Estada Institut Vall de Llémena

Els alumnes de 1er d’ESO de l’Institut Vall de Llémena de Sant Gregori es troben immersos en projecte europeu anomenat “Escaping war: working together for a better Europe”  associats amb un institut de Viena.

La missió del projecte és produir un documental sobre els refugiats actuals comparant-los amb els que varen haver de fugir el 1939.  Amb aquest pretext ens han visitat per conèixer de primera mà els espais de memòria històrica i aprendre tot sobre l’exili. A més, han aprofitat per descobrir la cova de Canaletes i el monestir de Sant Martí de Canigó on han aprés que la poesia és una bona arma per lluitar contra les guerres i la barbàrie.  Els felicitem pel treball d’aquests dies i els encoratgem a continuar amb il·lusió amb el seu projecte. Ja estem ansiosos per veure el resultat final!

dsc00300-collage

Us transcrivim el poema que ha realitzat l’alumne Arnau M. sobre els fets de l’exili:

La ciutat han bombardejat ribesaltes

i la gent s’ha amagat.

Les maletes agafem

i pel Canigó passem.

La tortura que passem

nosaltres no l’hem triat

per això ens diuen refugiats.

Nosaltres volem menjar,

però no ens donen ni un boci de pa.

Ens tanquen en platges

però no ens volen fer cas…

Save