El joc de les emocions

Joc emocionsUs presentem un joc molt adient per a treballar les emocions dels alumnes d’Educació infantil i, fins i tot, ens pot ajudar amb alumnes autistes.

Hem de triar un personatge dels quatre possibles i després l’emoció que volem que en representi (sorpresa, por, vergonya, alegria, avorriment,…).

En una fase avançada del joc, podem fer que els alumnes intueixin i imitin la cara que posarà el personatge, segons l’emoció assenyalada. Una altra opció, és triar nosaltres l’emoció sense que l’alumne la vegi, després de veure com actua el personatge, el nen/a haurà d’assenyalar el pictograma corresponent o bé dient el nom de l’emoció.

També seria una bona idea, realitzar una captura d’imatge de les diferents emocions i amb les imatges podríem confeccionar diferents jocs de taula: puzles, jocs de memòria, dominos,… i així podrem plantejar als nostres alumnes preguntes sobre com es senten avui, com es sent un company/a (potenciant l’empatia), realitzar imitacions…

Un recurs que, de ben segur, donarà molt de joc.

Clica a sobre la imatge, per tal d’accedir-hi:

emocions

Current day month ye@r *