Palau dels Reis de Mallorca

Nom activitat:   Palau dels Reis de Mallorca

Àmbit Curricular: Ciències Socials

Nivell:  Cicle Superior de primària, ESO (Activitat adaptable).    Durada: Matí / tarda

Estacionalitat:  Tot l’any.

Objectius:  1.Conèixer el fugaç regne de Mallorca com  exemple de la distribució de forces en l’època medieval. 2. Descobrir les parts principals d’un castell medieval i la vida quotidiana de palau. 3. Conscienciar del manteniment del patrimoni com a llegat del passat. 4. Reflexionar sobre la tolerància entre cultures a partir dels exemples que trobem al Palau

Descripció:

A partir d’una visita al Palau dels Reis de Mallorca l’alumne entendrà com era arquitectònicament un palau medieval i la seva evolució històrica en fortalesa i ciutadella.

Al mateix temps, entendrà el funcionament d’una cort medieval, els diferents espais i les funcions de cadascun. També  ens permet descobrir un regne efímer, però marcat per la voluntat de diàleg entre diferents cultures i religions, voluntat plasmada en certs elements decoratius que trobem al Palau.

A part, degut al seu punt geogràfic elevat ens permet presentar la geografia de la Catalunya del Nord i situar l’alumne en l’espai per on ha passat o passarà durant la seva estada.

Jaume II de Mallorca, el bon rei.

DSC00140.redimensionada

Save