson